(Varhais)UÄ-pohdintaa

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kitka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh, täälä voi taas hetkeksi huokaista helpotuksesta. Kaikki oli pikkuisella hyvin. Vastasi viikkoja 7+2 ja sydän löi hyvin.

Mä kävin Aavassa pk-seudulla. Lääkäri teki gynetutkimuksen ja sitten ultras. Koko homma oli 207 € että ei mitään ihan ilmaista hupia...
 
Sain varhaisultraan ajan 5.4 ja silloin vk 7 + 5 :) ja hinta on about 140 €. Tämä siis pk-seudulla Femedasta. Kyselin myös Mehiläisestä ja siel olis ollut yli 200 €. Melko kallista...
 
Ompa ihania uutisia teillä ollu ultrasta :)

Täällä yksityisellä ultra 60e, 30.3 olis iltapäivällä aika ja viikkoja sillon 7+6, oulussa siis :)
Jännityksellä odotan, esikoinen kyseessä niin ei yhtään tiiä reaktioita jos siellä syke on :p
 
No on kyllä paljon noussu muutamassa vuodessa.. :/ no kai tuo on maksettava.. Onko pk seudulla muita käyneitä ja mihin hintaan? :)
 
Meillä siirtyi varhaisultra tälle päivälle. Innoissamme mentiin ja lääkäri totesi että täällä ei valitettavasti ole elämää. Eli meille ei marraskuussa tule toista vauvaa, olo on aika kurja. Toivotan kaikille marrasmammoille ihanaa odotusaikaa, haikein mielin poistun tästä ryhmästä ja toivottavasti odottelen pian jossain tulevassa ryhmässä <3
 
Meillä siirtyi varhaisultra tälle päivälle. Innoissamme mentiin ja lääkäri totesi että täällä ei valitettavasti ole elämää. Eli meille ei marraskuussa tule toista vauvaa, olo on aika kurja. Toivotan kaikille marrasmammoille ihanaa odotusaikaa, haikein mielin poistun tästä ryhmästä ja toivottavasti odottelen pian jossain tulevassa ryhmässä <3


Voi miten ikävää Momwoc, voimia sulle! Muistan niin hyvin miten menin innoissani viimeksi ultraan ja uutiset tuli niin vasten kasvoja kun ei ollut oikein osannut valmistautua. Tai en tiedä onko mahdollista edes valmistautua noiden ikävien kuulemiseen. Toivottavasti pian onnistaa!
 
Ihan totta puhut Sylvia, ei siihen varmasti osaa valmistautua vaikka kuinka yrittää hillitä intoa ja mukamas olla valmiustilassa huonoja uutisia varten. Mutta silti tuli niin järkytyksenä, että ei voi olla totta! Aiemmin olin vain lukenut tarinoita tippa linssissä, ja yhtäkkiä se olen minä siinä penkissä joka joutuu kohtaamaan tuon surun jota en edes aikaisemmin ole osannut kuvitella! En muutamaan tuntiin edes jotenkin tajunnut tapahtunutta, olo oli tyhjä ja epätodellinen. Nyt kuitenkin kotiin päästyä alan pikkuhiljaa hahmottaa että mahassa ei todella ole ketään. Keho alkaa myös pikkuhiljaa tuntua erilaiselta, se taianomainen "olen raskaana" -fiilis alkaa väistyä ja keho alkaa tuntua taas henkisesti siltä arkiselta tylsältä itseltään.

Olin jo pyyhkinyt kalenterista puolimaratonille osallsitumiseni toukokuussa raskauden takia, mutta kaivoin juuri lenkkikengät esiin ja lähden heti huomenna treenaamaan keväisille teille. Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu, ja kuka tietää vaikka pian tärppäisikin uudelleen :)
 
Niin samaa mieltä oon tuosta, että en ollut myöskään koskaan kokenut mitään vastaavaa surua kuin kkm viime vuoden lopulla.

Lenkkipolku on varmasti hyvä paikka, vaikka mikään ei korvaakaan menetystäsi. Mulle kans se tuntui jotenkin pahinta tuskaa lievittävän, kun aloin puuhata kaikkea, sai ajatukset muualle. Voimia vielä!
 
Monwoc, iso hali ja voimia myös täältä päin. <3 Sanoja ei ole paljoa, mutta toivon, että saatte miehesi kanssa olla toinen toistenne tukena tässä surun aikana ja käydä läpi kaikki tunteet mitä menetys mukanaan tuo.
 
Meillä siirtyi varhaisultra tälle päivälle. Innoissamme mentiin ja lääkäri totesi että täällä ei valitettavasti ole elämää. Eli meille ei marraskuussa tule toista vauvaa, olo on aika kurja. Toivotan kaikille marrasmammoille ihanaa odotusaikaa, haikein mielin poistun tästä ryhmästä ja toivottavasti odottelen pian jossain tulevassa ryhmässä <3

Voi itku :( tsemppiä ja voimia. Toivottavasti vielä onnistuu.
 
Momwoc, pahoittelut :( <3
Nämä on niin ikäviä uutisia :(
Tiedän valitettavasti tunteen, aika auttaa, ja myös vertaistuki. Meillä meni noin pari-kolme kuukautta tyhjentymisen jälkeen kun nyt uudelleen onnisti (vaikka se tuntui muka ikuisuudelta) eli ei mielestäni kauaa, on sitä varmasti joillakin vielä nopeampaakin onnistanut. Onnea kovasti seuraavaan yritykseen, kun olette siihen valmiita ja toivottavasti saatte sitten pian iloisia uutisia plussan muodossa <3
 
Momwoc :Heartbigred:sad001

Liian lähellä omassakin muistissa toi tunne, mitään kamalampaa ei olla hetkeen koettu... Tsemppiä tulevaan, surra saa ja pitääkin että asiasta pääsee yli!
 
