Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ginger
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mirumaru, ihanaa että siellä oli kaveri vielä mukana! Mä niin myötäelän mukana sun kokemuksessa,kun itellä oikeastaan sama tilanne.
Oon päivän vaan maannut sängyssä koiran kanssa, ravannut vessassa tarkistuksilla ja korkeintaan jääkaapilla.
Itkua tulee tihrustettua vähän väliä. Puhdasta verta ei ole tänään vielä tullut mutta tummaa ruskeaa ja mukana pieniä hyytymiä, aika kuivan näkösiä.
Onneks mun mies on ollut nyt niin ihana, juuri lähti koirien kanssa lenkille ja käymään mulle kaupasta mitä pyysin.
En varmaan koskaan oo tuntenut oloani näin alakuloiseksi, mikään ei oo saanut tänään hymyilemään.

Tuleeko sulla minkä verran verta? Minulla tänään tullut enemmän, mutta on ihan tummanruskeaa, lähes mustaa. Kipuja ei ole, mutta paineen tunnetta ollut alavatsalla tänään.

Varasin huomiselle yksityiseen ultran, haluan tietää, mikä tilanne tällä hetkellä. Kun ei ole kipuja, eikä runsasta vuotoa, niin en ehkä päivystyspotilaanakaan mene. Sanoivat kyllä, että päivystyshoitajalle saa soittaa koska vaan, jos tilanne muuttuu.

Maanantaina tuli enemmänkin, nyt on eilisen ja tän päivän tullut ruskeeta, ja niitä ruskeita hyytymiä. Ja mitä oon googlesta ymmärtänyt niin hyytymät ei ole hyvä merkki :sad001 välillä ihan vaan pientä siprua, mut esim aamulla ja kakkoshädän aikaan tullut isompia.

Toivottavasti sulla näkyisi vielä kaveri matkassa, pidän peukkuja! Mulla on perjantaina heti aamusta se kontrolli. Jännittää niin vietävästi, vaikka noiden hyytymien takia olen jo vähän asennoitunut että pahin tapahtuu.

Paljon voimia surun kohdanneille :Heartblue

Tsemppiä Jenpula ja Mirumaru! Ei oikein noilla laskuilla ole mahdollinen alkion ikä... toisin kuin pienikokoisuus, mistä heräsi kysymys: olisiko mahdollista, että vuoto on keskenmenneestä kaksosraskaudesta? Tiedän ettei sinulla ole tähän vastausta, mutta kunhan aprikoin. Alkiot yleensä vastaavat monikkoraskauksissa kokoaan pienempää.
Oli mitä tahansa, niin hurjan paljon voimia odotteluun :Heartred

Me käytiin ultrassa moikkaamassa pikkuista viime viikon perjantaina, vastasi täysin viikkoja ja päiviä :love7 Saatiin upean tarkka kuva missä näkyy toinen käsi todella selkeästi. Np-ultra onkin sitten 4.11.

Ei oikein noilla laskuilla ole mahdollinen alkion ikä... toisin kuin pienikokoisuus, mistä heräsi kysymys: olisiko mahdollista, että vuoto on keskenmenneestä kaksosraskaudesta? Tiedän ettei sinulla ole tähän vastausta, mutta kunhan aprikoin. Alkiot yleensä vastaavat monikkoraskauksissa kokoaan pienempää.

Tätä minä vähän itsekin mietein. Toinen vaihtoehto, että minulla olisi ollut kaksi ovulaatiota, toinen myöhemmin ja molemmat olisivat lähteneet kehittymään ja nyt ensimmäinen menee kesken. Taitaa olla ääriharvinaista, mutta yhden vastaavan löysin uutisista muutama vuosi sitten, kaksoset, joilla 10 päivää ikäeroa, ekasta ja tokasta ovulaatiosta. Mutta miksei, hormonihoitoja ollut kaksi vuotta jakuvasti ja nyt toukokuun jälkeen, kun hoidot lopetettu, olleet kierrot aivan sekaisin, joten kaikki varmaan mahdollista.

