(Varhais)UÄ-pohdintaa

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kitka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ollaan nyt menossa ultraan ja oon varma että mulla lähtee taju ennenku meidän aika on. Oon ihan hermona jännityksestä.
 
Äh, tuli kauhee malttamattomuus päästä jo ultraan! :( tuntuu ens torstai kaukaiselta..
 
Osaatteko suositella jotain paikkaa pk-seudulla? Kiinnostaisi kovasti käydä mutta olisi kiva jos hinta ei olisi ihan järkyttävän suuri. :)
 
Mulla oli tänään ultra. Neuvolan terkkahan oli sitä mieltä että nyt ollaan viikoilla 11+. Itse sitä mieltä että 7+. Noh, tuolla sairaalassa oli sen verran kivikautiset laitteet ettei varmaa vastausta saatu tällä kertaa, koska toinen oli niin pieni <3 syke kuitenkin löytyi ja lääkäri sai viikkoja noin 6+. Sanoi kuitenkin ettei sen perusteella laita vielä laskettua-aikaa, koska oli hankala mitata kun kohtu kallistui taakse päin. Uusi aika huhtikuun loppuun :) Ihanan helpottunut ja huojentunut olo! <3
 
Kävin tänään varhaisultrassa tiputtelun ja oman mielenrauhan takia löytyykö masusta ketään. Nettilaskurin mukaan rv6+1 ja la marraskuun puoliväli. Sykettä ei vielä näkynyt ja lääkäri arvioi sikiöpussin koon perusteella olevankin vasta rv5. Lääkäri suositteli seuraavaa ultraa kahden viikon päähän, jolloin selviää löytyykö sykettä. Mielenrauhaa siis odotellaan vielä muutaman viikon ajan, pienen lisäjännityksen kera :nailbiting:
 
Aika hurjaa jos kaksosraskaus olisi ollut! Meillä ei suvuissa ole kaksosia. Toisessa ontelossa oli ruskuaispussi ja toisessa ontelossa ei mitään. Kovin paljon jäi kysymyksiä koko käynnistä mieleen, vaikka haluaisi vaan jättää tämän nyt taakse.

Omien laskujeni mukaan raskausviikot olisi tänään ehkä 6+3 mutta periaatteessa mahdollista myös viikko vähemmän jos ovulaatio on myöhästynyt. Nyt kun olen etsinyt tietoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä niin olen törmännyt erinäisiin ultrakeskusteluihin ja lukuisiin tarinoihin siitä kuinka näillä viikoilla ei ole näkynyt muuta kuin ruskuaispussi eikä lääkärit ole antanut "tuomiota", vaan määrännyt seurantakäynnin viikon-parin päähän.
Ehkä lääkäri näki jotain, joka varmisti hänen epäilyksensä, mutta olisi ollut mukavaa jos olisi kertonut meillekin.

Huomaan, että minulle lohtua toisi tieto ja yksityiskohdat, arvuuttelu ja pohdiskelu turhauttaa.

Olisi edes kertonut, mitä viikkoja raskaus ultran mukaan vastasi.

Tähän eiliseen vielä palaan Momwoc, luulisi tosiaan että ultrataan vielä ennen tyhjennystä. Niin mulla ainakin tehtiin, sain siis yksityiseltä naistenpolille lähetteen ja siellä vielä varmistettiin tilanne. Oli jo seuraavana päivänä ekasta ultrasta, mutta ei ollut epäselvyyttä, koska viikkoja piti olla 9+ ja kehitys oli pysähtynyt jonnekin 6 viikolle. Eikä myöhempi hedelmöittyminen voinut olla mahdollinen.

Mutta sitten mulla on myös toisenlainen kokemus esikoisen ajalta, taisin tästä jo jossain kirjoittaa. Nyt en muista tarkkoja viikkoja, mutta menin päivystykseen kipujen ja pienen vuodon vuoksi, oli kuitenkin sellaisilla viikoilla että sykekin olisi voinut jo näkyä. Lääkäri vaan ei löytänyt koko alkiota, epäili tuulimunaksi ja määräsi myöhemmän kontrollin, jossa sitten todettiin kaikki ok, vastasi viikkoja. En tiedä mikä siinä ekassa oli ettei näkynyt, silloin oli vähän sama tilanne että hedelmöitys ei voinut olla myöhemmin, olen aina saanut tosi aikaisin plussan testiin. No, oot varmaan nyt kuullu tosi monia erilaisia tarinoita, toivottavasti ne ei lisää tee stressiä sulle! Tsemppiä, mikä tilanne sitten onkin! Ja ainahan varmaan voi soittaa ja kysyä jälkikäteen jos lääkärissä jää epäselväksi asiat.
 
Kävin tänään ultrassa ja kaikki oikein mallillaan ❤️
Laskettu aika varhaistui muutamalla päivällä, uusi on 4.11 eli tänään onkin 7+5. Syke oli hyvä ja korkea 160/min ja kokoa pikkutyypillä 14mm. Kohtu eteenpäin kallistunut (juu, tiedän...), tyyppi kuulemma hyvässä kohdassa ja "näyttää siltä että ei ole vaaraa keskenmenosta". Hope so!

Joku kyseli pk-seudun hintoja, käytiin Bulevardin klinikalla 4d-ultrassa Bruno Cacciatorella, maksettavaa jäi kelavähennysten ja toimistokulujen lisäyksen jälkeen 159e. Tämän kokemuksen perusteella voin suositella, teki todella tarkkaa työtä, saatiin hyvä määrä infoa ja muutenkin meidät huomioitiin asiakkaina hyvin. Toisenlaisiakin kokemuksia nettikirjoitusten perusteella on, mutta meillä kaikin puolin oikein miellyttävä reissu.
 
