Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aika hurjaa jos kaksosraskaus olisi ollut! Meillä ei suvuissa ole kaksosia. Toisessa ontelossa oli ruskuaispussi ja toisessa ontelossa ei mitään. Kovin paljon jäi kysymyksiä koko käynnistä mieleen, vaikka haluaisi vaan jättää tämän nyt taakse.
Omien laskujeni mukaan raskausviikot olisi tänään ehkä 6+3 mutta periaatteessa mahdollista myös viikko vähemmän jos ovulaatio on myöhästynyt. Nyt kun olen etsinyt tietoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä niin olen törmännyt erinäisiin ultrakeskusteluihin ja lukuisiin tarinoihin siitä kuinka näillä viikoilla ei ole näkynyt muuta kuin ruskuaispussi eikä lääkärit ole antanut "tuomiota", vaan määrännyt seurantakäynnin viikon-parin päähän.
Ehkä lääkäri näki jotain, joka varmisti hänen epäilyksensä, mutta olisi ollut mukavaa jos olisi kertonut meillekin.
Huomaan, että minulle lohtua toisi tieto ja yksityiskohdat, arvuuttelu ja pohdiskelu turhauttaa.
Olisi edes kertonut, mitä viikkoja raskaus ultran mukaan vastasi.
Kannattaako rv 6+2 mennä varhaisultraan? Näkyisköhän silloin jo jotain vai oisko aivan liian aikaista näkyy mtn?
Tähän eiliseen vielä palaan Momwoc, luulisi tosiaan että ultrataan vielä ennen tyhjennystä. Niin mulla ainakin tehtiin, sain siis yksityiseltä naistenpolille lähetteen ja siellä vielä varmistettiin tilanne. Oli jo seuraavana päivänä ekasta ultrasta, mutta ei ollut epäselvyyttä, koska viikkoja piti olla 9+ ja kehitys oli pysähtynyt jonnekin 6 viikolle. Eikä myöhempi hedelmöittyminen voinut olla mahdollinen.
Mutta sitten mulla on myös toisenlainen kokemus esikoisen ajalta, taisin tästä jo jossain kirjoittaa. Nyt en muista tarkkoja viikkoja, mutta menin päivystykseen kipujen ja pienen vuodon vuoksi, oli kuitenkin sellaisilla viikoilla että sykekin olisi voinut jo näkyä. Lääkäri vaan ei löytänyt koko alkiota, epäili tuulimunaksi ja määräsi myöhemmän kontrollin, jossa sitten todettiin kaikki ok, vastasi viikkoja. En tiedä mikä siinä ekassa oli ettei näkynyt, silloin oli vähän sama tilanne että hedelmöitys ei voinut olla myöhemmin, olen aina saanut tosi aikaisin plussan testiin. No, oot varmaan nyt kuullu tosi monia erilaisia tarinoita, toivottavasti ne ei lisää tee stressiä sulle! Tsemppiä, mikä tilanne sitten onkin! Ja ainahan varmaan voi soittaa ja kysyä jälkikäteen jos lääkärissä jää epäselväksi asiat.