Valitusketju!

Meillä taas viime yönä pyörittiin ja hyörittiin sängyssä niin paljon että mä heräsin klo 1-8 välillä tunnin välein korjaamaan tytön asentoa/laittamaan tutia/tarkistamaan onko se elossa/ laittamaan peittoa päälle minkä se potkii pois jne.. Olis ees tytön oma huone kunnossa niin sais sen nukkumaan sinne! Ja isi lähtee 2 aikaan yöllä töihin, enkä mä ole nukkunu tänään ees päikkyjä ja nyt joudun taas varmaan valvomaan ensi yön ja jaksamaan päivänkin tytön kans kun isi sit nukkuu päivällä.. huokaus! :sad001
 
Samperin hikoilu! :confused: Onko kukaan muu huomannu hikoilevansa enemmän synnytyksen jälkeen? Oon aina ollu hirvee vilukissa ja nyt tuntuu ettei tarvi ees ku ajatella jotain tekemistä niin on jo hiki..Tää on niin ärsyttävää ku koko ajan haisee hielle ja on kuuma.. Johtuuko tääkin nyt hormoneista vai tekeeköhän nuo pillerit sit tämänkin :confused:
 
Millier Mulla on kans sama ongelma tullu synnytyksen jälkeen. Koko ajan saa olla suihkussa, laittamassa dödöä ja vaihtamassa vaatteita! :/ Ja käsittämätöntä on myös se, että vaikka pihalla olis -25 tai enemmän pakkasta ja käyn koiran kanssa lenkillä niin siltikin on hiki vaikka kuin palelis! :O Luulen, että on hormoneista johtuvaa kun tää alko heti synnytyksen jälkeen. Toki olihan mulla kuuma ja hikosin raskausaikanakin, mutta laitan sen kesän ja helteiden piikkiin.
 
Mulla ei oo kyllä tuota ongelmaa vaan päin vastoin mulla on aina kylmä! :O Meillä on jatkuvasti +23 ja yli sisälämpötila tai mä palellun. Nukun villasukat jopa jalassa!! Meitin jo tossa yka päivä et onkohan mulla kaikki ihan ok.. :)
 
Voih, poika ei mahdu enää vaunuihin. Piti siis muuttaa ne rattaiksi (onneksi selkänojan saa laskettua melkein makuuasentoon) mutta kun mä en voi millään käsittää, että poika on jo niin iso!
Kaukalokin on jo pieni, turvaistuimeen oli siirryttävä. :eek:

Vastahan jätkä näytti hukkuvan turvakaukaloon, vaunuista puhumattakaan.... :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Kharou, millanen se kaukalosta seuraava malli sit on kuinka kauan lapsi siihen mahtuu? Ei oo ihan vielä meille ajankohtaista, mut varmaan pari kuukauden päästä viimistään on.
 
Meille pitäisi tulla ensi viikolla uusi turvaistuin, siel neuvolan liikennevalistushommassa kerrottiin että on sitten kallein hankinta. Kävin autoliiton testisivulla katsomassa mikä oli seuraavassa painoluokassa erinomainen tai hyvä. 9-18 kg. http://m.autoliitto.fi/tietopankki/testi-ja-tutkimustuloksia/turvaistuintestit/

Meillä on Brion kaukalo ja luin eri ohjeista että silloin pitää vaihtaa kun pää menee kaukalon reunan yli tai painoraja ylittyy. Meil ei ole ylittynyt kumpikaan, mutta hartioista on tuo istuin jo tosi ahdas. Tilasin hädissäni istuimen netistä, enkä edes ole varma tykkääkö istua siinä. Kai olisi ollut hyvä käydä kokeilemassa, mutta nettikaupassa oli pakkastarjous.
 
Meillä on BeSafen izi combi. Meillä kun oli peräti kaksi vaihtoehtoa turvaistuimissa, kun autossa ei ole isofixiä. Myyjä ainakin oli sitä mieltä, että käy hyvin tästä iästä alkaen. Itseä vähän arveluttaa, kun omaan silmään tuo ei paljoa kallistu.
0-18kg on suositus tässä. Sen verran monimutkainen kiinnittää, etten kyllä autosta toiseen lähtisi siirtelemään.
Muuten tuo tuntuu kyllä tukevalta ja oli saksan autoliitolta tms. saanut hyvät törmäystestitulokset.

