Ultra-ja neuvolakuulumiset

Onnea kaikille ultrakuulumisista ja tuplaonnittelut PipaPoppanalle! :)

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola ja laskettu aika muutettiin omista laskuista 3.7 -> 6.7. Miehellä on heinäkuussa syntymäpäivä ja mikä voisikaan olla parempi syntymäpäivälahja, kuin jos osuisi samalle päivälle pienokaisen syntymäpäivä. :) Alkuraskauden ultra varattiin perjantaille, joten ei tarvitse sitä odotella kuin yksi kokonainen päivä. :)

Neuvolakäynti oli kaikenkaikkiaan miellyttävä kokemus, mieskin oli mukana. Seuraava neuvolakäynti meillä meneekin ensi vuoden puolelle, mutta sitä ennen toki käydään nt-ultrassa.
 
 
Huimat onnittelut kaikille! :)

Itse kävin tänään yksityisellä uudestaan katsomassa onko siellä masussa elämää. Ensimmäisellä kerralla kun oli viikkoja liian vähän, ettei sieltä mitään oikein näkynyt, muuta kuin pienen pieni kohta.
Tänään kuitenkin tippa tuli linssiin, kun pienen sydän sykki todella voimakkaasti ja aivan ihanan kuuloiset äänet pienen sydämestä lähti! Vastasi viikkoja 7+2 (oman laskun mukaan pitäisi olla 7+5) ja kaikki oli todella hyvin. Nyt toivotaan vain parasta.

Ensimmäisen neuvolan varasin jo viime viikolla ja se on parin viikon päästä, ensimmäiseen varsinaiseen ultraan pitäisi varata vielä aika. Jos sitä huomenna saisi aikaseksi, kun varmistui ainakin että sydän sielä nätisti sykkii :)
 
Kovasti onnitteluja kaikille ultrajutuista :)

Mä varasin tänään np-ultran (18.12) ja tuli sitten se synnytyssairaalakin päätettyä samalla. Porvooseen meinasin lähteä synnyttämään :) Harkinnassa oli myös kättäri tai Hyvinkää.
 
Meillä oli torstaina eka neuvola. Paljon sai kyllä lippusia ja lappusia, mutta täytettävää oli lähinnä hoitajalla. Esitietolomakkeet me saatiin jo etukäteen postissa, joten oltiin täytetty ne jo rauhassa valmiiksi. Lasketun ajan määrittäminen olikin vähän haasteellisempaa, koska menkoista laskettu 7.7 ei pidä paikkaansa. Päädyttiin arvioimaan se 18.7 testien mukaan, joka saattaakin pitää paremmin paikkkansa. Kunhan se rusina siellä nyt lähtisi kunnolla kasvamaan, niin saadaan tuokin vielä myöhemmin tarkennettua.
Hoitsu ei ollu ollenkaan huolissaan, että alkuviikosta tehdyssä ultrassa näkyi vasta niin pieni möhkäle. Kävi vielä konsultoimassa lääkärillä, jonka mukaan tuossa vaiheessa on hirveän vaikeaa määrittää oikeita viikkoja ultran perusteella. Muutenkin rauhoitteli, ettei sille keskenmenolle sitten mitään voi, jos semmonen on tullakseen. Ja jaksoi muistuttaa, että suurin osa raskauksista sujuu kuitenkin oikein hyvin. 
Kaikenkaikkiaan oli oikein mukava käynti ja todella mukava hoitaja. Seuraava aika mulla onkin vasta joulun alla veriseulontoihin ja tammikuun alussa sitten ultra ja lääkäri. 
Nyt pitäisi vaan vielä päättää, että käydäänkö vielä varhaisultrassa. Tekisi kyllä mieli, et sais noi viikot tarkennettua ja muutenkin varmistukseksi. Mutta ei tuo tammikuun alkukaan kyllä kauhean kaukana enää ole.
 
Mulla oli tänään ultra jossa löytyi hyvä syke ja kaikki oikeella paikalla :) tosin viikkoja piti tänään olla jo 7+4 mutta ultran mukaan olikin vasta 6+1 mutta samapa tuo kun näytti kaikki hyvältä. Tosin pahoinvointi on jotain niin järkyttävää ja tajusin että joudun luultavasti kärsiin siitä pidempään, hyi. Kaikkee sitä onkin valmis lapsensa eteen tekeen ja kärsiin :)
 
Täällä toka ultra takana :)

Neuvolan/terveyskeskuksen vehkeet ei kyllä ollu ihan samaa luokkaa kun siellä yksityisellä. Mutta mahan päältäkin näkyi ihan selvästi kaikki! katottiin kuitenkin alakauttakin jos olisi saanut vielä tarkempaa mutta samanlailla näkyi..hassua kun oletin että vasta myöhemmässä vaiheessa ultrataan päältä. Sanoi kyllä että kun olen hoikka niin koitetaan ja oli itsekin vähän ihmeissään tuo lääkäri....

