Valitusketju!

Alotta, tyttö menee huomenna mummin luo yöks et saadaan molemmat nukkua. Meillä kun ei oo toista huonetta minne mennä nukkumaan ja mieskin teki 12h työvuoron 2h yöunilla niin en kehdannu hänelle heti lasta tyrkätä vaikka itse väsynyt olenkin. Edelleen.. enkä ole saanu nukuttua päiväunia. Onneks mies huomenna kotona. Ja mulla on kyllä olemassa lääkkeitä unta varten ettei se ole ongelma etteikö unta saisi kun on vaan mahdollista semmoinen ottaa että tietää toisen olevan kotona yöllä/aamulla lapsen kanssa. Huomis iltaa odotellessa...
 
Hienoa hanski, että saatte edes hetken helpotusta! Kyllä sitä taas jaksaa jonkin aikaa kun saa edes yhden yön nukkua kunnolla :)
 
Täällä alkaa kanssa olla yks aika epätoivonen tän valvomisen kanssa. Meillä ei enää edes syödä öisin, kun kerran tai kaks. Ja tytölle ei tissi edes kelpaa ellei oo nälkänen, joten en saa sitä yöllä edes sen avulla rauhottumaan. Ja tää meno on ihan mahdotonta! Kahden tunnin unipätkät on jo pitkiä, ja nekin on levotonta kääntyilyä ja huitomista. Sit huitoo ittensä hereille ja alkaa jutella, päristä, nauraa. Ja jos ei ala heijata tai muuten huomio, niin hetken päästä itkee suoraa huutoa. Ja kun ei tunnu olevan mahavaivaa eikä kipua missään. Ja nälkäkään ei enää oo, nii mulla alkaa olla ihan toivoton olo. Jos tähän ei oo mitään syytä, niin loppuuko tää ikinä? Voi apua!

Ja mä kun en saa päivisin unta. Kun en meinaa saada enää öisinkään, jos tyttö nukkuu sen 2h, niin ite siitäkin valvon tunnin pyörimässä :sad001
 
Pipridae, kuulostaa niin tutulta paitsi meillä ei itketä eikä siis syödäkään vaan touhotetaan muuten vaan. :sad001 Ootko ottanu puheeks neuvolassa asian? Meillä sanottiin et 4-6kk iässä yöt muuttuu yleensä rauhattomiksi, mutta se menee ohi.. kun vaan itse jaksaisi sinne asti.
 
No kun meillä on tää meno jatkunut ihan pari viikkosesta. Mähän jo sillon ihmettelin, et onks sen ikäsen normaalia valvoa 10h putkeen...

Päikkäreitä nukutaan enää kahdet (tai no, välillä ei nukutta kyllä niitäkään), toiset noin 1-1,5h ja toiset 15-30min. Neuvolassa ne toistaseks ainakin on vaan hymyillyt ja sanonut, että 'toiset vaan tarvii vähemmän unta'. Eipä tuo paljon auta...meilläkään ei siis itke, muuta kun huomiota. Jos vaan hosuis menemään tyytyväisenä itekseen, niin veisin eri huoneeseen. Mutta tää meidän tapaus kun menettää aika nopsaan hermonsa, jos ei häntä huomioida...
 
Mulle kaveri mainitsi unikoulusta, mut mä en usko et se on meidän kohdalla nyt se ratkaisu. Lueppas siitä juttua olisko siitä teille apua?
 
Joo, oon koittanut niistä lueskellakin. Jotenkin vaan minkään tyylinen huudtus unikoulu ei oo mun juttu. En kestä kuunnella huutoa muutenkaan yhtään ja jotenkin ne ei vaan oo mun juttu (vaikka ihan täysin ymmärrän, niitäkin jotka sen valitsee). Voisin harkita sellasta aikasintaan sitten, kun toinen alkaa ymmärtää edes jotain. Eli en vielä piiiitkään aikaan. Ja kaikki ne muut unikoulutavat, joita oon löytänyt, johtaa meillä vaan hysteeriseen huutoon... Mutta ehkäpä taas kohta kokeillaan jotain :)
 
Mä luin semmosesta kun tassuttelu unikoulu ja siinähän ei lasta jätetä täysin huomiotta eli en usko et se tekee mitään hallaa vaikka jo 5kk iässä alkais opetella sitä jos on rauhaton yöllä ja nukkumaan meno on vaikeaa. Meillä ainakin nukkumaan menot raivostuttaa välillä kun on vaan hirvee huitominen ja pyöriminen käynnissä. Nytkin annan aina ilta maidon 8 jälkeen ja sit vaikka menee sänkyyn vaille 9 niin tulee aina puklut sänkyyn kun tyttö aina kääntyy mahalleen monta kertaa ennen unen tuloa. Sit se hieroo silmiään ja jos antaa oman käden niin nipistelee ja raapii ja huitoo ja hoh hoijaa... :)
 
Miks voi olla niin vaikeeta käsittää et ei tulla käymään ilmottamatta?! Jos asiasta on sanottu monta monta kertaa niin miks sitä ei voi muistaa kun kuukauden ajan?! Ja sit oletetaan et antasin vielä tytön yökylään kun käyttäytyy noin ja tuputtaa koko ajan "apua". Vois ensin opetella kunnioittamaan toisten elämää stna!! Räyh!!!
 
