Ultrat

Sain ajan keskiviikolle varhaisultraan, nyt koitan selvitä sitten sinne asti tiukasti jalat, sormet ja varpaat ristissä eilisten kipujen ja vuodon jälkeen että kaikki on hyvin.
 
Tsemppiä Mimmu86, on varmasti raastavaa odottaa! Toivottavasti kaikki olisi hyvin kuitenkin :Heartred

Mullakin on ar-ultra keskiviikkona -voisko maanantain ja tiistain skipata ja siirtyä suoraan sinne?
 
Todella raastavaa odotella...edellisistä en ole käynyt varhaisultrissa mut nyt on vaan olo että on pakko...

Muuten, te ketkä olette jo käyneet, niin paljonko kustansi? Kävin tänään lääkärissä noiden mun lonkkien takia (jotka todennäköisesti oireilee näin kivuliaasti osittain tämän raskaudenkin takia) niin hän sanoi että uusimmassa lääkäri-lehdessä oli ollut juttua siitä ettei varhaisultrasta saisi enää kela-korvausta ellei ole perusteita epäillä jotain sairautta...Mulle se nyt on tällä hetkellä ihan sama, oman pään vuoksi on päästävä mutta tuli vaan mieleen että joko tätä toteutetaan vai onko vasta aikomus-asteella?
 
Todellakin raastavaa!! Mäkin haluaisin varhaisultraan, Mehiläiseen soittelin ja sanottiin että hinta on siinä reilu 100e jonka päälle tulee lääkärinpalkkiot ymym.. Tänään varasin ajan np-ultraan ja aika on vasta juhannuksen jälkeisellä viikolla :sad001 Ei olla vielä kerrottu raskaudesta muille ja olis kivempi kertoa kun olis varmuus että joku siellä mukana kulkee.. Ennen juhannusta on joka tapauksessa kerrottava parille ystäväpariskunnalle joiden kanssa ollaan puhuttu yhteisestä juhannuksesta.

Pitänee tiedustella niitä hintoja vielä muualtakin. Ekalla neuvolakäynnillä olin viime pe mutta siellä on kuulemma niin huonot laitteet ettei sydänäänet välttämättä kuulu näin alussa 7+3 niin turha kuunnella ettei ensikertalaiset pelästy jos on hiljaista.

Muakin kiinnostaa tuo mahdollisuus kela-korvaukseen, voisin omalta gyneltä tiedustella huomenna..
 
Mun kaveri on nyt viikolla 10 tai 11 ja on käyny pariinkiin otteeseen yksityisellä ultrassa, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Kelakorvaus oli tullut molemmilta kerroilta, kun hän oli valittanut alamaha kipuja. Ainakin täällä savossa toimii siis :D Ei ollut niitä sen kummemmin diagnosoinut vaan kirjoittanut papereihin että ehdottomasti kelakorvaus kipujen vuoksi. Itselläni on samaiselle gynelle aika ens maanantaina ja sillon pitäis olla 6+5 :) :Heartred hui että kun lähenee ja jännittää!! Mä oon niin stressi erkki että pelkään kaikista pahinta ja oon varma että pyörryn siellä vastaanotolla kun jännään niin kovin :/
 
Kannattaa tosiaan kysellä hintoja eri paikoista ja vaikka ajella vähän matkaa. Mä meen ultraan 50km päähän kotoa vaikka lähempänäkin olis. Tuolla mihin meen saa aina kelakorvauksen, ja hinnaks tulee lääkäristä (eli taksasta) riippuen n. 90-110€. Jos joku on Hämeenlinnan seudulta niin suosittelen Lääkärikulmaa :wink
 
Oijoijoi... Tänään oltiin varhaisultrassa (7+3) ja siellä se sykki, 1,2 cm pitkän kaverin sydän :Heartred ollaan kyllä niiiiin onnesta mykkyrällä! :)

terveystalo tuli maksamaan kaikkiaan 189 ekee. Lääkäripalkkio, ultra ja toimistomaksut. Kelalta saa ehkä jotain takas päin. Mutta tuo raha ei harmita yhtään, se näky oli kyllä joka sentin arvoinen :)
 
Meillä oli tänää varhaisultra ja kaikki näytti olevan sikiöllä hyvin, sydän löi ja vastasi viikkoja, päivää pitemmällä kuulemma oltiin mitä itse olin laskenut. Ainoa pikku pilvi taivaalla on vaan pieni vuoto joka oli plasentan kohdilla, sanoi että se ei välttämättä tarkoita mitään vaan katoaa itsekseen, mutta jos jatkuu ja pahenee niin voi vaikuttaa siten että saattaa johtaa keskenmenoon. Että hyviä uutisia kyllä saatiin mutta ei ilman pientä pelottelua... no ainakin kaikki on nyt hyvin. Mulla ei mitään vuotoa ole ollut että sen puolesta hyvältä näyttää ja toivossa eletään. Vielä ei kyllä tunnu siltä että voisi ihan henkäistä helpotuksesta ja iloita täysillä raskaudesta, mutta ainakin saavutettiin tämä tavoite ja kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan.
 
