Ultrat

Joo sehän on se eka mikä kuuluu niihin perus sikiöseulontoihin.
Me vaan esikoiselta jätettiin se välistä.
 
Eiks se kuulu siihen jotenkin automaattisesti? Tosin jotenkin muistan sellaisen lapun tai jonku mihin piti laittaa jos tahtoo et sekin katotaan
 
Mä ainakin neuvolassa ymmärsin et sitä varten se ultra on.
Nyt toki sillä ainakin haluan mennä tähän ultraan että tiedän siellä olevan jotain elävää :D
Mulla on välillä kauhean epävarma olo kaikesta.
 
Joo, onhan se hyvä että nuo ultrat on ees keksitty, kuinkahan ne on ollu joskus vuonna kivi ja keppi kun ei oo ollu mitään tollasia, eipä kai tietty sellasta osannu ees ajatella saati haluta kun ei oo keksitty sitä vielä. Mä ihmettelen kyllä kovasti omaa käytöstäni tai niiku rauhallisuuttani koko raskauden suhteen, en raivoo enkä suutu, oon vaa ihan leppoisasti ja en murehdi oikein mitään. Esikon aikana olin kyllä hirviö :D nyt ei vaan mikään oikein pistä vihaksi, nään kaiken jotenkin aina siltä positiiviselta kantilta. Niiku just tänään ku poju päätti syöttää näkkärin jossa voita nii tollaselle isolle serla oravalle, oikein kivasti hinkkas kaikki voit sen naamaan ja päähän, mä vaan sanoin et oho, nyt pyyhitään ja että orava ei syö näkkileipää oravat syö käpyjä :)
 
Mäkin olen pää osin rauhallinen.
Välillä alkaa vaan miettiin kaikkea kun kuulee muiden murheita.
Mä oon väsyny ja ehkä siksi välillä pinnakin kireellä, mit perskele ku vaan on niin paha olo koko ajan. Yököttää ja ällöttää. :D
 
Nyt tuli Hyksiltä kirje ultraan ja en päässyt aikaisempaan ultraan vaan vetivät siihen rv 13 et just.No ptää varata sitten yksityiselle se aika niin sittenpähän saan rauhan en ennee ala kestää sitä,et se onkin kuollut ja joudut 5vko sitä kantaa.Mul kun ei tule ulos jos alkiot kuolee sisälle.
 
Varasin ajan tänään nt-ultraan ja sain ajan 27.6 ja silloin viikot sit 11+4, samat kuin esikoisestakin olivat kun kävin nt-ultrassa :) jee, ei enää montaa viikkoa siis kun näkee taas pikkuisen ja kuinka siellä ollaan edistytty, viime ultrassa kävin yksityisellä 7+4 ja silloin ainakin kaikki hyvin :) :Heartred
 
Terkkuja ultrasta. Meni päin persettä. Kävin siis viime viikolla Mehiläisessä ja tulos: rv6+1 kohdunsisäinen raskaus ja syke EI SELKEÄSTI NÄKYVISSÄ. Tänään kävin taas Mehiläisessä, eri lääkäri ja tulos: ei tm, raskaana kyllä kun ruskuaispussi näkyy selvästi, mutta ei nähnyt sikiötä. Eikä osannut sanoa onko pussi kasvanut, koska edellinen ei ollut laittanut sen kokoa ylös. Mutta oli sitä mieltä etten ole ainakaan 8 vkolla kuin menkoista laskettuna olisi. (enkä ilmeisesti myöskään 7 vkolla kuin viime viikon peristeella olisin..mutta raskaana kuitenkin).

