Ultrat

Keskustelun 'Laskettu aika tammikuussa 2014' aloitti Celina, 2 touko 2013.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Rinkeli Peruskäyttäjä

Miks pitää käydä verikokeissa?
  2. Minzey Peruskäyttäjä

Kun otti sen np ultra tutkimuksen nii siihen kuuluu veri ja virtsakokeiden anto labraan ennen ultraa. Niistäkin ne katsoo niitä onko merkkejä down syndroomaan
  3. Rinkeli Peruskäyttäjä

Kun ei siis mulle oo mistään sellasesta mainittu. :D
  4. Rinkeli Peruskäyttäjä

No ne kyllä varmaan kassoo mulla vain sen niskapoimun eikä tutki kromosomipoikkeavuutta. Mikä niistä verikokeistakin selviää :)
  5. Minzey Peruskäyttäjä

Näin mäkin olettaisin, mut myös siitä niskapoimusta saa viitteitä siihen joten miksei ne sitten niitä kokeita ota kun musta ne kuuluu siihen np tutkimukseen?
  6. Tiinamaria Aloittelija

Minäkin sain alkuviikosta ajan labroihin ja np-ultraan. 11.7 on ultra, jonka jälkeen ajattelin kertoa raskaudesta myös isommalle yleisölle. Labrat on täällä ainakin otettu ennen np-ultraa, suurin piirtein raskausviikolla 9.
  7. Rinkeli Peruskäyttäjä

Ei mua onneks haittaa vaikkei niitä tutkitakkaan.
    Multa otettiin neuvolassa verikokeet mistä kassotaan nää kupat ja muut ja veriryhmä. Niin ei oo enään tarvetta ollu labraan mennä. Muutenkuin pissanäyte viedä.
  8. Kerttu2012 Aloittelija

Mä sain neuvolasta hemmetillisen määrän esitteitä ja kirjoja ja olen toki ne kaikki lukenut. Np-seulonta on vapaaehtoinen ja siksi neuvolantäti käski ne esitteet lukea, jotta tiedämme haluammeko osallistua. Jos ei halua Np-seulontaa, tehdään vain ultra. Se, onko Np-ultra eka vai toka kunnallisella, riippuu maakunnan käytännöistä ja asuinpaikasta. Np-ultrat tehdään vain keskussairaaloissa tms, joissa niitä tehdään paljon. Minulla, koska asun maakunnan laidalla pikkukaupungissa, tehtiin neuvolassa ultra aiemmin, koska aikaa keskussairaalaan jatkoultriin ei kannata varata, jos siellä ei olekaan elävää alkiota. Minulla oli alakautta tehtynä 1 cm mittainen alkio ja sydämen syke nähtävissä rv 7+4 ja silloin kysyttiin haluammeko np-seulontaan. Halusimme ja viikon päästä tuli aika keskussairaalaan, on 28.6., ja nyt parhaillaan odottelen labrassa pääsyä verikokeilla.
  9. he_na Peruskäyttäjä

Vielä 11 päivää että pääsee ekaan ultraan!! Siellä näkee sit onko siellä eloa... Tuntuu NIIN PITKÄLLE AJALLE tämä 11 päivää.. Meilkein 2 viikkoa vielä :happy2
  10. he_na Peruskäyttäjä

Vielä 11 päivää että pääsee ekaan ultraan!! Siellä näkee sit onko siellä eloa... Tuntuu NIIN PITKÄLLE AJALLE tämä 11 päivää.. Meilkein 2 viikkoa vielä :happy2
  11. Minzey Peruskäyttäjä

Mulla ihan samaa, aika on vasta 27 pvä joten sinne on ikuisuus :D

Myös sama tuo että noita esitteitä ja lipareita tuli sellainen määrä ja suurinosa sellaisia mitä mulla jo oli. No poika piti huolen etten kerinnyt lukea kaikkea kun hänkin halusi omat paperit jotka päätti repiä ja heittää maahan juuri siihen kohtaan mihin oli juuri myös vetensä kaatanut :D voi noita nassikoita :)
  12. Tiinamaria Aloittelija

Meillä ei neuvolassa olla puhuttu mitään siitä, että np-ultra olis vapaaehtoinen. Automaattisesti mulle aika varattiin siihen sekä verikokeisiin (ei tarvitse pissata purkkiin, ottavat perus-testit; kupat ja sun muut sekä alkuraskauden trisomiariskin arviointi). Eri käytäntöjä ilmeisesti paikkakunnittain. Meillä onneksi tulee isommasta paikasta gyne tänne, jottei tarvitse matkustella np-ultran vuoksi. Rakenneultraan mennään sitten toiselle paikkakunnalle, kun se on 3D-ultra, ja täällä ei ole semmoisia laitteita.
  13. Napero Tuttu foorumilla

Mie sain ajan varttua 26.6 olisin saanuut jo 19.6, mutts totesimme sen olevan vähän aikaisin jos nykyinen laskenta pitääkin paikkansa. Näkyy sitten enemmän. Viellä en tiedä ehdinkö tuona aamuna ajoissa neuvolaan, mutta saa nähä. Hassua mennä meitin sairaalan 9 kerrokseen, kun aina on tottunut siellä alhaalla käymään.:happy093
  14. Celina Peruskäyttäjä

Mäkätimäkäti. Kävin perjantaina labrassa siina seulontaverikokeessa. En muistanut, että olis ollut mitään kusitestiä siinä ja ei se täti sitä kyllä kysellytkään. No, no can do any more.

Eniten jurppii se, että sairaalalta ei ole tullut vieläkään kutsua siihen np-ultraan. Pitää varmaan soitella neuvolaan maanantaina ja kysellä mikä maksaa ja että voiko sinne itse synnärille soitella, että koska se olis se ultraus. Kiva olis tietää, kun on vähän kaikee menoa ja meinkiä, että osais olla paikalla oikeana päivänä.
  15. matti Peruskäyttäjä

Meillä se np-ultra ja myös rakenneultra varataan ite sairaalalta, mutta se kyllä neuvolassa tehtiin hyvin selväksi. Kannattaa soitella kyllä jos epäilyttää! Meillä aika varataan äitiyspolilta, eli siihen toimiston numeroon soitetaan.
  16. Law Uusi käyttäjä

Me kävimme viime perjantaina varhaisultrassa ja arvioivat silloin 6+3. 7mm oli pienellä pituutta ja sydän löi kovin :Heartred heinäkuussa sitten seuraava ultra!

(en saa nimimerkkiä vaihdettua!!! :angry9)
    -*Law*
  17. jeflo Peruskäyttäjä

kyfi, mee tonne ylös missä lukee toi sun nimi ja nuoli alaspäin. paina sitä ja mee kohtaan asetukset ja vaihda nimimerkki :)
  18. Kyfi3191530 Uusi käyttäjä

Heippa kaikille! meillä oli varhaisultra 30.6 ja siellä se pikkuinen sydän sykkis kovin:Heartred 5.7 oli eka neuvola.
    Nyt viikkoja 8+4 ja toinen ulta on viikolla 11 ei jaksais odottaa siihen asti!:
  19. Minzey Peruskäyttäjä

Eikös nyt ole vasta kesäkuun 10 pvä?
    • Tykkää Tykkää x 2
  20. Law Uusi käyttäjä

Jee kiitos, onnistui !
    Harmittaa kun noita ultria on niin harvoin, nyt joutuu montamonta viikkoa odottamaan että tietää taas kaiken olevan kunnossa :sad001

Jaa tämä sivu