Ultrat

Käytiin jo 19.6 np ultrassa(rv12+0(12+3)) ja kaikki aivan mahtavasti, siellä se veti kauheeta rallia edestakaisin :') crl 58,9 mm, bp 21,2 mm ja syke 164. LA tän Ultran mukaan olisi 29.12,mut sitä ei muuteta kun ei yli viikkoa muuttunut eli virallinen LA 1.1. Tänään rv 12+6 ♥
179788_10151652224424749_1414173345_n.jpg
 
Ihanaa Iippo!!! :Heartred mulla on ylihuomenna np-ultra,enkä malta millään odottaa :Heartred :)
 
Täällä oli eilen np-ultra, ja siellähän tuo 5-senttinn toukka köllötteli, kovasti oli liikkeessä, eli kauan haettiin kaikkia tarvittavia juttuja, löytyivät kuitenkin. Ihanin ylläri oli, että äitiyspolille on tullut uudet laitteet, ja nyt saatiin perinteisen epäselvän kuvan lisäks 4d-kuvaa, ja sehän oli kun olis animaatioelokuvaa katsellut, tuli paljon todempi olo koko raskaudesta, kun näki sen pienen, ihmisen näköisen otuksen heiluttelevan käsiä ja jalkoja niinkun olis ollu kamera kohdussa. =) Mieli on siis aavistuksen kevyempi, rakenneultra on varattuna elokuun vikalle viikolle, sitä ennen heinäkuussa yks neuvola. Kyllä tää tästä etenee, tuntuu että yks suuren suuri virstanpylväs ylitetty, kun tänään tasan 12+0 viikkoa. Enää puoli vuotta!
..ja tää tais olla mun positiivisin postaus tähän mennessä.. =D

Kävitkö Heleia keskussairaalan polilla Porissa? Meillä on aika sinne perjantaille ja aika mahtavalta kuulostaisi, jos siellä olisi nuo 4d-laitteet...
 
Tänään oli ultra ja siellä se pieni ihme vain köllötteli. 11+6 siis menossa ihan ultrankin mukaan.Käytiin myös neuvollassa ja syke oli hurja 174 hui kauhistus. turvotus oli1,1 vaikka neuvola korttiin tuli vahingossa 11,1 kauhistelin korttia kunnes kysy että miksi tulin niin surulliseksi. Pahoitteli kätilö tilannetta ja korjasi ainakin toiseen lappuun asiat kuntoon.
 
Mitkä ne olikaan ne rajat nois niskaturvotuksissa? Niiku mikä on ok ja mistä eteenpäin ei ok
 
Mulla oli tänään se nt-ultra, ja kaikki oli hyvin, pikkuisella kaikki kehittynyt normaalisti ja niskaturvotus 0,8mm. nyt sitten kasvetaan rauhassa kokoa, tänään kokoa löyty 5,1cm :Heartred siellä hän heilutteli ja potki vinhasti jaloilla ja pieni sydän löi kovasti. ihana olo. :) laskettu aika siirtyi 3 aikaisemmaksi, eli kun luulin et mulla on 11+3 niin mulla onki 11+6 ja huomenna tasan rv12 :Heartred LA 10.1.2014
 
Me käytiin kanssa äsken ja sielähän se ukkeli hyppeli ja pyöri miten sattu minun suurista epäilyksistä huolimatta.

Oletin että ollaan tänään 12+0 mutta pituuden mukaan olikin 12+2. Aika lähelle kuitenkin joten laskettua aikaa ei siirretty.

Pituutta köllikällä oli muistaakseni 6,7cm ja niskaturvotusta oli 1,7mm. Jännä kun se lääkäri mittasi sen kolmesti, ekana sitä oli 1,3mm sitten 1,5mm ja viimesellä 1,7mm. Sanovat että kaikki oli niikun pitääkin ja ei tarvii mistään huolissaan olla. Suolisto oli siirtyny normaalisti sisälle ja kädet näky sekä jo varpaat!

Ultraus tehtiin ekana sisäisesti ja sit vatsan päältä. Se sisäinen ei kyllä tuntunu mitenkään mukavalta, välillä mua jopa koski jonkin verran.

