Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ginger
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On tämä yhtä tunteiden vuoristorataa. Tänään käyty naistenpolilla ja niin vaan siellä pikkuinen köllötteli paikoillaan ja sydän löi vimmatusti. Kokokin täsmäsi. Tuolla yliopistollisessa sairaalassa oli tehokkaammat laitteet ja ilmeisimmin taitavampi ultraaja, joten onneksi ainakin toistaiseksi kaikki hyvin. Voi sitä helpotuksen ja epäuskon määrää, kun kuulin melkein heti selvän sykkeen ja lääkäri totesi, että on kyllä vähän eri mieltä eilisen löydoksen kanssa :Heartred

Täytyy kyllä antaa palautetta tuonne yksityiselle puolelle, kun lääkäri kyllä mainitsi, että heidän laitteensa ei ole yhtä hyvä, mutta tosiaan ei kyllä antanut lainkaan toivoa, että näin voisi käydä. Onneksi myoomakin on sellaisessa kohdassa, että ei pitäisi haitata raskautta, vaikka aika kookas olikin. Nyt vaan toivotaan, että raskauteni saisi jatkua vähän rauhallisemmissa merkeissä. :smiley-angelic001

Hienoa Fantsu! Kiva kuulla että kaikki onkin hyvin. Aika epäilyttävää yksityiseltä lääkäriltä tässä tapauksessa tuo eilinen tulos o_O

Hienoa Fantsu! Kiva kuulla että kaikki onkin hyvin. Aika epäilyttävää yksityiseltä lääkäriltä tässä tapauksessa tuo eilinen tulos o_O

Joo, jäi kyllä tosi ikävä fiilis ja aion tehdä reklamaation. Ei tunnnu kivalta, että maksoin 160€ siitä, että pelästyin melkein hengiltä väärän diagnoosin takia. :sad001

Me ei olla vielä päätetty varhaisultrasta. Edellisessä päästiin vuotojen takia kunnalliselle varhaisultraan neljästi ja nyt tätä vaihtoehtoa ei tokikaan ole jos ei taas ala vuodot. Pitää miettiä vielä pari päivää mitä tehdään. Meillä kohonnut monikkoriski, niin sen takia haluaisin kyllä ajoissa tietää monta on tällä kertaa odotettavissa. :)

Huh Fantsu mikä juttu sinulla oli! Toivotaan että kaikki menee nyt hyvin! :HeartredHyvä kun teet reklamaation.

Mulla aikaistu varhaisultra huomiselle, tänään alkaneiden outojen menkkajomotusten ja yhden 10min pituisen krampin vuoksi. Kyllä pelottaa...

Ihania uutisia Fantsulla! Onnea tuhannesti ja toivottavasti kaikki menee jatkossa kuten kuuluukin. :gen053

Pipanalle hurjasti tarrasukkia ja toivotaan kyseessä olevan vain harmiton kohdun kasvukipu. :Heartred

Ihania uutisia Fantsulla! Onnea tuhannesti ja toivottavasti kaikki menee jatkossa kuten kuuluukin. :gen053

Pipanalle hurjasti tarrasukkia ja toivotaan kyseessä olevan vain harmiton kohdun kasvukipu. :Heartred

Toivotaan Pipana, että tosiaan kyseessä olisi vain kohdun kasvukipuja. Ja kiitos :Heartred. Jospa tästä eteenpäin raskaus etenisi vähän rauhallisemmissa merkeissä. Miten omalle kohdalle osuukin aina kaiken maailman sähläykset. :shifty: En ole ikinä kuullut, että kenellekään olisi käynyt näin, mutta kerta se on ensimmäinenkin.

Ultrassa käyty, omien laskujen mukaan ois 7+1, lääkäri sanoi 6+2, mutta laskettu aika määritetään tarkemmin sitten nt-ultrassa. Hirveen ilonen oon, että saatiin ihan julkisella käydä kattoo pikkutyyppiä. :)

Perjantaihin asti jännitetään varhaisultraan.
Rv 4-5 plussan jälkeen oli menkkamaisia kipuja paljon ja ne päättyivät. Pari päivää sitten alkoi taas, etenkin jos juuri syönyt tai pissahätä. Eilen tuli aamulla pyyhkiessä pari tippaa vaaleanpunaista paperiin eikä sen jälkeen ole tullut. Onko muilla tullut? Nyt menossa rv 6 tai 7.

Koitin vihjata tänään miehelle, että jaksetaanko odottaa vielä 1,5 viikkoa varhaisultraan vai mennäänkö ensi viikon alussa yksityiselle. Hinnan kuultuaan ilmoitti, että 1,5 viikkoa on lyhyt aika ja jaksetaan odottaa. Olen hieman toista mieltä. :shifty::violent001 Pakko se kai on jaksaa... :whacky011

Toivottavasti Mirkku kaikki on kunnossa, kyseessä voi olla ihan normaaleja kohdun kasvukipuja. :happy: Ja käsittääkseni ne pienet vuodot on ihan tyypillisiä alkuraskaudesta.

