Raskaushepatoosi diagnoosi saatu viime viikolla. Onneks oli kuitenkin maltilliset arvot (alat 119, sappih 11 - olin tosin syöny noin 6 tuntia aikasemmin aamupalan ja napannu myöhemmin pari keksiä, ettei ollu ihan paastoarvo. Lähettivät tosiaan neuvolasta päivystykseen, niin en ollut varautunut paastolla). Mutta mulla oli suht. stereotyyppiset oireet (kutina alkoi ranteista ja jalkapohjien sivuilta) ja äidillä todettiin aikoinaan raskaushepatoosi, niin ei tarvinnu paljo arvuutella.
Ikävää kun kutisee ja iho on kuiva. Tulee heti haavoja tai iho menee muuten rikki
Nyt oon miettiny, että käynnistetäänkö hepatoosi tapaukset herkemmin myös silloin jos arvot pysyy lääkkeiden avulla hyvinä...? Vai saako sitten mennä sinne viikon 42 paikkeille, ennen kuin käynnistetään? Toivon kyl ettei tartte käynnistellä, ja lääkärit ovat pitäneet hämmentävän todennäkösenä sitä, että lähtee syntymään ennen laskettua aikaa, etten ainakaan vielä usko menevän yliaikaiseks. (Katotaan niin menee reilusti tammikuulle
)