Me käytiin katsomassa Minimiitä ja yksi kappale sydämensykettä löytyi :Heartred Esikoisen tapaan tosin vastasi viikkoja pienempää ja nyt olisikin vasta 6+3 tms. Koko 6.4mm. En ehkä uskalla huokaista ennen np-ultraa, johon on ikuisuus! Mutta se sydämensyke ruudulla :Heartred
 
:love017 Tänään käyty ihan neuvolassa ultrassa :) Viikkoja olikin jo kertynyt 7+6... Voi kun kaikki menis hienosti... Siellähän näky jo vaikka mitä. Ensimmäisen kanssa ei käyty nyt varmisteltiin vähän viikkoja, kun oli erimielisyyksiä asiasta :)
:happy093
 
Pitäis vissiin sanoo ettei oo varma viikoista tms niin pääsisi kattoon aiemmin pikku 2, mut mä menin jo avaan suuren suuni kuinka tarkkaan ollaan tää laskettu :D mäkin haluuuuuun ultraan
 
Mä tulin juuri ultrasta, Tampereen Uusi Gynegologikeskus, ja vain 95 toimistokuluineen kaikkineen. Ja siis tästä lähtee vielä kelan korvaus pois! Yllätti edullisuudellaan. Ja mukava lääkäri myös, antoi kännykkänumeronsakkin jos tulee jotain kysyttävää niin voi aina lähettää viestiä.. :) Siellä näkyi pieni maha-asukki ja sydän sykki vahvasti. Saatiin kaksi kuvaa matkaan. Olin itse arvioinut hedelmöityspäivän päivällä pieleen pituuden perusteella, eli olenkin vasta 6+6 enkä 7. Kun nyt pysyis kiltisti siellä kasvamassa. Mieskin pääsi katsomaan monitoria, oli kuulemma muka jo varma vajaan sentin pituisesta pavusta että on poika. Saapa nähdä, itse odottelen edelleen tyttöä.
 
Niin se löytyi kuin löytyikin meiltä myös se syke tänään :Heartred tosin oli kyllä työn takana, lääkäri tuumasi että tyyppi on niin pieni vielä ettei pysty edes mittaamaan, näin ollen viikkoja on 5+? eikä 6+4. Np-ultraa odotellessa.
 
Tuun tälläi "törkeesti" huuteleen, mutta tuli ihan oma alkuraskaus mieleen :) mä kävin kans varhaisultrassa viikolla6, ja se makso 22,70€! Kävin eka omalla lääkärillä kun oli niin helvetilliset mahakivut ja hän pisti lähettee mulle naistentautien puolelle ultraan... eli en joutunut menee yksityiselle, vaan pääsin ihan terveyskeskuksen ultraan
 
Kävinpä sitten minäkin ultrassa, jotta saisin mielenrauhan toissapäiväisen vuodon jälkeen. Halusin tietää ettei ole kohdunulkoinen ja muutenkin olen tällainen 'hätähousu' niin menin jo nyt kun viikkoja piti olla kasassa tasan 6+0. Yllätys olikin melkoinen ainakin lääkärille kun kohdusta löytyi kaksi alkiota :) Huolta jäi aiheuttamaan vain se kun lääkärin mielestä olisi pitänyt näillä viikoilla näkyä jo sikiötkin. Epäili että olisin vasta viikolla 5+ mikä vähän mietitytti kun se ei mun mielestä ole oikein mahdollista.. Iloinen uutinen kyllä että kaikki näytti muutoin oikein hyvältä :) mutta toisaalta shokeeraava ajatus, huih mihin tässä ensikertalaisena joutuukaan..
 
Hyvä kuulla että kaikki on hyvin, tarkoittaako tuo muuten että oot saamassa kaksosia? Vähäkö siistiä :D
 
Kaksoset! Vautsi :)
Itse halusin tulla kertomaan etten malttanut enää ja varasin huomiseksi Mehiläiseen ajan varhaisultraan! Jeee! :)) Ultran lisäksi jännittää myös mitä tulee maksamaan koska täti puhelimessa sanoi että 150-250e...
 
Joo, kaksi erillistä alkiota ruskuaispusseineen siellä näkyi :) siistiä juu, mutta heti toka ajatus oli et 'kaikkee pitää hommata kaksin kappalein' :) ei nyt passaa mennä ihan asioitten edelle kuitenkaan.. Jänskä virne on vaan naamalla koko ajan laughing7
 
Ainiin ja gyne otti vaan ultrauksen hinnan ja siitäkin sain heti kelakorvauksen. Hintaa jäi vaan 66,50€ ei paha. Terveystalolla kävin.
 
Takaisin
Top