Kiitos kaikille kauniista sanoista! Vaikken tätä kellekään toivoisi, niin jollain tapaa kuitenkin tuntuu lohdulliselta että on muitakin joilla vastaava kokemus takana ja nyt raskaana onnellisesti. <3
 
Pakko vielä kysyä, josko joku viisaampi osaisi sanoa, että onko raskausonteloita aina kaksi??! Kun muistelemme lääkärin sanomia juttuja ultrauksen aikana niin hän sanoi että "täällä näkyy itseasiassa kaksi raskausonteloa". Katselin tuossa esikoisen varhaisultrakuvaa ja kuvassa näkyy vain yksi. Eipä sillä niin merkitystä tietysti tässä vaiheessa, mutta jäi häiritsemään.
 
Momwoc, se on todennäköisesti yrittänyt olla kaksosraskaus. Mulla sama homma vuosi sitten, kaksi tyhjää onteloa vain näkyi. Outoa ettei lääkäri sanonut mitään tarkempaa. Suomessa ei näitä keskenmenoja käsittääkseni hirveesti tutkita, mutta meillä lähti noista heti näytteet kromosomitutkimuksiin, että ois saanut vähän selvyyttä miksi kävi niin kuin kävi. Tulokset ei kyllä hirveesti auttaneet, sillä mitään geneettistä vikaa ei löytynyt. Oltaisiin saatu tietää sukupuoletkin, mutta mä en halunnut. Oli ihan tarpeeksi kamalaa ilmankin. Voimia sulle tähän suruun. Käytä kaikki aika minkä tarvitset ennen uuteen yritykseen ryhtymistä, mutta todellakin muista että se uusi plussa siellä sinua vielä odottelee!
 
Aika hurjaa jos kaksosraskaus olisi ollut! Meillä ei suvuissa ole kaksosia. Toisessa ontelossa oli ruskuaispussi ja toisessa ontelossa ei mitään. Kovin paljon jäi kysymyksiä koko käynnistä mieleen, vaikka haluaisi vaan jättää tämän nyt taakse.

Omien laskujeni mukaan raskausviikot olisi tänään ehkä 6+3 mutta periaatteessa mahdollista myös viikko vähemmän jos ovulaatio on myöhästynyt. Nyt kun olen etsinyt tietoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä niin olen törmännyt erinäisiin ultrakeskusteluihin ja lukuisiin tarinoihin siitä kuinka näillä viikoilla ei ole näkynyt muuta kuin ruskuaispussi eikä lääkärit ole antanut "tuomiota", vaan määrännyt seurantakäynnin viikon-parin päähän.
Ehkä lääkäri näki jotain, joka varmisti hänen epäilyksensä, mutta olisi ollut mukavaa jos olisi kertonut meillekin.

Huomaan, että minulle lohtua toisi tieto ja yksityiskohdat, arvuuttelu ja pohdiskelu turhauttaa.

Olisi edes kertonut, mitä viikkoja raskaus ultran mukaan vastasi.
 
Oon kanssa käsittänyt, että niin aikaisilla viikoilla ei vielä edes mitään välttämättä näkyisi (ei mitään muistikuvaa milloin yleensä varmasti alkaa näkymään, oliko vko 7-8 eteenpäin..?).
Mulla oli silloin varhaisultrassa viikot 7+ jotakin ja uuteen ultraan suositteli siltikin. Kävin sitten vielä neuvolalääkärin puolella ultrassa, vaikka viikkoja oli tosiaan jo varhaisultrassa sen verran että olisi mitä ilmeisimmin pitänyt jo näkyä. Mulla alkoi siitä sitten tyhjentyminen itsekseen. Sen jälkeen vielä ultrassa tarkastettiin tilanne.
Mutta kyllä sinuna vaatisin todellakin uuden ultran ainakin ennen mahdollista lääkkeellistä tyhjennystä! (Luulisi, että tehtäisiin siinä tilanteessa automaattisesti, mutta jos ei, niin kyllä vaatisin)
Tsemppiä vielä hankalaan tilanteeseen <3
 
Kiitos LaRa kun jaoit tarinasi! Käsitin että vielä ultrataan ennen tyhjennystä, joten uskon vielä saavani varmistuksen asiaan ennen tyhjennyksen aloittamista. En tiedä kauanko joudun/saan odottaa tyhjenemistä, ennen kun ryhdytään toimenpiteisiin. Ilmeisesti ensi viikolla soittelevat sieltä minulle.
 
Mäkin Monwoc kyllä vielä rauhassa odottelisin siihen varmistusultraan. Mulle on joka kerta sanottu, että eivät ota edes ar-ultraan ennenkuin oletetusti on viikkoja 7+, jotta jotain näkyisi jos on näkyäkseen. Viikkoja kun voi tosiaan ollakin vähemmän mitä itse ajattelee. Mutta en nyt liikaa halua toivoakaan herättää, mutta voimia sulle kuitenkin :Heartred

Näitä huonoja uutisia on ollut jotenkin tosi paljon (vaikka onhan niitä hyviäkin), että pelottaa jospa minäkin kuulun ensi viikon ultrassa siihen huonoja uutisia saaneiden joukkoon...
 
Takaisin
Top