Vaivat

Mullakin on vallitseva olotila väsynyt. Sellaisia energiapiikkejä saan välillä, mutta sitten väsyn ja tulee uupunut olo. Öisin en saa kovin hyvin nukuttua, joten väsymys johtuu varmaan siitä osaltaan. Lisäksi mieliala ailahtelee paljon. Iltaisin on monesti alakuloinen olo - nytkin. :sad001 Kurjinta on se, etten ees tiedä mistä johtuu. Ehkä yksi syy on se, kun talous huolettaa. Kyllä me tullaan pärjäämään, mutta silti.
 
Täällä kans tullut takaisin väsymys ja iltaisin huono olo. Rauta maistuu suussa eikä oikeen mikään juoma maistu... ruokaa kylläkin menis vaikka koko ajan.. ärsyttävää varsinki tämä väsymys kun ei vaan jaksa mitään.
 
Mulla taitaa irrota oikea lonkka kokonaan. Makuulla ollessa, kylkeä kääntäessä paukkuu ihan hullusti ja aamuisin on tosi kipeä ja irtonaisen oloinen, jos olen nukkunut oikealla kyljellä. :sad001
 
Täällä kans järkyttävä väsymys. Päiväunista saa vain haaveilla...
 
Voi per... kun vois nukkua, maate kun sänkyyn menee niin alle vartissa puutuu joko toinen tai molemmat kädet ja hetken päästä niitä särkee :dead: tätä sitten koko yö, välillä alamahaa repii sen lisäksi niin, että näytän varmaan yöllä tuskissaan kierivältä merinorsulta :shifty:
 
On vissiin vähän ekstra hormoneja liikenteessä tai jotain, kun aloin yllättäen vollottamaan kesken kahvin juomisen. Eikä ollu mitään ihan pientä itkua, vaan paita kastu ja kyyneleitä piisas... mies onneks ymmärs halata, eikä vaan tuijottanu ihmeissään. En ees oikeen osaa sanoa, mikä rupes niin pahasti itkettään, mut kaiketi stressaan kaikkia muutoksia, mitä elämään on tulossa ja jostain syystä valmiiksi mietin, mistä kaikesta saan vääntää kättä appivanhempien kanssa (me mennään sinne muutama viikko ennen laskettua aikaa ja ollaan vauvan muutama eka viikko, koska se tuntui jossain vaiheessa hyvältä idealta). Ne on tosi mukavia ihmisiä, mutta oon tottunu siihen, ettei mun päätöksiä tueta.

Ajatukset ja tunteet hyppii tosi pahasti.
 
Mä en siis enää nuku juurikaan! Iltaisin en saa unta vaan pyörin sängyssä ja ravaan vessassa. Yöllä nousen ties kuinka monta kertaa vessaan ja jos aamulla satun heräämään aikasin, en saa enää unta ellen ensin taas pyöri pitkään sängyssä. Eniten ärsyttää juuri tuo, etten illalla saa unta - vaikka väsyttääkin. :sad001 Ehkäpä tällä tavalla sit taas keho varautuu tuleviin yöheräilyihin vauvan kanssa. Uni on vaan mulle niin tärkeää, että ois kiva saada vielä levättyä kunnolla ennen vauvan syntymää.
 
Mä saan kyllä nukuttua, enkä välttämättä herää kun aamuyöstä vessaan. Pissalla ravaaminen tapahtuukin sitten päivällä. Muuten on kyllä hankala löytää sängyssä asentoa, missä ei johonkin paikkaan sattuis. Herätessä selkä on aina ihan jumissa ja saa naksutella millon missäkin asennossa nikamat kohdilleen.. Meidän sänky onkin ihan täynnä mun tyynyjä, kun yritän vuorata itteeni millon mihinkin asentoon niitten avulla :joyful:
 
Täällä on kans ruvennu uniongelmia ilmenemään. Illalla kyllä saan unta vähän turhankin hyvin, mutta herään aika säännöllisesti joskus klo 3.00-3.30 ja siinä sitten saa miettiä hetken että tarviiko nousta vessaan vai ei, pikkukaveri herää yleensä myös hetkeksi mylläämään ja on ihan sattumaa että nukahtaako sitä uudelleen vai ei. Silloinkin kun saisi nukkua pitkään, herään yleensä joskus 5.00 aikaan viimeistään ja jos sinnikkäästi 2h pyörin siinä sängyssä niin saatan nukahtaa vielä tunniksi tai kahdeksi. Olo ei joka tapauksessa ole levännyt kun niin pätkissä menee nuo unet :/
 
Mä tosiaan illalla nukkuisin ja saisin unta kaikkein mieluiten, aamulla voin herätä kyllä aikaisin, jos ei nukuta. Ollaan käyty miehen kanssa jo pitkään hyvissä ajoin nukkumaan nii nyt on kurjaa, kun mies nukahtaa heti ja mä vaan kuuntelen toisen tuhinaa, kun en saa unta vaikka nukuttaiskin. Toivottavasti tänään tulis uni nopeesti, kun heräsin aamulla tosi aikasin ja oon touhunnu ihan kivasti nyt päivän aikana.
 