Siellä köllötteli pikkuinen sydän lyöden. Pituutta oli nyt 11,8mm. Lukemaksi siis tuli 7+2 (piti olla 8+0). Viimeksi siis silloin ekassa ultrassa 5,3mm ja lukema 6+2 (olisi pitänyt olla 6+5) . Että hieman jäljessä mennään mutta taitaa siis todellakin tuo pikkuinen olla alkunsa saanut oletettua myöhemmin. Tai sitten ottaa kasvuspurtin jossain vaiheessa myöhemmin.
Nt-ultra varattu 21.12. Juuri ennen joulua :) toivottavasti sitten on terhakan kokoinen ihmisenalku ja saadaan kaikki tarvittavat jutut katsottua :)
Vähän jännittää kyllä mutta kaikki kuitenkin on hyvin niin tuskin tuo pieni koko niin vaarallista on...niinhän?
 
Mulla oli eka neuvolakäynti tänään. Kaikkia lippuja ja lappuja sain mukaan niinkun viimeksi, ei mitään uutta. Mutta! etsittiin dopplerilla sydänääniä ja ne löytyi!! :O miten ihmeessä mahtoikin löytyä, mulla vasta 8+6:D Sitten kun se vihdoin löyty, oltiin molemmat neuvolatädin kanssa hengittämättä että varmasti kuullaan oikein:D ihanaa!

seuraavaksi sitten varailemaan np-ultraa:) jännää! toivon niin että nä menkkakivutkin on vaan noita kohdun kasvukipuja sitten:)
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrauutisista ja sydänäänistä. <3 

Ja muoks. 

jessica3, en usko että tuo kokoheitto on vaarallista kun pieni kuitenkin kasvaa ja mulle viime raskaudessa ultrassa sanottiin että ihan ihan pieni heitto muuttaa tietty lukuja ja mittoja ja arvioita vauvan koosta. Kyse on siis ihan alle milleistä. Että jos tänään ollu huonot vehkeet niin ei oo vaan saanu tarkkaa mittaa otettua. :) Kaikki menee hyvin <3 
 
Oih, ihania ultrakuulumisia teillä! <3

Mä en tiedä uskallanko mennäkää ultraan, ku tosiaan oon iha turvoksis, näytän ku oisin jo puolessa välissä raskautta ja viime yönä näin painajaista että menin ultraan, lääkärisetä siellä nauroi mun turvotusta, sitten ku alko tutkii ni tokas et "onneks olkoon, heitä on 3"

Huh, kyllä meni herätessä tovi tajuta et onneks se oli vaan unta. :D

Ja mä en kestä ku mun ultraan on vieläki ihan ikuisuuuuus!
 
Kuulumisia tuoreelta keskustelijalta...Kaipa joukkoon sopii :).

Me käytiin yksityisellä reilu viikko sitten varhaisultrassa rv6+5 ja sydänääniä myöden kaikki oli ok. Eilen oli eka neuvola ja olihan se ekakertalaiselle vähän hämmentävä kokemus. (Tää koko raskaus on mulle niin hämmentävä että hohhoijaa...) Kaikenlaista lippua ja lappua ja aivan ylirauhallinen ja empaattinen neuvolantäti. Mies oli mukana ja jäi tosi hyvä mieli. Mulla on ollut suuria vaikeuksia suhtautua tähän raskaana oloon, vaikka lapsi onkin suunniteltu ja toivottu. Olin ihan supertyytyväinen, että uskalsin kertoa kaikista ristiriitaisista tunteistani, peloistani ja masennusoireistani. Jotenkin se rauhoittaa mieltä kun ihan asiantuntijalta kuulee että on täysin ok olla totaalisesti päästään sekaisin tällaisen elämänmuutoksen edessä :). Sovitiin, että alan käydä psykologin juttusilla työstämässä tilannetta.

