Varhaisultra

Ginger

Kunnioitettu kommentaattori
Huhtimammat 2016
Toukoäidit 2020
Aiotteko käydä? Pääsettekö jostakin syystä kunnalliselle vaiko sitten yksityinen? Minkä hintaisia?

Me ollaan miettity, josko käytäisiin. Mitään erityisempää syytä ei varsinaisesti ole, halu tietää että kaikki on hyvin ja siellä oikeasti joku tyyppi olisi tulossa. Myöskin se, että raskauduin hyvin nopeasti, aiheuttaa nyt jännitystä siitä, että eihän siellä sitten ole mitään tuulimunaa... :confused: Taustaa tämmöisestä ei ole, mutta silti jännittää.
 
Mä pääsen kunnan tarjoamana varhaisultraan, koska mun kierrot on niin epäsäännöllisiä (30 aina yli 50). Omien laskujeni mukaan (oireet ja aiemmin tehdyt negatiiviset testit) varhaisultra olisi 6+5, mutta raskaus on voinut alkaa jo aiemminkin. Itse olisin ottanut ajan ehkä viikkoa myöhemmäksi, mutta se ei ollut minun päätettävissä vaan sain ajan kirjeellä kotiin. Toki haluavat varmistaa raskauden keston mielummin hieman liian aikaisin, kun taas myöhään, jolloin esim ensimmäisiin seulontoihin ei voisi osallistua.
Jännittää kovasti, toisaalta en edes haluaisi mennä ja sitten taas odotan jo innolla. Onneksi puoliso pääsee mukaan, joten yksin ei tarvitse olla.

Olimme alunperin puhuneet puolison kanssa menevämme yksityiselle varhaisultraan 7+ viikoin, mutta nyt tälle ei ehkä ole tarvetta.

Eli siis kunta ei tarjoa varhaisultraa rutiinisti vaan teki nyt lähetteen äitipolille. Varhaisultran jälkeen saan sitten ensimmäisen neuvola-ajan, sitä en vielä saanut.
 
Alustavasti ei olla menossa. Itseni tuntien saatan toki tehdä yllärit ja varata ajan heikolla hetkelläni. :biggrin Sen verran risteilee nyt ajatuksia päässä (kiitos hormoonit, kiitos!), että ei tuo kyllä varmaan pahitteeksi olisi... Mutta katsotaan, sen aika voisi olla mielestäni aikaisintaan ensi viikolla. :whacky011
 
Me käydään kyllä taas tarkistamassa varhaisultrassa, että kaikki ok ja yritän varata sen sellaisille viikoille, että syke näkyisi jo. Hyvällä kaverillani tulikin tokassa raskaudessa yllättäen keskenmeno, vaikka ajatteli kaiken olevan täysin normaalisti (keskenmeno selvisi vasta myöhemmin...) niin se sai vähän itseäkin jännittämään :sad001 Mutta eiköhän siis kaikki ole hyvin, halutaan vaan varmistaa se!:Heartred
 
Olemme menossa yksityiselle varhaisultraan kun viikkoja on kasassa 7+4. Edellinen raskaus päätyi keskenmenoon. Käydään katsomassa onko kaikki ok, niin ei tarvitse mietiskellä turhaan. Ensimmäinen neuvola on 3 viikon päästä ja siihen tuntuu olevan ikuisuus.
 
Meillä ultra neuvolassa 8+ viikolla eli 24.9 [emoji51]

Yksityiselle en menisi, koska meillä on aiemmin varhaisultrassa ollut kaikki ok ja kuitenkin viikoilla 12+ saatu keskenmeno. En viitsisi maksaa tuosta muutaman viikon aiemmin tehtävästä ultrasta. Säästän mielummin nekin rahat noin 25+ viikoilla tehtävään vuorovaikutteiseen 3d/4d ultraan, johon haluan ehdottomasti [emoji3590]
 
Mitä teillä jotka olette yksityisellä käyneet/menossa on ultra maksanut? En löytänyt parin yksityisen sivuilta tarkkaa tietoa, enkä jaksaisi lähteä soittamaan tämänhetkisiä hintoja. Tietysti kaupunkikohtaisia eroja varmasti on.
 
