Vaivat

Mulla on kans lantion alueen kipuja, pahiten nyt oikea lonkka. Sitä vihloo välillä niin kovaa, etten meinaa päästä kävelemään. Toinen on sitten oikea kylki, eli kylkiluiden alla tuntuu sellainen jännä paine... Varmaan sisäelimet painaa kylkiluita ja jäätävä pohjekipu kans oikealla puolella (johtuu luultavasti eilisestä suonen vedosta), mutta jos ei mee ohi pian, niin varmaan pitää käydä päivystyksessä tarkistamassa ettei oo veritulppaa, että tällaista täällä. Viimeinen kolmannes alkanut oikein mallikkaasti.
 
Itelläni kans kipua ristiselässä joka säteilee vasempaan jalkaan tai sitten nivusissa vihlontaa. Pakko vaan kerätä silti tavaraa ympäri kämppää ja tiskata ja hoitaa pikkuneiti jajaja...täällähän räjähtäisi kaikki käsiin jos en ole mitään tekemässä. Nilkutan sitten niinku vanha, raihnainen mummeli ympäri tupaa. :D
 
Täällä vähän tullut limaista vuotoa aamulla siis sellasta ovulaatio/kiihotus tyyppistä :D . Onneks tosi vähän mut nyt pelottaa että limatulppa siellä irtoo liian aikaisin ja paikat auki. Supisteluja ei ole entistä enempää mut vatsan sivua vähän jomottaa ja selkää ehkä kans. Jotenki kokoajan tosi hajamielinen olo ja puhun ihan sekavia ja vääriä sanoja yms.
 
Täällä vähän tullut limaista vuotoa aamulla siis sellasta ovulaatio/kiihotus tyyppistä :D . Onneks tosi vähän mut nyt pelottaa että limatulppa siellä irtoo liian aikaisin ja paikat auki. Supisteluja ei ole entistä enempää mut vatsan sivua vähän jomottaa ja selkää ehkä kans. Jotenki kokoajan tosi hajamielinen olo ja puhun ihan sekavia ja vääriä sanoja yms.

Itelläni ainakin raskauksissa valkkari muuttunu tosi runsaaksi ja vetisemmäksi. Välillä lorahtelee housut märäksi. Tosi kiusallista jos lähtee jonnekin ja pikkarisuoja unohtuu laittaa, ihan ku pissat housuis saa sitten kulkea. :-/
 
Itelläni ainakin raskauksissa valkkari muuttunu tosi runsaaksi ja vetisemmäksi. Välillä lorahtelee housut märäksi. Tosi kiusallista jos lähtee jonnekin ja pikkarisuoja unohtuu laittaa, ihan ku pissat housuis saa sitten kulkea. :-/

Mulla kans ny muutaman viikon ollu tuota vuotelua, ärsyttävää..
Lonkat kipeenä aamusin, onneks menee aamupäivällä hiljalleen ohi.

Tällä hetkellä taitaa olla muuten ok olo.
 
Mulla on kans tosi runsasta valkovuoto. Ollu siitä asti ku aloin esikoista odottaa, eikä oo sen jälkeen helpottanu :sad001 Mitään tulehdusperäistä eikä hiivaa kyllä oo.
 
Alaselkä täälläkin kipeä. Lihakset tuntuu olevan ihan jumissa.
 
Onko muille tullut raskauden aikaista rannekanavaoireyhtymää? Mulla lähti tunto sormista ja kämmenistä rv 28, molemmista käsistä. Koko ajan pistelee ja öisin särkee, voimat on lähteny käsistä ja kaksin käsin on kannettava, jos jotain haluaa nostaa. Töihin pitäisi palata maanantaina kokeilemaan, tuleeko siitä mitään. Neuvolasta kehottivat hakemaan sairaslomaa äippäloman alkuun asti, mutta työterveyslääkäri käski taas käydä kokeilemassa työntekoa. :sad001
 
Vaivoja on, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä :cat:

Niska ja selkäkivut

Univaikeudet ja väsymys

Suonikohjut

Hajamielisyys

Runsas valkovuoto

Närästys

Ummetus

Ajoittainen heikotus, pyörrytyksen tunne

Muuten vaan raskas olo :joyful:

Enää 2kk..aika mennyt niin nopeesti ja toisaalta taas hitaasti!
 
