Vakuutus!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kerros sit Tuhinamurmeli kuinka sun kävi. Voi vitsit mua voi ärsyttää se, että ne tarvitsee kaiken maailman tietoja, jotka on mun asioita... Äh ja murinaa.
 
Lähivakuutuksesta mies kävi hakee tarjouksen, 432e vuosi jos oikein ymmärsin. Ja joku 104e ? Onko se sit joku varausmaksu, vai mitä toi ukko höpisi. Tässä oli kuulemma joku alennuskin?

Mä en ees menny mukaan, mutta mun tarviikin vaa täyttää se terveysselvitys. Että hyvä olla kuulemma näin ajoissa liikkeellä, jos verenpainekin nousee niin saa homman unohtaa.

Mä voisin antaa ne kelanki hommat miehelle hoidettavaksi jos voisin. Vihaan kaikenmaailman laitoksia. . :-D
 
Ainiin ja omavastuu oli 50e :) mies lupas tän kaiken maksaa. Joten mä olin ihan hiljaa :-D ja keskityn pikku bodyjen hipelöintiin ♡
 
Mäkin sujuvasti otin sen vakuutuksen miehen nimiin ja maksettavaksi ilman että vakuutusyhtiön toimesta kukaan kysyi siltä edes suostumusta :grin
 
Täällä samat lähitapiolan suhteen. Pohjolassa oli VUOSIMAKSU jotai 174e ja oli kyllä ihan kattava paketti. Onko mulla jääny joku porsaanreikä huomaamatta vai voiko olla nii "paljo" edullisempi mitä muilla!?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Lyyti, kannattaa varmaan tsekata myös se omavastuu. Toi mikä me Lähitapiolast otetaan, on omavastuu 50e. Ja tietty vertailla niitä vakuutus summia, että kummassa on paremmat.
 
Tuli tänään mielenkiintoinen juttu ajankohtaisella kakkosella lapsivakuutuksista. Suosittelen.
 
Voi harmi, toi Lällyn vinkkaama ohjelma ois kannattanu katsoa. Näkyiskö se vielä jossain?

Me päädyttiin nopealla tahdilla Pohjolaan. Sain nähdä terveysselvityksen livenä ja siinä oli huomattavasti (lue: sata kertaa) kivemmat kysymykset kuin Ifin selvityksessä, jossa mulla ois tullu rastia kohtaan oon ollu sairauslomalla raskauden aikana, selkäni on romu ja oon syöny siihen lääkkeitä ymym. Nyt piti vaan vastata, että onko diabetes, onko käyttänyt huumeita, onko tutkimuksissa ollut poikkeavaa. Mulla oli sokerirasituksessa yksi arvo koholla, mut kysyin vakuutustädiltä, et kuuluuko tähän kohtaan laittaa nää matalat hemoglobiinit ym vai onko se vähän isompia tutkimuksia ja se meinas, että esim. jos on vauvalla neljä varvasta todettu jossain, sen voisi sitten ilmoittaa. Eli en laittanut matalia/korkeita labra-arvoja kun niitä ei erikseen kysytty. Lääkkeet laitoin tarkkaan neuvolakortin mukaisesti, että tarvittaessa Panadol ja Pronaxen selkäkipuun, sakroiliittiin. Tulee siitä varmaan lisäselvityspyyntö, mutta tulkoon.

Yksi asia lähtenyt eteenpäin. Katsotaan mitä Pohjola vastaa, mut If unohdetaan vaikka siellä (tällä hetkellä) meidän vakuutukset onkin. Hinta Pohjolassa 390 e/vuosi.
 
Vitsit mua ärsyttää ihan suunnattomasti, kun me oltas keretty saamaan vakuutukset, jos neuvola ei ois odotellu kolmee kuukautta verikokeiden tulosten merkkaamisessa.. Kerettiin siis hakeen vakuutuksia ennen kun toi vauvan napasuonen puuttuminen huomattiin, mutta sit vakuutusyhtiö pyysikin uudet kopiot äitiyskortista, koska siitä puuttu verikokeiden tulokset. Nyt sit uusissa kopioissa tietysti näkyy se napasuonen puuttuminen, joten hakemus hylättiin sen takia. Ja nyt varsinki on ihan mahdoton mistään saada vakuutuksia kun on noita verenvuotojaki..eli juuri kun nyt oikeesti tarttettais se vakuutus, niin se on mahdotonta saada :/
 
Ei mun tarvinnu Ifiin täytellä muuta kuin noi yleiset jutut, onko raskausdiabetes yms. Helppoo oli saada vakuutus. Eikä pyydetty edes kopiota neuvolakortista. Mua ihmetyttää miten joillekin ollaan niin tarkkoja...
 
Riippuu onko vaivoja. Mä oisin Ifin kyselyissä kärähtänyt heti ja Pohjolassa oli eri tyyppiset kysymykset. Nyt ehkä tulee selän vuoksi lisäselvitystä. Olkaa onnekkaita ne kenellä ei oo mitään diagnoosia ennestään, sairauslomaa tms.
 
Osaatteko sanoo mitä ne tarkalleen ottaen katsoo siitä neuvolakortista kun pyytää siitä kopiota?
Mun pitäs nyt laittaa se kopio menemään, mutta mulla on ollu nyt joulu-helmikuussa niitä ylimääräsiä tarkastuksia supistusten takia niin voikoha se sit olla esteenä vakuutuksen saamiselle....
 
Oli pakko tulla tuolta maaliskuisista kommentoimaan että me otettiin Pohjolasta vakuutus. Mietittiin muitakin yhtiöitä mutta Pohjola oli ehdottomasti paras.
Omavastuu meillä nolla euroa ja hinta vuodessa 330€. Mielestäni lähitapiolla on ehdottomasti huonoin vakuutus.
 
Luulisin että ihan mitä vaan mitä kortissa on merkattuna arvioidaan: mahdolliset perussairaudet, paino, tupakka, alkoholi ja tarkastuksissa mahdollisesti huomatut asiat. Mutta jos on todettu että kaikki on kunnossa niin tuskin ylimääräiset tarkistukset vakuutusta estää. Paha sanoa kun eri yhtiöillä on vielä eri käytännöt.

Itse epäilin etten saisi vakuutusta kun kortin tiedoilla bmi menee merkittävän ylipainon puolelle. Mutta vakuutus meni Pohjolassa läpi heittämällä, muualta en kysynyt edes.
 
Takaisin
Top