Ultra-ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Löytyisiköhän täältä minua viisampia tai kokeneempia vantaalaisia? Vantaan sivuilta kun löytyy joka neuvolaan älytön rimpsu puhelinnumeroita - mihin niistä pitäisi soittaa?

Kyselee eksynyt ensikertalainen :p

Zallieh: Ei ole väliä mihin numeroon soitat, ainakaan mun käsittääkseni. Jokaisella "neuvolantädillä" on oma numero, niin sen takia niitä on niin paljon :)

Suurien tunteiden ja vatsaperhosten päivä! Mulla oli tänään sekä eka neuvola että varhaisultra yksityisellä lääkäriasemalla. Neuvola meni mukavasti. Ultraa jännitin tietysti enemmän, mutta jännitys vaihtui saman tien iloksi, kun näimme alkion pienen sydämen sykkivän vimmatusti.

Raskauspäivät vähenivät yhdellä, mikä onkin linjassa ovulaatiotestin plussan kanssa. Nyt on siis viikkoja kasassa 6+4. Laskettu aika 6.7. Pituutta tyypillä on 6,9 mm.

Ollaan niin onnellisia että päässä heittää!

Tänään oli myös täällä eka ultra! Vastasi viikkoja 6+5, joka olikin ihan nappiin lasketun ajan kanssa joka onkin 3.7. itse laskenut hieman väärin nuo viikot, luulin tänään olevan rv 7+0=) hienosti sykki sydän ja pituutta oli 7 mm! Lääkäri sanoi että hyvän näköinen alkuraskaus:) HUH kun helpotti oloa, vaikka ei se sitä pelkoa vienytkään että menee kesken. Vielä voi tapahtua vaikka mitä ja huokaisen ehkä vasta np-ultrassa helpotuksesta jos silloinkaan. Nyt pitäisi  jännätä vielä 4-5 viikkoa siihen asti!

Ihania uutisia ninspellä ja klementiinillä! <3

Omaa neuvolaa pitäisi malttaa oottaa ensi viikon keskiviikkoon asti. Sinnehän on vielä yli viikko! :)

Täällä eka neuvola ja varhaisultra 29.11 ja silloin viikkoja 8+5 :) Onneks saa samalla kertaa molemmat asiat hoidetua :) Toivottavasti kaikki olis hyvin :) <3

Oi, ihanaa ninspe ja klementiini!
Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola jossa kaikki meni ihan hyvin, jännitys oli kova, mutta laantui onneks tosi mukavan neuvolantädin myötä. Kauheesti saatiin lappuja ja oppaita mukaan!
Viikko vielä pitäis jännittää varhaisultraan, se olis sitten ma 19.11. Odotusta on vähän pelko varjostamassa nyt, kun mainitsin mua pari päivää vaivanneesta toispuoleisesta hartiakivusta ja nlatäti sanoi, että voi olla oire kohdun ulkopuolisesta raskaudesta..
No, peukut pystyyn, että pikkunen ois oikeessa paikassa!

Ihana kuulla kivoista ultrakuulumisista:)
Ite saan sinne vielä tovin ootella. Soittelin siis neuvolaan ja sain ekan neuvola ajan jo ens viikolle. Se on ehkä vähän aikaisessa, koska hoitsun mukaan kannattaa tätä mun kestoa laskea siitä ekasta plussasta, jonka mukaan viikkoja olisi nyt vasta 4+5! ja siis ekan neuvolan aikaan 6+0. Eli ihan ihan alkutekijöissä mennään ja entistä pidempään saa miettiä tuleeko tää jatkumaan.
Eka ultra täällä kuulemma on viikolla 12, eli mulla joulun jälkeen. höh.
Niin oireetonta tietyllä tapaa ollu, että edelleen mietin onko siellä ylipäätään mitään.
Päänsärkyä on kyllä ollu viimiset 2-3 viikkoa, jatkuvaa nälkää, vilua ja väsyä. Mutta kahta viimeistä mulla on ihan normaalistikin, ettei tää nyt niin erikoista oo:D 

Kiitos Gia ja Lumimarja! Sainkin mukavan ihmisen puhelimen päähän.
Valitettavasti pikkukaveri taisi luovuttaa viikonloppuna. Sain ohjeeksi vaan tarkkailla ja testata uudestaan vuodon loputtua.

Onnea kaikille odotukseen ja mukavia neuvolakäyntejä! 

Tänään käyty ultrassa ja siellähän se pieni köllötteli yksiössään ja sykekin löytyi. Piti olla siis viikolla 7+1, mutta vastasikin viikkoja 6+3 eli 5pv heitto. Lääkärin mukaan kuitenkin ok ja kaikki näytti hyvältä. En tiedä kiertoa yhtään, kun ei ehtinyt olla kun yhdet menkat esikoisen jälkeen eli hyvin paljon mahdollista että ovis ollu myöhemmin kun luulin. Jos noi viikot pitää paikkansa, niin LA olis sit kai 6.7. Odottelen nyt kuitenkin sinne np-ultraan ja sen jälkeen sit muuttelen tietoja jos on tarpeen. Esikoinen oli np-ultrassa 3pv pienempi kun piti (silloin ei käyty varhaisultrassa niin en voi verrata siihen) eli ei kai tässä tarvi sen kummemmin huolestua!? Pääasia että syke löytyi <3

Oi ihanaa - onnea Gia! Pienistä heitoista ei tosiaan tarvitse olla huolissaan.

