(Varhais)UÄ-pohdintaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kitka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niimpä, siihen voi vaikuttaa monikin asia. Esim mulla on todella taaksepäin kääntynyt kohtu joka hankaloitti asiaa entisestään.

Hei kaikille :) Vielä en uskalla marraskuisiin siirtyä mutta tulin vähän kurkkimaan teidä ultrakeskustelua. Itselläni siis tilanne sellainen että plussasin viime viikolla mutta en tiedä miten pitkällä olen, veikkaus lasketusta ajasta marraskuun loppupuoli. Ennestään yksi lapsi jota imetän, poika 1v3kk, toiselle lupa annettu tulla jo vuosi sitten. Kuukautisia ei ole ollut kahteen vuoteen ja edellinen vuoto 2015 alussa jälkivuoto synnytyksen jälkeen, tämän vuoksi kova huoli voiko tuolla kohdussa olla mitään elävää... Varhaisultran sain neuvolan kautta kerrottuani etten tiedä kuinka pitkällä olen, ultra kahden päivän päästä jolloin ollaan ehkä 6 viikon tietämillä, tai pidemmällä... tai ei niin pitkällä. Jännittää kovasti mut eipä näille mitään voi, toivottavasti tulee hyviä uutisia. Täällä monella syke näkynyt yhtä aikasilla viikoilla joten toivoa on :) Onnea kaikille odotukseen ja toivottavasti pääsen liittymään joukkoonne torstain jälkeen :)

Muokattu viimeksi:
Ihanaa Marska!

Itse tässä olen murehtinut sitä, kuinka viimeisimmän ultran viikot olivat todellista 5 päivää jäljessä. Onko tuollainen heitto pientä tässä vaiheessa, vai pitäisikö käydä tarkistamassa tilanne? Virheellinen keskenmenodiagnoosi teki minusta hysteerisen, en pysty lopettamaan stressaamista :(

Ihanaa Marska!

Itse tässä olen murehtinut sitä, kuinka viimeisimmän ultran viikot olivat todellista 5 päivää jäljessä. Onko tuollainen heitto pientä tässä vaiheessa, vai pitäisikö käydä tarkistamassa tilanne? Virheellinen keskenmenodiagnoosi teki minusta hysteerisen, en pysty lopettamaan stressaamista :(

Jos kiinnittyminen on tapahtunut odotettua myöhemmin ku asukas kumminkin kasvaa :) mittakin on vähän mittaajasta kiinni ja heittoa voi olla normaalistikin jotakin päiviä kumpaankin suuntaan. Kasvukin on niin yksilöllistä.. Ja siihen vielä et kiinnittyminen ois tapahtunut pari päivää myöhemmin nii siinähän ois jo se et ois 5 päivää jäljessä..?
ymmärrän kyllä että siun tilanteessa mietityttää! :confused:

Pilvilinna, mulla näkyi syke mittauksen mukaan 5+5 (menkoista enemmän). Mutta kun teillä on tarkasti tiedossa raskauden kesto, niin toivotaan parasta :)
Varmasti muutama päivä myöhemmin olisi ollut varmempi, ja vähemmän huolta.

Joo, niinkuin aiemmin laitoinkin, että itse olisin mielelläni halunnut esim. loppuviikosta, kun tammikuussa oli km 6+1 niin sen yli päästä tsekkaamaan. Ois saanut senkin takia mielen rauhan ja voihan se olla, ettei näy jotta joutuu käymää uusiksi. Tää täti vaan on itse lomille jäämässä kuulemma niin en tiedä oliko sen takia jo tuolloin vai ainut vapaa aika ennen lomiansa vai, että luulee näkevänsä todella tuolloin jo. En tiedä. Toivottavasti näkyisi. Hirveeltä tuntuu kyllä ennen tota kauhunumeroa käydä vain... Mieluummin tuon ohi kun ois päässyt..

Momwoc tässä vaiheessa voi hyvinkin mittaus heittää useita päiviä, helppo sanoo mut koita olla huolehtimatta :) Huonojen uutisten jälkeen saitte kuitenkii huippuhyviä uutisia niin se on yritettävä uskoo ettei enää uudestaan huonoja uutisia tule. Ite meinasin hankkia kotidopplerin jos varhaisultrassa saadaan hyviä uutisia, sillä saan mielenrauhan itelleni ennen np-ultraa kun uskon saavani sykkeet ajoissa kuulumaan. Edellisestä raskaudesta jäi trauma kun 14. viikolla ei th saanut dopplerilla sykkeitä kuulumaan neuvolassa vaikka kaikki oli hyvin...