Ei hitto, taas tulee vuotoa :sad001 Mulla lähtee järki näiden kipujen ja vuotojen kans. Auttaiskohan toinen pillerimerkki? Pitääkö mun varata ihan lääkärille aika vai voinko tytön neuvolatätille tästä sanoa? o_O
 
Millier heitä niillä nappuloilla vesilintua!! Minipillereiden tiputtelu voi kuulema kestää puolikin vuotta. Että mieti mitä oma pää kestää ja mitä ei..
 
Joo, aattelin, että jos neuvolasta voisivat varata mulle ajan lääkärille? Muussa tapauksessa pitäis lähtä jonottamaan terveyskeskukseen tytön kans :sad001 Pitää nyt miehen kans keskustella ja miettiä mitä näitten kans tehdään..
 
Millier, soita ehkäisyneuvolaan. Mulla ainakin puhelimitse vaihtoivat reseptin. :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Soittaisin jos löytäisin numeron sinne.. Google antaa vain tk:n ajanvarausnumeron mikä ei ole enää voimassa.. Miten tää voi olla niin vaikeaa? :D Jos vaan odotan sinne ens viikkoon.. Kyllä kai se th osaa mua opastaa..
 
Meillä on kanssa jotain ongelmia nukkumisen kanssa, välillä poika valvoo yöllä parikin tuntia kesken unien, en tiedä mistä johtuu niin en osaa auttaa :/ Tassuttelu ei toimi kun lapsi pitää sellaista pientä valitusta vaikka olisin siinä vieressä ja pitäisin kättä mahan päällä, joskus valittaa jopa sylissä. Ja sit meillä lisäksi tällä hetkellä koirakin herää öisin pissahätään kun on jotenkin kipeä (antibioottien tehoamista odotellessa...), eikä ne tietenkään voi herätä samoihin aikoihin, vaan ehdin yleensä just ja just nukahtaa siinä välissä, ja sit vituttaa aina niin paljon kun joutuu TAAS nousemaan ylös. Eikä meillä mies herää millään, mun tarttis huutaa sen korvaan tai työntää se alas sängystä että se reagoisi mitenkään, joten nää kaikki yötouhut on vaan mun hoidettava :/ Niin odotan ensimmäistä yötä kun saisi nukuttua enemmän kuin neljä tuntia putkeen... Eikä auta edes lapsen hoitoon vieminen, kun oon niin tottunut heräilemään yöllä, että kun poika oli isovanhemmilla yötä, mä heräilin silti ihan muuten vaan.
 
Mulla on vähän sama juttu..Vaikka mies hoitaa syötöt viikonloppuisin, herään joka tapauksessa siihen enkä saa heti unta..ja sit pitää itekkin käyä vessassa tai juomassa.. Meillä ei kyllä muuten ole pahemmin ollut ongelmia öiden kans. Tyttö nukkuu hyvin, herää edelleenkin vaan kerran yössä syömään.. Siltikin odotan kuin kuuta nousevaa sitä kun nukutaan yöt yhteen putkeen..
 
Karpalo: miten teillä nukutaan päivisin? Meillä piteni huomattavasti yö unet kun ei enää kuuden jälkeen nukkunut päikkäreitä. Tosin tämä onnistuu joskus ja joskus on niin väsynyt 7 aikaa että torkahtaa hetkeksi mutta heti sen näkee että yö on pätkittäisenpi.
 
Joo, tosiaan, meilläkin maistuu uni paremmin kun syö puuron ennen nukkumaanmenoa. Herätään vasta viiden aikoihin syömään :)
 
En oo antanut aikoihin nukkua enää kuuden jälkeen illalla, paitsi poikkeustapauksissa jos on mennyt päivä muutenkin hassusti. Ja puuroakin on syöty aina iltaisin nyt jo kuukauden verran, eikä oo auttanut. En syötä ennen kun aikaisintaan viideltä aamulla kun kahdeksalta on saanut puuron ja iltamaidon, en halua että niistä yöhuudoista päädyttäis aina tissille, kun mun mielestä pitäis pärjätä sinne viiteen-kuuteen asti syömättä. On siis pärjännytkin, joitakin öitä on menty niin, että käyn vaan laittamassa tutin pari kertaa suuhun ja poitsu nukahtaa heti, mutta ei nyt taas tällä viikolla kertaakaan. Jätän nyt kauran pois ja kokeilen antaa maissipuuroa sen sijaan...
 
Takaisin
Top