Valitusketju!

Eikai sillä mitään väliä ole missä kunnossa tukka oli ennen raskautta. Hormoonit säätelee tukan päässäpysymistä eikä niitä kiinnosta missä kunnossa kuontalo oli aiemmin :) Raskaus siis yleensä estää tukan irtoamisen mutta sitten kun hormoonit tasottuu myöhemmin niin ne alkaa varisemaan pois, määrä voi olla kaikki tai ei mitään ja kaikki siltä väliltä. Sit kun taas siitä hormoonisotkusta on selvitty niin tukka alkaa palautumaan normaaliin rytmiinsä JOS ei onnistu pamahtamaan paksuksi ennen sitä :cat:

Mulla on tosi ohut hius, sitä on paljon, mutta on ohutta ja se aina on sellanen lässähtänyt ja jos vähänkään rasvottuu ni hirveen likasen näkönen. Mulla auttoi se, että laitan eka hoitoaineen tukkaan ja sit sen ku huuhtoo pois ni sit vasta shampoopesu. Tukka on helpompi harjata ei rasvotu vaan on ilmava jne
 
Mulla on kans tosi ohut tukka ja kun rasvottuu niin on inhottavan näkönen. Kokeilin myös tuota, että hoitoaine ensin ja sit vasta shampoo (vaikka niin ei kuulemma saisi tehdä), kun mulla hoitoaine jättää tukan rasvaiseksi, muttei toiminut. Hoitoaineen oon kuitenkin jättänyt lähes kokonaan pois ja käytän pelkkää shampoota. Tilasin ihan kampaamon aineet tähän päähän, muttei nekään pidä tukkaa puhtaana kuin maksimissaan yhen päivän.. Enkä kyllä muista, että raskausaikana tukka ois ollu paremmassa kunnossa.. Tämmönen hiirenhäntä tää on aina ollu ja pahenee vaan :mad:
 
Mulla ollut vuosia kampaamotuotteet käytössä, tilailen kaiken netistä.. Enkä ymmärrä miksei muka sais pestä tollee, jos tukka voi hyvin noinpäin tehtynä? Mulla ei oo koskaan tukka ollut niin hyvässä kunnossa kuin em. tavalla hoidettuna. Vähän ku föönää suihkun jälkeen ni on niiiin fresh, ihan ku olis enemmänkin vaivaa nähnyt. Aiemmin märkänä purkkamaisesti venyvä tukka ei enää tee niin, ei katkeile niin paljoa kuin ennen ja kaikki se lähmäisyys on poissa. Se rasvoittuminen johtuu myös siitä, että hoitoainetta jää vähän tukkaan vaikka kuinka huuhtelee, kun sen pesee nopsaan hyvällä shamppoolla, ei ole niin raskas, eikä latvatkaan rasitu niin paljon, kun niihin ei jää niin paljoa hoitoainejäämiä.

Jos haluaa, ettei tukka rasvoitu moneen päivään, käsittääkseni ainoa kunnollinen keino on elää ilman mitään hiuspesu/hoitoaineita.. Toki siinä on jonkun aikaa totuttelua, että päänahka lopettaa ylimääräsen rasvan tuottamisen.
 
RiinaEmilia, ainakin haittavaikutuksissa ohjeissa lukee et voi olla hiusten lähtöä, ihon rasvoittumista, painonnousua, aknea, karvojen nopeempaa kasvua jne. Että hormooni varmaan sen tekee, koska mulla ei oo ikinä lähteny näin paljon hiuksia eikä rasvottunu tukka ja kuitenkin kainalo/säärikarvat saa ajaa melkein 2 kertaa viikossa! :O
 
Että mua ärsyttää just nyt! Kaveri pyysi lapsenvahdiksi kolmelle lapselleen. Aluksi sanoi, että pitäis olla aamu neljään asti ja kun sanoin etten voi olla niin myöhään, niin lupasi ettei tarvi olla kuin korkeintaan kahteen. No minä sitten tulin kun viimeksi kieltäydyin..ja kuinka ollakkaan! Kello on kohta kaks eikä kaveria kuulu :sad001 ei vastaa enää viesteihin eikä puhelimeen.. Oon tosi väsyny ja omaa tyttöäkin on hirvee ikävä..:sad001
 
Puoli kuudelta pääsin kotiin. Kovasti pahoittelivat, puhelin laukussa eikä ollut kuullut sitä. Kuskiakin joutuivat kuulemma odotteleen..että näin.
 
