Valitusketju!

Joo Eepuli sama ollut mietinnässä täällä :sad001 harmittaa vaan niin kovasti kun raskauden aikana aloin kasvattaa pitkästä aikaa, kun tuuheni hiukset oikein kunnolla.. on nyt pidemmät ku aikoihin, mutta alkaa olla taas aika liuhuletti :sad001
 
Gnome, no ei se oo kiva sekään kun tullaan kylään ilmottamatta vaikka asiasta on sanottu ja suunnitellaan menoja toisten puolesta. Mur! Lisäks raivostuttaa se kun pitää joka viikko soittaa et tuo vaan sitä tyttöö tänne kyll me sitä katotaan jne.. Enköhän mä sit pyydä kun sitä apua tarviin. Huoh. Ahdistavaa tommonen tuppautuminen.
 
Oisin kyllä kans harmissani Kesäbebe jos olisin sun tilanteessa. :/ Mulla kun on niin paksu tukka, että en jaksa sitä enää hoitaakkaan ja kun suihkussakin käy niin menee iäisyys, että nää kuivuu. Sitten pitää hampaat irvessä harjata kun takkuuntuu helposti. Lenkilläkin kun käy niin hiukset on ihan hiestä märkänä ja täytyy pitää koko ajan ponnarilla niin ei enää oikein innosta. :/ Mut näin mää oikeestaan aina teen. Kasvatan tai noh, ne kasvaa ihan itekseen huomaamatta ja sit kun menee hermot niin varaan kampaamoon ajan ja leikkaan tukan veks. Elämä helpottuu huomattavasti. :)
 
Mulla on [Eepuli] mun hiusten kanssa ihan täsmälleen sama taktiikka :D
 
Meillä poika on kuumeessa ja flunssassa. Nostettiin sängynpäätyä ja on saanut Panadolia, voikohan tässä muuta tehdä?

Tuntuu, että jatkuvasti meidän perheestä on joku kipeänä...
 
Meillä ei tyttö onneksi ole ollut kuumeessa vaikka räkä valuukin. Nenäfriida on ollut kovassa käytössä.. Eipä tuo kyllä mitenkään oloaan valita, että tuskinpa on mitään pikku nuhaa kummempaa.. Toisin ku mulla :confused:
 
Meillä onneks oltu kaikki terveenä! Veikkaan et kun ei kovin usein muita lapsiakaan nähdä niin on vältytty. Kunpa menis loppu talvi/kevät samaa rataa.
 
Jes, nyt kun tuo hiustenlähtö lakkasi, niin mulle puhkes psori päänahkaan! :sad001 Kai tämä oli vähän odotettavissakin kun äidillä on sama ja mullon vuosia ollut ajoittain tuota kutinaa.. Lääkäriin ei huvita lähtä varaileen aikaa, kun ensin saat jonottaa 2-4tuntia ja hyvällä tuurilla saat ajan kuukauden päähän... Harmittaa :sad001
 
Pillereiden syönti sit loppui. Aivan järkyttävä päänsärky-pahoinvointi kohtaus alkoi eilen illalla ja jatkui sitten heti aamusta. Lähempänä puoltapäivää uskalsin sit viimein syödä :confused: Jospa nää olot ja mielialat nyt helpottuis ja tasaantuis..:oops:
 
Alkaa olla taas aika kärttynen äiti aamuisin tässä talossa. Viime viikot on menny nukkumisen kannalta ihan katkonaiseksi ja sit kun täytyy vaan jaksaa tätä arkea kaikesta huolimatta. Omaa aikaa ei ole ja en muista edes milloin olisin tehnyt jotain mitä haluaisin tehdä. Olen täysin lapsen ja kodin armoilla. Ei vaan jotenkin ole aikaa edes harrastaa mitään saatika sitten että olisi rahaa. Huokaus...

Senkin ajan mitä isä yleensä on lapsen kanssa niin hän laittaa tytön lattialle tai sitteriin ja alkaa näprätä puhelinta tai tablettia. Ja olen asiasta sanonut monta kertaa ja ymmärrän että kun hän tulee töistä niin haluaa tehdä jotain muutakin. Mutta kun en minäkään sitä puhelinta tai konetta näprää kun olen tytön kanssa!! Nytkin tyttö nukkuu ehkä taas 20min ja sit alkaa taas syöttöhommat ja ehkä päästään uloskin kohta...
Puoli päivää menee siihen että päästään edes ulos! Onneksi tulee kesä ja voi mennä aamusta omalle pihalle edes hetkeksi aina syöttöjen ja unien välissä. Alkaa seinät kaatua päälle taas kerran.

Ja vauvauinti on rokottanut viimiset 7vk sitä lauantai aamuakin niin että joutuu heräämään puoli 7 aikaan joka lauantai. Ja sitten sunnuntaina "taistellaan" siitä kumpi saa nukkua pidempään. Musta tuntuu että mulla on arkea 6 päivää viikkossa. Varmana töissä olevalla isällä on helpompaa kun olla tässä kotona lapsen kanssa. Marimarimarinaa!!!