Onko muille tullut raskauden aikaista rannekanavaoireyhtymää? Mulla lähti tunto sormista ja kämmenistä rv 28, molemmista käsistä. Koko ajan pistelee ja öisin särkee, voimat on lähteny käsistä ja kaksin käsin on kannettava, jos jotain haluaa nostaa. Töihin pitäisi palata maanantaina kokeilemaan, tuleeko siitä mitään. Neuvolasta kehottivat hakemaan sairaslomaa äippäloman alkuun asti, mutta työterveyslääkäri käski taas käydä kokeilemassa työntekoa. :sad001

Itelläni oli viime raskaudessa tämä ongelma. Meni yöt pipariksi ku kädet niin kipeet (suihkuttelin öisin kylmäspraytä kipeimpiin kohtiin että sain hetken nukuttua), eikä mistään näpertelystä tullut mitään kun sormet voimattomat ja pistelyä, ihan ku kaksi raatoa raajaa ois kuljettanut mukana. Turhautti kyllä ihan reippaasti. Vasta synnytyksen jälkeen alkoi helpottaa viikkojen kuluessa, reilu kuukausi tais mennä että kädet oli entisellään.

Jännitän nyt tuleeko taas sama juttu. Pitää sit katella vaan dvd-tarjontaa jos ei pysty käsitöitä enää tekemään.
 
Itelläni oli viime raskaudessa tämä ongelma. Meni yöt pipariksi ku kädet niin kipeet (suihkuttelin öisin kylmäspraytä kipeimpiin kohtiin että sain hetken nukuttua), eikä mistään näpertelystä tullut mitään kun sormet voimattomat ja pistelyä, ihan ku kaksi raatoa raajaa ois kuljettanut mukana. Turhautti kyllä ihan reippaasti. Vasta synnytyksen jälkeen alkoi helpottaa viikkojen kuluessa, reilu kuukausi tais mennä että kädet oli entisellään.

Jännitän nyt tuleeko taas sama juttu. Pitää sit katella vaan dvd-tarjontaa jos ei pysty käsitöitä enää tekemään.

Mulla alko rannekanava ongelmat jo viikol 12. Sihteerinä sairaalassa joten tosi vaikee oli työskennellä. Kävin hermorata tutkimukses ja siel todettii ettei kummassakaan kädes kulje oikeen mikää. Leikataan heti kun vauva syntynyt. Mulla täs jotain periytyvää ja sit duuni ja raskaus.
Nukkuminen eniten vaikeeta ja mikää ei pysy kädessä. :sad001
 
Mulla on molemmissa käsissä todettu hermopinne. Vasemmassa (oon vasuri) pahempi. Mulla piti tuo vasen käsi leikata keväällä, mutta sitä ei voitukaan tehdä koska tulin raskaaksi ja kidurgi ei halunnut ottaa riskejä puudutusaineen ym. kanssa.

Ihme kyllä mulla on kädet ollut nyt raskauden myötä paremmassa kunnossa kuin ennen. Kivut on vähentyneet ja säryt. Joskus näinkin päin :happy:.
 
Mulla on molemmissa käsissä todettu hermopinne. Vasemmassa (oon vasuri) pahempi. Mulla piti tuo vasen käsi leikata keväällä, mutta sitä ei voitukaan tehdä koska tulin raskaaksi ja kidurgi ei halunnut ottaa riskejä puudutusaineen ym. kanssa.

Ihme kyllä mulla on kädet ollut nyt raskauden myötä paremmassa kunnossa kuin ennen. Kivut on vähentyneet ja säryt. Joskus näinkin päin :happy:.

Hyvä juttu[emoji4][emoji4]mullakaan ei otettu riskiä just ku joutus puuduttaa ja sit leikkauksen jälkeen joutuis syödä kuitenki vahvoi kipu lääkkeit.
 