Lääkäri kysy kolmesti multa että onko kaikki ok, olin kai niin huonovointisen oloinen jännityksen takia!

Nyt sitten vaan odotellaan seerumien tuloksia, sanottiin että tulevat parissa viikossa ja jos mitään ei kuulu niin kaikki on hyvin.


Minzey: Meille sanottiin ainakin että jos turvotusta on yli 3mm niin sit tarjotaan niitä lisätutkimuksia!
 
tää ei meinaan anna mun edes ladata tänne tätä ultrakuvaa, ja ihanaa, onnea minzey hyvistä ultra uutisista :Heartred mä odotan kuumeisesti et joku lisäis mut FB:ryhmään :)
 
Ultra suoritettu ja jouduttiin miehenkaa odottaa 2h siihen pääsyä.LA 8.1.14 ja niskapoimuturvotus 1.6 mikä hyvä ja kaikki muutenkin ok. Primaspan tuli sitten ennalta ehkäsee pre-eclampsiaa aina vko35 asti.
 
Ultra suoritettu ja jouduttiin miehenkaa odottaa 2h siihen pääsyä.LA 8.1.14 ja niskapoimuturvotus 1.6 mikä hyvä ja kaikki muutenkin ok. Primaspan tuli sitten ennalta ehkäsee pre-eclampsiaa aina vko35 asti.
 
Täällä oltiin nt-ultrassa tänään. Viikot on tuo 12+5, mutta Muumin pituuden 7 cm mukaan, saattaisi oikeasti olla 13+2. Millään ei kätilö meinannut pystyä turvotusta mittaamaan, kun Muumi siellä köllötteli päällään ja jopa nukkui, mutta lopulta hänen pissattua virtsarakon tyhjäksi saatiin kaveriin vähän liikettä ja päästiin mittaamaan, mitä pitikin. Turvotus oli ekalla mittauksella 0,6 mm ja toisella 0,8 mm. Syke näkyi ja kaikki tärkeät osat löytyi: selkäranka, ehjä kallo, kaksi kättä ja jalkaa sekä silmän ja nenän paikat... ja suolisto oli paikallaan. Siinäpä nuo tärkeimmät, hauska sen hääräilyä oli siinä puoli tuntia katsella, kun etsiskeltiin oikeaa kuvakulmaa :D
 
Ihanaa lueskella että kaikkien ultrat on menny hyvin :) Mun pitää viä ootella, ei haluttu niitä kromosomiseuloja niin ultra meni tosi myöhälle, rv 14+2, vasta 23.7 siis :/ En tienny ollenkaan että toi ultra venyy sitte myöhemmäksi jos ei ota seuloja, mutta kätilön mukaan toi on oikein hyvä viikko ultrata ku sitte näkee jo vähä samoja juttuja ku rakenneultrassaki.. En vaan jaksais millään oottaa sinne asti :D
 
Kerttu2012, en oo ehtiny olemaan koneella, mutta olin siis samassa paikassa ultrassa, ja tuolla juuri oli sitä 4D-ultraa. Paljon selvempää kuvaa mun mielestä, näyttää toukkakin enemmän ihmiseltä. =)
 
Kerttu2012: voi kun mullakin olis ollut tollainen kuva antaa isovanhemmille mutta Kättärin laite oli ihan huono ja se kuvan laatu sotkuinen.Toivottavasti enskuussa laite olisi korjatu kun haluaisin tietää onko poika tulossa vai ei.
 
Tässä mun 4D-ultran kuva toukkasesta, jotenkin oon ihan ihastunu tohon asentoon ja kaikkeen. =)
toukka.JPG
 
Hihii aivan ihana tuo 4D kuva! :) Siellä se mini-ihminen polskii ^_^
Onko täällä muuten joku ajatellut mennä erikseen 4D ultraan? Ainakin meillä päin ultrausvehkeet on vanhoja, tosin ensikertalaisena en tiedä paremmista :wink 4D kiinnostaisi mutten tiedä onko tarpeellista.. Katsoo nyt mitä rakenneultrassa näkyy.
 
Takaisin
Top