Varhaisultra

Pahoittelut kaikille suru-uutisia kohdanneille.

Oon pari viikkoa seurannu tätä palstaa taustalta, mutta ehkä nyt uskaltaa jo vähä osallistua keskusteluun. Kävin perjantaina varhaisultrassa ja 6+5 vastaava pikkunen siellä köllötteli ja sydän sykki. Tältä vuodelta on jo kkm ja tm takana, niin tuo sykkeen näkeminen oli iso juttu. Sen tuoma mielenrauha kesti kyllä noin tunnin ja ajattelin parin viikon päähän varata vielä yhden ultran. Ihan vaan pysyäkseni järjissäni.
 
Mä kävin varhaisultrassa viime viikolla (6+5) kun halusin varmistua ettei ole tuulimuna tai kohdunulkoinen. Oireetkin välillä katoavat päiviksi, ni oli ihanaa kuulla ja nähdä että siellä oli viikkoja vastaava alkio, jonka sydän löi reippaasti. Kävin yksityisellä normigynelläni, mikä maksoi varmaan 150e, mutta oli kyllä sen arvoista!
 
Ultrassa käyty. Viikkoja vastaava sikiö löytyi :) Nyt siis 10+3. Sykkeetki päästiin kuulemaan. Neuvolalääkärilläkin oli ihana vauvamaha, ja onki siis toinen neuvolalääkäri joka jää äitiyslomalle meiän (asiakkuuksien aikana, viimeks jäi kuopuksen jälkitarkastuksen jälkeen) aikana :grin Taitaa olla ammattitauti.
 
Muita ketä jännittää np-ultra? Mulla se edessä ens viikolla ja ihan malttamattomana odotan sitä ! Ainakin varhaisultrassa 7+6 oli kaikki just niin kuin piti, oli itseasiassa vähän isompikin kuin kierron mukaan oletus oli. Silti jännittää onko mahassa vielä tyyppi elossa ja kaikki ok.
 
Me oltiin myös varhaisultrassa 7+6 ja vaikka kaikki oli silloin ok, niin kyllä mulla on viimisen viikon aikana iskenyt hirveä jännitys/pelko siitä, jos kaikki ei olekaan enää kunnossa nt-ultrassa... sinne vielä vähän alle kaksi viikkoa.
 
Muokattu viimeksi:
Muita ketä jännittää np-ultra? Mulla se edessä ens viikolla ja ihan malttamattomana odotan sitä ! Ainakin varhaisultrassa 7+6 oli kaikki just niin kuin piti, oli itseasiassa vähän isompikin kuin kierron mukaan oletus oli. Silti jännittää onko mahassa vielä tyyppi elossa ja kaikki ok.

Täällä ainakin yksi jännittäjä lisää.:dead: Tosiaan ensi tiistaina viimein nt-ultra. Varhaisultrassa 8+4 kaikki hyvin edeltävän päivän kkm tuomion jälkeen. Olen pari kertaa kuunnellut dopplerilla sydänääniä, kun pelottaa välillä, että onko tuolla masussa elossa ketään. Ja että onko pikkuisella kaikki kunnossa. MIten tätä stressiä saisikaan vähennettyä.

Lisäksi ahdistaa jo valmiiksi se tulosten odottelu sitten nt-ultran jälkeen. Kävin kyllä verikokeissa jo reilu viikko sitten, mutta tuloksia joutuu ilmeisesti odottelemaan vielä useamman päivän nt-ultran jälkeen. Varmaan ihan täyttä piinaa.:shifty:
 
Täällä ainakin yksi jännittäjä lisää.:dead: Tosiaan ensi tiistaina viimein nt-ultra. Varhaisultrassa 8+4 kaikki hyvin edeltävän päivän kkm tuomion jälkeen. Olen pari kertaa kuunnellut dopplerilla sydänääniä, kun pelottaa välillä, että onko tuolla masussa elossa ketään. Ja että onko pikkuisella kaikki kunnossa. MIten tätä stressiä saisikaan vähennettyä.


