Ultrat

Eilen oltiin ultrassa ja kaikki oli juuri niinkun pitääkin. Suloinen nöpönenä siellä poseerasi. :love017
 
Tänään tuli tulokset ja kaikki kunnossa :) Huomenna ylimääräiselle ultralle niin nähdään että kaikki on hyvin asukilla.
 
Onko 4D-ultrat siis kaikille vai onko ne maksullisia? Meillä ei ainakaan neuvolassa oo puhuttu sellasesta mitään.
 
Olin siis samassa paikassa ultrassa Heleian kanssa ja meillä ei katsottu 4d kuvaa... mistäköhän se johtui... mutta kyllä näin ensikertalaisena tuo tavallinenkin ultra tuntui tässä kohtaa niin ihmeelliseltä etten osannut enempää kaivatakaan...
 
Hei tietääkö joku kun mä jouduin ens viikon ultra siirtämään koska olen reissussa ja sain ajan sitten tän viikon perjantaille ja puhelimessa sanottiin että saattaa olla liian pieni mutta parempi tää viikko kun sitten kahden viikon päästä..

Mitä tarkoittaa että saattaa olla liian pieni? Rv kuitenkin tämän viikon perjantaina ois 11+5 ja ensimmäinen ultrahan normaalisti on raskausviikoilla 11-13+6..

Ehkä mä huolestuin nyt ihan turhan takia mutta tuntuu kummallisesta mennä sinne jos se ei sitten onnistukaan, en tiedä..
No ei kai ne mulle sitä aikaa nyt ehkä turhan takia antais ja paremmin he tietävät ku minä mutta mietityttää vaan ku menee kerran tuolla tavalla sanomaan puhelimessa ja kun muutenkin jännittää niin valtavasti :D
 
Me oltiin nt-ultrassa viikoilla 11+0 ja varmistin vielä ultraajalta, että oltiinko liian aikaisin (neuvolan mukaan tuolloin 11+5) kun ajanvarauksen jälkeen varhaisultrassa la siirtyi myöhemmäksi, ja nt-ultraaja sanoi, että oltiin just hyvään aikaan. Raskauden pitää olla tietyillä viikoilla (meillä oppaassa luki 10 - 12) jotta mahdollinen niskaturvotus näkyy.

Meillä päin ultrauslaitteet ovat "vanhanaikaisia" ja jos haluaa 4D ultraan niin pitää mennä yksityiselle.
 
Nt-ultra takana ja kaikki oli hyvin. Viikkoja oli 11+1 (neuvolan mukaan 11+5), joten la siirtyi. Viikon päästä uusi ultra, jossa varmistetaan napatyrän häviäminen. Oli kyllä vallan ihana nähdä mötkylä köllöttelemässä ja likkumassakin sen minkä viitsi :wink. Sydänäänetkin kuulin nyt eka kertaa :love017
 
Napero, miksi teillä siis on uusi ultra, jos kaikki oli kunnossa?

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :Heartred Meillä ultra huomenna, vihdoin :)
 
Meillä oli ultra tänään ja kaikki oli hyvin :) rv 11+5 mutta vastas kuulemma 12+0 laskettuaika ei kuitenkaan muuttunut.

Siellä se vaan köllötti mihinkään se ei liikkunut :D niskaturvotuksen mittaukseen oli vähän huonossa asennossa ja jouduttiin paljon tökkimään ku toinen ei millään meinannut hievahtaa. Sillä tais olla kaikki ihan mukavasti sillä tavalla makoillessa, ihan nauratti että kyllä tuo lapsi on vanhempiinsa tullu kun noin vaan löhöää :D
Suostui tosin jonkin ajan päästä vähän liikuttamaan päätään että saatiin mitattua, kai se hermostu kun sillä tavalla kamalasti tökittiin :)

Sydänääniäkin kuunneltiin ja siellä minä sitten sitten vollotin kun oli kaikki niin suloista :Heartred

Minä olen nyt niin innoissani ja onnellinen ettei mitään rajaa!! Ja ihanaa kun tietää että siellä se pikkuinen oikeesti kasvaa, tuli ihan sellanen olo että hei mähän oon raskaana :D

ImageUploadedByVau Foorumi1373037005.579672.jpg
 
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin! Siellä se pikkunen köllötteli ja liikutteli käsiään ja jalkojaan :love017 Näkyvyys oli hyvä, mutta millään ei meinannut kääntyä sopivaan asentoon, että niskaturvotus saataisiin mitattua. Lopulta, kun oltiin ultrattu mahan päältä, sisäkautta ja uudestaan mahan päältä ja olin pomppinut tasajalkaa jne, niin kääntyi ja nt vaan 0,9. Olin tosi yllättynyt, että vauva vastaskin vaan 3 päivää menkoista laskettua pienempää, kun ar-ultrassa oli 8 päivää ja esikoisenkin LA muuttui aikanaan viikolla. Nyt mennään alkuperäisen 12.1. mukaan. Iiks, syntyyköhän siis jouluna, jos tulee yhtä paljon etuajassa kuin isoveikkansa, joka syntyi 37+3?

Nyt siis yhtäkkiä 12+5 (vastasi 12+2, ärsyttävää, kun ei oo tismalleen oikein) eikä 11+5. RU:n päivä säilyi samana. (Jee, loma alkaa viikkoa aiemmin :wink)

:Heartred Meille tulee vauva! :Heartred
 
Mel oman kuivumisen takia tarkisteltiin vaan, että kaikki on hyvin ja nesteet ja istukat kunnossa.
 
Eilen np-ultrassa käyty ja kaikki oli ok! Kaveri huomaavaisesti heti alkuun käänsi meille selkänsä, eikä suostunut naamaansa näyttämään :) Saatiin mittaukset lopulta kuitenkin tehtyä :) Laskettu aika varmistui eli se on 18.1.. Nyt siis viikkoja 12+4
 
Kävin nt-ultrassa. Turvotusta oli 3mm minkä vuoksi täytyy mennä ylimääräseen sydämen rakenteiden lääkäriultraan. Voi olla kuulemma vihje sydänviasta. Kädet heilui ja vauvalla oli hikka kun pomppi siellä säännöllisesti :Heartred
 
Np-ultrassa käyty ja siellä se meijän Hippu joi ja heilu menemään :Heartred Pari päivää isompi oli, ku mitä päiviä menossa niinku meijän kaks muutaki muksua olleet ultrissa. Kaikki toistaseksi valtakunnassa hyvin :Heartred
 
Tänään käyty! Koko vastasi päivälleen viikkoja 12+1. Sydämellä oli tahdikas ja hyvin kuuluva säännöllnen rytmi. Heti ekana poseeras niin, että mitat sai, sitten alkoi show. Käänteli joka puolelta ja heitteli volttejakin ihan pyrähdyksessä :D
Niskaturvotus oli 0,79, oikein mainio :)

WP_20130718_002 - Copy.jpg

WP_20130718_003 - Copy.jpg
 
Jännä kyllä, miten erilaisiakäytäntöjä noissa ultrissakin on - meillä ei kuunneltu sydänääniä nt-ultrassa. Tarvii rakenneultrassa kyllä viimeistään erikseen pyytää, että isäntäkin ne kuulee, kun ei hän joka neuvolakerralle pääse mukaan. Kätilö sanoi nt-ultrassa että ääniä ei erikseen kuunnella kun kerta syke näkyy niin selvästi 8-o. Meillä on rakenneultra 28.8.
 
Takaisin
Top