Hitto soikoon en voi olla ihailematta tätä suomalaista neuvolajärjestelmää! Olen aivan äimänä siitä, kuinka odottavan äidin sekä fyysisestä että henkisestä hyvinvoinnista pidetään huolta ja että yksin ei tarvitse jäädä pelkojensa ja murheidensa kanssa. Tänään oli herätessä ekaa kertaa sitten positiivisen raskaustestin sellainen levollinen olo, että kyllä kaikki ajan myötä järjestyy vaikka tunteet ja olot olis ajoittain vaikka mitä. Taidan hetken aikaa maksella verojani kiltisti ja vähemmällä marinalla jo tämän ensimmäisen neuvolakokemuksen perusteella... :D
 
Eilen oli eka neuvola! Hirveesti saatiin lippuja ja lappuja mukaan! Seuraava neuvola meneekin tammikuulle, kun joulu tulee välissä, ja täälä ei ollut vapaita aikoja ennen joulua. Jouluna kun tuo 12viikkoa tulee täyteen! Ja tuo minun alueeni on vielä joulun jälkeen 2viikkoa kiinni! No odottelua vain! Onneks ultran sain varattua 20.12! Pääsee kurkkaan että kaikki on hyvin! :)emoticon emoticonemoticon
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Meillä oli ultra myös reilu viikko sitten ja sielä se pikkuinen sydän pompotteli. Kyllä tuli taas tippa silmäkulmaan, ihanaa. Ensimmäinen neuvola on myös takana. Paljon keskustelut pyöri ensimmäisessä raskaudessa ja esikoisessa ja tietty meidän jaksamisessa. Raskausväsymys ja kuvotus on ollut niin valtaisaa, että välillä on ollut haastetta jaksaa päivät menevän yhdeksänkuisen esikon kanssa. Mutta kyllähän sitä jaksetaan, ei tämä loputtomiin kestä :)
 


rentoreetta kirjoitti:


rentoreetta kirjoitti:
Tsemppiä pikkuisen menetyksestä.

Iloisista uutisista onnea!

Ensimmäinen neuvola on ensi viikon maanantaina eli 19.11. Harkitsen vielä vairhaisultraa. Toisaalta jos kaikki tuntuu olevan kunnossa niin ehkä jaksan odottaa sinne viikolle 10-12 emoticon

Olisihan se ihanaa nähdä etä kaikki on hyvin ja pikkuisen sydämen lyönnit kun edellisen kerran lääkäri totesi keskeytyneen keskenmenon. Ans kattoo ny.

No kävinhän mä kuitenkin siellä ultrassa perjantaina ja pikkusydän pamppaili sekä viikot oli niin kuin pitikin, kaikki kondiksessa. 7mm pituutta, viikkoja 7+1. Hyvillä mielin voi jatkaa uutta odotusta emoticon

Nyt on alkanut satelemaan postiluukusta vastaaonottoaikoja. Alkuviikosta tuli kolme aikaa eli niskapoimu-ultra 19.12., rakenne-ultra helmikuussa ja kolmas on kasvunkehitystutkimus (ei lue tarkemmin millaisia kokeita sisältää, kesto arvioitu 1-2h). Tänään tuli vielä kutsu toiseen sairaalaan 18.12. Silloin tutkitaan myös jotain, en osaa sanoa tarkemmin, ajaksi arvioitu 1-2h.

Nuo ylimääräiset tutkimusajat liittyy siihen kun sairastin imusolmukesyövän v.-94 ja näemmä se voi vaikuttaa sikiöön vielä 18:an vuoden jälkeenkin, tai ymmärsin että kasvuun lähinnä. Olen tietysti tyytyväinen että tutkivat.
 
Varasin tänään ajan varhaisraskauden ultraan MIEHENI toiveesta. ;) Neuvolan olin jo varannut ja se on 19.12, ultraan mennään vasta tämän jälkeen 21.12. Mies haluaa jouluna kertoa uutiset vanhemmilleen (on ainoa lapsi ja tämä on mieheni ensimmäinen), joten haluaa todella olla varma, että vauva on tulossa. Viikkoja on tuolloin jo 8+6, joten ei tarvitse ainakaan jännittää, näkyykö vielä mitään. :)
 
Iik, mä varasin just np-ultra ajan ja se on 18.12 jolloin viikkoja on 11+5=) hui kamala, kun alkoi jännittää. Toivottavasti vauveli pysyy matkassa mukana! Mulla on kyllä aika hyvä fiilis kun sydänäänetkin kuulu neuvolan dopplerilla 8+5!!  vieläkin hämmästelen sitä, miten ihmeessä kuuluikin niin aikaisin, varsinkin mun löllyvän mahani alta. Vahva sydän taitaa paukutella siellä pikkuisella:)
 
ninspe, siihen äänten kuulumiseen vaikuttaa aika paljon että missä istukka sijaitsee ja onko kohtu kenties kallellaan ulospäin. 
Minä kuulin vauvan sydänäänet kotidoplerilla vime raskaudessa 9+0! 
 
Takaisin
Top