Varhaisultra

Meillä piti ekan ultran olla 23.10, mutta juuri äsken hoitaja soittikin että aika pitää perua. Hoitaja oli joku hissukka eikä edes pahoitellut kun sanoin, että kovasti odotettu aika on ja harmittaa kun ei nyt löydy sopivaa aikaa. Nyt uusi aika on sitten sellainen ettei mies pääse edes mukaan töiden takia.. :( pitääköhän lie varata aika yksityiselle, niin saisi ajan silloin kun se molemmille sopii.

Mulla myös ar-ultra huomenna! Toivottavasti pystyn menemään, kun tänään piti jäädä koulusta kotiin kovan huimauksen ja oksentelun takia :/

Kyllä, huomenna ultra ja kyllä on jotenkin ahdistavat fiilikset :( Jos siellä taas ilmoitetaan, että valitettavasti ei näy sykettä tms... Tekis mieli juosta karkuun ja olla edes hetken vielä raskaana... Silti koitan ajatella että kaikki voi olla hyvinkin... Jos tästä selviää eteenpäin, niin olo ei ainakaan pelkojen vuoksi helpota kuin hetkeksi (riski saada vakavasti sairas lapsi joka raskaudessa 1/4 eli 25%)... Kumpa kaikki olisi hyvin. Etappi kerrallaan...

Tsemppiä kaikille tuleviin ultriin <3

Apua.. kävin neuvolassa muitten asioitten takia ja satuin kertomaan raskaudestani. No hoitaja sanoi että voidaan samalla tarkistaa että on oikeassa paikassa kun on vatsakipuja ollut. Alkio löytyi kohdusta mutta ei vastannnut viikkoja (5+0) hoitaja ei oikein osannut sanoa minkä kokoinen edes on jota jöin ihmettelemään. No eihän näillä viikoillq muutenkaan paljo mitään pitäisi näkyä. Veikkasi kuitenkin että ovulaatio tapahtunut joitakin päiviä myöhemmin. Perjantaina kontrolli jossa katsotaan vain että jonkinlaista kasvua olisi tapahtunut. Pelottaaa!

Iloisia ajatuksia ja tsemppiä kaikille ar-ultraan!!

Höyhen: onko teillä joku perinnöllinen rasite? Henkilökohtainen kysymys. Ymmärrän toki, jos et halua jakaa sitä kaikille! Tieto lisää tuskaa, mutta tietämättömyys vielä enemmän! Toivon ja uskon sydämeni pohjasta, että kaikki on hyvin! Todennäköisyys on kuitenkin puolellanne! 3/4 todennäköisyys eli 75%, että kaikki on hyvin. Etappi kerrallaan, aivan niinkun sanoitkin. Sitä se on oltava kaikilla muillakin! Lämmin halaus ja ihanaa odotusaikana!! <3

MaLinn rv 4+2

Apua.. kävin neuvolassa muitten asioitten takia ja satuin kertomaan raskaudestani. No hoitaja sanoi että voidaan samalla tarkistaa että on oikeassa paikassa kun on vatsakipuja ollut. Alkio löytyi kohdusta mutta ei vastannnut viikkoja (5+0) hoitaja ei oikein osannut sanoa minkä kokoinen edes on jota jöin ihmettelemään. No eihän näillä viikoillq muutenkaan paljo mitään pitäisi näkyä. Veikkasi kuitenkin että ovulaatio tapahtunut joitakin päiviä myöhemmin. Perjantaina kontrolli jossa katsotaan vain että jonkinlaista kasvua olisi tapahtunut. Pelottaaa!
Noin aikaisin on todella vaikea tehdä ultraan, saati koon puolesta määrittää laskettua aikaa! Tuskin mitään on hätänä, ainakaan koon puolesta sitä ei voi todeta.

Meillä ekan kohdalla menin omien laskujeni mukaan rv 12+3 np-ultraan. Koko vastasi 9+2. Mikä huoli. Uudessa np-ultrassa, joka piti olla nyt oikea vauva vastasikin yli viikkoa vanhempaa. Sama säätö koon ja lasketunajan kanssa oli koko raskauden. La päädyttiin virallisesti 7.12(joka oli viikko menkoista laskettua myöhemmin) , mutta terve, nyt jo melkein 7v. tyttö, syntyi vasta 3vkoa myöhemmin.

Varmasti ahdistava tilanne, mutta ei varmastikaan epätavallinen. Ihme, että hoitaja edes ehdotti ultrata noin aikaisin. Tai edes mittaili kokoa. Turhaa pelkoa odottajalle.

<3

Kiitos MaLinn <3 juu kyllä olisin kieltäytynyt ultrasta jos olisin tiennyt sen vain tuovan huolta!

Iloisia ajatuksia ja tsemppiä kaikille ar-ultraan!!