Sen verran suosittelen, että istuinta kannattaa ehdottomasti sovittaa autoon. Meilläkin suht tilava auto, ja istuin mahtuu tuonne hädin tuskin...Edellisiin autoihin ei ois mahtunut. Silmämääräisesti katselin kaupassa, että hyvin mahtuu... :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Äh, mahaa ja selkää taas juilii siihen malliin, että menkat ois tulossa.. Sama juttu oli pari kuukautta sitten paitsi että niitä menkkoja ei sit koskaan tullu.. Pillerit, prkl :mad:
 
Voi sitä aikaa kun tyttö nukkuu heräämättä yön läpi.. Viimeyönä jälleen kolme herätystä syönnille..
Monet hyvät jutut on jäänyt tänne laittamatta kun tuo oma tili (August14) tilttasi.. :sad001
 
Ootko muuten ilmottanu adminille tosta tilin tilttaamisesta? Ne vois ehkä jotain tehä.
 
On ilmoitettu, ja asiaa selvitellään.. jännä juttu kyllä, yht´äkkiä alkoi vain ilmoittaa ettei sähköpostia ole olemassa. Silti pystyin uuden salasanan pyytämään, mutta edelleen ilmoittaa sähköpostin olevan väärä tms....
 
Hiukset tippuu päästä!! :/ ..imetys sitä ilmeisesti tekee että toivottavasti tilanne muuttuu kun imetys loppuu, jos ei oo kaikki hiukset lähteneet siihen mennessä.
 
täälläkin viimeisen kuukauden ajan on hiusta pudonnut päästä semmosta vauhtia, että huh.. hiuksia löytyy ihan joka paikasta, jopa tytön kakkavaipasta.......
 
RiinaEmilia, mulla tippuu hiukset vaikken ole imettänyt kuukauteen. Eli ei pelkkä imetys sitä tee. Mä syytän hormonikierukkaa... :sad001 Lisäks mun hiukset rasvottuu vajaassa päivässä. Kiva! Ja ai että mä oon niin väsyny!! Meillä on ollu joulusta lähtien yhtä helvettiä nää yöt. Ei auta unipussit eikä mitkään kun kaveri vaan pyörii, itkeskelee, pyörii. Lisäks isä on jatkuvasti töissä. Tänäänkin lähti 5 aamulla ja mä jäin taas 4h yöunilla kotiin kaksin tytön kans mikä ei oo hetkeekään vänisemättä jostain! Edes kahvikuppia ei saa juoda yksikään aamu rauhassa, ei edes näköjään viikonloppuisin!!!
 
Sehän ei imetys varsinaisesti oo mikä tiputtaa hiukset. Raskausaikana kroppa kehittää jotai tiettyy hormoonii (en nyt muista sen nimee), minkä takia hiukset ei lähde ja tuntuuki et ne tuuheentuu raskausaikana. Raskauden jälkee n. 3-5 kuukautta synnytyksestä, kyseisen hormonin tuotanto vähenee ja ne lähtemättömät hiukset tippuu. :) tää vaa yleensä tapahtuu just imetysaikana, ni puhutaa et imetys tiputtaa hiukset.
 
Toisaalta joillakin lähtee jo raskausaikanakin hiuksia tavallista enemmän. Just yks kaveri valitteli, että hänellä ei oo kohta kun kaks karvaa ristissä päässä kun ensin raskausaikana lähti tukoittain, ja nyt taas kutrit putoilee.
 
Hanski_ mullaki h.kierukka.. Voisko sekin olla syynä? :eek:

Rsnn oon kans lukenu jostai tuosta mutta hiukset selvästi ohuemmat ja harvemmat ku ennen raskautta ni en iha pelkästään aattele että se tekisi.
 
Mulla kanssa tippuu tukka päästä ja tyttö sit repii ne loputkin :D Enkä siis imetä.. Samoten tuo rasvoittuminen on aivan kamalaa! Aamulla peset tukan ja illalla näyttää niinku ei ois viikkoon pesty! Mitkään shampoot, hoitoaineet yms ei auta tähän päähän enää :sad001 Mutta musta tuntuu, että sekin johtuu vain noista pillereistä.. Mieli tekis lopettaa ne näiden haittavaikutusten takia, mut niissä on just se hyvä puoli, ettei menkkoja pahemmin oo.. enkä kyllä keksi muutakaan sopivaa ehkäisyä..:confused:
 
Takaisin
Top