Varhaisultra

Toi on niin rotta EMTJ. Mikä tahansa tieto on parempi kuin epätietoisuus! Toivotaan kuitenkin parasta, ja koita keksiä jotain tekemistä odottelupäiviksi niin kuluu aika nopeammin :)

Tää raskaus alko siis heti ekasta kierrosta kun alettiin yrittämään, kai se sit kävi liian helposti että ois saanu mennä loppuun asti :( ääh, tää epätietosuuden tunne on pahin..kun vaan sais tietää varmaksi jomman kumman vaihtoehdon ni ois helpompi olla :/

Epätietoisuus on kamalaa :( Toivon, että aika menisi nopeasti ja saisit pian varmuuden. Toivon että kaikki olisi hyvin eikä mahan päältä vaan näkynyt. Käsitin viimeisimmistä viestistä, että eivät ultranneet ollenkaan alakautta? Missä kävit ultrassa? Toivon, että pieni olisi siellä jossain piilossa! Halaus!! <3

Epätietoisuus on kamalaa :( Toivon, että aika menisi nopeasti ja saisit pian varmuuden. Toivon että kaikki olisi hyvin eikä mahan päältä vaan näkynyt. Käsitin viimeisimmistä viestistä, että eivät ultranneet ollenkaan alakautta? Missä kävit ultrassa? Toivon, että pieni olisi siellä jossain piilossa! Halaus!! <3

Joo ei ultrattu alakautta, se jäi nyt vähän vaivaamaan että mitäs jos sillä oiskin näkyny :( kävin vantaalla, siellä kiehto äitiyspalvelussa, oli kyllä tosi kiva paikka ja mukavan oloinen se kätilö. Ei tosiaan tuominnut ihan vielä ja tarjos ilmasta kontrollia parin viikon päähän... Mutta pessimisti kun oon ni tuntuu siltä että nyt ei ollu meijän vuoro vielä :/ saa nähdä...

Mulla on varhaisultrat tehty AINA alakautta. Lääkärit olleet ultraajina. Sanovat täällä ettei vatsan päältä tässä kohtaa ole hyvä vielä. Toivottavasti pääset toiseen ultraan! Älä menetä toivoa <3

EMTJ: Tuo pessimistinen asenne minullekin tuttua :( Ei haluaisi luoda toivoa, vaikka toisaalta toivoa voi hyvin olla <3

Vaikka mulla edellinen raskaus päättyi ikävästi, niin haluan kuitenkin kertoa lyhyesti tilanteen. Kävin perhe Artessa ultrassa rv 7+, ja hän ultrasi mahan päältä eikä nähnyt mitään,kuin raskaus pussi, alakautta ultrasi myös ja sama homma. Vahvasti näytti siltä, että tuulimuna. Sieltä itkien kotiin ja uutta aikaa parin viikon päähän. En kuitenkaan pystynyt odottamaan niin kauan, vaan kymmenen päivän päästä pääsin lopulta uudestaan ultraan naistentautien polille. Siellä näkyi kuitenkin myös pieni vauvan alku, joka vastasi viikkoja 5+6.Valitettavasti sykettä ei vain löytynyt (aikaisemmassa ultrassa olisi pitänyt näkyä jo yli rv7) . Eli vaikka minun tapauksessa kävi huonosti, niin halusin siksi kertoa, koska minullekin alussa sanottiin, ettei siellä mitään ole, vaikka todellisuudessa olikin. Ja perhe-artea moni kehunut. Jostain syystä hän ei vaan nähnyt mitään raskaus pussin sisällä (mulla taaksepäin kallistunut kohtu).

En haluaisi turhaa toivoa herätellä, silti toivon et seuraavassa ultrassa kaikki hyvin <3

Joo ei ultrattu alakautta, se jäi nyt vähän vaivaamaan että mitäs jos sillä oiskin näkyny :( kävin vantaalla, siellä kiehto äitiyspalvelussa, oli kyllä tosi kiva paikka ja mukavan oloinen se kätilö. Ei tosiaan tuominnut ihan vielä ja tarjos ilmasta kontrollia parin viikon päähän... Mutta pessimisti kun oon ni tuntuu siltä että nyt ei ollu meijän vuoro vielä :/ saa nähdä...