Lisäksi ahdistaa jo valmiiksi se tulosten odottelu sitten nt-ultran jälkeen. Kävin kyllä verikokeissa jo reilu viikko sitten, mutta tuloksia joutuu ilmeisesti odottelemaan vielä useamman päivän nt-ultran jälkeen. Varmaan ihan täyttä piinaa.:shifty:



Minkä merkkinen Doppler sulla on ja milloin sait äänet kuuluviin? Oon miettinyt sellaisen ostoa..
 
Minkä merkkinen Doppler sulla on ja milloin sait äänet kuuluviin? Oon miettinyt sellaisen ostoa..

Mulla on käytössä sellainen Angel Sounds (Jumper) näytöllinen versio. Sain ekan kerran kuuluviin muistaakseni 10+1. Tämän jälkeen on tullut muutama kerran kuunneltua, joillakin kerroilla on onnistunut, mutta välillä taas ei. Se on kyllä ihana saada ne sykkeet kuuluviin, mutta saattaa vähän stressata, jo niitä ei löydäkään. Istukan äänet olen kyllä saanut selvästi kuuluviin joka kerta.

Tuo mun malli on sellainen, että siinä on aika leveä se kuuntelupää. Ilmeisesti sellainen malli, jossa on erillinen ohuempi kuunteluanturi, voisi olla helpompi käyttää. Mutta hyvin on tuonkin kanssa pärjännyt.:) Se näyttö kyllä antaa välillä ihan ihmeellisiä sykelukemia, ettei ole kovin luotettava.
 
Muita ketä jännittää np-ultra? Mulla se edessä ens viikolla ja ihan malttamattomana odotan sitä ! Ainakin varhaisultrassa 7+6 oli kaikki just niin kuin piti, oli itseasiassa vähän isompikin kuin kierron mukaan oletus oli. Silti jännittää onko mahassa vielä tyyppi elossa ja kaikki ok.

Täällä myös jännittäjä, huomenna on nt-ultra ja tällä viikolla aika on madellut hitaammin kuin koskaan! Varhaisultrassa vko 7 oli kaikki kunnossa, mutta silti tässä tulee pyöriteltyä mielessä kaikkia niitä mahdollisuuksia,mitä tässä välissä on voinut tapahtua.. Töihinkin on ihan hirveän vaikea keskittyä, huomisesta ei varmaan tule yhtään mitään!

Mä harkitsin myös tota doplerin hankintaa, mutta sitten aloin epäillä että tulen kuitenkin vain ajaneeksi itteni sillä hulluuden partaalle, jos ei kuulukaan mitään tai en osaakaan vaan käyttää sitä riittävän hyvin. :rolleyes:
 
Täällä myös jännittäjä, huomenna on nt-ultra ja tällä viikolla aika on madellut hitaammin kuin koskaan! Varhaisultrassa vko 7 oli kaikki kunnossa, mutta silti tässä tulee pyöriteltyä mielessä kaikkia niitä mahdollisuuksia,mitä tässä välissä on voinut tapahtua.. Töihinkin on ihan hirveän vaikea keskittyä, huomisesta ei varmaan tule yhtään mitään!

Mä harkitsin myös tota doplerin hankintaa, mutta sitten aloin epäillä että tulen kuitenkin vain ajaneeksi itteni sillä hulluuden partaalle, jos ei kuulukaan mitään tai en osaakaan vaan käyttää sitä riittävän hyvin. :rolleyes:


Tuttu tunne tuo ajan matelu. Tsemppiä ultraan ! Tule sitten tänne kertomaan miten meni. :)
 
Täällä myös jännittäjä, huomenna on nt-ultra ja tällä viikolla aika on madellut hitaammin kuin koskaan! Varhaisultrassa vko 7 oli kaikki kunnossa, mutta silti tässä tulee pyöriteltyä mielessä kaikkia niitä mahdollisuuksia,mitä tässä välissä on voinut tapahtua.. Töihinkin on ihan hirveän vaikea keskittyä, huomisesta ei varmaan tule yhtään mitään!