No eihän tästä nukkumisesta taas mitään tuu. :hilarious: Masuvauvakin pyörii siihen malliin, että turha toivo. Mies tuhisee vieressä ja mä taidan alkaa lukee kirjaa. Taitaa aika turha unta väkisin koittaa saada. :inpain: Jospa kohta nukuttaisi vielä enemmän.
 
Mä en oo koskaan kärsinyt oikeestaan nukkumisongelmista ja raskaudetkaan ei puuduta paikkoja; päinvastoin; makuuasento hyvin tuettuna palauttaa päivän jäljiltä ihanasti. Mutta nyt uutena on tän vauvan liikkeet.
Voi herranjestas!!!! Jos se ei myllää ihan hulluna ni sit piiiitkä hikka. Ja vaikka oon mielestäni lahjakas nukkumaan lähes missä vaan ja miten vaan niin yksi asia minua häiritsee ja se on säännöllinen rytmi. Eli kellon tikitys tai tässä tapauksessa just toi hikka tai jatkuvat potkimiset. Muljunta ei haittaa eikä yksittäiset potkut, mutta tää vetää siis sellaista jaloilla tömisyttelyä ihan täysillä ja tooooosi kauan kun vaan herää :sad001 :sad001 :sad001
Mies tökkäisi minua kääntyessään yöllä ja eikös vauva herännyt sit potkimaan just tolleen ni sai kyllä kuulla kunniansa tuo :D Haha. Sanoin, että seuraavasta saa mennä muualle nukkumaan :D.

Oon siis huono sietämään katkonaisia unia ja tiedän, että vauva-aika tulee olemaan äärimmäisen tiukka paikka. Oli viimeksikin, vaikka mies antoi yhden heräämisen pullosta pumpattua maitoa. No meillä on esikoinen tästä syystä oppinut jo ennen 6kk ikää täysiin yöuniin ilman maitoa omassa sängyssä. Sitä odotellessa :D
 
Muaki eniten häiritsee säännöllinen rytmi! :D ja just vauvan hikka häiritsee enemmän, ku epäsäännölliset potkut ja muljut. Onneks harvoin yötä vasten hikkaa. Mut päivisinki, ku istuu sohval ni vauvan hikka tuntuu inhottavalt jos se vaa kestää ja kestää. Ja ku pää on raivotarjonnassa ni se nikottelu tuntuu jännän epämielyttävältä :D
 
Mulla on yöt tosi repaleisia kun vessassa pitää ravata ja lisäks kun esikko nukkuu pinniksessä niin äidin vaisto herättää vaikka vain vaihtaa asentoa. Joten heräämisiä tulee vähintään 5x yössä pahimmillaan 10 :sad001 Sit kun herään typy mahassa ilmeisesti sen vaistoaa ja alkaa mellastaa. Siitä menee yleensä sit n. 30min kun joka heräämisen jälkeen uudelleen nukahdan joten on sit päivällä pakko pojan kaa nukkuu päikkärit.
 
Mullakaan ei uni meinaa onnistua. Illalla, tai jos yöllä herään johonki, alkaa päässä pyöriä tuhat ihanaa ideaa tulevista projekteista mitä ois kiva alkaa tekemään ja siinäpä ne tulee suunniteltua yön pimeinä tunteina valmiiksi asti :wideyed: Ja ihan sama homma oli esikoista odotellessa näihin aikoihin..
 
Mun unet on taas tällasia että oon hereillä aamuyöstä kun en saa hyvää asentoa ja pitää ravata vessassa :sad001
Illalla oli niin järkyttävän kipeät SI-nivelet molemmin puolin etten päässyt itse ylös, miehen piti nostaa. Otin sitten kylmäpussin ja panadolin jotka yhdessä helpotti hieman.

Alkaa pelottaa miten selviän synnytyksestä kun nuo SIt vaivaa nyt niin paljon että jalat ei kanna :sad001
 
Jaanpas tähän mainion nukahtamiskikan mikä on ainakin itselläni ollut ainoa toimiva silloin kun ei unta meinaa saada illalla. Yksinkertainen idea: ala laskemaan sadasta alaspäin hitaasti. Samalla silmät kiinni yritä piirtää silmillä menossa oleva numero tai ainakin yritä nähdä se numero. Jos ajatus lähtee harhailemaan niin heti kun huomaat harhailun, palaa viimeisimpään numeroon mihin muistat jääneesi.

Tää on sellanen kikka et hyyyvin harvoin oon päässyt edes 70asti vaikka olis kuinka pyöritytyttäny. Ja vuosia oon jo käyttänyt. Sovelsin joskus jostain meditaatio-opista tuon :happy:
 
Sirpaleina: hauska idea! Pitää kokeilla tänään illalla! Mä eilen sit luovutin nukahtamisen suhteen, kun aikani olin jo sängyssä pyörinyt. Aloin lukee kirjaa ja lopulta sit kokeilin nukahtaa 12 aikaan. Nukahdin, mutta tuonkin jälkeen kävin ainakin kaksi kertaa vessassa yöllä. Nyt heräsin herätyskellon soittoon ja kello on 8. Voisin viel nukkuu, mut ei kyl kannata, koska se ei auta sit taas illalla yhtään. :bored:
 
Takaisin
Top