Voi ihanaa Mirumaru! Onpa stressaavaa aikaa teillä! Hurjasti tsemppiä ja nyt vain uskotaan että kaikki menee parhain päin! :smiley-angelic001

Toivotaan! Lääkäri sanoi, että syke saisi olla vahvempikin, mutta toisaalta toissapäivänä lääkäri sanoi, ettei kuulukaan olla kovin reipas vielä tässä kohtaa. Tiedä niistä sitten.

Viikon päästä sitten taas kontrolliaika, niin nähdään, mikä tilanne. Ellei taas vuodot lisäänny tai tule muuta, että ramppaan aikaisemmin tarkistamaan...

Ultrassa käyty, oli tottakai se sama nainen jota ei meinaa ymmärtää. Mut vielä kaveri köllötteli siellä ja hän kuulemma näkee sykkeen selvästi. Verenvuodolle ei löytynyt syytä, kuulemma edelleen uhkaava keskenmeno. Yritin selittää hyytymistä/riekaleista mut ei oikein tainnut ymmärtää mitä tarkotin. Kirjotti 13 päivää sairaslomaa. Eli saan elellä piinassa taas kotvan aikaa

Ultrassa käyty, oli tottakai se sama nainen jota ei meinaa ymmärtää. Mut vielä kaveri köllötteli siellä ja hän kuulemma näkee sykkeen selvästi. Verenvuodolle ei löytynyt syytä, kuulemma edelleen uhkaava keskenmeno. Yritin selittää hyytymistä/riekaleista mut ei oikein tainnut ymmärtää mitä tarkotin. Kirjotti 13 päivää sairaslomaa. Eli saan elellä piinassa taas kotvan aikaa

Ihan oman mielenrauhasi takia, pitäisikö varata lääkäriaikaa sellaiselle, kenen kanssa komminikaatio onnistuu? Tämäkö siis oli julkisella puolella?

Hän käski maanantaina soittaa neuvolaan aikaa ens tai seuraavalle viikolle kontrolliin, ajattelin soittaessa pyytää saisko jonkun toisen, ja sanon että oli vähä kommunikointiongelmia, enkä saanut kaikkiin kysymyksiini selkeää vastausta

Lohdullisia uutisia Mirumaru ja Jenpula! :Heartred Musta tuntuu välillä, että pelottaa oikein kurkistaa tänne. Jotenkin sitä vaan myötäelää niin vahvasti. Onneksi Jenpulan lääkäri tajusi sentäs avokätisesti kirjoittaa kunnolla saikkua, kun musta tuntuu että harva myöntää tässä vaiheessa raskautta muutamaa päivää kauempaa olipa kyseessä sitten verenvuodot tai pahoinvointi. :disgust

Ihanaa, että ainakin toistaiseksi vielä kaikki näyttäisi olevan kunnossa Mirumaru ja Jenpula. Toivotaan, että pienet pysyisivät matkassa loppuun asti :Heartred

Hienoa, että teilläkin vielä löytyi syke ja kaveri oli matkassa! Toivotaan, että me kuulumme nyt tästä porukasta siihen vähemmistöön, joilla näitä vuotoja nyt vaan tulee ja siitä huolimatta kaikki sujuu hyvin!

Ihanaa, että sait sairaslomaa! Toisaalta varmasti turhauttaakin olla kotosalla, mutta täälläkin tarvittaisiin ehkä hieman hermolomaa. Etenkin, kun asiakkaat pyytävät ratsastamaan heidän hevosilla, enkä viitsi sanoa, että en halua, ettei vuoto lisäänny... Tuntuu pysyvän aisoissa, kun pysyy paikallaan. Yöllä ei tule mitään, tallitöiden aikana alkaa taas, vaikka yritän tehdä niin hissukseen ja rauhassa, kun osaan.

Vaikkakin molemmat lääkärit sanoneet, että mitään mitä teen tai en tee ei liity vuotoon ja jos se menee kesken, niin sitä ei voi estää.

