Ultra-ja neuvolakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Kukkurukuu :)

Itselläni oli tänään kans se neuvola, jossa oletin sen ultran olevan, mut se onki vasta ens vkon torstaina ku on lääkäriaika,HUOH.....vielä niin monta päivää tuskallista odotusta...mut muuten oli kyl kiva nlakäynti ku sama täti oli ku ekan kohdalla ja muutenki juttu luisti...labrassa piti käydä verikokeet ottamassa ku sanoin nlatätil et sen ottamana ei varmaan onnistu ku ovat mulla vähän karkaavaa sorttia ja oikeassa olin...kaks labratätii yritti tuskissaan parilla neulalla tökkii molemmat :D sanoivat että tässähän heille tulee haastetta jos musta joutuu ottaan useampia kokeita tulevaisuudessa :D

Muuten kaikki ok, mut  miten kummassa jaksan odottaa ens vkon torstaihin :D
 
Kaikkea sitä ihminen mielenrauhansa puolesta tekee, nyt on varhaisultra varattu 4.12, silloin viikkoja kasassa 7+2, eli pitäisi pienen sydämen syke jo näkyä :) Nyt kun vaan jotenkin pysyis järjissään sen kaks viikkoa ^_^
 
Täällä takana vähän yllättäen ensimmäinen ultra:D Ei siis ollu mitään aikomusta vielä mennä, eikä olla päätetty varhaisultrasta vielä mitään. Kävin kuitenkin lääkärillä tänään ihan muissa asioissa, mutta ultrasi sitten samalla. En uskaltanut kieltäytyä, vaikka tiesin et viikkoja ois vielä liian vähän nähä mitään. Mutta raskauspussi sieltä löytyi ihan oikeasta paikasta, muttei muuta. Ja nyt tässä vähän tahtomattani saan sitten olla huolissani, koska lääkärin mukaan viikkoja olisi just just ehkä 5, vaikka testin mukaan ois 5+4 ja kiekon mukaan kuukautisista laskettuna 6+6. Tuo viimeinen ei jo oletusarvona pidä paikkaansa.

Nyt pitäisi sitten malttaa vielä viikkoja ennenkuin varmistuu alkaako sinne tosiaan kasvamaan jotain. Mutta selvisihän ainakin, että oikeassa paikassa on. Kuvankin sain mukaan kotiin miehelle näytettäväksi:)
 
Ihania ultrakuulumisia taas! Meillä on huomenna ultra ja voi jestas kun jännittää.

Marbel, eiköhän siellä ole kaikki kunnossa! Luulisin että tuossa vaiheessa on vielä vaikea tarkalleen sanoa viikkoja.
 
Mie kävin tänään äippäpolilla... Pitää sanoa et paska maku jäi tälläkin kertaa! 

Kai tiesitte siskot, että läski estää näkyvyyden kohtuun myös alakautta! Viikko sitten kävin ja silloin näkyi hienosti sikiöpussi ja ruskuaispussi, mahdollisesti myös pieni alkio. Tänään ei näkynyt muutakuin, että jotain kohdussa on, mutta mitä? Sitä ei voi sanoa, kun olen niin läski...

Ja siis mie en oikeesti oo ees mikään jätti, koko 44-46 vaatteet.
 
No huhhuh Nasulais! ihanko todella noin totesi siellä?? :O

Mulla on kans "hieman" ylimääräistä, oon 163 cm pitkä ja painan 80 kg.. Toivottavasti ei muuten ihan älyttömästi tule lisää kiloja ylimäärästä tän raskauden myötä.
 
Ei oikeesti voitu sanoo noin! Kyl tuli paha mieli sun puolesta! Kaikenlaista kommenttia sitä saakin kuulla. -.-
 
No ompas kyllä harvinaisen typerää hoitoalan henkilökunnalta! :/


Jestas kun aika voiki mennä näin hitaasti... Reilu 3 viikkoa vielä varhaisultraan... Miten ihmees sais ajan kulumaan?
Siivoomistakaa ei oo, ku tuli vkloppuna käytyä Kiillon ystävämyynnissä. Ostin kassillisen kaikenmaailman pesuaineita ylihalvalla ja kämppäki tuli puunattua. mut nyt taas iski hohhoi-olo!
 
Kyllä vain, tosin käytti sanan läski tilalla ylipainoista hyvin painokkaasti painottaen sanaa ylipaino!
Että näin meillä... Vahvistu vaan ajatus, että lähen täältä muualle synnyttämään. Onneks miulla on vaihtoehtoja, kun on kesä =)
 
Ultrassa kaikki hyvin! Yksi sydämen syke löytyi ja vaavelin alku vastasi viikkoja. Nyt on helpottunut olo ja raskauskin tuli paljon todellisemmaksi. Neuvolakortinkin gyne jo kirjoitti mulle :).
 