Voi vi*** mä sanon! Viikon murehdin onko sykettä ja nyt tarvii miettiä onko siellä koko hemmetin sikiötä! Olkoon, kesken se menee kuitenkin jos ei ole jo mennyt. Varasin kuitenkin juhannuksen alle vielä yhden ultran. Jospa silloin vois jo vetää johtopäätöksen onko eloa vai km. Ei mene ainakaan puolet kesästä hukkaan kuvitellessa äidiksi tuloa. Lääkäri kehotti pitämään neuvola-ajan ennallaan, että pääsisin aiemmin kunnalliseen ultraan, joten menenpä sitten kuuntelemaan ne lätinät ennen tuota kolmatta ultraa ELLEI sitä ennen ala km-vuoto. Tämän päiväisestä gynestä jäi kyllä paha maku suuhun kaikkinensa. Ei sanonu juuta tai jaata kysymyksiini ja tutkimus sattui ihan pirusti. Pitää kuulemma painaa kun on ylipainoa, niin hän ei muuten näe. Ihmettelen miksei viime viikolla tuntunut missään...

Jos ei tekstistä huomaa, niin nyt jokseenkin kyrpii.
 
no uskon että marsipaani kyrpii ja paljon! siis ultrasko ne vatsan päältä? vai vaginaalisesti? mulla näky 6+1 4mm alkio ja syke, ja viikko sen jälkeen 13,2mm alkio ja syke myös ja eka tehtiin vatsan päältä, toinen vaginaalisesti. voi olla kuitenkin että syytä pelkoon ei ole, koska jos sul on ollu ovis tosi paljon myöhemmin niin voi olla ettei mitään viel näkyiskään, tai ultraaja oli ihan paska. näkykö siel ekas ultrassa se alkio kumminki? aika outoo toimintaa kyllä. tsemppiä sulle ja toivon et kaikki menee hyvin :Heartred
 
Jeflo, vaginaalisesti molemmilla kerroilla. Niin se ainakin väitti, että viime vkolla näkyi, ihmettelin kyllä minimittaa alle 3 mm. Veikkaanpa, että tässä on käynyt niin, että on mennyt kesken ja alkio tai mikä lie alkanut surkastumaan eikä sen takia näkynyt tänään. Ja kun jotain oireita oli ja loppuivat jo yli vko sitten, niin sekin sopii paremmin keskenmenoon. Se vaan ei ole hyvä merkki, että ne loppuu. Ja jos niin alussa, niin miten hitossa oli jo oireita. Vuotoa odotellessa. Toivottavasti luonto hoitaa tällä kertaa ulos asti ettei tarvi lääkkeillä käynnistää. Ja mielellään ennen kuin on se kolmas keikka. Onko kellään muuten hajua mistä johtuu, että ruskuaispussi näkyi nyt eri puolella kuvaa kuin viimeksi? Liittyykö zoomiin vai onko ollut tutka ylösalaisin :)

Kiva koittaa tsempata töissä... itku meinaa välillä yllättää. Taidan lyödä hanskat tiskiin ja unohtaa vauvahaaveet, ei jaksa pettymystä toisen perään.
 
Jeflo, vaginaalisesti molemmilla kerroilla. Niin se ainakin väitti, että viime vkolla näkyi, ihmettelin kyllä minimittaa alle 3 mm. Veikkaanpa, että tässä on käynyt niin, että on mennyt kesken ja alkio tai mikä lie alkanut surkastumaan eikä sen takia näkynyt tänään. Ja kun jotain oireita oli ja loppuivat jo yli vko sitten, niin sekin sopii paremmin keskenmenoon. Se vaan ei ole hyvä merkki, että ne loppuu. Ja jos niin alussa, niin miten hitossa oli jo oireita. Vuotoa odotellessa. Toivottavasti luonto hoitaa tällä kertaa ulos asti ettei tarvi lääkkeillä käynnistää. Ja mielellään ennen kuin on se kolmas keikka. Onko kellään muuten hajua mistä johtuu, että ruskuaispussi näkyi nyt eri puolella kuvaa kuin viimeksi? Liittyykö zoomiin vai onko ollut tutka ylösalaisin :)

Kiva koittaa tsempata töissä... itku meinaa välillä yllättää. Taidan lyödä hanskat tiskiin ja unohtaa vauvahaaveet, ei jaksa pettymystä toisen perään.
 