Kaipa sitä pitäisi vaan yrittää olla luottavaisin mielin ja luottaa siihen että lääkäri olisi jotain sanonut jos olisi ollut huolissaan! Mutta on tämä kyllä niin murheen varjostamaa aikaa ollut tämä alkuraskaus minulla, toivoisin vaan että voisin iloita ja nauttia niinkuin viimeksi. Kiitos rohkaisevista sanoista, monesta paikkaa itsekin lukenut että mittavirheet näillä varhaisilla viikoilla ovat yleisiä ja lääkärikin sanoi että la täsmentyy varmasti np-ultrassa (=raskausviikot täsmennetään) :)

Miulla ois huomenna ultra... Jännittää hirveesti jo senkii takia kun en tiedä tarkkaan miten pitkällä olen. Ja mitä jos ei näy sykettä, voisi johtua etten olekaan kuuden viikon tietämillä niinkuin itse arvelen tai on mennyt kesken, epätietoisuus jatkuisi. Halusin ajan heti tälle viikolle kun tätä viikkoa tarjottiin, pää ei kestäisi pidempää odottelua. Ensi viikolla näkysyisi tottakai varmemmin jotain mutta katsotaan eka huominen ultra ja sit tietää joutuuko uusimaan myöhemmin vai tulisiko jo hyviä uutisia...

IceQueen Ymmärrän todella hyvin kärsimättömyyden, ihanaa että pääset jo huomenna katselemaan pientä ja toisaalta kun tietää jo valmiiksi että raskausviikot epävarmat, niin osaa ehkä eri tavalla sitten asennoitua jos mitään ei vielä näkyisikään :) Paljon tsemppiä odotteluun, ja tule sitten kertomaan ultrakuulumiset tännekin!

Lauantaiksi olisi varattuna varhaisultra, jolloin rv 7+3. Jännittää ihan sikana, sillä ensimmäisestä raskaudesta kyse! :nailbiting:

Käytiin tänään ultrassa. Kohtu suurentunut ja kaiku plussa, oikeastaan muuta ei sitte näkynytkään.... Tyhjä olo. Kahen viikon päästä uudestaan... Ja tänään pitäs olla 8+0.

Voi Ninni :'( Kaksi viikkoa on aivan järkyttävä aika odottaa. Oletko varma hedelmöitysajankohdasta? Oman kokemukseni myötä kuulin juuri tarina än tutultani, hän oli käynyt varhaisultrassa juuri samoilla raskausviikoilla eikä näkynyt mitään. Viikon päästä näkyi hyvin kaikki. Kuulemma ultralaitteistakin kiinni.

Mutta eipä nämä varmaankaan juuri lohduta, kun menit varhaisultraan hakemaan sitä varmistusta että uskaltaisi iloita. Halaus sinne, en tiedä luitko tarinani tästä ultraketjusta mutta en voi muuta sanoa kuin että kaikki on mahdollista <3

Mulla oli tänään ultra. Kannatti se maksaa :) Jännitti niin että kiukutti, mies parka, sillä on vaikeat viikot/kuukaudet mun kanssa :D Niin, pikkuinen kasvaa oikeassa paikassa. Sydämen lyönnit näkyi :) rv 6+2 arvioi lääkäri.

Voi ei Ninni :sad001 Eikö oo mitään mahollisuutta päästä aikasemmin toiseen ultraan kun vasta kahen viikon päästä? Samaa mietin kun Momwoc että ootko varma viikoista että nyt pitäis olla jo 8+0, onko mahollisuus ettei ois vielä niin pitkällä ja ei sen takia näkyis mitää? Eikö ees ruskuaispussia näkyny?

Ninni, voi miten ikävää :,(
Muistan aina, kun itse menin toivoa täynnä viime raskaudesta ultraan ja kuinka tyhjä olo olikaan sen jälkeen, kun mitään ei löytynyt.
Mutta jospa olisi vielä toivoa? Tuo odottelu on aivan hirveää! Tsemppiä <3

Meillä oli eilen varhaisultra. Neuvolan täti katsoi, että siellä se papu kasvaa ja sydän sykkii. Eilen viikot 8+3. Helpotti tavallaan nähdä se tyyppi siellä, mutta sitten se loppu neuvola-aika 1,5h menikin kaikkien riskien kertaamiseksi. Viime raskaus oli mulle odottajana fyysisesti helppo, mutta nt-ultra hälytti ja istukkapunktioitiin jne. Ja nyt kun tiedän riskit ja kuinka hyvin voi synnytyskin mennä pieleen, niin olen oikeastaan vähän peloissani kaikista vaihtoehdoista. Mistä saisi sellaisen rentouden tähän odottamiseen?

Me narahdettiin kans vuosi sitten niskaturvotusultrasta ja istukkabiopsian kautta todettiin kromosomipoikkeavuus. Se raskaus keskeytettiin pitkän harkinnan jälkeen. Siitä kokemuksesta selvittiin fyysisesti yllätävän nopeasti mutta psyykkisesti jätti ikuiset arvet. Nyt ti päästään nipt tutkimukseen jos asukki selviää hengissä siihen asti (oli yöllä vähän vuotoa ja kipuja)... Ei oo helppoa tämä odotus ei... Tsemppiä Madeline!

Takaisin