Musta on ylipäätään niin outoo, että näillä viikoilla tehään ultria mahan päältä! Sit kun vielä ei saatu kunnon näkymääkään, niin miksei tarkistettu alakautta?? :O Vaadit ehdottomasti seuraavan ultrauksen alakautta niin ei tarvi jäähä empimään!

Musta on ylipäätään niin outoo, että näillä viikoilla tehään ultria mahan päältä! Sit kun vielä ei saatu kunnon näkymääkään, niin miksei tarkistettu alakautta?? :O Vaadit ehdottomasti seuraavan ultrauksen alakautta niin ei tarvi jäähä empimään!

Samaa mieltä.

EMTJ pahoittelut todella ikävästä kokemuksesta, mutta en luovuttaisi vielä. Ehdottomasti olis pitänyt ultrata alakautta!

Mä oon suht hoikka ja mulle tehtiin esikoisesta nt-ultrakin alakautta. Kokeili toki silloin vatsan päältäkin, mutta pääasiassa alakautta tehtiin. Ja mun kohtu oli ainakin silloin eteenpäin kallistunut eli olis sitä paremmin luullut näkyvän vatsan päältä.

Alkion siirrossa hoitaja ultraa aina vatsan päältä samalla kun lääkäri laittaa katetrin ja seuraavaksi alkion katetrin kautta kohtuun. Siirtoon pitää aina mennä täydellä rakolla, jotta ultratessa näkyvyys olisi mahdollisimman hyvä.

Tästä tuli nyt tälläinen sepustus, mutta VAATIKAA ultraa alakautta etenkin jos ei meinaa muuten näkyä.

Joo en oo menettäny toivoa vielä mut en haluu liikaakaan ajatella että kaikki on hyvin, ku sitte joutuu taas pettymään uudestaan :( katsoin esikoisen ekaa ultraa, se otettiin mahan päältä ja viikkoja oli sillon 9+2... Eli kyllä mä nyt ainakin muutaman viikon vielä odotan. Se neuvolatäti oli kyllä tosi töykee ja sano vaan että no ultrataan siellä vielä ja jos ei näy ni sitte laittaa lähetteen keskeytykseen :O siitä mulle jäi vähän sellanen olo että oliks tää nyt sitte oikeesti tässä. Mutta te valoitte muhun uskoa että kyllä siellä joku voi olla :D

En tiiä onko tuolla kiehtossa ees mahdollista ultrata alakautta? Mikä on aika hölmöä kun markkinoi kuitenkin sillä alkuraskauden ultralla. En vaan osannu vaatia kun kaikki ultrat aina tehty vatsan päältä :(

Miten teillä kellä oli näkynyt sykettä jne, ultrattiinko teillä kaikilla alakautta?

Nyt aloin miettimään pitäiskö varata sinne perhe-arteen aika jos ne ultraa alakautta...? En tiiä, en vaan kestä tätä epätietosuutta :D

Noniin. Varhaisultrasta hyviä ja huonoja uutisia. Hyvät uutiset olivat, että raskaus on oikeassa paikassa, huonot uutiset ovat että alkio oli odotettua pienempi, joten sykettä ei näkynyt. Mun omien laskujen mukaan olisi 6+1 ja alkion koon perusteella 5+5. Eli ero on hyvin pieni. Lääkäri oli sitä mieltä että kaikki on juuri niinkuin pitääkin ja voin rauhassa odottaa nt-ultraa. Itse olen hermoraunio ja varma siitä että jotain on pielessä. Lääkäri sanoi että ylipäänsä näin alussa ei kannattaisi ultrata ja että minun laskuni saattavat olla täysin paikkansa pitävät. Mutta sykkeen näkymisen kannalta suositteli ultraa viikoille 7/8+

Sen varmaan käyn yksityisellä tekemässä. Ellei tämä nyt ole menossa kesken tms.

Olen hyvin ristiriitaisissa tunnelmissa.

