Varhaisultra

Kertokaa sitten kun olette käynyt, että joko näkyi syke :) mä oon ite vielä miettiny mille viikolle varaisin ultran, että olis hyvät mahikset nähdä jo syke... viimeksi kävin 7+5 ja silloin tosiaan näkyi syke.
 
Mulla on neuvolalääkäri 8+3 ja siellä käsittääkseni ultrataan koska edellinen oli keskenmeno. Samasta syystä samalla käyntikerralla on ensimmäinen neuvola. Ei tarvitse ravata montaa kertaa jos ei raskaus etenekään toivotunlaisesti.
 
Kävin tänään raskaudenkestonmäärityksessä. Luulin olevani 6+5, mutta olikin 7+5 ja hienosti näkyi syke :love7 Näin ollen taidan siirtyä tuonne huhtikuun odottajiin, sillä nyt laskettuaika olisi 25.4.
Ihana kuulla, että kaikki oli hyvin! :Heartred tsemppiä loppuodotukseen! :love7
 
Terkut varhaisultrasta. Yksityisen lääkäriaseman palvelu oli tylsää, mutta pääasia selvisi: sydän lyö (7+0) ja yksi vauva vain :D . Kuten arvelinkin, hieman aikaistui tämä LA ja olis nyt 1.5.

Paljon onnea! Hienoa että alkaa tulla ultra kuulumisia pikkuhiljaa [emoji3590]
 
Mulla on vähän epämääräiset menkat enkä oo osannut sanoo milloin ne alkaa, mutta oviks on ollut selvillä. Ennen neuvolasta on menty ovispäivällä ja oon käynyt yksityisellä varhaisultrassa, mutta nyt pääsinkin kunnan varhaisultraan kun ovispäivä ei riittänyt tiedoksi. Sopii mulle, kallista lystiähän se ultra on.
 
Aikomus on käydä yksityisellä varhaisultrassa viikolla 6-7 :) Katsotaan mihin saan ajan.
 
Meijän ajatus (ainakin tällä hetkellä) on ettei mentäis..
Mulla nyt 6+2. Lähinnä oon ajatellu kun oireita on kokoajan ja oon ollu täysin vuodoton ja käytännössä kivutonkin,että eikös tää antas osviittaa et oikeita asioita tapahtuu? Toki näitä ns. Normi repäsykipuja on mut eikös nekin kuulu asiaan.
Mitäs ootte mieltä?:dontknow Oma mieli muuttuu tämänkin suhteen jatkuvasti!
 
Muokattu viimeksi:
Täällä taitaa kaikki olla menossa varhaisultraan.. :think005
Meijän ajatus (ainakin tällä hetkellä) on ettei mentäis..
Mulla nyt 6+2. Lähinnä oon ajatellu kun oireita on kokoajan ja oon ollu täysin vuodoton ja käytännössä kivutonkin,että eikös tää antas osviittaa et oikeita asioita tapahtuu? Toki näitä ns. Normi repäsykipuja on mut eikös nekin kuulu asiaan.
Mitäs ootte mieltä?:dontknow Oma mieli muuttuu tämänkin suhteen jatkuvasti!
Olen samoilla linjoilla sun kanssasi. Mä jotenkin ajattelen, että niin kauan kun kaikki menee hyvin, luotan siihen. Jos taas jotain ongelmia ilmenee, niin mielestäni tuolloin on oikeus saada palvelut ihan kuntasektorilta.

Luin juuri muuten eräästä lääkärilehdestä, että varhaisultrasta on tullut jonkin asteinen muoti-ilmiö, joka on lähtenyt liikkeelle luomalla huolestuneille (maksaville) äideille pelkokuvia keskenmenoista ja sitä kautta lisännyt rahat pois -meininkiä. Toisaalta ihanaa, kun on palveluja tarjolla ja mahdollisuuksia olemassa, mutta mielestäni nykypäivän markkinointi hipoo kyllä monessa kohtaa eettisyyden rajoja. Tämän asian takia jotkin kunnat ovat mm. lisänneet varhaisultran äitiyspalveluiden tarjontaan, ettei kansalaisia lietsottaisi turhaan. :think005
Ajattelin, että tämänkin takia olen vähän varhaisultraa vastaan... Tai en siis itse ultraa, vaan enemmänkin juuri sitä sen voimakasta yksityistämistä. Mä haluan uskoa sinisilmäisesti, että olemme oikeutettuja saamaan tarvittavat terveydenhuollon palvelut kuntatasolta. :oops: Itsehän olen juuri muuttanut uutena pippurin kokoiseen kuntaan, että mielenkiinnolla odotan kuinka hullun käy. :smiley-angelic001
 
Me käytiin perjantaina ultrassa viikoilla 6+4 ja kaikki oli hienosti:love7 syke näkyi ja koko vastasi päivää suurempaa. Mä olen taas niin kahjo että taidan käydä joskus rv 10 kieppeillä uusiksi ultrassa. Täällä pk-seudulla on niin edullisia varhaisultrat että on mielestäni joka pennin väärti :grin
 
Enpä saanut kunnan kautta varhaisultraa.. :smiley-angry017
Mille viikolle olette itse varanneet aikaa varhaisultraan ja mihin esim. Pääkaupunkiseudulle? Huomenna alkaa rv 5.
 
Itsellä tuo varhaisultra tulossa ensi viikolla ja jännittää niiin paljon,edellinen raskaus päättyi kohtukuolemaan.Olisiko kenelläkään kokemusta tuosta Kyllön neuvolasta,jos olisi jotain mukavaa sanottavaa kyseisestä paikasta niin voisi auttaa tähän jännittykseen +olen vasta muuttanut Jyväskylään
 
Enpä saanut kunnan kautta varhaisultraa.. :smiley-angry017
Mille viikolle olette itse varanneet aikaa varhaisultraan ja mihin esim. Pääkaupunkiseudulle? Huomenna alkaa rv 5.
Pääkaupunkiseudun suosituin (lue edullisin) paikka on varmastikin Perhe-Arte, jossa ultraajana toimii kokenut kätilö. Valinnanvaraa pk-seudulla piisaa kyllä jokaisesta hintaluokasta ja joidenkin työnantajien vakuutukset kattaa myös varhaisraskauden ultran. :happy:
 
Itsellä tuo varhaisultra tulossa ensi viikolla ja jännittää niiin paljon,edellinen raskaus päättyi kohtukuolemaan.Olisiko kenelläkään kokemusta tuosta Kyllön neuvolasta,jos olisi jotain mukavaa sanottavaa kyseisestä paikasta niin voisi auttaa tähän jännittykseen +olen vasta muuttanut Jyväskylään
Toivon todella, että kaikki menee tällä kertaa kuten pitääkin. :Heartred

En tiedä mikä nykyään on tilanne Kyllössä, mutta ainakin joskus muinoin siellä työskennelleenä koin sen aivan ihanaksi paikaksi. Jyväskylässä muutoinkin oli palvelut kohdallaan, ihastuttava henkilökunta ja paljon toimintaa vauva-aikaa ajatellen. Avoimin ja rehellisin mielin matkaan vaan, niin silloin saa juuri itselleen parhaan hyödyn irti! :3some
 
Varasin syntymäpäiväksi varhaisultran, pitäisi silloin olla 5+3 tai jotain sinnepäin :) toivottavasti ei ole liian aikaista.
 
Takaisin
Top