(Varhais)UÄ-pohdintaa

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kitka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oijoi ihanaa, kun toisilla jo ultrat niin lähellä edessä (ja joillakin jo takana, onnea<3). Tsemppiä niihin, on se jännää! =)
Itellä la loppukuusta, niin tuun ihan jäljessä kaikessa :p
 
Mulla ultra keskiviikkona. Aika matelee...

Oon ihan samaa mieltä Joia. Mitä tässä tekis nää päivät ettei vaan miettis keskiviikkoa. Plääh. :D Oon niin kärsimätön. Joku outo pelko mielessä, vaikka oon yrittänyt olla luottavaisin mielin.
 
Minulla viikkoja vasta 4+2 huomenna soitan neuvolaan ja yritän saada varhaisultraan ajan 2 viikon päähän jotta sais tiedon et kyydissä on joku. :) mullakin keskenmeno ja tuulimuna raskaus takana niin pelko on tosi kova mut toivotaan et nyt lopultakin onnistuisi ja sais toisen lapsen syöiin marraskuussa. Tsemppiä kaikille kotka oli huomenna menossa ultraan laittaksahan viestiä miten meni :)
 
Ninni, olen menossa kunnalliseen ultraan epäsäännöllisen kierron, kahden keskenmenon ja perussairauksien vuoksi. En tiedä, olisiko mikään noista syistä yksin riittänyt.

Lisäys: niin ja ikääkin on reilusti yli 40, mutta sekään ei yksin auta lähetteen saamiseksi.

Okei, kiitti tiedosta. Täytyy huomenna soittaa neuvolaan ja kertoa tilanne. Jos ei pääse ton kierron takia, niin ehkä mä kuitenki käyn sitte yksityisellä. Epätietoisuus on kyl kauhea...
 
Osaatteko sanoa, että pitääkö ennen ultrausta olla rakko täynnä vai tyhjä?

Käsittääkseni jos vatsanpäältä ultrataan niin rakon olisi hyvä olla täysi. Mutta eikö noi varhais ultrat tehdä alakautta?
 
Miulla on heti aamusta tiistaina ultra. Olen saanu viikon jännätä onko tässä uusinta ultrassa kohdussa elämää vai ei. Miulla piti olla rakko tyhjä ennen ultraa ja alakautta tehtiin.
 
Meillä oli n viikko sitten ultra ja siellä oli kaikki hyvin ja syke kuului (6+3) mut nyt on jo sellanen olo että haluais uudestaan... Ei siis ole mitään syytä epäillä ettei kaikki olisi kunnossa mutta kun on niin paljon kaikenlaista ikävää jo koettu niin tätä ei millään usko todeksi että nyt kaikki onnistuu. Mietin tässä että pitäiskö hankkia sellainen koti doppleri jos jossain kohtaa pääsis kuulemaan sykkeen... Onko jollain kokemuksia niistä? Nyt meneillä 7+1
 
Kaisuli90 kyllä tyhjä on parempi
Mammu se kotidoppleri saattaa vain pahentaa paniikkia koska sikiön pitää olla juuri oikeassa asennossa yms että löydät sykkeen kotona. Sehän vasta paniikin toisikin jos tänään löydät sykkeen ja huomenna 3:n tunnin yrittämisen jälkeenkään et onnistu löytämään sitä. Itse ajattelen niin että koska en itse pysty mihinkään vaikuttamaan on tärkeintä että minulla on mahdollisimman hyvä olla ja näin on siten myös hänellä.
 
Olen käynyt rv 8+ Sydänäänet kuului. Kyllä se mieltä rauhoitti eli kannatti maksaa, hitusen alle 100e selvisi. Hinnoissa on eroja, kannattaa vertailla.
Taidan mennä tälläkin kertaa...

Muoks. Varasin ultran kun kävin muissa asioissa ko paikassa. Nyt vois vajaa kk mennä äkkiä! :)
Neuvolakin varattu, samalla viikolla kun tuo ultra.
 
Muokattu viimeksi:
Mä soitin tänään neuvolaan ja varasin ultran. Pääsen rv8+0 ja rakko pitää olla täys.
 
Mä varasin toisen ar-ultran huomiselle. Eka kerran kävin pari viikkoa sitten, syke näkyi silloin, mutta oli kalenteriviikkoja pienempi - mua ei tuo sinänsä huoleta, vaan koko ajan jatkuva tiputtelu/vuoto. Tulee jatkuvasti siteeseen/suojaan asti.
Näkeepä sitten, onko pieni lähtenyt kehittymään oikein. Haluan tietää, missä mennään.
Huomenna on jotain 7+4 - 8+4.
 
Kävin viimeviikolla ar-ultrassa ja gyne käski pissalle, kun täydemmänpuoleisen rakon takia ei nähnyt mitään. Ja alakautta tehtiin. Nyt pitäisi malttaa 2 vk ja 2 pv seuraavaa ultrausta. Sen ultran jälkeen on parin tunnin päästä tärkeä työhomma, joten toivottavasti kaikki on hyvin, kun tuolla varoajalla ei sijaista saa.

Hormiga: tuo tiputtelu on kyllä ikävää. Toivotaan, että kaikki sujuu kuitenkin hyvin.
 
Meillä oli n viikko sitten ultra ja siellä oli kaikki hyvin ja syke kuului (6+3) mut nyt on jo sellanen olo että haluais uudestaan... Ei siis ole mitään syytä epäillä ettei kaikki olisi kunnossa mutta kun on niin paljon kaikenlaista ikävää jo koettu niin tätä ei millään usko todeksi että nyt kaikki onnistuu. Mietin tässä että pitäiskö hankkia sellainen koti doppleri jos jossain kohtaa pääsis kuulemaan sykkeen... Onko jollain kokemuksia niistä? Nyt meneillä 7+1

Mammu. Kotidoppleri on kiva, kun voi kotona kuunnella pienen sykkeitä, mutta sillä ei kuule sykettä kun n. 14-17 viikolta eteenpäin. Joten tässä vaiheessa se on vielä turha kapistus. Neuvolassa dopplerit on herkempiä ja ne ovat ammattilaisia, joten kuulevat todennäköisesti jo aiemmilla viikoilla :)
 
Mulla dopleri, jolla kuulin esikoisesta aina 9+2 rv alkaen :) eli koskaan ei ollu sitä etten olis löytäny sykkeitä. Jotku löytää ne jo 8+. Tykkäsin todella siitä et olis toi laite. Mulla viime raskaus oli alkuraskauden vuotoja oli ihana aina kuulla et toinen on silti elossa :)
 
Onnea kaikille varhaisultrassa käyneille!! <3 Teitääkö joku missä pk-seudulla kannattaisi käydä varhaisultrassa? Hintaerot tuntuu oleva aika suuria...
 
Muakin kiinnostaa pk-seudun. Viimeks käytiin ympyrätalon Mehiläisessä 2014, makso 90e.. Nyt en tiiä onko kallistunu?
 
No vaikuttaa valitettavasti kallistuneen tuosta, en ole löytänyt mistään ultraa alle 120-130€. Kaipa se on vaan kiltisti maksettava :)
 
Takaisin
Top