Ultra-ja neuvolakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä eka neuvola takana. Ihan kiva käynti, vaikka ei mitään ihmeitä. Paino oli laskenut melkein kaksi kiloa, tosin eipä ole ihme tällä syömisellä. Kaikki muuten ok. Seuraavaksi nt-ultra kolmen viikon päästä ja tammikuun loppuun sovittiin toinen neuvolakäynti, vaikka terkka tuumasi että sitä ei välttämättä tarvitse. Muuten olisi tullut seuraava käynti rv 22, joka tuntuu kyllä aika kaukaiselta.
 
Täällä olis käytynä nyt nlalääkäril ja ultrattu on....

JEEEEEEEEE
 
<3 pikkuinen masukki menossa mukana ja sydän sielä pomputti <3 

kylläpä helpotti kummasti ku näki masukin <3 vaikka ultra ei ollu mikään maailman paras ja masun päältä katotiin, niin selvästi sielä oli ja lopulta sydämen pomppailunki erotti :D nyt sitä voi hyvillä mielin olla vapailla ja odotella nt-ultraa joka on varmaan tos vkolla 51...ja seuraava nla on varmaan rv 15-16, jonka varaan ton nt-ultran jälkeen :D aivan onnesta soikeena <3

neuvolan laskujen mukaan muuten mun la olis 3.7.-13 eli nyt olis 9+1 mut en ala viel sitä muuttamaan mihinkään ku tarkemman la saa nt-ultras...toivottavasti pikkuinen pysyy menossa mukana loppuun asti, mut seuraava jännitys etappi onki sit 3 vkon kuluttua....kyllä tuntuu et ultrasta sai sellasen virtapiikin :D et jaksaa jopa kotonaki tehä jotakin, kun en ole itse muutamaan vkoon imuriinkaan koskenu :D mies varmaan onnessaan ku näkee taas emännän siivoomassa, ettei sen itse tartte :D
 
Täälläkin takana ensimmäinen neuvolakäynti, tällä kertaa kuitenkin lääkärin pakeilla liittyen mun alavatsakipuihin (joita olen muihin ketjuihin jo valitellut tarpeeksi).

Eilen siis oli lääkäri ja mulle jäi jotenkin todella hämmentynyt olo. Lääkäri kyseli, tutki kohdun ja ultrasi ja kaiken tämän jälkeen veikkaili kipujen olevan normaaleja vaikkakin hieman kummallisen kuuloisia. Nuori naislääkäri moneen otteeseen ultratessaan alakautta sanoi, että "kyllä täällä jotain on" - miten se pitäisi sitten tulkita? Ilmeisesti alkiolla on kokoa 5 mm ja tämä vastaa hyvin viikkoja. Silti ei varsinaisesti onnitellut, sanoi että katsotaan uudestaan parin viikon päästä jolloin tiedetään enemmän. Nyt on kuulemma raskaus niin alussa että vaikea sanoa tarkemmin mitään. Sydänääniä ei kuullut, mikä on kuulemma ihan normaalia näin alussa. Ja jos nyt oikein käsitin, niin LA heittää päivällä ja oikea LA olisi 24.7. eli nimipäivänäni. :D

Näin siinä sitten pikaisesti omaa neuvolatätiäni ekaa kertaa, kun varattiin uusi ultra-aika. Hän kyseli mitä lääkäri oli sanonut ja kun kerroin 5 mm:n mötikästä, niin hän oikein innostui ja onnitteli - eli tämä vissiin tulkitaan niin että kaikki on hyvin?! Äh, en tiedä. Neuvolatäti oli tosi kiva ja varattiin uusi ultra keskiviikolla 12.12., jolloin meillä on myös eka neuvolakäynti terkkarille.