Hanski_ mä fiksuna en näköjää oo lukenu noita haittavaikutuksia :/ :D mulla ei onneks mikää muu noista oo toteutunut kun toi hiusten lähtö.. hmph no katotaa millai käy ku tasaantuu.
Millier: onpa käsittämättömän törkeää toimintaa! Itellä pistäis kyllä niin vihaksi. Toivottavasti saat vastineeksi joskus kunnon hoitoapua kun sitä tarvitset!!
 
Joo, kyllä lupailivat tehdä sitten vastapalveluksen joskus.. Olin yöllä jo niin väsynyt ja ärsyyntynyt, että itku kurkussa sai kotiin ajaa. Eniten ärsyttää se, että baari on mennyt kolmelta kiinni, niin miksi on pitänyt vielä kavereille lähteä kun mulle luvattiin tulla kotiin viimestään kahdelta?
 
Eipä kyllä tollasilla kavereilla mitään tee (jos siis oikein muistan niin oli suuttunut kun et vahtinut heidän lasta tms).. Ihan vissiin kännykkää ei muka ees vilkassut, jos kerran kuskia piti odottaa? Mistä ne sitten tiesi, että kuski myöhässä (ja miksei siitä voinut sulle infota) ja mistä ne sen tiesi, että kuski tulee hakemaan jos ei puhelimen ääntä kuule? Ihan ilkeyttään tolleen tekivät! Kerrankin pääsivät hummaamaan, eikä pitänyt sun kotiinmenoaikaa minkään arvoisena. Jos mulle oltas tehty noin ja olisin tiennyt missä ovat, olisin pakannut lapsen autoon ja lähtenyt viemään viimestään puoli kolmelta tenavaa sinne, ja todennut että vahtivuoro päättyi jo. Ja miten kehtaa tehä tolleen, kun eka sanoo, että ovat pitkään, se ei sovi ja sitten VAHINGOSSA jää pidempään. Höpöhöpö, ihan tyhmää kakan jauhantaa. Mä loukkaannuin sunkin puolestas, pieni lapsi kotona.. tsik. Lupasivat tehdä vastapalveluksen.. No en usko kyllä sitäkään. Jos eivät arvosta sun rajojas ni miks arvostais sun menojas?
 
Onneksi mullon ihana mies joka antoi nukkua tänään pitkään ja vielä yhet kunnon päikkärit. Sai nukkua viime yön univelat pois. Oli kyllä kieltämättä aika höynäytetty olo :sad001 Minä kun vielä ajattelin kaverin parasta kun ei ole pitkään aikaan päässyt käymään muualla ku kaupassa, niin sitten mulle tehdään näin. Kehtas vielä kaverin mies mulle sanoa, että "Mikä kiire sulla on sinne kotiin? Kyllähän se miehes pärjää tytön kans." :mad: Ärh, vieläkin niin kiehuu :confused:
 
Niin, ei kai se nyt tossa vaiheessa ookaan siitä kiinni etteikö siellä kotona tai hoitopaikassa pärjättäis vaan siitä että kun on jotain sovittu niin siitä pidetään kiinni. Ja sitten tietenkin vielä toi että miks ei oo tultu kotiin ja mitä on tehty sen tilalta niin on kyllä aika inhottavaa toimintaa.
 
Tukka-asiaan vielä palatakseni, laitatteko hoitoainetta koko hiukseen vain pelkästään pituuksiin? Siis jos on pitkät hiukset, niin ainakin mun kampaaja sanoo, ettei hoitoainetta tule laittaa hiusten juuriin ollenkaan, vaan keskittää se latvoihin ja pituuksiin. Koska hoitoaine tukkii päänahkaa ja sitten rasvoittuu pahemmin.
 
Alotta mä laitan yleensä latvoihin ja kuivuneisiin kohtiin, jotkut hoitoaineet lisää rasvaa päänahkaan. Viime talvena pakkasilla mun päänahka kuivui ja laitoin silloin öljyä päänahkaan. Mä oon huomannu kans että hiuksia on joka paikassa, ajattelin et johtuu siitä kun vauvasta on kiva repiä mun tukkaa. No voi olla hormonitkin, ei pillereitä eikä kierukkaa.

