Vakuutus!

Ilmeisemmin meilläkin meni Pohjolassa vakuutus läpi, en oo asiasta vielä sataprosenttisen varma (ennen kuin näen mustaa valkoisella) vaikka mulla on sakroiliitti, alkava selkärankareuma ym ym. Uskon, että ne syynää koko neuvolakortin läpikotaisin ja katsoo heidän mielestä merkittävimmät tiedot.
 
Joo vitsi mikä tarjous tuli Fennialta. Meillä on kaikki vakuutukset fenniassa, myös esikoisen vakuutus. Ja tarjous oli 400e vuodessa ja sairauskohtainen omavastuu 78€. Eli jokaisesta "uudesta" sairaudesta joutuu maksaa aina sen 78€ vielä.. Ihan hullua. Tolla vuosisummalla käy jo pari kertaa yksityisellä ilman vakuutustakin mikäli joku akuuttihätä tulee esim.sunnuntaina eikä jaksa mennä päivystykseen jonottamaan... Aivan hullua sanon minä! Että kiitos vaan vakuutusten keskittämisestä, PRKL!
 
No huh! Yksityisen käyntimaksukin taitaa jäädä alle ton omavastuun eli eihän tolle vakuutukselle tule katetta ellei saa jotain sikakalliita lääkkeitä. No, kaikkeahan sitä saa tarjota mutta mitä järkeä niillä kuluttaa aikaa tuollaisten tarjousten räknäilyyn. Ehkä sitten aina välillä löytyy joku joka haluaa hyväntekeväisyytenä laittaa 400 € vuodessa köyhälle vakuutusyhtiölle :grin
 
Epäilyksistäni huolimatta saimme Pohjolasta vauvavakuutuksen tulokkaalle! Asia piristi mieltäni kovasti!!Muut vakuutukset pidämme Ifissä, ainakin toistaiseksi. :)
 
Miten Pohjolasta ilmotetaan vakuutuksen hyväksymisestä? Oottelen ittekki sieltä vastausta.
 
Viime hetkeen meni mutta päätettiin ottaa vakuutus. Tänään viimeinen tarjouksen hyväksymispäivä kun tasan 3kk laskettuun aikaan. Faksaan paperit ja postilla perässä... Toivottavasti kelpaa. Ei kuitenkaan uskalleta olla ottamatta vaikka hinta hirvittää! Jääköön mieluummin käyttämättä kuin katua jälkikäteen! Lasten hyvinvoinnista ei voi maksaa liikaa kun se raha kuitenkin menee johonkin!
 
Pohjolasta ei oo kun haittaa! Isä taistelee kymmenettä vuotta korvauksista vaikka on käynyt monen kymppitonnin kuvauksissa joita Pohjola vaatii ja on monet alan huiput lääkärit/tohtorit kirjottaneet lausuntoja ja tutkimusten tuloksia yms ja isäkin juossut ympäri Suomea tutkimuksissa ja koskaan ei ole saanut kieltävää tulosta ettei aivovamma olisi. Niin Pohjola ei hyväksy! Selkeä aivovamma joka haittaa ihmisen jokapäiväistä elämää eikä pysty töissä käymään enää. Itse en siihe firmaan kusasekaan. Juoksuttaavat vaan sairaita ihmisiä turhaan ja antaavat luulla, et jotai korvauksia saisi, mut aina vaa tulee lisää vaatimuksia ja kielteisiä päätöksiä.

Lähivakuutuksesta nyk. Lähitapiolasta on taas todella hyviä kokemuksia! Jos olisin vailla vakuutusta lapselleni niin ottaisin sen sieltä! Muista en tiedä, mutta Pohjolasta ei oo muutenkaan lähipiirissä hyviä kokemuksia.
 
Rimpsukka: eivät ilmoita, sieltä tulee lasku, jota mekin vielä odotellaan. Oltiin lainatarjousta hakemassa sieltä ja kysyin samalla onko asia edennyt.
 
Otettiin lähitapiolasta vakuutus joka piti ottaa 2kk ennen syntymää ja vakuuttaa pirpanan aina 99 v saakka. Eka vuosi maksoi muistaakseni 460e ja sen jälkeen 360e. Oma vastuu on 100e.

Kaikki muutki vakuutuksen lähivakuutukses/lähitapiolas ja hyvin on hommat muiltaosin toiminu.
 
Mokasinkohan mä tän jo kun mulla ei oo kun reilu 2kk laskettuun aikaan... voihan p***a.
 
Onko teille, ketkä ootte lähitapiolasta ottaneet vauvavakuutuksen, tullu mitään päätöstä!? Edelleen jännään ollaanko saatu muksulle vakuutusta vai ei! :mad:
 
Meillä tuli alle kahdessa viikossa lähitapiolasta päätös!! :O

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Pitää huomenna vissiin soittaa mut eihä sitä enää mistään vissii saaha jos lähitapiolasta ei saahakkaa.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Lyyti: Mä ymmärsin et Pohjolassa ois vastikään tullu muutoksia noihin vakuutuksiin (mm. hintaan, parempaan suuntaan :) ) ja sieltä me meinataan vakuutusta hakea, sillä ei ilmeisesti oo sitä 3kk rajaa. Et jollette saiskaan ni Pohjolasta saanee.
 
Ok!kiitti sarra vinkistä! :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko täällä ketään kuka ei aio/saa itselleen vakuutusta? Me ei oteta vakuutusta, vaikka se ois tosi turvallinen.
Mun vakuutus oli täyttä shittiä 90-luvulla..
Äiskä joutui tappelemaan mun iholääkkeistä yms, kun kaiken ne yritti kiertää..
Ja oli vielä pirun kallis vakuutus se!

Onneksi on joillain positiivisiakin kokemuksia :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Mä ekaks kyl harkitsin ettei otettais koko vakuutusta, on se sen verran kallis vuosimaksultaan. Mutta mun oikeestaan kaikki kaverit on kehottaneet ottamaan ja lähipiirissä onkin korvavaivasia ja tuubitettuja muksuja varmaan kymmenen!
Lisäks miehen työkaveri, lääkärinainen, kehotti ottamaan vakuutuksen koska hänen mielestään julkisella puolella ei olis riittäviä resursseja pikkupotilaille. Itse he siis työskentelevät nimenomaan kunnallisella :).
Varmaan vois hyvin olla ottamattakin mutta meillä yritetään varautua kaikkeen...
Ja siis mun tasan yhdellä kaverilla oli 80-luvulla syntyneenä vakuutus, on tainnu olla silloin harvinaisempaa...? No joka tapauksessa, hänellä oli kauheesti allergioita ja iho-ongelmia ja tais viel 18-vuotiaana saada lääkkeet ja lekurikäynnit vakuutuksen piikkiin. Heille se oli ollut kullanarvoinen se vakuutus mutta onhan noita vakavampia sairauksia, mitkä ehkä joka tapauksessa hoidettas kunnallisella joten se on vähän siinä ja siinä...
 
Mulle ei oo tullut mitään vakuutusasiakirjoja, mutta If:in verkkopalvelus näkyy et meille on joku vakuutus myönnetty ni oletan et se on se vauvavakuutus. Pitäs varmaan soittaa sinne et minne ne asiakirjat on jäänyt.
 
Takaisin
Top