Voi hemmetti miten tilannetajuton tyyppi! Ärsyttävää tollainen. :(

Mullakin löytyy ylipainoa, painan vähän vajaa 80 kiloa ja oon 164 cm pitkä. Oon keväästä laihtunut 10 kiloa ja tarkoitus oli pudottaa painoa vielä näin raskauden aikana, mutta ystäväni mua vähän toppuutteli ja totesi, että ehkä nyt on parempi keskittyä raskauteen ja nauttia! Toisaalta oon kyllä omaksunut terveellisemmät elämäntavat niin hyvin, että ainahan se on plussaa jos paino putoaa ilman yritystäkin. :)
 
tiina, ollaan aika samalla linjalla painon ja pituuden kanssa:D mun piti aloittaa toi laihdutus, mutta taidan jättää väliin nyt kuiteskin kun paksuksi pamahdin:) Toisaalta, olen jo nyt laihtunut 4 kiloa plussauksen jälkeen. Myös silloin kesällä kun raskaana olin niin lähti 6,5 kiloa! Tiedä sitten mistä johtuu mutta mä en ainakaan näin alkuraskaudessa saa lisää kiloja:D vaikka syön kuin hevonen! Ihanaa etten ole ainoa ylipainoinen täällä, oon niin paljon tuskaillut kilojeni kanssa ja stressaan miten ne vaikuttaa raskauteen.
 
Kiitos myötäelämisestä... 
Toivottavasti olis sit ens viikolla vähän tahdikkaampi.

Jotenkin tuntuu, että nuo kattoo pelkkää BMI:tä, joka ei ainakaan miun kohdalla kerro totuutta, sillä mie ku painoin 75kg ja BMI oli 26 eli lievä lihavuus/ylipaino, niin käytin kokoa 36-38! Nyt BMI onkin sit jo hiukan erinäkösissä lukemissa, mutta eipä se silti kerro totuutta, kun ei monikaan usko, kun kerron miun painon tällä hetkellä ja mitä se oli esim vuosi sitten. piti saada 42kg pois ennen plussaa, mutten ihan ehtinyt, pääsin lukemaan 34kg. Enää jäi omaan tavotteeseen 8kg matkaa, mutta toivotaan, ettei nyt kaikki tuu takas tässä seuraavan 8kk aikana. :)
 
Tosi pikaseen ku pakko päästä nukkuu...
MARIANNU Paljon onnea sykkeestä <3 ihanaa että kaikki hyvin!

Itse tässä yritän nyt sopeutua,massussa kellii kaksi pientä joiden sydämet hienosti sykki<3<3 nyt on olo häkeltynyt ja pöllämystynyt,vaikka toki sitä itse arvelin et olis kaks tulossa mut nyt kun sen oikeasti näki ni kyl täs nyt on sulattelemista...pelottaa...
 
voi ihanaa PipaPoppana!! paljon ja tuplasti onnea sinne! <3

Huh, ens tiistaina neuvola. Mahtaisko saada sydänääniä kuulumaan niillä neuvolan laitteilla! silloin vasta rv 8+6, viimeksi kävin neuvolassa 8+5 eikä kuulunut mitään kun koitettiin, mutta ihmekkös tuo kun siellä ollut enää mitään elävää. Nyt kyllä jos kuunellaan eikä kuulu niin varmaan stressaannun hirveästi ja menen vielä kerran varhaisultraan:( Osaatteko sanoa, voisko niitä ääniä kuulla jo silloin huonoillakin laitteilla? mua jännittääää;D vaikkakin varmaan vasta silloin rv11-12 kuuluisi mutta onko kokemusta että kuului aikaisemmin?
 
Kyllä plussan tultua testiin miun tietoinen laihduttaminen loppui siihen...
Tosin nyt tää orastava pahoinvointi alkaa hiukan ahdistaa ja ruoka joka sisälle menee on kevyttä ja kylmää. Kaikki lämmin ja raskas tekee kahta kuvottavamman olon ja olen pulassa. Yölläkin pitää saada jääkylmää pilttiä ja mehua, jotta pystyy aamuun asti nukkumaan...
 
ninspe, mullakin on eka neuvola 9+2 ja terkka sano suoraan ettei kuunnella vielä sillon sykettä, koska niillä laitteilla ei kuulu.
Sanoi viel et voidaan kyl varata ylimääränen aika, mut siinä ei oikeestaan oo järkee ku samaan aikaan mennään np-ultraan, eli siis joo neuvolan  romuilla syke kuuluu vasta 10-11 raskausviikolla...
 

Onnittelut kaikille hyvistä ultrauutisista. :-)

Tuplaonnittelut PipaPoppanalle, minähän aavistelin että molemmat oli tarrannu lujaa kiinni. ;-) Varmasti ajatukset heittelee laidasta laitaan!

 
Takaisin
Top