Yksityisten hinnoissa on melko isoja eroja. Esim Perhe Arte Helsingissä ja Lahdessa n. 80€. Monessa paikassa yli 100€. Aion mennä varhaisultraan, varattu nyt RV 7+4. Viimeksi sain varhaisultrassa tietää keskeytyneestä keskenmenosta. Ei siis ollut mitään keskenmenon oireita, joten olihan se näin voi järkytys. Ja voi olla jopa sinne np-ultraan asti, että selviäisi asia vasta siellä, kun keskeytyneessä keskenmenosta ei välttämättä tule verenvuotoa ennen sitä . Haluan myös mahdollisimman ajoissa tietää jos on esim tuulimuna. Toki keskenmenoja tapahtuu myös silloin, vaikka olisi varhaisultrassa kaikki ok. Riskit sille ovat kuitenkin pienemmät.
 
Meilläkin ekalla neuvola kerralla ultraltaan viikolla 8+.
Vielä 3 viikkoa pitäisi siis malttaa :nailbiting:
Ei viitsi sitä ennen yksityisellä käydä, varsinkaan kun se alkuraskauden ultra ei anna mitään taetta sille että kaikki jatkuisi hyvin.
 
Me oltiin niin malttamattomia et käytiin jo viime viikolla yksityisellä varhaisultrassa (5+3) :D ei näkynyt sykettä vielä mutta pussukka siellä näkyi ja oli kiinnittynyt hyvään kohtaan. Lääkäri sanoi että ollut 2 ovulaatiota, eli mahdollista että siellä olisikin kaksi tuloillaan :dummy::dummy1: Uusi aika varattiin reilun kahden viikon päähän niin käydään uudestaan katsomassa miltä näyttää :)
Harvinaista herkkua päästä käymään ultrassa pitkästä aikaa niin ei haittaa vaikka vähän liian aikasin mentiinkin käymään :grin
 
Alunperin olin päättänyt, että en varhaisultraan mene. Mutta ajatus alkanut houkutella nyt kumminkin vähän liikaa. :angelic:

Oletteko saaneet kela-korvausta varhaisultrasta, jos olette käyneet yksityisellä puolella?
 
Mekin ollaan miehen kaa puhuttu, ettei nyt mentäis varhaisultraan, vaan jaksetaan kyllä hetki oottaa.. mutta kun en vaan jaksais :arghh: eli katotaa nyt miten käy siis :grin
 
Saatiin kelakorvaus yksityiseltä, mutta kovin paljoa se ei ole, käynti maksoi joka tapauksessa n200€ (Helsingin Felicitaksessa).
 
Saatiin kelakorvaus yksityiseltä, mutta kovin paljoa se ei ole, käynti maksoi joka tapauksessa n200€ (Helsingin Felicitaksessa).

Ok, kiitos tiedosta. Kiinnostaa sen takia, että mulla on työn kautta sairasvakuutuskassa, joka korvaa Kela-korvattavat hoidot ja tutkimukset. Ehkä se aika täytyy varata nyt kuitenkin :angelic:
 
Varasin varhaisultran kahden viikon päähän, silloin olisi 6+3. Maksaa 69e, iso raha joo ja vois ostaa pienelle jotain mutta mielenrauhasta maksaa melkein mitä vaan:gen053
 
Mä aikaistin vähän ultraa ja mennäänkin jo perjantaina jolloin 6+5 :) vinkkinä pk-seudulla asuville, Perhe-Arte ja Kaunis Odotus on paikkoja joissa ultra n. 75€. Niissä kätilö ultraa, käsittääkseni Kaunis Odotus enemmänkin "fiilistelyultra" ja Perhe-Artessa katsovat vähän tarkemmin esim rakenteita sitten myöhemmillä viikoilla (tämä siis muilta kuultua). Jos haluaa lääkärin ultraan, niin Ovumialla varhaisultra 95 €. Kävin esikoisesta Perhe-Artella ja oli aivan ihana paikka ja kätilö. Nyt mennään Ovumialle koska haluan lääkärin vastaanotolle :)
 
Mä oon menossa varhaisultraan nyt perjantaina (6+6?). Kierto ollut siis hieman epäsäännöllinen ja ovulaatio oli mun mielestä tosi aikaisin tässä kierrossa. Haluan siis hieman varmuutta asiaan (ei tuulimuna yms.) ja tarkemman raskauden keston selville.. tietenkin tämänkin jälkeen vielä riskit ovat suuret, mutta tuleepahan suljettua muutama asia pois.. jänskättää aika paljon
 
Takaisin
Top