Vakuutus!

Lähitapiolalla kesti kauan päätöksen saapuminen meidän kohdalla, hieman ennen kuin oli jäljellä kolme kuukautta laskettuun aikaan saatiin päätös. Ehdin jo soittaa ja kysyäkin asiasta, päätös oli onneksi myönteinen. Onhan se kallis näin alkuun, mutta hinta kuitenkin laskee myöhemmin. Ehkä maksaa itsensä takaisin, ehkä ei. Haluttiin kuitenkin tämä vauvalle varmuuden vuoksi.
 
Me otettiin Pohjolasta, päätös tuli parissa päivässä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
sama juttu meille tuli kans pohjolasta vakuutus ja myös nopee päätös. viime viikolla eli ehti just ja just ajoissa.
 
No ehä mää lahopää muistanu sinne lähitapiolaan soitella!mut jos eivät myönteistä päätöstä anna ni haukun kyllä pystyyn koko puljun ku eivät oo voineet aikasemmin ilmotella!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Me otettiin syntymättömälle lapselle vakuutus Pohjolasta. Nyt vain sitten odotellaan että korvaavatko näitä sairaalareissuja. Siinä vakuutuksessa oli joku korvaus myös äidin raskauden aikaista hoidoista. Meille vakuutuksesta on siis hyötyä jo nyt kunhan siellä ei ole jotain porsaanreikää millä perusteella eivät korvauksia maksa. Me haluttiin myös varautua kaikkeen mahdolliseen, mutta tällaista ei osattu aavistaakaan. Onneksi otettiin ja saatiin vakuutus!
 
Mä luovuin vauvavakuutuksesta jo loppuvuodesta, ei varmasti olis myöntäneen sitä mulle ku oon niin monivammanen ja lääkitys menee raskaudenkin aikana ym. En saa normaalisti itsellekään sairasvakuutusta, tai sitten todella todella rajatun.
Otetaan sitten syntymän jälkeen varmaan ainaskin tapaturmavakuutus lapselle ja todnäk sairasvakuutuskin. Pitääpi sit vähän kilpailuttaa noita..
 
Voi jumaliste! Eilen mies vast tajus et hei, ollaan unohettu jotain: tontun vakuutus! Ja näin nopeasti katottuna ei saa ku pohjolasta enää ku laskettuun aikaan on kaks viikkoa, jos katoin senkään oikein. Kaikki muut vakuutukset ois pitäny ottaa 3kk ennen laskettua. Onneks ei oo ollu mitään komplikaatioita! Mites muilla vakuutuksen tilanne?
 
Me otetaan vasta syntymän jälkeen senmonen lapsivakuutus. Ei oo muillakaan muksuilla ollu vakuutusta ennen syntymää.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillö on jo pari erää maksettu vakuutusta, otettiin sillon 3kk ennen laskettua aikaa.
Yhtään en ees muista mitä kaikkea se kattaa, mut pitäs olla semmonen että melkeen kaikki maholliset jutut katettuna, pohjolasta otettu.
 
Eihän siel pohjolassa ollu sitä 3kk ennen laskettua aikaa tai kun lapsi on 2kk...? Olin niin kattovinani, mut oon niin huono näissä
 
Me ei otettu mitään vakuutusta, vaikka joskus ekalla kolmanneksella asiasta stressasinkin. Lähipiirigallup paljasti, että 90-prosenttisella todennäköisyydellä siinä jää miinukselle, ja silloinkin, kun vakuutukselle tulee paljon käyttöä, vakuutuksettomuus ei olisi sietämättömän paljon huonompi vaihtoehto.

(Muoks: tämä ei tietenkään ole sama kaikille, paikkakuntakohtaiset erot on varmasti suuria... mutta meillä on julkiset palvelut lähellä ja hyvässä kunnossa. Ja talous kestää sen, jos täytyy vaikka maksaa omasta pussista yksityinen allergiatutkimus.)

Sain tosiaan Pohjolasta niin järjettömän kalliin tarjouksen, jossa yrittivät vaivihkaa myydä mulle ekstrahärpäkkeitä joista erikseen olin jo kieltäytynyt, että sen turhautumisen voimalla oli helppo sanoa ei. Nyt en oo moneen kuukauteen edes ajatellut asiaa.
 
Me otetaan varmaan sit 2kk synnytyksen jälkeen millon sen saa sen lapsivakuutuksen tms. Mies sano et kilpailuttaa sit noita et mistä saa parhaimmat diilin, kuuleman mukaan noissakin on niin paljon eroja ettei sokkona kai kantsi vaan jotain ottaa. Mut mä en tiedä, se saa hoitaa:)
 
Tämä helpottaa kyllä mieltä. Onhan tää mun raskaus sujunu tosi hyvin muutenkin. Mies saa mulle kyllä tälläsistä hienoja stressin aiheita
 
Ja itsellä taas lähipiirin kokemusten mukaan niin kannatti hakea, ja onhan toi ihan aikuisikään asti voimassa, kyllä mä tykkäsin kun itellä oli lapsuusajan sairasvakuutukset niin päästiin aina helposti ja nopeesti kivalle tutulle lääkärille yksityiselle eikä mun tarvinnu istua päivystyksissä :)
 
No juttelin facessa just miehen kans et jos tontulle tulee jotain syntymästä 2kk välillä ni ei se 2kk eteenpäin vakuutus enää kata sitä. Oli jollekin miehen työkaverille käyny et vauvalla oli korvatulehdus ihan pienestä ja vielä sen jälkeen kunnon korvatulehdusputki mitä vakuutus ei kattanu
 
Me haettiin vauvavakuutusta IF:istä, mutta ei jostain syystä sitä saanut (ei oo tullut vielkään mitään kirjettä, missä olis selitetty miks ei saatu. Ollaan pyydetty sitä jo vaiks kuin monetta kertaa). Mut otetaan kans toi lapsivakuutus, minkä saa sit ku vauva täyttää 2kk.
 
Me otettiin lähitapiolasta se vakuutus. Onhan se tosiaan voimassa pitkään ja kattava vakuutus oli. Ja mää ku mietin et meneekö rahat siinä ihan hukkaan mut mies oli sitä mieltä että ku ei voida ennustaa et tuleeko miten paljon sairasteleva lapsi ja loppuusa se vuosimaksu on niin pieni jos sille oikeesti tarvetta tuleeki heti vauvasta lähtien. No joo, julkinen terveydenhuolto toimii muuten mutta eilinen taas todisti että lääkärit on mitä on ni ehkä ihan hyvä et on se vakuutus jos joutuu paljon lääkärissä ravaa.
 
Takaisin
Top