Mä harkitsin myös tota doplerin hankintaa, mutta sitten aloin epäillä että tulen kuitenkin vain ajaneeksi itteni sillä hulluuden partaalle, jos ei kuulukaan mitään tai en osaakaan vaan käyttää sitä riittävän hyvin. :rolleyes:

Tsemppiä huomiseen ultraan! Toivottavasti kaikki on kunnossa :love017
 
Miulla ei vielä edes tietoa millon nt-ultra on. En oo päässyt vielä edes neuvolaan. Omien laskujen mukaan meneen johonkin marraskuun puoleen väliin.
 
Mä oottelen kans sen nt ultran kutsua, tiistaina laittovat lähetteen, ja soten asioiden hoitamisen nopeuden jo tietää :D mut neuvolassa laski että marraskuun puolen välin tienoilla
 
Minä pääsen tänään varailemaan nt-ultraa ja marraskuun puolenvälin tienoille menee mullaki. Tää on ihan epäreilua ku melkei aina laskettu aika ollu loppukuusta ja pitää vaan odotella omaa vuoroa :D

Ens viikon perjantaina meen toiseen varhaisultraan. En osaa luottaa tämän raskauden jatkumiseen yhtään enkä ala siihen, että taas odotan viikkokausia ja lopulta saa huonoja uutisia.
 
Mulla oli neuvolaultra 15. päivä ja kutsu ja aika nt-ultraan tuli samana päivänä sähköseen jutskaan. Oisko ollu Hyvis nimeltään :grin Se olis 31.10, en muista oonko sen jo tälle puolelle kirjannu vai vaan tonne salaisiin.
 
Tänään viimeinen ultra tämän raskauden osalta.

Ti-ke yönä alkoi vatsakivut ja keskiviikkona tuli yksi iso klimppi ulos kaiken muun vuodon lisäksi. Sen jälkeen kaikki paineentunne vatsassa katosi ja vuoto muuttui normaaliksi kuukautisvuodoksi.

Tänään todettu, että täydellinen keskenmeno tapahtunut ja kohtu tyhjä. Tätä osasinkin jo kyllä odottaa keskiviikon jälkeen.

Palaan tuonne lapsettomuus -puolelle foorumilla. Hyvää odotusta ja onnea raskauteen teille kaikille!
 
Tänään viimeinen ultra tämän raskauden osalta.

Ti-ke yönä alkoi vatsakivut ja keskiviikkona tuli yksi iso klimppi ulos kaiken muun vuodon lisäksi. Sen jälkeen kaikki paineentunne vatsassa katosi ja vuoto muuttui normaaliksi kuukautisvuodoksi.

Tänään todettu, että täydellinen keskenmeno tapahtunut ja kohtu tyhjä. Tätä osasinkin jo kyllä odottaa keskiviikon jälkeen.

Palaan tuonne lapsettomuus -puolelle foorumilla. Hyvää odotusta ja onnea raskauteen teille kaikille!

Tämä vetää hiljaiseksi...pahoittelut, teitä on koiteltu jo muutenkin niin paljon, voimia [emoji3590]
 
Tänään viimeinen ultra tämän raskauden osalta.

Ti-ke yönä alkoi vatsakivut ja keskiviikkona tuli yksi iso klimppi ulos kaiken muun vuodon lisäksi. Sen jälkeen kaikki paineentunne vatsassa katosi ja vuoto muuttui normaaliksi kuukautisvuodoksi.

Tänään todettu, että täydellinen keskenmeno tapahtunut ja kohtu tyhjä. Tätä osasinkin jo kyllä odottaa keskiviikon jälkeen.

Palaan tuonne lapsettomuus -puolelle foorumilla. Hyvää odotusta ja onnea raskauteen teille kaikille!

Pahoittelut :sad001:Heartred
 
Takaisin
Top