Höyhen: onko teillä joku perinnöllinen rasite? Henkilökohtainen kysymys. Ymmärrän toki, jos et halua jakaa sitä kaikille! Tieto lisää tuskaa, mutta tietämättömyys vielä enemmän! Toivon ja uskon sydämeni pohjasta, että kaikki on hyvin! Todennäköisyys on kuitenkin puolellanne! 3/4 todennäköisyys eli 75%, että kaikki on hyvin. Etappi kerrallaan, aivan niinkun sanoitkin. Sitä se on oltava kaikilla muillakin! Lämmin halaus ja ihanaa odotusaikana!! <3

MaLinn rv 4+2

Kaunis kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan <3 . Tuli hyvä mieli kirjoituksestasi. On perinnöllisyyttä ja onneksi myös vastoinkäymisten ohessa myös ihania eläväisiä lapsiakin, mikä tuntuu aina vaan ihmeeltä <3. Koitan minäkin ajatella sitä niin, että kuitenkin 75%mahdollisuus tämän taudin suhteen terveeseen lapseen... Silti se on joko tai... Pelottava ajatus, jolle en ole tietoisesti uskaltanut antaa vielä oikein sijaa mielessäni... Jokainen raskaus on jo itsessään ihme, täynnä riskejä.. Siihen kun vielä ns.lisäriski, tuntuu ihmeeltä että ylipäätänsä on mahdollista saada ns.terve lapsi (kuka määrittelee kuka on terve, sairaudesta tai vammasta huolimatta voidaan kokea elävän tervettä elämää, meillä tosin tämä sairaus on lähen poikkeuksetta kuolemaan johtava heti syntymän jälkeen). Mutta näillä mennään, otetaan vastaan mitä tulee... Toivottavasti hyvää <3. Ja sitä toivon meille kaikille!

Varasin tänään ajan ultraan, 7.11. on se. Silloin olisi laskujeni mukaan 7+3. :)

Haluan kyllä ehdottomasti nähdä mahdollisimman pian, että kaikki on kunnossa. On jotenkin vielä ihan epäuskoinen olo koko raskaudesta.

Upea asenne Höyhen!! Ymmärrän täysin, mitä tarkoitat terveellä lapsella! Omat lapset ovat aina rakkaita ja varmasti vielä enemmän rakkaita, jos eivät saa olla perusterveitä.

Eiköhän jokainen toivo itselleen ja lapsilleen terveen ja hyvän elämän. Itse syyllistän ja harmittelen, jos joku lapsistani saa haavan tai murtaa luitaan. Ajatuksesi eivät varmastikaan ole pelkästään sinun, meistä odottajista jokainen osaa asettua jollain tasolla asemaasi. Siksi täällä kokoonnutaan ja kirjoitellaan. Minä ainakin!

Toivon teidän perheelle kaikkea hyvää!! <3

Upea asenne Höyhen!! Ymmärrän täysin, mitä tarkoitat terveellä lapsella! Omat lapset ovat aina rakkaita ja varmasti vielä enemmän rakkaita, jos eivät saa olla perusterveitä.

Eiköhän jokainen toivo itselleen ja lapsilleen terveen ja hyvän elämän. Itse syyllistän ja harmittelen, jos joku lapsistani saa haavan tai murtaa luitaan. Ajatuksesi eivät varmastikaan ole pelkästään sinun, meistä odottajista jokainen osaa asettua jollain tasolla asemaasi. Siksi täällä kokoonnutaan ja kirjoitellaan. Minä ainakin!

Toivon teidän perheelle kaikkea hyvää!! <3

Kiitos <3. Tämä oikeastaan kiteyttää sen vertaistuen suuren arvon! Se on jotain korvaamatonta, niin kuin olen muuallakin saanut sen huomata. Ja vaikkei olisikaan kaikesta samaa mieltä niin toisen kunnioitus pysyisi siitä huolimatta ja oma mielipide myös tärkeä, se on paljon se. Olen itsekin havahtunut välillä siihen, että hetkinen.. En olekaan sitä näin osannut ajatella ja saanut paljon uutta näkökulmaa asioihin. Ja joskus se oma pelko piilottaa sen hyvän eikä meinaa nähdä niitä hyviä asioita sillä hetkellä... Täällä maan päällä me kaikki ollaan oppimassa itsestämme jatkuvasti uutta :) Kohta menee liian syvälliseksi, joten lopetan tähän :)

Huomenna ensimmäinen Etappi, toivottavasti siitä selviää kohti toista etappia... Sympatiat kaikille ultraa odottaville epötiedon keskellä <3

Mä tuun hulluksi tästä odottelusta, että soittavat mulle ajan. Ärsyttävää, kun sanotaan vaan epämääräisesti "alkuviikosta ottavat yhteyttä" :dead:

edellinen oli tuulimuna, joka todettiin varhaisultrassa ja nyt on karmea pelko, että sama toistuu vaikka se onkin epätodennäköistä :sorry:

Hienosti sanottu höyhen.
Mua jännittää niin et jos tuolla on joku vielä elossa niin kuolee varmaan tähän mun jännitykseen. Ultraan aikaa reilu tunti.

Hienosti sanottu höyhen.
Mua jännittää niin et jos tuolla on joku vielä elossa niin kuolee varmaan tähän mun jännitykseen. Ultraan aikaa reilu tunti.

Jännitän täällä sun puolesta, toivon niin hyviä uutisia sieltä <3. Mulla vielä muutama tunti odotettavaa...

Tsemppiä kaikille ultraan menijöille! Täällä sormet ja varpaat ristissä että kaikki saa hyviä uutisia <3

Takaisin