Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ginger
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me käytiin myös viime viikolla Perhe Artessa, ei jäänyt mitään huonoa sanottavaa. Rauhallinen ja lämmin vastaanotto sekä hyvin osaava kätilö, jolla oli ultran jälkeen myös aikaa vastata kysymyksiin! :) Hinta ja laatu kohtaavat tässä kyllä hyvin!

Meillä ultrassa näkyi myös 7+3, reilu sentin kokoinen pikkuinen jolla oli kaikki hyvin :Heartred Jostain syystä olin todella epäuskoinen koko raskauden suhteen edeltävästi, että on vaikea kuvailla sitä helpotuksen tunnetta joka tuli kun näki pienen sykkeen näytöllä.

Tsemppiä kaikille odotteluun, aika tuntuu matelevan näinä viikkoina tavallista hitaammin..

Kuulostaa hyvältä, kiva kun jaoit kokemuksesi :) Ihanaa että kaikki oli hyvin! :Heartred
Mulla on sitten vasta 6+5 mutta toivottavasti pikkutyyppi näkyy siellä silti!
Aika tosiaan on kuin pysähdyksissä, varsinkin kun kärsii voimakkaasta pahoinvoinnista :hungover:

Perjantaihin asti jännitetään varhaisultraan.
Rv 4-5 plussan jälkeen oli menkkamaisia kipuja paljon ja ne päättyivät. Pari päivää sitten alkoi taas, etenkin jos juuri syönyt tai pissahätä. Eilen tuli aamulla pyyhkiessä pari tippaa vaaleanpunaista paperiin eikä sen jälkeen ole tullut. Onko muilla tullut? Nyt menossa rv 6 tai 7.
Mie vuotelin edellisessä raskaudessa rv5-9 päiväsätä vaihdellen joko vaan pientä rusehtavaa tuhnua tai sitten ihan kunnon menkkavuodon näköistä. Silloin kävin aika tiiviisti ultrassa ja lääkäri sanoi että pienet vuodot liittyi kohdun kasvamiseen ja on ensimmäisellä kolmanneksella hyvin yleisiä. Runsas vuoto johtui omalla kohdalla taasen siitä että istukan reunaan oli kehittynyt pieni hematooma joka sitten ajastaan vuoteli pois.

Me käytiin myös viime viikolla Perhe Artessa, ei jäänyt mitään huonoa sanottavaa. Rauhallinen ja lämmin vastaanotto sekä hyvin osaava kätilö, jolla oli ultran jälkeen myös aikaa vastata kysymyksiin! :) Hinta ja laatu kohtaavat tässä kyllä hyvin!

Meillä ultrassa näkyi myös 7+3, reilu sentin kokoinen pikkuinen jolla oli kaikki hyvin :Heartred Jostain syystä olin todella epäuskoinen koko raskauden suhteen edeltävästi, että on vaikea kuvailla sitä helpotuksen tunnetta joka tuli kun näki pienen sykkeen näytöllä.

Tsemppiä kaikille odotteluun, aika tuntuu matelevan näinä viikkoina tavallista hitaammin..

Ihana kuulla hyviä kokemuksia Perhe Artesta! ja muutenkin hyviä uutisia monilta varhaisultrasta :love017 Meillä ens maanantaina aika, sillon pitäisi olla 7+1 :happy: Jännittää niin pirusti...

Hei! Yritetääs taas kirjoitella pienen tauon jälkeen tänne.. Meillä ollut useita keskenmenoja ja tuulimunaraskauksia, mutta onneksi myös yksi lapsi saatu tämän kaiken keskellä.

Toisen lapsen yrittäminen näyttää olevan meille ihan yhtä hankalaa kuin ensimmäisenkin... Nyt näyttää taas raskaustesti positiivista ja suurinpiirtein viikot 4+5 menossa. Varasin juuri ajan omalle gynelle, joka saa ultrata viikolla 6+ ja katsoa onko tälläkään kertaa ketään kohdussa. Olen varmaan suomen skeptisin odottaja, mutta kokemus on näyttänyt, että minun on hyvin vaikea pitää raskautta yllä. Sen myötä myös optimismi onnistumiseen on haihtunut. Mutta katsotaan nyt taas.. :angelic:

Itse taistelen sen kanssa, että menisikö toisenkin kerran varhaisultraan. Ehkä yritän sinnitellä, np-ultra hiukan vajaan neljän viikon päästä, 22.10. Mites tän ajan sais kulumaan, että riskiviikot ois pian ohi ja vois kertoa läheisille uutisen ?

