Ultrat

Celina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tähän ketjuun sitten kirjotellaan ultrakuulumiset. Näitä odotellessa eikös juu. :happy119
 
Varhaisultrasta kotiuduttu. Hintaa keikalle kostui noin 120 euroa (Mehiläinen). Siellä tämä uusi pieni sielu oli. Tiukasti kiinni ja sydän vahvasti sykkien. Mitaltaan oli 6w+5d. Hyvin on siis linjassa tuon la-arvion kanssa. Esikoisella taisi olla isompi, melkein viikon heitto, joka kuroitui kiinni sitten myöhemmin.

Nyt Tuna Subway ja CocaColaa lounaaksi. Töllöön pistän pyörimään Battlestar Galagtican ja nukun jos nukuttaa.

Tänään on hyvä päivä. :love017
 
Celina: Hienoa kuulla, että kaikki oli hyvin ja siellä pieni sydän sykki. Minulla on ultra viikon päästä, siihen asti saadaan vielä jännittää.
 
ihanaa celina! :) mun varmaan pitää sit ennemmin mennä sinne mehiläiseen jos koko keikka maksoi vaan 120e? täällä maksaa yksityisen varhais ultra jonne mulla olis aika 31.5 204e...uuh mikä ero.
 
Tuntuu, että noi hinnat vaihtelee ihan kauheesti ja muutenkin jotenkin hämärää toi hinnoittelu. Mulla varattuna ultra kahden viikon päähän mehiläiseen, saas nähä mitä maksaa. :)
 
Onnea hyvistä uutisista! Mulla ultraan vielä 2 viikkoa... Onneks on paljon tekemistä, niin aika menee nopeasti. On tämä odottaminen silti yhtä odottamista :P
 
Minä en aio mennä alkuraskauden ultraan. Ainakin esikoisen kohdalla meillä neuvolassa ultrattiin sen verran, että katsottiin sydämen syke. Toivottavasti nytkin niin tehdään. Olo on kyllä malttamaton, ja toisaalta tekisi mieli mennä yksityiselle, mutta ehkä maltan mieleni np-ultraan asti niin kuin esikoisenkin kohdalla.
 
Mekään ei oltu esikoisen kanssa, mutta nyt ajateltiin että kivempi kertoa sukulaisille kun on varmistus, että siellä joku majailee. (Meillä ei neuvolassa ole ultraa). Koska meillä on ennen sitä np-ultraa yhteisiä loma-/mökkireissuja, joissa salaaminen ois mahdotonta. :) Esikoisen kanssa ei kerrottu kenellekään ennen np-ultraa.
 
Täällä varhaisultra takana, ja suuri helpotushan tuo oli. Osaavan gynen käsissä varmistuivat viikotkin, eli tänään 7+0, laskettu aika aikaistui parilla päivällä. Ja tosiaan yksi pikkuinen katkarapu ruudulla näkyi, suurennoksessa myös juuri havaittava, tasainen syke. =) Eli nyt saan siirtyä yksityiseltä vakigyneltäni neuvolan puoleen, mukavampi on sinne siirtyä, kun on saatu ajat ja viikot kohdilleen.
 
Onnea hyvistä uutisista Heleia! :Heartred Toivottavasti saataisiin niitä lisää... :)
 
Onnea hyvistä uutisista Heleia! :Heartred Toivottavasti saataisiin niitä lisää... :)
 
Ultrassa käyty täälläkin viime viikolla. Viikkoja oli silloin ultran mukaan 6+6. Pieni sydän siellä sykki ja oli se sykähdyttävä tunne nähdä (vielä näin kolmannellakin kerralla :)) Hyviä uutisia siis sieltä, nyt mekin kerrottu tästä salaisuudesta lähipiirille. Mulla maksoi noin 120eur ja kävin Hgissä Diacorissa, lääkäri oli niin ystävällinen, että laittoi lappuun tekstin gynekologinen ultra, jotta sain kelakorvauksen. Kela kun ei korvaa alkuraskauden ultria, ellei ole epäilyä keskenmenosta tms.
 
meinasin kans että meen yksityiselle,mutta päätin säästää ainakin sen 120e ja odottaa neuvolan ultraa johon on vielä 16päivää:)
 
Varasin tänään ultra-ajan muutaman viikon päähän, sit pitäis olla kahdeksaisen viikkoa kasassa. Kannattaa kysellä hintoja muutamasta paikasta, hinnat vaihtelee tosi paljon. Ja usein lääkäreillä on omat taksansa. Tuolla mihin oon menossa heittää lääkärien taksat muutaman kympin sisällä, mun lääkäri on halvimpia ja maksaa vajaan 90€.
 
Mulla varattuna varhaisultra-aika terveystalolle, ens viikon tiistaina, huiii! Jännittää! :)
 
Tuli käytyä tänään kunnalisen puolesta varhaisultrassa, kun malttamaton on. itse laskujen mukaan siis tänään 6+5 ja mua jännitti ihan sikana mennä sinne. Ensinnäkin oli varmasti aika mahtavat laitteet kunnalla koska ultrasivat VATSAN päältä, eikä vaginaalisesti, ja siellä näkyi iiihan pienoinen 4mm toukka, ja hetken päästä kun katseli näkyi myös syke :Heartred sen jälkeen laittoi sikiökaiun päälle ja mä kuulin pienet sydän äänet tutum tutum :Heartred nyt on rauhallisempi olo, ultraaja sanoi että vastaa viikkoja 6+1, mutta on tod.näk vähän enemmän, vielä niin vaikea mittailla. joko sitä uskaltaa huokasta....
 
En voi kuin suositella kaikille sitä alkuraskaudenultraa, koska tänään selvisi siinä että, minulla on tuulimunaraskaus. :sad001 Lääkäri sanoi, että ne monesti selviää vasta silloin niskapoimu-ultrassa, joten siksi oikeastaan varasinkin varhaisultran. Toisaaltaan osasin ennakoida, että kaikki ei ollut kunnossa. Oireet väheni tässä viikon sisässä olemattomiin ja eilen alkoi verenvuota. Joten asia olisi ilman ultraakin selvinnyt pian. Nyt lähete erikoissairaanhoitoon, jatko selviää onko lääkkeellinen tyhjennys, vai seurataanko, vaiko kaavinta. Kyllä tämä tyhjältä tuntuu, mutta parempi juttu, että selvisi nyt, eikä viikkojen päästä. Uusi yritys alkaa heti, kun se on taas mahdollista.

Kaikkea hyvää teille ja pidän peukkuja, että raskaudet sujuu hyvin. :)
 
Toissapäivänä käyty ultrassa mutta ei löytynyt sykettä. Kahden viikon päästä uusiksi. Toivottavasti oltiin vaan liian ajoissa liikenteessä. Oikeassa paikassa majaili kuitenkin. Piinaavat viikot edessä seuraavaa aikaa ootellessa..
 
Täällä oli kunnan puolesta neuvolassa varhaisultra tällä viikolla. Olin rv 7+4. Todistettavasti yksi kappale maha-asukkeja ja sydän löi. Mittaa kaverilla noin 1 cm. Vastasi päivistä laskettua aikataulua tuo koko joten LA 5.1.2014. Seuraava ultra sitten keskussairaalassa 4-5 viikon päästä seulontatutkimusten merkeissä.
 
Takaisin
Top