Sitten kun yöt on katkonaisia niin ei vaan jaksa aamusta aina sitä samaa rumbaa kovinkaan kiukkuamatta. Vaihda vaippa, anna maito, vaihda vaippa, tee puuro, syötä puuro, syö itse aamupala, leiki tytön kanssa, laita nukkumaan, vaihda vaippa, anna ruoka, leiki, vaihda vaippa, mene vaunulenkille, tulet kotiin ja tyttö herää jo ennen kun ollaan kotona ja taas alkaa syöttö, vaipanvaihto jne.... Mä oon vaan niin kyllästynyt tähän.
 
Mikä siinä on, että ihmiset kuvittelee, että niillä on oikeus huomautella toiselle lasten hankinnasta? En ihan heti henkilökohtasempaa asiaa keksi. Selitin anopille meidän sisustuksesta, että kunhan pinnasängystä päästään eroon, siihen tulee luultavasti tilalle kahden istuttava sohva. Sit pitää toisen heti mennä suu korvissa sanomaan, et "kannattaa varmaan vaan totutella siihen, että tuo on tuossa muutamankin vuoden, kyllähän niitä lapsia lisää tulee!". Rouvan eka lapsenlapsi ei edes konttaa, ja jo pitäis toista olla hänelle puuhastelemassa.

Pojalle neulomastaan puserosta se meni kanssa jo muutama kuukausi takaperin sanomaan, että "värit on sellaset, että sopii sitten pikku prinsessallekin". Uaaaah! Saan kylmiä väreitä kun toinen ui liiviin tolla tavalla! Jos olis keskenmeno yhtään tuoreemmassa muistissa, olisin kyllä sanonu rumasti.
 
Gnome, No onpas aikaa suoraa puhetta. Muutama kaveri on mulle sanonu kuka nyt odottaa taas ties monettako lastaan että teille kans pikku kakkonen, niin oon sanonu ihan suoraan et toista ei tule ennen kun ekan vaipoista päästään eroon! :D
 
Heh, mä taas ajattelin päin vastoin muinoin. Että samaan vaippamylläkkään mielummin se toinenkin niin kestää vähemmän aikaa :grin
 
:grin Heh, no niinhän se on.
Mutta nyt siitä vaipan vaihdosta pääse eroon tossa 1-2 vuoden sisällä. Riippuen siitä kuinka pian poika oppii vaipattomaks. Jos tulee isosiskoon niin menee ennemmin sen 2 vuotta. Mut ajatus siitä että nyt kun toi 2,5v tyttö vähitellen alkaa haluta oleen ilman vaippaa (ja toiveissa olis että kesällä se oppis) niin tulis just sitten heti perään uus vaippasankari ja taas kestäis sen melkein 3 vuotta. Eli 6 vuotta putkeen. Huh. Mä jotenkin ajattelen asian niin päin, että mielummin kerralla kaikki paska (heh) ja isosti kun pitkällä janalla vähemmän.
 
Nitti, totta sekin.. no kunhan tän ekan kans edes päästään eteenpäin niin katotaan tuleeko sitä kakkosta vaiko ei ja eihän se aina itsestä ole kiinni. :)
 
Mä tuun nyt tänne kitisemään, kun mun äiti ottaa mua niin paljon hermoon nyt. :D
Ärsyttää sen tapa heti ilmottaa että mä olen tyhmä/ylivarovainen/yksinkertainen/naurettava, jos en esim. nyt jo juota lapselle tavallista maitoa ("on sullekin jo pienempänä annettu"), halua että lapselle syötetään ylimääräistä (kuten pieniä paloja pullaa/kermavaahtoa/hilloa/juustoa jne. terveellistä) ruoka-aikojen välissä.
Samaten olen kuulemma naurettava, tyhmä ja mustasukkainen kun en anna poikaa vielä yökylään.

Ja samalla valituksella menköön nyt sekin, että e-kapselin poisto sattui hitosti enemmän kuin laitto. (Puudutteet ei oikeen toimi muhun... :D)
 
Tänään tuli kahvipöydässä anopilta kysymys että saako tytölle antaa pullaa?! No mitäpä luulette annoinko luvan? ..... Ei tasan meidän tyttö syö pullaa tai muutakaan herkkuja ennen kun niiden päälle jotain ymmärtää ja ei tasan saa 1vee syntymäpäivänä mitään täytekakkua! Niin pitkään pidetään ne pimennossa kun vaan suinkin voin!
 
Viikonloppuna tuli ekaa kertaa tunne, että seinät kaatuu päälle. Ihan itku tuli. Pienen tauon tarpeessa olisin, mutta kaverin ja rahan puutteessa mihinkään en pääse :confused:
 
Takaisin
Top