Vakuutus!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ei multakaan nyt mitään tollasia kysytty. äitiyskortista piti kopio lähettää... (en tajua kyl miksei raskaustodistus esim kelvannut..)

ja niin, noitahan on erilaisia vakuutuksia eri firmoilla tarjolla. halvemmissa yleensä aika isot omavastuut vaan. ja ei välttämättä ole yhtä kattavia.. pointtina vaan siis ettei kannata pelkkää hintaa vertailla.

omasta mielestäni 200-300e/vuosi vauvan vakuutuksesta ei vielä ole paha (kun se on ns. kaikenkattava)
 
Ifillä nimenomaan oli 144e se joku ensimaksu, vauvan syntymän jälkeen 400e/vuosi joka taas laskee kun lapsi on 4 vuotta. Ei tietenkään pelkkä hinta ratkaise mut noiki tarttee tutkii tosi tarkkaan mitä kattaa koska aina niissä on joku porsaanreikä. Halpakin on hyvä vakuutuksissa koska niissä jos missä yritetään rahastaa turhaan. Eli kilpailutan vielä, ajattelin että jos täältä nousee joku ykkös yhtiö :)
 
Meillä ei otettu vakuutusta kummallekaan pojalle ennen syntymää. Hyvin on pärjätty. Meillä on kaikki vakuutukset If:ssä ja ollaan tykätty. Saan Tehyn kautta hyvän alennuksen + keskittäjä-alennuksen.
Meillä ei täällä maalla ole yksityisiä lääkäriasemia, joten kunnallisella käydään. Eikä labraankaan tartte jonottaa, kun varaa ajan sinne. Kerran olen joutunut odottamaan päivystykseen pari tuntia lapsen kanssa. Mutta kun tiedän milloin siellä on kaksi lääkäriä päivystämässä, niin osaan mennä oikeaan aikaan paikalle :)
 
Meillä taas kokemuksen kautta päädyttiin ottamaan vakuutus, jos lapsi kipeä, ei edes kusta julkisen puolelle vaan suoraan yksityiselle. Täällä julkiselta puolelta saatu vaan niin surkeeta palvelua lähes joka kerta ja jonottaa saa. Tietenkin lapsen kanssa jonotus eriasia, mutta palveluhan ei mihinkään muutu..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Ollaan päädytty siihen, ettei oteta vakuutusta. En mäkään sitä Amerikan mallia tänne halua.

Mun kokemus on, että vakavissa tilanteissa Suomessa saa kyllä julkiselta puolelta hyvää hoitoa (useinhan tosipaikassa nimenomaan julkinen on paras vaihtoehto ja yksityiset pystyvät tarjoamaan vain hoitoa tukevia palveluita). Arkisemmat sairastelut voivat toki johtaa ärsyttävään jonottamiseen terveyskeskuksessa, mutta 400 eurolla sitä käy jo pari kertaa ihan omakustanteisesti yksityisellä, jos se tuntuu tarpeelliselta.

Ja toi Pohjolan kikkailu, kun eivät edes suostuneet antamaan tarjousta perusvakuutuksesta vaan yrittivät tarjota muka huomaamatta kalliimpaa, ei herätä yhtään luottamusta.
 
Me käytiin tänään hakees vauvavakuutusta, mutta saa nähdä saadaanko sitä, kun edellisellä sikiöllä oli virtsatiepoikkeavuuksia. Kahden viikon päästä pitäs tulla päätös.
 
Ja meille tuli taas kiire, kun en ollenkaan ajatellut/muistanut, että syntymättömän vauvan vakuutus oisi pitänyt hakea 3 kk ennen laskettua aikaa. No, tässä kiiruusti parin päivän aikana selvitellään asiaa ja pistin s-postia Turvaan, Pohjolaan ja LähiTapiolaan ja mies kyseli Ifistä tietoja. Hän tietty unohti mainita sen olennaisen eli sen mun sakroiliitin joka kuitenkin neuvolakortissa ja joka lapussa lukee. No, kattotaan mitä saadaan. Ja riittää meille sekin, että vakuutetaan vasta syntyvä vauva. Oikeestaan mä mietinkin sitä, että miksi syntymätön pitää vakuuttaa ellei jotain ihan katastrofaalista tapahdu??
 