Me varattiin aika kuitenkin varhaisultraan. Mies oli sitä mieltä asiaa pohdittuaan, että koska mahdollisuus että tulee monikot on niin kova (meille on lääkärit vähän povailleet mahdollisuutta jopa kolmosiin, kaksoset on jopa todennäköisemmät kuin yksi) niin mennään parin viikon päästä katsomaan montako on kyydissä. Silloin pitäisi olla viikkoja 7+2.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!:love7
Tänään ultrassa käyty. Kaikki kunnossa kivuista huolimatta! Sykkeitä ei vielä löytynyt, mikä oli kuulemma viikkoihin nähden normaalia, uusi ultra ensi viikon torstaina jolloin pitäisi sykkeet löytyä :Heartred

Me varattiin aika kuitenkin varhaisultraan. Mies oli sitä mieltä asiaa pohdittuaan, että koska mahdollisuus että tulee monikot on niin kova (meille on lääkärit vähän povailleet mahdollisuutta jopa kolmosiin, kaksoset on jopa todennäköisemmät kuin yksi) niin mennään parin viikon päästä katsomaan montako on kyydissä. Silloin pitäisi olla viikkoja 7+2.
Minkä vuoksi on niin iso riski monikkoraskauteen?

Minkä vuoksi on niin iso riski monikkoraskauteen?

Lääkäreiden mukaan vahva sukurasite( minun äidin puolen suvussa on kaksosia). Jonka lisäksi meillä on jo kohtuu nuorella iällä luomusti alkunsa saaneet erimunaiset kaksoset. Lääkärit epäilivät että minulta irtoaa useampi munasolu kerralla ja iän lisääntyessä tämä taipumus voi vielä voimistua.

Nyt ollaan käyty varhaisultrassa.
Alkio vastasi rv 5+5, eli ovulaatio ja tärppi tapahtunut myöhemmin. Löytyi ruskuispussi, alkio mutta sykettä ei vielä. Ensi viikolla uusi aika. Toivotaan että syke löytyy. Muuten kaikki oli mallikkaasti. Onko muilla samanlaisia kokemuksia, että ultrassa selviää että tärppi tapahtunutkin myöhemmin? :eek:

Alkio vastasi rv 5+5, eli ovulaatio ja tärppi tapahtunut myöhemmin. Löytyi ruskuispussi, alkio mutta sykettä ei vielä. Ensi viikolla uusi aika. Toivotaan että syke löytyy. Muuten kaikki oli mallikkaasti. Onko muilla samanlaisia kokemuksia, että ultrassa selviää että tärppi tapahtunutkin myöhemmin? :eek:

No siis meillä joo. Oletin että oli 7+1, ultraaja sanoi 6+2. Kuulemma myös erittäin hyvä syke. Hämmensi sinänsä, koska tiesin ovulaation ajankohdan ja jos 6+2 todella pitäisi paikkansa, olisin saanut plussan testiin 2+5... En oikein tiedäkään mihin nyt uskoa. Sanottiin kyllä kun kysyin, että tässä vaiheessa ja varsinkin ei erityisen hyvälaatuisella laitteella voi olla heittoa. Tarkka LA ja viikkomääritys nt ultrassa.

No siis meillä joo. Oletin että oli 7+1, ultraaja sanoi 6+2. Kuulemma myös erittäin hyvä syke. Hämmensi sinänsä, koska tiesin ovulaation ajankohdan ja jos 6+2 todella pitäisi paikkansa, olisin saanut plussan testiin 2+5... En oikein tiedäkään mihin nyt uskoa. Sanottiin kyllä kun kysyin, että tässä vaiheessa ja varsinkin ei erityisen hyvälaatuisella laitteella voi olla heittoa. Tarkka LA ja viikkomääritys nt ultrassa.

No on todella hämmentävää. Kyllähän ne siittiöt saattavat elää ja uiskennella sen 1-5 päivää eli on hyvinkin mahdollista. Laskin myös itse, että tein plussan rv 3+3 tai rv 3+5 ja oireita oli silloin jo paljon :hungover:

No on todella hämmentävää. Kyllähän ne siittiöt saattavat elää ja uiskennella sen 1-5 päivää eli on hyvinkin mahdollista. Laskin myös itse, että tein plussan rv 3+3 tai rv 3+5 ja oireita oli silloin jo paljon :hungover:

Mullakin oli oireita jo ennen plussaa, joten vaikuttaa erikoiselta että niitä olisi viikolla 2 :grinMenkoista laskettuna oisin ultrapäivänä ollut jo 7+4, mutta ovulaatiosta laskettuna se 7+1... Kahta ovistakaan tuskin silti on :wideyed: Meillä oli kyllä aktiivista, eli siinä mielessä mahdollista myöhempi hedelmöittyminen, mutta ovisplussasta 6 pvä jälkeen hedelmöittyminen ei ehkä liene todennäköistä.

Täällä! Lääkäri sanoi, että todennäköisesti olen ovuloinut kahdesti (on kuulema yleisempää kuin uskotaan). Kerroin etten ole edes ovulaatiotikkuun saanut positiivista tulosta tuolloin, niin sanoi vaan johtimen olleen auki, jolloin munasolu on päässyt hedelmöittymään. :think005

Meillä tänään varhaisultrassa kaikki toistaiseksi hyvin. Pari päivää pienempi kuin positiivisesta o-testistä olin laskenut, nyt vastasi 7+1. Mutta oikeassa paikassa ja syke löytyi :):Heartred vointi kyllä sen verran huono että toivoinkin kaiken olevan hyvin

Takaisin