Nyt muuten eilinen lääkäri sanoi, kun kysyin, että löytyykö, mistä se veri tulee ja miksi, että ei pysty näkemään, mutta kohtu on niin herkästi vuotavaa aluetta, että pienikin ruhje tai mustelma saa vuotamaan ja että niitä voi tulla kun alkio kiinnittyy ja kohtu kasvaa.

Muokattu viimeksi:
Sinuna mie soittasin neuvolaan ja kysyisin saikkua. Mulle sanoi jo neuvolan hoitaja että jos on vuotoja niin lepo on tärkeää, ja niin tämäkin lääkäri, että lepoalepoa! Ja netistä olen myös lukenut että suurinosa määrätään lepoon jos on vuotoa. Ja mulle sanoi sillon alkuun myös että väsymyksenkin takia se tekee hyvää, kun vuotelut stressaa muutenkin, ettei psyyke ihan romahda kun stressaa, ja kroppakin väsyy.

Ja todellakin toivon että kuulutaan niihin joilla vuoto on harmitonta! Ajattelin et jos parin vkon päästä kaiffari on matkassa, kysyisin äidiltä onko hällä ollut vuotoja meitä odottaessa. Oon kyllä aina kärsinyt todella runsaista, hyytymien täyteisistä menkoista että voihan se olla että muutenkin on herkät paikat. Myös verta tulee nykysin niistäessä useasti, varmaan limakalvot nyt sielläkin herkillä.
Aloin jo yks päivä itkemään niistäessäni verta että nyt vuotaa kumpikin pää :laughing002 kunnon herkkis

Sinuna mie soittasin neuvolaan ja kysyisin saikkua. Mulle sanoi jo neuvolan hoitaja että jos on vuotoja niin lepo on tärkeää, ja niin tämäkin lääkäri, että lepoalepoa! Ja netistä olen myös lukenut että suurinosa määrätään lepoon jos on vuotoa. Ja mulle sanoi sillon alkuun myös että väsymyksenkin takia se tekee hyvää, kun vuotelut stressaa muutenkin, ettei psyyke ihan romahda kun stressaa, ja kroppakin väsyy.

Oma yritys, ratsastuskoulu, eikä varaa palkata lomittajaa, niin ei hirveitä saikkuja pidetä. Ja hevoset pakko hoitaa, kun ne ei itsekseen tuolla tallissa pärjää. Eikä ole mahdollisuutta ratsastustuntejakaan perua.

Minulle ei kukaan lääkäri ole määrännyt tai neuvonut lepoa. o_O Sanoneet vaan, että normaalia elämää ja yhdyntöjä pitää välttää, kun vuotoa.

Oma yritys, ratsastuskoulu, eikä varaa palkata lomittajaa, niin ei hirveitä saikkuja pidetä. Ja hevoset pakko hoitaa, kun ne ei itsekseen tuolla tallissa pärjää. Eikä ole mahdollisuutta ratsastustuntejakaan perua.

Minulle ei kukaan lääkäri ole määrännyt tai neuvonut lepoa. o_O Sanoneet vaan, että normaalia elämää ja yhdyntöjä pitää välttää, kun vuotoa.

Aa no sit ymmärrän, ettei saikku onnistu :yuck: mulle taas ei mainittu yhdynnöistä, mut luin siitä netistä. Ompas jännä kun tulee niin eri ohjeita joka paikasta!
Onneks mies on ottanut asian hyvin ja on mukisematta huolehtinut koirat ja parina päivänä kokkaillut, oikein patistaa minua lepäämään! Vkl jos yrittäis kevyttä ulkoilua, vaikka vaan mukana olla kun koiria leikittää takapihalla.

Täälläkin peukut pystyssä Mirumarulle ja Jenpulalle, toivotaan että teidän tyypit pysyvät sitkeästi mukana!! :smiley-angelic001:Heartred

Tänään alkoi verinen, kirkas ja runsas vuoto. Kävin äsken ultrattavana, syke löytyi, mutta hidas, eikä alkio ollut kasvanut normaalisti (vastasi 6+1 vaikka pitäisi 6+4).

Takaisin