Ja tää np-ultra tehdään alakautta.. seuraavat sitten (rv12 jälkeen) vatsan päältä. MInulla on "onni" tai no ei noi voi sanoa mutta minulla on perussairaus joka voi aiheuttaa sikiölle sydämmen kammioiden virheellisen kasvun joten käyn ultrassa tutkimassa lapsen sydämmen rakenteita.. Siellä saan 4n viikon välein 4D kuvat pienokaisesta aina mukaan :) ainakin viimeksi meni niin..
 
Ja tää np-ultra tehdään alakautta.. seuraavat sitten (rv12 jälkeen) vatsan päältä. MInulla on "onni" tai no ei noi voi sanoa mutta minulla on perussairaus joka voi aiheuttaa sikiölle sydämmen kammioiden virheellisen kasvun joten käyn ultrassa tutkimassa lapsen sydämmen rakenteita.. Siellä saan 4n viikon välein 4D kuvat pienokaisesta aina mukaan :) ainakin viimeksi meni niin..
 
no mulla otettiin kunnalisen puolella 6+1 vatsanpäältä ja alkio näkyi ja sydänäänet kuului, olin todella ihmeissäni :O mut kun oon aika pieni kokonen ni en tie johtuuko sit siitä. tsemppiä kuitenkin tulevaan! käy marsipaani varmuuden vuoksi vielä siel yhdessä ultrassa.
 
Marsipaani sinuna nopeuttaisin neuvola-aikaa, jotta asiaan perehtynyt lääkäri voisi tutkia sinut kunnolla ja saisit kunnallisen lähetteen sinne ultraan. Tilanteesi kuulostaa todella oudolta.
 
Milli79, missä kävit? Mäkin nimittäin kävin Salossa, Mehiläisessä alkuraskaudenultrassa viime perjantaina ja maksoin 150,30e. Halusin myös nähdä että matkassa oikeasti on joku :)
Etukäteen sanottiin että maksaa 150-250e joten sinne mennessä jännitti itse ultra ja mitä tulee maksamaan :D
Onnistunut käynti kuitenkin oli, sillä kyllä siellä sydän sykki reippaasti ja laskettu aika siirtyi 9.1 -> 14.1. Toimitus oli supernopea (itkupillinä en ehtinyt edes liikuttua) ja kun oltiin maksettu niin näin kun lääkäri lähti puolijuoksua kotiin...

Moikka!

Mehiläisessä mäkin kävin, mut kävin naistentautilääkärillä, S.Multamäellä, varmistamassa raskauden ja viikot. Eli sisätutkimuksella kattos ja mittas meidän "katkiksen" ja tulosti mittauskuvan mulle ja otti myös potilaskertomuksesta mulle kopion neuvolaa varten. Ehkä siellä on sitten erikseen vielä oikein laaja tutkimus, joka on noin pahuksen kallis...
 
Mulla ultrattiin mahan päältä vaikka viikkoja 9+0. Ja nt ultra 26.6. Tuli aika aika nopeesti:-)
 
Mulla on rakenneultra ollut ainoa mikä on mahan päältä ultrattu (ja toki sitten kun myöhemmin tehtiin vielä kokoarviota edellisen imukuppisynnytyksen takia)

Mulla maksoi toi ar-ultra 180e mutta siinä tuli myös papa, ja kaikki muu tutkimus samaan. Ultran hinta pelkiltään tais olla 80e. Lääkäri merkkasi sen muu ultraääni, siitä sai kelakorvauksen kun jos olisi laittanut ar-ultra niin ei olis tullut
 
Kolmen viikon päästä olis aika np-ultraan.

Samassa kirjeessä tuli myös rakenneultran aika elokuun lopulle. Tuntuu jotenkin niin uskomattoman kaukaiselta ja epätodelliselta, kun odottaa vielä tuon ensimmäisen koittavan. :)
 
Noni sain varattuu ultraa 27.6 klo 13.30 oli kyl hyvä et niit sai noin myöhälle ajalle ku pojan neuvola on samana päivänä 10 aamulla. Otin kans sen np- tutkimuksen ja siitä pitää käydä verikokeis 12.6 aamulla. Kaikkee hässäkkää tänään, saanu soitella miljoonaan paikkaan, mut nyt on asiat kondikses, eikä muutaku odottaa vaan :D
 
Takaisin
Top