Täällä eskaloitui raskausvaivat siihen pisteeseen, että jäin 2 viikoksi sairaslomalle. Lanneselän SI nivel vaivaa, niin että lähtee välillä jalka alta. Nyt vaan otan rennosti ja meen sit sairasloman jälkeen ehkä kokeilen työntekoa vielä 2 viikoksi, sit alkaakin mammaloma :-)
 
On jatkunut toi hämärä ylävatsa/rintakehä kipu siihen mallii, että en enää pysty seisomaan tai istumaan montaa tuntia kerrallaan. Pakko päästä makaamaan välillä. Eilen piti istua autossa useampi tunti ja kipu jatku sitten läpi yön. Tänäänkin on välillä pistänyt ihan vaan hengittäminen tohon muutama sentti rintalastasta kohti napaa. Mutta on muuten menny hyvin, vauva liikkuu aktiivisesti ja liikkeet on voimakkaita :) Pitää kuitenki vissiin soittaa huomenna neuvolaan, että pitäiskö tää kivun syy selvittää heti vai viikon päästä (ku on neuvola-aika)... veikkaisin jotain lihaskipua.
 
On jatkunut toi hämärä ylävatsa/rintakehä kipu siihen mallii, että en enää pysty seisomaan tai istumaan montaa tuntia kerrallaan. Pakko päästä makaamaan välillä. Eilen piti istua autossa useampi tunti ja kipu jatku sitten läpi yön. Tänäänkin on välillä pistänyt ihan vaan hengittäminen tohon muutama sentti rintalastasta kohti napaa. Mutta on muuten menny hyvin, vauva liikkuu aktiivisesti ja liikkeet on voimakkaita :) Pitää kuitenki vissiin soittaa huomenna neuvolaan, että pitäiskö tää kivun syy selvittää heti vai viikon päästä (ku on neuvola-aika)... veikkaisin jotain lihaskipua.

Kannattaa se syy selvittää pian. Ootko varma että se on vatsan puolella eikä selässä? Joskus jotkut nikamalukot rintarangassa voi aiheuttaa kipuilua nimenomaan etupuolella selän sijaan ja tehdä tosi tukalankin olon. Toivottavasti menee ohi, mikä sulla kivun sitte aiheuttaakin.
 
Miksei se vois tietysti heijastella selän puoleltakin... nyt on vaan se ihokin siitä kipeenä kohdan päältä ärtynyt, ei tykkää kosketuksesta. Mut silleen vois kyllä hyvinkin olla selän puolelta lähteny ongelma, että mä oon vähä selkävaivainen. Kiitos tästä ajatuksesta :) pitää muistaa mainita selkäviat lääkärille.
 
Mulla on samantyyppistä rintakehäkipua. Vähän kuin olis rintsikat liian kireellä (ja olen ollut päiviä myös ilman liivejä eikä auta kipuun). Mulla ei aamulla ole mitään kipua, mutta pikkuhiljaa päivän aikana tulee ja pahenee iltaa kohti. Nukkumaan mennessä on jo niin ahdistavaa, että vaikeuttaa nukahtamista. Ja yön aikana tosiaan helpottaa.
 
Mulla on samantyyppistä rintakehäkipua. Vähän kuin olis rintsikat liian kireellä (ja olen ollut päiviä myös ilman liivejä eikä auta kipuun). Mulla ei aamulla ole mitään kipua, mutta pikkuhiljaa päivän aikana tulee ja pahenee iltaa kohti. Nukkumaan mennessä on jo niin ahdistavaa, että vaikeuttaa nukahtamista. Ja yön aikana tosiaan helpottaa.


Mulla on tätä samaa, ihankuin rintsikat painais. Välillä helpottaakin kun ne ottaa pois ja korjaa ryhtiään. Esikoinen oli kova potkimaan kylkiluihin ja etenkin oikealle puolelle sattui, välillä ihan kuumotti. Tuota samaa kuumostusta on ollut nytkin samassa kohdassa, mutta liittyy vain tuohon kun maha nousee ylemmäs ja keuhkoilla ei oo tilaa laajeta jne.
 
Mulla ryhdinkorjaus on välillä tuntunut lähinnä pahentavan kipuja, mut sen kipeenä kohdan painaminen on saattanut hetkellisesti auttaa. En kyl tiiä, kuinka fiksua sellanen on :') Neuvolatäti suositteli käymään varmuuden vuoksi lääkärillä ennen ensiviikkoa (mut ei kuulemma kuulostanut mitenkään kauheen pahalta). Kerron jos sieltä tulee jotain jännää :)
 
Takaisin
Top