(Varhais)UÄ-pohdintaa

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kitka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Senniseni! Ja varpahat, ymmärtääkseni juuri noina päivinä syke alkaa vasta yleensä näkyä, joten voi hyvin olla että juuri kun kävit ultrassa on syke lähtenyt siitä vahvistumaan ja ylipäätään kun alkio kasvaa niin syke näkyy paremmin! Oliko niin että pääset kuitenkin vielä katsomaan sykettä uudelleen, ettei tarvitse ekaan kunnalliseen ultraan asti murehtia?
 
Monwoc, oi mitä uutisia <3 ootte varmaan maailman onnellisin pariskunta! Kyllä on ihanaa että siellä pieni pirpana kasvaa ja kehittyy kuten pitääkin. Osasiko lääkäri sanoa mitään, että miksi toinen lääkäri oli sanonut harhaanjohtavaa/väärää infoa?

Meillä oli tänään ultra ja siellä oli hyvinvoiva vauva, jolla sydän sykki <3

Vastasi viikkoja 7+0 ja oli sentti pepusta päähän mitta. Oon ollu iha onessaa tään päivän.

Eea 6+5
 
3 viikon päästä uusi aika :/ en tiedä vaikuttaako sekin että mulla on tosi taaksepäin kallistunut kohtu ja alkiota oli ensin tosi vaikea löytää.
 
Momwoc, aivan ihana uutinen! Onneksi olkoon! Alle 6+3 ei yleensä näy syke. Siksi ultraan ei kannata kiiruhtaa heti plussan jälkeen.
 
Momwoc,tosi ihana uutinen! Tulee niin hyvä mieli,kun saa lueskella hyviä ultra kuulumisia. Lisää lisää :)
 
Kiitos myötäelämisestä, jaettu ilo on vielä suurempi ilo!!! Täällä kaikki tietää ja ymmärtää kuinka kallisarvoisen tärkeä tuo pienen pieni riisinjyvä on jo tässä vaiheessa, ei sitä voi edes käsittää <3 <3 Kyllä tämä päivä on vaan tuntunut niin mahtavalta ja epätodelliselta, kaikki on taas surkean viikon jälkeen niin hyvin!

Lääkäri ei osannut sanoa muuta, kuin että väärän "tuomion" antanut lääkäri oli arvioinut raskauden keston väärin. Raskaus oli siis varhaisemmassa vaiheessa kun hän ajatteli. Luulen että plussauspäivä johti häntä harhaan, koska sen mukaan raskauden pitäisi olla jo viikon pidemmällä. Sain kuitenkin esikoisestanikin plussan rv. 3+0, eli viikko hedelmöittymisen jälkeen! En edes muistanut tätä, ennen kuin kaivoin kaikki tiedot esiin tänään. Minulla taitaa lähteä nuo raskaushormonit nousuun tosi rajusti alkuun, kun tälläkin kertaa tämänhetkisten raskausviikkojen mukaan olisin saanut plussan rv 3 kieppeillä. En siis kuitenkaan ole testaillut kovin aikaisin, muutamaa päivää ennen kuukautisia toki mutta jälkikäteen on selvinnyt että ovulaatio on näköjään ollut tosi myöhäinen näissä raskautumiskierroissa. Meillä näköjään tärppää ainoastaan silloin kun kierto on jotenkin sekaisin!

Onnea muillekin hyvistä ultrauutisista, ihanaa että minäkin sain tänään olla hyvien uutisten vastaanottaja, niin surkean ja alakuloisen viikon jälkeen <3
 
Onnea Momwoc, niin mahtavaa! On varmasti ollut ihana päivä teillä! Juuri tänään mietin että mitenköhän teille kävi. Ihan tulee mieleen se oma melko vastaava kokemus esikoisen odotukselta, jolloin myös eka ultraava lääkäri ei saanut alkiota näkyviin. Niin hienoa kuulla näitä hyviä uutisia!
 
Ihanaa Momwoc :Heartpink

Mulle tuli eilen postissa kutsu np-ultraan ja keskiraskauden ultraan! 28.4. asti pitäisi jaksaa odottaa, että näkee onko kaikki vielä hyvin. Varmasti nämä neljä viikkoa kuluu ihan matelemalla...
Onneksi kävin siellä yksityisellä, en todellakaan olisi malttanut odottaa noin pitkälle.
 
Meillä eilen 7+2 varhaisultra juuri siksi, koska takana kaksi keskenmenoa ja kiva tietää onko siellä ketään kyydissä. Elonmerkit näkyi ja sydän pamppaili. Lääkäri sanoi, että sen verran pieni on että sanoisi olevan viikon oletettua nuorempi eli 6+2, mutta luulen että kirii koossaan muutaman millimetrin seuraavaan ultraan, että vastaisi viikkoja. Hyvin meni !
 
Onnea kaikille hyvistä ultra uutisista niitä on aina yhtä ihana lukea ❤️ omaani jännitän enää viikko ja selviää mitä sielä näkyy johan se olis aika 1 keskenmenon ja yhden tuulimunan jälkeen onnistaa ❤️
 
Ens yönä ei paljoa varmaan nukuta... Aamulla varhaisultra :confused: Pelottaa ja jännittää :oops:
 
Yölento: Jos syke ei näy alle 6+3 niin miksiköhän sain ajan sitten ensi tiistaiksi mulla silloin 5+6. Mietin nyt onkohan täti ihan ammattitaidoton. Ja menen liian aikaisin. Itsehän olisin halunnut mieluummi loppuviikosta.
 
Pilvilinna, vaikka ei olisi vielä sykettä, voi mitata, vastaako koko viikkoja. Niiden laskut ei aina pidä ihan paikkaansa. Kävin eilen ultrassa ja mennessä täti totesi, että viikkoja on nyt 7, vaikka todellisuudessa lähemmäs 9. Huomasi hänkin sen sitten kun mittasi asukasta.
 
No meiän ultra on nimenomaan sykkeen takia, kun menkkapäivät/ovulaatiopäivä vastaa viikkoja täsmällisesti mitä oon ite laskenut kuulemma. Menkat 2.3. ja ovulaatio 16.3. molemmista tulee tuolloin 12.4. 5+6. Tosin löysin jo tiedon, että syke alkaa lyömään raskausviikon 6 puolessa välissä ja netistä löysin monia joilla näkynyt syke jo 5+6 ja joillain ei valitettavasti mitään. Että ihan huolella mielin oon nyt menossa.
 
Pilvilinna, mulla näkyi syke mittauksen mukaan 5+5 (menkoista enemmän). Mutta kun teillä on tarkasti tiedossa raskauden kesto, niin toivotaan parasta :)
Varmasti muutama päivä myöhemmin olisi ollut varmempi, ja vähemmän huolta.
 
Mulla oli ultra rv 6+3, jolloin alkio vastasi rv 5+5 ja löytyi syke :) Toki nämä on sellaisia henkimaailman asioita, ettei kärsi yleistää :D
 
Takaisin
Top