Meil kans herätään vähän väliä, aina on nälkä. Nyt just on hetki omaa aikaa. Viideltä odotetaan seuraavan kerran tarjoilua. Hereilläoloaikana pyydetään mammia, sitten imaistaan ja aloitetaan hirveä itku. Siihen auttaa laulu, leikki mikä tahansa lepytys ja odotellaan uudestaan sitä tissille lyöntiä. Tätä sitten toistellaan moneen otteeseen. Päivällä ei nukuta pitkiä unia, paitsi jos nukun/olen vieressä tai ollaan vaunulenkillä.

Millier harmittaa sun puolesta. Oli kiltisti tehty kaveria kohtaan, jos se ei ole ulos päässyt aikoihin. Ehkä se joskus palkitsee tai jos saat vaik auttamisen iloa. Ei ihmiset ajattele, tai ajattele et pitäis ajatella muita.
 
ALotta, mulla hiukset puoleen selkään, ja laitan pelkästään hiusten "latvoihin" hoitoaineen (tököttiä tulee hiuksen pituuteen korvien alapuolelta lähtien). Jos koko tukkaan laittaa, tulee tosiaan heti rasvasen olonen kuontalo. Huuhteluvaiheessa nostan tukan latvan tavallaan nutturaksi pään päälle, jotta sieltä vähän valuu sitä hoitoainetta veden mukana myös sinne hiusten tyveen.
 
Kylläpä kiehahti Millierin puolesta. Ihme porukkaa! Ja vielä luvannut, että ok ei olla sitten niin myöhään ja varmaan samalla jo miettinyt että mihinpä se sieltä lähtisi, jos ei vaan tulla kotiin! Itse en kyllä noin epäkypsältä ihmiseltä välttämättä haluaisi lastenhoitopalveluja vastapalveluna, arveluttais jättää omaa lasta tuollaiselle kaverille hoitoon..

Ja joo, täällä kanssa sulkasato aikamoinen :sad001 kylläpä sitä tukkaa tosiaan raskauden aikana tulikin, mutta nyt kyllä kaikki ylimääräinen ja vähän päälle jo lähtenyt.. toivottavasti ei nyt kaljuksi tarttis ryhtyä!
 
Millier onko kyseinen tyyppi hyväkin kaveri? Ihme touhua eikä muka edes yhtään hävennyt tekoaan!

Kuulostaa kyllä niin tutulta tuo hiustenlähtö! Ei oo oikeesti paikkaa missä niitä ei olis! Ärsyttää! :/ Mut koitan lohduttaa ittee ajattelemalla, että onhan tässä päässä tätä tukkaa mistä lähtäkki, kun on tosi paksu ja pitkä. Ei tässä onneksi ihan heti pääse kaljuuntuu. :D
 
Paras kaveri ollu tähän asti :sad001 Ei olla oltu missään yhteydessä tuon episodin jälkeen.. Luulen, että se ei ees tajua, että oon suuttunu.. Ja tosiaan, meni kyllä halut viedä tyttöä heille koskaan hoitoon. Onneksi mulla on muitakin jotka mielellään tyttöä hoitavat :rolleyes:
 
Mä alan kohta harkita vakavasti yöhoito paikkaa pysyvästi joko itelleni tai lapselle!! Mulla ei vaan hermot enää kestä yhtään tätä arkea ja väsymystä. Ja joku fiksu joka joskus sano mulle että väsymykseen tottuu niin ei saatana totu!! Mä ainakin alan olla jo ihan loppu tähän kaikkeen!
 
Kun olin vielä kotona ja mies töissä, niin arkena mies nukkui tarvittaessa vierashuoneessa, että jaksoi töissä, mutta antoi minullekin mahdollisuuden tarpeen vaatiessa nukkua joko yöllä (viikonloppuna) tai päivällä. Nyt taas toisinpäin, mulla lupa nukkua viikolla toisessa huoneessa, että jaksaa aamulla herätä töihin.

Ei ole välttämättä helppoa, mutta Hanski kannattaa ehdottaa miehelle, jos nyt viikonloppuna saisit nukkua ja mies hoitaa lasta, minun kokemukseni on, että jaksaa paljon paremmin jo yhden yön katkeamattomien unien jälkeen. Tosin sitten pitää itse osata nukkua, eikä herätä joka äännähdykseen, mikä ei ole helppoa ensimmäisellä kerralla, ainakaan mulle ei ollut!
 
Takaisin
Top