Mie pysyn edelleen kannassani ja mies on samaa mieltä, ettei oteta. :)
 
Me mentiin ja otettiin hetken mielijohteesta tuo vauvavakuutus. Tai oikeastaan mies päätti, kun joutui istumaan kanssani terveyskeskuksen päivystyksessä ja hänen pinnansa paloi kolmen tunnin aikana varmaan kymmeniä kertoja, ja sanoikin että hän ei sitten lapsemme kanssa täällä istuskele tunti kaupalla. Käsittääkseni lapset pääsevät päivystyksessä ns. jonon ohi, mutta tieto siitä, että aina kun lapsi on kipeä niin minä veisin hänet sinne, niin päädyttiin sitten vakuutukseen. Toisaalta jos lapsi on oikeasti paljon kipeä tai perii isänsä allergiat, joita ei kai julkisella puolella niin herkästi edes tutkita, ni on se mukava päästä samantien tutkittavaksi ja hoidettavaksi.
 
Me päätettiin kanssa olla ottamatta. Asutaan pienehköllä paikkakunnalla lapsen synnyttyä, eikä julkisella puolella ole mitään jumalatonta ruuhkaa. Hammaslääkäriajan tarkastukseenkin sai kolmen viikon päähän. Ja tosiaan ainuttakaan yksityistä koko paikkakunnalla ei ole, joten hyöty vs. kustannukset plusmiinuslistalla sai nojautumaan siihen suuntaan, että vakuutusta ei tarvita. Joku perus tapaturmavakuutus otetaan lapsen synnyttyä. Varsinkin, jos vähänkään vaikuttaa siltä, että on isäänsä tullut.
 
Eipä nuo lapset automaattisesti päivystyksessä jonon ohi mene, jos ei ole hengenhätä kyseessä. Taisin pari tuntia odotella, kun toisella oli korvatulehdus ja toisella keuhkokuume, mutta ihan rauhallisia siis olivat. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen kunnalliseen terveydenhuoltoon. Meillä lapsilla tapaturmavakuutukset, jotka siis korvaa jos tulee sairaalassaoloa, pysyvää haittaa tai kuolema. Esikoisella on vähän laajempi, joka korvaa myös sairaskuluja, mutta tosiaan thn maininta neuvolakortissa kuivasta ihosta riitti rajaamaan korvattavien piiristä ainakin kaikki allergiat (iho ja silmät) ja astman pois.

Jos olen taas mitään ymmärtänyt niin If:ltä voi tosiaan tuon syntymättömän vakuutuksen vaihtaa tuohon vauvavakuutukseen, mutta me ollaan taidettu skipata se ja vaihtaa suoraan tuohon tapaturmavakuutukseen, joka ei tosiaan montaa euroa maksa. Vauvavakuutus on varmaan kattavampi, mutta toisaalta jos vastasyntynyt on terveeksi todettu. Noh, ainahan kaikkea voi paljastua myöhemminkin. Ja kuten ennenkin, saatan taas löpistä ihan omiani... o_O
 
Me otetaan vakuutus, näin päätetty jo heti alussa. Asutaan niin pienellä paikkakunnalla, että lääkäripäivystystä ei ole joka päivä, on sitten mahdollisuus lähteä lähimpään kaupunkiin. Ja huonompaan suuntaan on terveyspalvelut menossa, näin meillä.. :(
 
me ei enää syntymättömälle taideta vakuutusta saada, koska oon raskaudesta johtuvalla sairaslomalla. no tuleepa nyt sitten lisää miettimisaikaa tähän vakuutusasiaan. ite oon kallistumassa siihen suuntaan että ei otettais kun ihan perus tapaturmavakuutus, mutta voihan se olla et mieli vielä muuttuu...
 