Triina tuossahan ei oo kun kolmen päivän ero, mullakin heitti sen verran esikoisesta ar-ultrassa :) Syke kyllä näkyi mut viikot oli kyllä jo 6+4 mittojen mukaan. Niitä on vielä niin vaikee mitata noilla viikoilla tarkkaan! Toki tuo on harmi että on varmaan just siitä muutamasta päivästä kiinni kun sydän alkaa sykkiä. Kävisin kyllä kuitenkin sinuna vaikka seuraavalla viikolla kontrolliultrassa, sit ois helpompi oottaa nt:tä kun sinne on vielä niin monta viikkoo :)

Kiitos sallahaa. Nyt kun tästä järkytyksestä vähän tokenin niin ymmärrän että kaikkihan on periaatteessa ihan hyvin. Tuulimuna ei kuulemma ainakaan ole kyseessä. Ja tosiaan, ei kohdunulkoinenkaan. Täytyy tosiaan viimeistään 1,5 viikon päästä käydä tarkistuttamassa tilanne.

EMTJ mulla kans ultrattiin suoraan alakautta ja syke löytyi pian.

Triiinalle tsemppiä odotteluun.

7+0

Vatsan päältä ultraus on ihan yhtä luotettava kuin alakauttakin jos vain näkyvyys saadaan hyväksi. Jos näkyvyys on huono niin on erikoista ettei tilannetta tarkisteta heti alakautta vaan laitetaan toinen odottamaan. :/ toivottavasti kaikki kuitenkin olisi hyvin, tsemppiä!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista jotka niitä ovat saaneet :)

Nyt on pää niin sekaisin tästä koko hommasta, että vitsit kun sen sais jotenkin tyhjennettyä. Alkoipa vielä ihan hirveesti nipistelemään ja vihlomaankin alavatsaa. En tiedä ärsyttikö se ultraus tai jotain.

Pääasiassa kuitenkin yritän olla tyytyväinen siitä, että tämä raskaus on kohdussa. Ja yritän iskostaa päähäni, että olivatpa ne viikot 5+5 tai 6+1 niin sitä sykettä ei kummassakaan tapauksessa välttämättä näkyisi.

Muistelen kuopuksen ar-ultran olleen viikolla 6+4 ja syke oli ihan todellakin vain juuri ja juuri havaittavissa.

Joka tapauksessa nyt itselleni tärkeä tieto on, että mun jäljellä oleva munanjohdin toimii.

Kiitos teille mahdollisuudesta avautua!

Heippa kaikki! Oon lähinnä sivusta seurannut tätä keskustelua kun mulla piti olla la toukokuussa, nyt se muuttui kesäkuuksi, mut tilanne on sen verran epävarma etten hirveesti jaksa uskoa, että raskaus loppuun asti menee. Täällä on kuitenkin ollut juttua tosta Kiehdosta ja Perhe Artesta niin ajattelin jakaa omat kokemukseni.

EMTJ: etkö sä käyny Kiehdossa? Jännä et se epäili sulla sitä tuulimunaa. Meinaan kävin ite siellä kans kun viikkoja piti olla reilu 7. Ruskuaispussi näky, EHKÄ vilahdus alkiosta ja vastas viikkoja 5-6 mikä ei minkään laskukaavan mukaan voinu pitää paikkansa. Kehotti kans tulemaan uudelleen 1-2vko:n päästä. Minähän menin kans ihan paniikkiin eikä siihen auttanu se et rupes tulemaan pientä vuotoa viikonloppuna. Oisin saanu kättäriltä ajan perjantaille mut en pystynyt odottaa siihen asti, joten kävin perhe Artessa. Siel oli aivan ihanaa palvelua ja siellä se pieni alkio myös oli. Vastas viikkoja 6+1, mutta syke löytyi. Mut eipä tää mun tilanne hirveen hyvältä näytä kun edelleen välillä vuotaa ja viikkoja pitäis olla se 7 ainakin. Mut päivä kerrallaan mennään.

Mä en koskaan lukenu sitä Kiehdon varausvahvistusta jossa oli maininta siitä että tehdään vatsanpäältä ultra ja se harmittaa tosi paljon, mut oma vika. Todennäköisesti mullahan ei ois ees alakautta näkyny sillon. Mut ihmettelen vaan et se veikkas sulla jo tuulimunaa. Voisko viikkoja olla vaan vähemmän? Se Kiehdon kätilö oli kyl mukava, mut suosittelen kyl jatkossa tota Perhe-Artea mielummin kun ite ainakin luotan siihen alakautta tehtävään ultraan enemmän. Vitsi mikä romaani tuli..

Takaisin