Tiivistettynä; ilmeisesti kaikki on niinkuin pitääkin ja ultraan mennään varmuuden vuoksi. Olo on ihan hämmentynyt enkä tiedä pitäisikö mun iloita vai olla tosi varautunut raskauden tilasta. :(
 
Hei! Täälkin ollaan eka ultra käyty ja pikkuinen sydän sykki hurjaa vauhtia :) Ultraaja tuumasi että' kaikki näyttäs olevan niin kuin oppi kirjasta ja kaikki on oikeil paikoillaan. Laskettu aikakin piti suunnin piirtein paikkaansa. Meinasi et vis olla yhen päivän heitto jolloin laskettu ois 17.7. Onpas ihanan helpottunut olo kun olen niin hirveest jännittäny massuasukin vointia. Seuraavaks ois ensimmäinen neuvola aika maanantaina. Voipahan ny ainakin turvallisin mielin sinne mennä :)

TiinaO_o: Tuo siun tilanne kuulostaa ihan normaalilta. Siulla on viikkoi ni vähän ettei vauva viel paljo isompi vois ollakkaan ja sydämen syke näkyy vast n.7 viiitä viikol. Onneksi olkoon masuasukist ja ihanaa odottelu aikaa. Miulla on kans ollu kaikkia ihimeellisiä kipuja ja muit mut hyvin on matka sujunu tänne asti ja toivon teillekkin sitä samaa.
 
Mulla on eka neuvola ensi maanantaina 03.12. Yritän saada ajan varhaisultraan, kuitenkin jo kaksi keskenmenoa takana, tuorein vasta tuossa kolme kuukautta sitten...Muuten on niin pitkä odotus vielä edessä ennen nt- ultraa. Olis niin kiva nähdä ja kuulla ne ihanat sydänäänet <3 Viimeksi odotin siihen nt- ultraan asti vaikka oli pahoja aavistuksia, ja huonoja uutisia sieltä sitten tulikin :(
 
Noniin.. ekasssa neuvolassa ja ultrassa käyty torstaina :) Kaikki hyvin ja siellä pieni sydän sykkii kovaa vauhtia :) Helpottunut olo nyt. Vastas hyvin viikkoja ja laskettuaika pysyy siinä 6.7. Pahoinvointi on alannu vähä helpottamaan mut nyt on tullu hirvittävä päänsärky johtuen hartioista..ovat niin jumissa :( Nyt viikkoja kasassa tasan 9+0 <3
 
Nyt on jo suurin pelko helpottanut. Kävin varhaisultrassa ja neuvolassa ensimmäisen kerran 15.11. ja siellä näkyi jo syke (6+). Lääkäri ei kuitenkaan saanut vielä varmistettua viikkoja joten kävin uudestaan 29.11. ja silloin alkio vastasi viikkoja 8+2 (18mm). Menkoista laskettuna mentiin viikko taaksepäin, mutta se ei ollut yllätys, koska tikutin ovulaation. Eli alkio vastasi täysin ovulaatiosta laskettuna viikkoja <3

Seuraava ultra ja neuvola olisi sitten 27.12. Hiukan harmittaa kun ei saatu ennen joulua kun silloin ajateltiin kertoa muillekin :)
 
Tänään oli eka neuvolakäynti (8+6). Ei katottu kun pissanäyte, hemoglobiini ja verenpaine, jotka oli kaikki kunnossa. Sydänääniä kuulemma kuunnellaan vasta seuraavassa lääkärineuvolassa :(
 
Kuten jo tuolla joulukuun pinossa mainitsin, ensimmäinen neuvola takana! Aika rutiinilla meni kolmannen odottajalle, täytettiin paperia ja otettiin verenpainetta, joka oli jälleen kerran oikein hyvä.

