(Varhais)UÄ-pohdintaa

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kitka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nyt varasin rv 6+6,esikoisesra kävin samalla viikolla ja löytyi syke niin veikkaan et nytkin 6+6 pitäisi näkyy. En vaan pysty odottaa np ultra asti vaikka kallista tää yksityisel käynti tulee olemaan ja tässä kun esikon (1v) kanssa kotona oleskelen niin ei ole liika rahaa kyl :/ minusta on hölmö ettei kunta tarjoo ennen 10-13rv mtn ultra :(
 
Just avauduin senni_ samasta asiasta eilen miehelleni! Välttyis isoilta suruilta kun huonot uutiset sais kuulla piikkasen aiemmin, kun niillä viikoilla jolla uskaltaa jo vähän henkästä että huh tänne asti päästiin!
 
Minä ymmärrän yhteiskunnan näkökulmasta tuon ilmaisen ultran ajankohdan. Silloin voidaan seuloa yhteiskunnan kannalta oleellisia asioita. Varhaisultra on perusteltua yksilön tuskan välttämiseksi, mutta useimmiten asiat ehtii ilman vaaraa tutkia siinä np-ultrassa.
 
Ymmärrän kyllä yhteiskunnan puolelta erittäin hyvin ettei mitään turhia ultria tehä, mutta ymmärrän hyvin myös sen pelokkaan ihmisen puolesta joka tietää kropassansa tapahtuvan jotain muttei voi olla 100% varma että mitä. Kaikkeen on kuitenkin aina syynsä. Ei sitä voi kun odottaa sinne kunnalliseen ultraan jos rahaa yksityiselle ei ole :)
 
Mulla piti tänään olla 7+0 mutta koko olikin 6+2. Kannattaa siis odotella sinne 7+ jos ei ole sata varma hedelmöityksen ajankohdasta. Saa muuten turhaan hermoilla jos ei näy vielä sykettä.

Momwocille toivon vielä onnellista loppua, jospa sielläkin olis vaan vasta 5+ ja ensi viikolla näkyiskin syke :)
 
Oon edelleenkin ymmälläni kun mulla on tänään rv6+0 ja 5 päivän päästä ensimmäinen ultra, neuvolatäti laski että silloin olisi jo 8. viikko täynnä :o viimeisimpien kuukautisten alkamispäivä oli 30.1 ja hedelmöittymisajankohta 26.2. Heeelp! Miten se neuvolatäti olisi laskenut väärin? Tosin hän laski kuukautisten alkamisajankohdasta, ei ollut edes puhetta hedelmöittymis ajankohdasta.
 
Varpahat ymmärtääkseni neuvolassa lasketaan aina viimesistä kuukautisista. Jos tiedät hedelmöittymisajankohdan niin kyllä se on varmaan lähempänä totuutta ja itse pitäisin siitä kiinni vaikka virallisesti oiskin eri viikot. Mulle sanottiin että kun ultrassa varmistuu viikot niin laskettu aika vaihdetaan vaan jos heittää yli viikolla.
 
Jep nimittäin mä oon kyllä varma että hedelmöittyminen tapahtui 25.2 (äsken virheellisesti 26.päivä) mutta koska olen siitä varma ja viikot ovat 6+0 niin onko nyt liian aikaista ultralle? Jos kaikki on hyvin niin voiko syke edes näkyä?
 
Jep nimittäin mä oon kyllä varma että hedelmöittyminen tapahtui 25.2 (äsken virheellisesti 26.päivä) mutta koska olen siitä varma ja viikot ovat 6+0 niin onko nyt liian aikaista ultralle? Jos kaikki on hyvin niin voiko syke edes näkyä?

Kävin viikko sitten ultrassa. Silloin oli 6+0 ja näkyi syke <3
 
Kävin tänään sairaalassa kohduntyhjennys-konsultaatiossa, keskustelimme lääkärin kanssa vaihtoehdot läpi, kaavinta vai lääkkeellinen tyhjennys. Rutiinitarkastus-ultrassa lääkäri sanoi että hetkinen, täällähän on hyvinvoiva sikiö jonka sydänkin kovasti sykkii! Olin aivan sekaisin, purskahdin itkuun ja odotin että herään unesta. Palaan siis epäuskoisena marraskuun odottajien joukkoon ja muistuttaisin kaikkia siitä, että ihmeitä todella tapahtuu!

Kohdussa näkyi toinenkin raskausontelo, eli alkanut kaksoraskaus, joka selittänee senkin että plussasin "liian aikaisin" viikkoihin nähden. Tänään siis 6+0 (+/-2). Voi kuulkaa kuinka sekasin täällä ollaan oltu tänään, kun viikko ehdittiin surra menettettyä haavetta. IHANAA!!!!!!!!!!!
 
Niin ja selvennyksenä vielä, että tässä toisessa raskausontelossa ei ollut mitään elämää, eli yksi vauva vain tuloillaan!
 
Kävin viime viikolla, eli viikkoja on sen mukaan ollut tuolloin 5+0-5+2. En kyllä ymmärrä kuinka ensimmäinen ultraava lääkäri ei ole ottanut huomioon mahdollisuutta, että raskaus olisi varhaisemmassa vaiheessa. En tosiaan tätä kovin edes kyseenalaistanut, koska kuvittelin että pakkohan lääkäri on sen ottanut huomioon, ajattelin että hän on todennut raskauden keskeytymisen joidenkin muidenkin merkkien perusteella. Voi että <3
 
Aika jännä joo koska 5+0-5+2 on sen verran aikaisin ettei silloin näkyy vältämättä mtn sykettä. Mutta hyvää että kävi nyt parhain päin. Olen tosi iloinen puolestasi :)
 
Joo tosi outoa kyllä, nimittäin mä kävin 6+3 ultrassa ja juuri ja juuri näkyi hentoinen syke.
 
Takaisin
Top