Vaivat

Jos vaan mahdollista, niin raskaana olevien hoitoon erikoistuneella fyssarilla, osteopaatilla tai jäsenkorjaajalla suosittelisin käymään. Helpottanee synnytystäkin, jos saat jumit ja mahdolliset virheasennot lantion seudulla hoidatettua.


Meidän työpaikan fyssari sanoi, että missään nimessä raskausaikana ei saa käydä millään naksauttelijalla!! Jotenkin näin sen perusteli, että raskausaikana paikat hakeutuu eri kohtiin kuin normaalisti ja jos nyt naksautetaan johonkin saattaa siitä myöhemmin tulla ongelma.
 
Meidän työpaikan fyssari sanoi, että missään nimessä raskausaikana ei saa käydä millään naksauttelijalla!! Jotenkin näin sen perusteli, että raskausaikana paikat hakeutuu eri kohtiin kuin normaalisti ja jos nyt naksautetaan johonkin saattaa siitä myöhemmin tulla ongelma.

Näistä mainitsemistani ei kukaan kyllä pyri, etenkään raskausaikana, mitään naksauttelemaan! :happy: Mutta siks juuri lisäsin tuon "raskaana olevien hoitoon erikoistuneella", koska on ihan oma "alansa". Eli esim. tällä työpaikan fyssarilla ei varmastikaan ole riittävää kokemusta ja koulutusta äitiyspuolelta, vaikka muuten hyvinkin pätevä voi olla. Ikävää kuitenkin, jos hänen asenteensa muita vaihtoehtoisia toimijoita kohtaan on tuollainen, etenkin "naksauttelijoista" puhuminen jotenkin särähtää omaan korvaan...
 
Nyt mä täällä päivystyksessä odottelen.. päivystyksestä toiseen. Pitäs kai päästä ortopedille. Ärsyttää vaan tää odottaminen päivystyksessä ku ei tiä kuin pitkään kestää. Pyörätuolissa oon.
 
No niih. Mullon kai välilevyn pullistuma. Sain vahvoja opiaatteja lääkkeeksi. Mut jos vasemman jalan tilanne pahenee niin etten pysty nouseen varpailleni tai kantapäilleni - ku siinä on sellasta tunnottomuutta/voimattomuutta - niin sitten 24h sisään tehdään sektio ja selkäleikkaus, jottei jalka jää 'vammaiseksi'. Onneksi olen jo 34+2 viikoilla..
 
Hui. Saapas nähdä koska täällä eka sit saa vauvan syliin. Tsemppiä Suski. Toivotaan että saat vielä viikkoja eteenpäin. ♡
 
Hui! Tosi paljon tsemppiä Suski! Kuulostaa kyllä hurjalta! Onneksi kuitenkin nuin pitkillä viikoilla jo ja hyvä että sut on tutkittu!
 
Tsemppiä täältäkin! Aika radikaalilta toiminnalta kuulostaa että joka suunnasta leikattais.
 
Tsemppiä Suski! Kuullostaa pahalta, mutta toivotaan että vielä ei leikkaustarvetta olisi. Ja jos on niin vauvalla jo hyvin viikkoja. :) jäit kai nyt osastolle?
 
Tsemppiä Suski! Kuullostaa pahalta, mutta toivotaan että vielä ei leikkaustarvetta olisi. Ja jos on niin vauvalla jo hyvin viikkoja. :) jäit kai nyt osastolle?

Ei ne ees puhunu osastole jäämisestä nyt.. varmaan sit jos en kotona pysty oleen. Mies sai viikon hoitovapaan onneksi esikoisen takia, ni mun ei tarvi ku levätä.. katotaa miten onnistuu..
 
Huih olikin sitten vähän pahempi kun pelkkä si-nivelestä johtuva vaiva mut onneks sulla on jo noita viikkoja kertynyt jos joutuisivat sit leikkaamaan. Toivottavasti vasen jalka tulee kuntoon, tsemppiä :)
 
Tsemppiä Suski.81 toivotaan että vältyt leikkaukselta ja vaiva helpottais.
 
Pitää kommentoida et nyt jo tuntuu paremmalta. Eilen söin 2 kertaa lääkkeen ja yöllä jo pysty meneen seiniä pitkin tukien vessaan. Oli vaan kiva ku heräsin siihen et molemmat jalat kramppaa polvista alaspäin.. se pikku vessakävely autto.
Ja tänään oon kävelly ihan ok, vihloo vähän koko ajan mutta ihan eri homma ku eilen. Voi ku menis näin helpolla ohi.
En niitä opiaatteja syö yhtään enempää ku pakko.. just luin et loppuraskaudessa ku niitä syö ni voi vauvalle tulla sit vierotusoireita..
Mut lääkäri tarkisti naistenklinikalta et ne on raskaana olevalle tässä tilanteessa mahdollisia.
 
Mutta nyt oot sitten varovainen, liikut sen minkä antaa liikkua. Mutta älä repien äläkä väkisin. Ihan paikoilleenkaan ei saa jäädä.
 
Onko muilla tuntunu kipua navan alueella?

Alle kämmenen kokosel alueel navan ympäril alkanu tuntuu kipua. Ei erityisen voimakasta, lähinnä ärsyttävää. Kun kädellä painaa kohtaa esim. kävelles, lievittyy kipu. Napa ei ole ulos pullahtanu, mut mietin voiskos kuitenki olla tulos jotai tyrävaivaa? Vai onkos navan kohdil sisäl jottai kiinnikkeit, mitkä venyessään kipuilee? En muista, et esikoisen odotusaikan olis ollu vastaavaa.
 
Onko muilla tuntunu kipua navan alueella?

Alle kämmenen kokosel alueel navan ympäril alkanu tuntuu kipua. Ei erityisen voimakasta, lähinnä ärsyttävää. Kun kädellä painaa kohtaa esim. kävelles, lievittyy kipu. Napa ei ole ulos pullahtanu, mut mietin voiskos kuitenki olla tulos jotai tyrävaivaa? Vai onkos navan kohdil sisäl jottai kiinnikkeit, mitkä venyessään kipuilee? En muista, et esikoisen odotusaikan olis ollu vastaavaa.

Oisko vatsalihakset ku venyy?
 
Mulla tuntuu tuollaista kipua vasemmalla vähän kylkiluiden alla. Varsinkin aivastaessa ja yskiessä aivan polttaa aina samaan kohtaan. Ite olen ajatellut, että johtuu vatsalihasten venymisestä. Mulla istukka juuri tuolla kohtaa ja neuvolassa epäili, että se voi olla osasyynä, kun muualla ei tunnu.
 
Mulle on tainnu iskeä loppuraskauden väsymys.. en kyl saa öisinkaan edelleenkään pitkiä pätkiä nukuttua, mut ei se o ennenkään vaikuttanu. Nyt vaa haukottelen koko ajan ja saatan nukkua 1,5h päikkärit ihan helposti..
 
Mulla sama ongelma. Väsyttää koko ajan eikä energiaa meinaa löytyä yhtään mihinkään paitsi syömiseen :rolleyes:
 
Takaisin
Top