Niin ja Mirumaru tää on kyllä mahdotonta, miten hitaasti aika matelee. Mutta toivottavasti 1,5 vk menee äkkiä.

Perjantaihin asti jännitetään varhaisultraan.
Rv 4-5 plussan jälkeen oli menkkamaisia kipuja paljon ja ne päättyivät. Pari päivää sitten alkoi taas, etenkin jos juuri syönyt tai pissahätä. Eilen tuli aamulla pyyhkiessä pari tippaa vaaleanpunaista paperiin eikä sen jälkeen ole tullut. Onko muilla tullut? Nyt menossa rv 6 tai 7.
Täällä yksi tihkuttelija ja lääkärissä asian tiimoilta käyty. Lääkäri vakuutti, että pieni kipu kuuluu kohdun kasvamiseen ja samasta syystä kohdun suulta voi verta tihkutella. Kipu voi olla ajoittain kovaakin, mutta niin pitkään kun selviää ilman särkylääkettä ja hyytymiä ei tule, kaikki on hyvin. Mua rauhoitti myös rautalangasta väännetty tieto, ettei itse keskenmenoon pysty mitenkään itse vaikuttamaan; että ennen aikaan kaikki naiset olisivat muuten nostelleet pellolla kiviä tai saunoneet tunti tolkulla. Rauhoitti mun mieltäni, kun tuntui että jalat ristissä vaan makaili sohvalla ja pidätti hengitystä keskenmenon pelossa. Nyt on taas luottavainen mieli.

Joten hengitä. Olemme raskaana kunnes toisin todetaan. :Heartred

Täällä yksi tihkuttelija ja lääkärissä asian tiimoilta käyty. Lääkäri vakuutti, että pieni kipu kuuluu kohdun kasvamiseen ja samasta syystä kohdun suulta voi verta tihkutella. Kipu voi olla ajoittain kovaakin, mutta niin pitkään kun selviää ilman särkylääkettä ja hyytymiä ei tule, kaikki on hyvin. Mua rauhoitti myös rautalangasta väännetty tieto, ettei itse keskenmenoon pysty mitenkään itse vaikuttamaan; että ennen aikaan kaikki naiset olisivat muuten nostelleet pellolla kiviä tai saunoneet tunti tolkulla. Rauhoitti mun mieltäni, kun tuntui että jalat ristissä vaan makaili sohvalla ja pidätti hengitystä keskenmenon pelossa. Nyt on taas luottavainen mieli.

Joten hengitä. Olemme raskaana kunnes toisin todetaan. :Heartred

Olipas ihanasti kirjoitettu. :love7
Joo nyt ei ole tullut yhtään vuotoa tms tänään. Onneksi. Katsotaan miltä ultrassa näyttää. Ultraa varatessani ajattelin että en stressaa tai ajattele asiaa, mutta nyt olen alkanut ylitulkitsemaan jokaisen kehon kiemuran. Lisäksi olen nyt alkanut ajattelemaan miten esimerkiksi tuulimuna tai kohdunulkoinen näyttäytyy näillä viikoilla? :bookworm:

Kyllä aika matelee ennen varhaisultraa. Miten tässä malttaa olla vielä 2 viikkoa :banghead:
Mieli seilaa kyllä hirveetä tahtia, välillä ajattelee kaikkein pahinta ja välillä selaa nimiä ja vauvantarvikkeita netistä :smiley-angelic006
Mieli rauhottuisi kummasti, mut tiiän et viel on aika aikaista.
Tänään on jopa hieman etonut joten raskausoireet lisääntyy. Tuo hieman toivoa että siellä se oikeasti on! Tosin en tiiä miten kohdunulkoisessa on oireita. Oon ikuinen skeptikko :smiley-angry017

:cat:J:cat:

Heippa,

Millainen kokemus oli Perhe Arte? Meilläkin tämän viikon lopussa sinne varattuna varhaisultra niin kiinnostaa :wink

Me käytiin myös viime viikolla Perhe Artessa, ei jäänyt mitään huonoa sanottavaa. Rauhallinen ja lämmin vastaanotto sekä hyvin osaava kätilö, jolla oli ultran jälkeen myös aikaa vastata kysymyksiin! :) Hinta ja laatu kohtaavat tässä kyllä hyvin!

Meillä ultrassa näkyi myös 7+3, reilu sentin kokoinen pikkuinen jolla oli kaikki hyvin :Heartred Jostain syystä olin todella epäuskoinen koko raskauden suhteen edeltävästi, että on vaikea kuvailla sitä helpotuksen tunnetta joka tuli kun näki pienen sykkeen näytöllä.

Tsemppiä kaikille odotteluun, aika tuntuu matelevan näinä viikkoina tavallista hitaammin..

Mä olen käynyt ekoista niin ajattelin nytkin mennä. :)7.10 silloin pitäis olla 7+5. Mä en kyl vieläkään osaa ajatella olevani raskaana! :rolleyes:

Takaisin