(Varhais)UÄ-pohdintaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kitka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ninni, jospa se pieni mikä näkyi oli juurikin se teidän mussukka. Tosi pieniähän ne on tuossa vaiheessa. Toivottavasti saisitte asiaan selvyyden mahdollisimman pian!

Voimia <3

Kiitos :Heartred Ollu tosi pitkät päivät, ens maanantaina sitten aamusta pääsee taas ultraan. Jännittää, mutta jotenki odotan vaan että neukkutäti sanoo sen olevan tuulimuna...

Millon niissä verikokeissa piti käydä? Tai siis millä viikolla? Meni multa ihan ohi. Nyt siis 8+5.

Varpahat - jos en väärin muista, niin kymppiviikolla. Mulla ensi ma verinäytteen anto ja silloin mittarissa 10+1.

Kiitti! Nimittäin eka ultra oli rv 6+3 ja täti laittoi lähetteet verikokeisiin ja sanoi että sillon oli liian aikaista käy sitten viikolla X jota en jälkeenpäin enää muistanut :D

Mulla on takana yksi normaali raskaus, kävin vasta jossain rv 12-13 kunnan tarjoamassa np-ultrassa. Silloin ei tullut kyllä mieleenkään mennä varhaisultraan - tuntui ihan OK:lta odotella sinne kunnalliseen asti Kättärille.

Toka raskaus oireili jo aika alusta asti ja menin varhaisultraan joskus rv 5-6. Löytyi kohdunsisäinen raskaus ja jonkinlainen sykkeen tapainenkin, mutta Mehiläisen gyne ei huomannut samanaikaista kohdunulkoista raskautta. Molemmat menetin sitten aikanaan.

Kolmannessa raskaudessa viime kesänä en varhaisultraa edes ajatellut - jotenkin jäi sellainen taikausko tai trauma, että ei se ainakaan hyvää ennusta :D ...no, raskaus meni joka tapauksessa kesken ennen kuin ehdittiin np-ultraan.

Nyt en myöskään edes harkinnut varhaisultraa yksityisellä, vaan ollaan menossa ensi viikolla kunnalliseen np-ultraan. Siinä pitäisi olla mittarissa noin rv 12+2.

Täälläkin käyty tänään ultrassa kun oli e-pillereiden lopettamisesta (menkkoja ei ehtiny tulla) johtuen epäselvää kuinka pitkällä raskaus on. Pieni oikeessa paikassa ja sydän sykki: 7+1 mennään arviolta, mutta tokihan tuo voi vielä muuttua. Juuri ja juuri säilyy la joulukuun puolella . Ihanaa oli kuulla et kaikki on hyvin ja ihana lukea että monella muullakin on :happy:

Onko täällä moni jo saanut kutsun np-ultraan? En nyt muista miten pk-seudulla ajat menee, neuvolasta ilmeisesti menee lähete HUS:lle, mutta milloin tuon ajan saa? Minulla eka neuvola vasta parin viikon päästä (raskausviikolla 10), sittenköhän vasta lähete lähtee eteenpäin...?

Meillä päin pitää / saa ite varata ajan ultraan :) toivoivat et ois 12 viikkoa täynnä ultraan tulessa.. otinpa ajan heti 12+0 ja 2.5 ois aika ! :grin

Pääkaupunkiseudulla ei ainakaan vuonna 2014 saanut itse varailla aikoja (olisipa mukavaa jos saisi!), vaan ajanvaraukset tulivat postissa. Mutta selvä homma, odottelen siis kiltisti ekaa neuvolaa :) Millä viikoilla ne verikokeet piti ottaa? Se seerumiseula vai mikä se oli? Muistelen että se olisi ollut viikkoja ennen ekaa ultraa, mutta muistan ehkä väärin. Toivon että ehdin ajoissa, kun muistelen että niidenkin ottamiseen oli jollain tapaa parhaimmat ajankohdat raskausviikkojen suhteen.

Muistelisin että ne verikokeet kannatti käydä aikaisintaan 10+0 ottamassa, mutta en kyllä muista milloin viimeistään. Olisi kyllä kiva kun saisi itse varata :)

Itse kävin 29.3. Ekassa neuvolassa ja sieltä antoi tämän päivän 18.4. käydä labrassa verikokeet,sokerirasitus,ym. ja lähete nt-ultraan ja kutsu nt-ultraan tuli postissa 3.5.
Tiuhti85 10+1

Täällä käytiin varhaisyä:ssä 6+4 ja sitten 10+1. Mieletöntä mikä muutos muutamassa viikossa oli nyytissä. 6+4 näkyi vain pienen pieni möykky, jolla ruskuaispussi. Viikko sitten 10+1 näkyi jo jalat ja pienet käden alut.
Ensi viikolla sitten jo nt-ultra. :)

11+0

Ekassa neuvolassa sanottiin, että voi jo samana päivänä soitella ja varata ajan np-ultraan. Soitinkin sitten samana päivänä ja sain ajan toukokuun ekalle viikolle. Tämä siis HUS:n alueella.

9+6

Takaisin