 Sovittiin terkkarin kanssa pelisäännöistä; Hempat mitataan aina kilpirauhaskokeiden yhteydessä (mulla on aika paha toimenpidekammo ja hemppaneula ei oo mun kaveri) ja sokerirasitukseen vasta sitten jos muutakin aihetta tulee kuin paino, joka onneksi on laskusuunnassa. :) Oikein mukava täti oli, oon ressannu tätä käyntiä koko viime viikon, olen törmännyt myös vähemmän mukaviin terveydenhuollon ammattilaisiin. :P

Sain myös tietää että Naistenklinikalle otetaan synnyttäjiä remontinkin aikana, joten pistin ensisijaiseksi toiveeksi sen, sitten pitää aikanaan miettiä erikseen, lähdetäänkö Jorviin vai Kättärille jos ei klinikalle sovi. Naistenklinikan halusin lastenklinikan läheisyyden takia, mieltä rauhoittaa että tiedän sairaalan sijainnin ja miten sinne pääsee, sekä se että lapselle jotain sattuessa on lapsiin erikoistunutta hoitohenkilökuntaa lähellä. Jos hätätilanne tulee vauvalle niin lastenklinikka on usein se paikka minne lähetetään, joten parempi vaan jos olen lähellä sellaisessa tilanteessa.

Seuraava neuvola helmikuussa, sitä ennen np-ultra ja huomenna sitten se mun itse kustantama varhaisultra yksityisellä, jee! :)
 
Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista! Mulla oli eilen varhaisultra, alkio vastasi viikkoja 6+4, kuten olin laskenutkin ja syke löytyi. :) Piti alunperin mennä vasta viikon päästä, mutta hermot pettivät ja piti ottaa aikaisempi aika.
 
Täälläkin eka neuvola takana :) kaikki ok, eipä juurikaan mitään ihmeellistä uutta asiaa. Joudun sokerirasitukseen, terkka ettimäl etti syytä siihen ja keksi sit et mähän syön kortisoonia. Äh, kaikkea sitä joutuukin lapsen takia kestämään :P Mutta kyllä tuli mieletön fiilis kun saatiin sydänäänet kuulumaan! meinas alkaa hirvittään kun ei meinannu ensin kuulua mutta sitte! Jotenki nyt vasta uskoo että siel oikeesti on joku <3>
 
Uskaltaudun vihdoin tänne kirjoittelemaan, pelkän seuraamisen sijaan :) Käytiin neuvolassa varhaisultrassa tiistaina, tarkistamassa raskauden kesto, kun viime menkoista ei ollut tarkkaa tietoa. Viimeiset 3 viikkoa oon ollu ihan hysteerinen ja paniikissa, koska on vaan tuntunut siltä et kaikki ei oo hyvin... Epäilyksille ei oo ollu oikeastaan mitään järjellistä syytä, raskausoireita on ollu kyllä, juurikin samanlaisia kuin esikoisesta, mutta jotenkin tuntui et kohtu ei ollu millään tavalla kasvanu, esikoisesta kun oli jo rv12 kauhea pömppis( turvotusta varmaankin,mutta kuitenkin). Sit kun tyhymä menin vähän väliä kotidopplerilla yrittään kuulla sydänääniä, ja eihän sieltä mitään koskaan kuulunut:( Se sit valoi kauheaa epäuskoa ja pelkoa... Olin 100% varma et siel on tuulimuna tai sit pieni on kuollu, mut ultrassa lääkäri ilmoitti, että ihana pieni vauva viikoilla 9+2 siellä porskuttaa <3 oli niin ihanaa nähdä oma vauva ruudulla ja nähdä kuinka se pieni sydän siellä jyskytti><3 voi tätä onnen määrää!!!><3 olo on kuin lottovoittajalla:) la ois sit 7.7.2013. nt ultra ois parin viikon päästä ja neuvola samalla viikolla :)>
 