Kannattaako rv 6+2 mennä varhaisultraan? Näkyisköhän silloin jo jotain vai oisko aivan liian aikaista näkyy mtn?
 
Kannattaako rv 6+2 mennä varhaisultraan? Näkyisköhän silloin jo jotain vai oisko aivan liian aikaista näkyy mtn?

Samaa mietin.... Jotkut on käyneet rv 6+ hyvin tuloksin.
Millään en malttaisi odottaa jo varattua aikaa vaan tahtoisin aiemmin
 
6+2 alkaen pitäisi näkyä syke, jos viikot oikein. 6+3 kävin esikoisesta. Nyt meen 6+5.
 
Tänään uusintaultra takana. Edellinen siis 6+0 ja hentoinen sydän siellä silloinkin löi. Tänään oli ensimmäinen lääkärikäynti ja ultrasi siinä samalla. Vastasi kokoa 8+1 ja vahva sydän pamppaili! Päivitän tätä nyt joka ryhmään kun olen niin saakelin onnellinen! Takana kaksi kamalaa keskenmenoa ja ekoissa ultrissa vuodatettuja kyyneleitä. Tällä kertaa onnen itkut :)

piipaa 8+1
 
Mä meinasin ainakin mennä ultraan jossain 6+3-> ihan jo senkin takia että lähetään sen jälkeen lomalle eli on ihan kiva tietää vähän mitä masussa on jos siellä jotain on :)
 
Tähän eiliseen vielä palaan Momwoc, luulisi tosiaan että ultrataan vielä ennen tyhjennystä. Niin mulla ainakin tehtiin, sain siis yksityiseltä naistenpolille lähetteen ja siellä vielä varmistettiin tilanne. Oli jo seuraavana päivänä ekasta ultrasta, mutta ei ollut epäselvyyttä, koska viikkoja piti olla 9+ ja kehitys oli pysähtynyt jonnekin 6 viikolle. Eikä myöhempi hedelmöittyminen voinut olla mahdollinen.

Mutta sitten mulla on myös toisenlainen kokemus esikoisen ajalta, taisin tästä jo jossain kirjoittaa. Nyt en muista tarkkoja viikkoja, mutta menin päivystykseen kipujen ja pienen vuodon vuoksi, oli kuitenkin sellaisilla viikoilla että sykekin olisi voinut jo näkyä. Lääkäri vaan ei löytänyt koko alkiota, epäili tuulimunaksi ja määräsi myöhemmän kontrollin, jossa sitten todettiin kaikki ok, vastasi viikkoja. En tiedä mikä siinä ekassa oli ettei näkynyt, silloin oli vähän sama tilanne että hedelmöitys ei voinut olla myöhemmin, olen aina saanut tosi aikaisin plussan testiin. No, oot varmaan nyt kuullu tosi monia erilaisia tarinoita, toivottavasti ne ei lisää tee stressiä sulle! Tsemppiä, mikä tilanne sitten onkin! Ja ainahan varmaan voi soittaa ja kysyä jälkikäteen jos lääkärissä jää epäselväksi asiat.

Näin ymmärsin minäkin onneksi, että ensi viikolla saadaan vielä lopullinen varmistus ennen tyhjennystoimenpiteitä, ellei vuoto nyt ala itsestään. Toivoisin niin kovasti että kaikki menisi omalla painollaan, ettei tarvitsisi lääkkeellistä tyhjenystä tai kaavintaa.

Aivan ihanaa tämän oman haikean olon keskellä lukea onnellisia tarinoita ultrakäynneistä, joissa kaikki on ollut hyvin! Meillä on onneksi esikoisen kanssa se takanapäin, ja muistan miltä se tuntuu ja tässä kohtaa kiitollisuus siitä tuntuu vaan entistä suuremmalta! Nauttikaa pienistä riisinjyvistä mahassanne, olen vilpittömästi niin iloinen kaikista näistä hyvistä uutisista jotka on tuonut lohtua omaan ikävään oloon. Siksi olenkin käynyt täällä vielä kyttäämässä keskustelua, koska hyvistä uutisista tulee aina parempi mieli! Se auttaa myös muistamaan, että useimmiten kaikki on hyvin ja pieni hyvinvoiva alkio sieltä löytyy.

Tänään on itsellä jo rauhallisempi olo, eilen oli henkisesti vaikea päivä, epäusko, ehkä jopa asian kieltäminen ja vihainen olo, tänä aamuna hyvien yöunien jälkeen rento, rauhallinen, hyväksyvä ja jotenkin seesteinen olo. Että kyllä tämä tästä, ja nyt pitää vaan nauttia tuosta esikoisen ihanasta hymystä ja tohelluksesta ja ajatella että kaikille ikäviltä tuntuville asioille on joku tarkoitus. Alun järkytyksen jälkeen olimme todella innoissamme uudesta tulokkaasta, joten nyt ainakin iski vasten koko perheemme kasvoja se tosiasia, että toinen lapsi on todellakin tervetullut ja toivottu, vaikkemme sitä vielä kolmisen viikkoa sitten tienneet :)
 
Ne taitaa suositella et jaksais odottaa et tulee 7viikkoa täyteen. Itse haluan ehdottomasti varhaisultraan. Kolme keskenmenoa kokeneena ei pää kestä sitä odottelua nt-ultraan. Aika varattu jo kolmen viikon päähän, silloin se 7+0, saatan vielä mennä uudestaankin jossain kymppiviikon tienoilla.
 
Mä soitin tänään niin suositteli että ainakin rv 6 + niinpä hätähousuna otin ultran jotakuinkin 6+3
Enää himpun vajaa 2 vko odotusta!
Mulla siis oli varattuna jo yhteen paikkaan myöhemmäksi mutta hintavertailun tein ja päädyin toiseen :)
 
Takaisin
Top