Ai kyllä meidän terveysasemalla lapset(puhun nyt alle kouluikäisistä) menevät jonon ohi, mikä on mielestäni sinänsä hyvä käytäntö, koska siinä kun itse kärvistelee kipujensa kanssa ja joku vielä kirkuu korvan juuressa.. Enkä nyt kaipaa tähän saarnaa siitä kuinka lapset myös joskus itkevät, tiedän kyllä mihin olen ryhtynyt, ehkä :grin

Onkohan tuo vakuutusyhtiöstä kiinni tarviiko kopio neuvolakortista heille lähettää? Koska meidän ei Iffille tarvinnut. Sairaslomista kun kysyttiin, niin menin ja valehtelin siihen kohtaan etten ole ollut, kun en jaksanut alkaa päivämääriä selvittelemään. Hyi minua. Valkoisesta valheestani huolimatta saimme vakuutuksen :confused013
 
Hupsuja nuo vakuutukset. Meidän sydänvaivainen poika sai ihan normaalin vakuutuksen ja käsiongelmainen poika sai jonkun rajauksen tuon käsihomman takia siihen, vaikka "hengenvaarallisempi" tuo sydänhomma on kuin käsiongelma.. No ei oo mun päänsärkyni.
 
Meillä esikoisella on tosiaan syntymästä asti ollut vaikka mitä. Tyttö olis tullut yhteiskunnalle kalliiksi, mutta nyt If on saanut maksaa kaiken.

Vaikka meillä on kaiken kattava vakuutus, joka on ollut meille todella hyödyllinen, ollaan jouduttu jonottamaan pari kertaa Taysin acutassa yöllä useita tunteja. Kyllä lapset yritetään ottaa nopeammin, mutta niin vain pää auki kännissä olevat ääliöt otettiin tikattavaksi ennen pieniä lapsia. Kiireellisyys järjestys tosiaan ratkaisee ainakin täällä Tampereella.

Ja sitten kun on selvinnyt päivystyksestä, jonotettiin lasten polilla lastenlääkärille. Yksityisen kautta ollaan voitu mennä suoraan lasten erikoislääkärille.

Tuuripeliähän toi on, syntyykö sairas vai hyvin terve lapsi. Onneks meillä on nyt alkanut helpottamaan ja tervettä jäksoa on kestänyt jo puoli vuotta.
 
Mä sain viimeksi IF:ltä vakuutuksen syntymättömälle, vaikka olin sairaslomalla. Ilmoittivat vaan, että tämä asia tarvitsee lisäselvitystä, eivät voi vielä myöntää. No mun saikku johtu vaan pahoinvoinnista, joten se siitä. Lisäksi piti vielä lisäselvittää, kun olin joutunu syömään ab-kuurin viisaudenhampaan kipuiluun :grin

Meidän kasvukontrollissa olleelle ja sydämen sivuäänen omaavalle lapselle ei koskaan mitään hoitokuluvakuutusta edes yritetty, kun varmaan olis tullu vaikka mitkä rajaukset ja silti olis ilosesti saanu maksaa täyttä hintaa.
 
Sellaista kyselen, että kysytäänkö vauvavakuutukseen (jo syntyneen vauvan vakuutus) pelkästään vauva tietoja???? Kun nyt jos otettais syntymättömälle vauvalle(mm. If), niin kysytään mun tietoja niin ei taida mennä läpi; sokerit koholla, selkään joutunut syömään tulehduskipulääkettä ja selässä sakroiliitti ym. Sairauslomallakin olin viikon, syinä pahoinvointi ja selkäkipu. Jotta silleen. Hitto et ärsyttää nää asiat ja ei oo ketään tuttuakaan vakuutusasioista vastaamassa, jotta voisi kysyä.
 
Mä otin (haen) IF:istä vauvavakuutusta ja kyl siin muistaakseni kysyttiin muutakin ku vauvaan liittyviä kysymyksiä. Mäkään en sitä suoraan saanut ku mul on keskeytetty raskaus edellisen sikiön virtsateiden poikkeavuuksien takia ja jonkun vakuutuspäättäjän pitää hyväksyä se hakemus siin tapaukses.. No vajaan kahden viikon päästä nähään et saadaaks me se vakuutus.
 
Takaisin
Top