Hei kaikki :) Tänään käytiin mieheni kanssa varhaisultrassa :) kova oli jännitys ja viime yönä unta saanut varmaan vaan tunnin verran mutta nyt on olo mahtava <3 masusta löytyi pieni papu joka vastasi viikkoja 7+3 , sydän löi ja saatiin kuunnella sydänäänetkin ><3 hienosti tykytti ><3 kaikki on kunnossa, papu oikeassa paikassa ja viikkoja vastaavan kokoinen ><3 nyt sitten vaan odotellaan :) tarrasukkia kaikille ja peukut ja varpaat pystyyn että jaksaa pienet roikkua mukana ><3>
 
Huolestuin niukasta verisestä vuodosta ja kävin 7.12 yksityisellä gynellä ultrassa(n. 6+3). Siellä näkyi pienen papanamme sykekin jo. Vuodosta lääkäri sanoi, että se on hyvin yleistä varsinkin alkuraskaudessa, eikä siitä tarvitse huolestua, ellei sitä tule runsaiden kuukautisten verran. Mutta voi kuinka kamalasti säikähdinkään!! Miten alle puolisenttinen ihmisenalku voikaan ola jo niin rakas ja tuntua niin omalta? Rakkaus "valmiiseen" vauvaan on varmasti aivan järisyttävän suurta, esikoisen odottajana en ole sitä vielä kokenut.
 
Mä odotan innolla ja kauhulla että saisin sen kotidopplerin pian... jonka siis tilasin koska hermot ei enää kestä jatkuvaa pelkoa siitä onko vauvalla vielä kaikki hyvin vai ei. Sinänsä mulla ei mitään syytä oo pelätä etteikö kaikki olis hyvin, enkä pelännytkään, ennenku viikolla 9+3 kävin neuvolassa ja terkka yritti kuunnella ääniä, mutta ei kuullu. Siitä asti oon peläny koko ajan  että pikusella ei enää sydän syki, vaik tiedän kyllä et se on ihan normaalia ettei ne välttis tossa vaiheessa edes kuulu, mut oisin toivonu ettei se terkkari ois edes yrittäny ni oisin saanu odotella np-ultraa rauhassa. Sekin ois onneks jo viikon päästä, sit ainaki näkee onnko kaikki ok vai ei.... : / Sain tänää myös tietää et kun mulla on myös lääkäri silloin np-ultran kanssa ni joudun sit vielä sisätautilääkärillekin.... Blaah! Kai se vaan on niin et kun on harvinaiset sairaudet ja raskaana ni yhtäkkiä kaikkia alkaa kiinostaa, vaik silloin mkun sairastuin, ketään ei kiinnostanu... 
 
Minttu juuri kirjotin tonne joulukuun jorinoihin tänään pariinkin otteeseen tuosta kotidopplerista, käy kurkkaan :)
 
Mihin aikoihin täällä on tarkotus mennä ekan kerran neuvolaan? Mä en oo vielä ees soittanu kun oon jotenkin aatellu että vielä sinne on liian aikasta mennä :) Oonhan mä jo yhen lapsen saanu ilman neuvolaa :) Tosin myös 3 km takana suomessa pitkä aika sitten ja niistä jääny huono fiilis kun kävin neuvolassa ja diellä joka kerta sanottiin että kaikki hyvin ja sit ei ollukkaan niin jotenkin tuntuu että en halua iloita liian aikasin.
 
Smallsun00, yleensä ainakin täällä päin neuvolaan mennään rv 8-10 :)  itse kävin 8+6.

Viikko enää np-ultraan. Jotenkin en odota sitä yhtään niin innoissani kuin viimeksi, koska koko ajan olen varautunut pahempaan että siellä sydän ei sykikkään. Mutta, kivempi rauhallisin mielin olla! Enempi mua ärsyttää jotenkin mennä sinne:D Mies koko ajan innoissaan laskee päiviä että kohta hänkin näkee vauvansa ja kuulee sykkeet, kun ei aikaisemmilla kerroilla ole niitä kuullut/nähnyt. Ihanaa kun toinenkin oikeasti on innoissaan ja odottaa:)
 
Takaisin
Top