Tulikohan mun lääkärille laskuvirhe lasketussa ajassa? Jos minulla on tänään päivä 6+6, niin lasketun ajanhan pitäisi olla 4.7. eikä 6.7. Noh, tämä tarkentunee taas myöhemmin...

Otan osaa Zallieh, jaksamista.

Kukkuruulle peukut pystyssä!

Tsemppiä pikkuisen menetyksestä.

Iloisista uutisista onnea!

Ensimmäinen neuvola on ensi viikon maanantaina eli 19.11. Harkitsen vielä vairhaisultraa. Toisaalta jos kaikki tuntuu olevan kunnossa niin ehkä jaksan odottaa sinne viikolle 10-12 emoticon

Olisihan se ihanaa nähdä etä kaikki on hyvin ja pikkuisen sydämen lyönnit kun edellisen kerran lääkäri totesi keskeytyneen keskenmenon. Ans kattoo ny.

Apua! jännittää kovasti....täällä huomenna varhaisultra yksityisellä! sitten voi jo ehkä henkäistä kun näkee että kaikki ois hyvin :) Eka neuvola jo kans ens viikon alussa, 20.11 ja ihanan neuvolantätin kautta saatu ylimääräinen ultra 27.11 (mutta neuvolan laitteilla ja kuullut ettei ne oo ihan niin nykypäiväisiä jotta näkisi mitään joten siksi tuo yksityisenkin kunnon laitteilla). Neuvolan papereita jo täytelty ja tulevaisuutta vauvan kanssa kovasti suunniteltu <3

Onnea kaikille jotka saaneet nähdä pienokaisensa ultrassa. :) 
Ja tsemppiä jessicalle huomiseen! :) Tulehan kertomaan ultrakuulumiset sitten. :) 

Neuvolaan soitettu ja tuttu tätihän sieltä vastasi. Onnitteli kovasti. Eka neuvola varattiin 12.12, sillon siis ollaan 10.viikolla. Siellä kun ultrataan ja laitteet on vanhat niin noilla viikoilla voidaan erottaa jo jotain. :) Vielä siis kuukausi odoteltavaa!

Heips! Nyt alkaa iskeä jännitys ihan todella! Huomenna ois ultraan aika. Mut ultrattiin kyllä jo 2 viikkoa sitten viikoila 4+6 ku kävin muutenki kontrollisssa gynellä, ja siellä varmistu et vauvan alku on oikeessa paikassa. Mulla siis yks kohdunulkoinen takana. Huomenna olis sitte viikot 7+0 ja jänskättää ihan hirmusti onko siellä vauvaa ja onko kaikki hyvin. Pahoinvoinnin määrästä jos vois jotain päätellä ni kaikki ois varmaan loistavasti. :D Mul on nimittäin aivan järkyttävä pahoinvointi, joka voi kyllä johtua myös mun perussairaudesta, lisämunuaiskuoren vajaatoiminnasta. Tänää titrattiin sitä lääkitystä, ja toivon todella että helpottais, jotta pääsisin takasin töihin. Juurrun kohta kiinni tähän sohvaan. :D

Heips. Mua jännittää sikana ensviikon neuvola kun on lääkärin tarkistus näin puolivälimatkalaisille,saa nähdä meidän pikku tytön 3kerran ja myös saa kuulla kaiken olevan kunnossa kun on raskausajan diabetes.Tammikuussa onkin sitten pikkasen painoarviointi ja muita kokeita,ettei kasvaisi liian isoksi.

Mut ei jaksa ennee 3 kk ja sit saa kauan odotetun nyytin kainaloon.

No niin, tänään kävin neuvolalääkärin pakeilla lähinnä verenpaineasioissa, mutta samalla tarkistettiin, jotta siellähän se "möykky" on kasvamassa ihan oikeassa paikassa kohdun sisäpuolella. Sykettä ei vielä neuvolan antiikin aikaisella ultralla näkynyt, mutta pätkä selkärankaa kyllä. Verenpaineet on suht hallinnassa ja jatkan nyt toistaiseksi vielä ilman lääkitystä ja odottelen kutsua äitipolille, jonne neuvolalääkäri teki lähetteen konsultoituaan sinne puhelimitse ensin. Wau...emoticon

* eli siis verenpainelääkityshän multa lopetettiin plussan jälkeen ja aloitetaan äitipolilta todennäköisesti sitten Albetol-lääke *

Heip, tänään soitettu neuvolaan, eka aika sinne siis 18.12. Miten ihmeessä jaksaa odottaa niin kauan, terkka kun vielä sanoi ettei sillon kuunnella ees sydänääniä.. :( On niin vanhat laitteet et ei niil varmaan ees kuuluis mitään. Varhaisultraan ajattelin varailla aikaa joulukuun alkupuolelle, sillon ois viikkoja  7-8. :) Mies ihmettelee mun ultrahössötystä, mut itse olen niin malttamaton, etten todellakaan jaksais odottaa sinne vuodenvaihteeseen asti, jolloin np-ultra.

Noniin! Ultrassa käyty ja siellä sykki pikkuruinen ja kuulemma vahva sydän. :) Nyt taas vähän helpotti kun tietää et kyl siellä pikkunen vauvan alku on ja sillä on kaikki hyvin. Viikkojakin vastas kokonsa puolesta, joten nyt vaan toivotaan et on hyvät liimat mukana ja kaikki menee hyvin, niin et joulukuun 18. saadaan nähdä vauva sit jo "oikeen kunnolla" np-ultrassa. <3

Takaisin