Ultra- ja neuvolakuulumiset

Onnea ja iloa kaikille iloisille ultratuille! Meillä on mimsun kanssa sitten samana päivänä ultra :). 
Mä aikasemmin jossain osiossa kirjoittelin niistä "vuodoista", jotka siis kertaluontoisia, vaaleanpunaisia ja vain pyyhkäistessä näkyi verta ja panikoin, kenties luonnollisestikin. Kävin tänään vielä neuvolassa ja tadaa, sieltä kuului iloinen sydämen jumpsutus! Hitsi miten iso kivi vierähti sydämeltä. Maanantaina jännätään vielä onko kaikki kunnossa ja sitten vaan nautin tästä raskaudesta, koska oikeesti mun oireet on minimaaliset. Paitsi, että iskias vaivaa, vaikka en sitä alkuun raskauteen osannutkaan yhdistää, mutta siitä se taitaa olla ärtynyt. 
 
Meillä oli tosiaan np ultra maanantaina jossa näkyi että kaikki oli hyvin! turvotus oli 1mm eli ihan hyvä, lasketun ajan ne muutti toukokuun ensimmäiseen. Oli niin helpottavaa nähdä että kaikki oli kunnossa :) Rakenne ultran sain vasta 20.12 eli viikkoja silloin kasassa jo 22 mun laskujen mukaan. Ihmeen myöhään sinne pääsee :( mutta onneks neuvolassa pääsee sydänääniä kuuntelemaan vähän aijemmin!
 
Joo siis verikoe saatiin tällä kertaa otettua, vaikkei ongelmitta! :D ensin koitettiin vasemmasta kädestä, ei saatu taaskaan! Onneks oikeasta onnisti, kun ottivat eri suonesta. Paljon pienemmästä suonesta, eli tuloksena kammottava mustelma! Mut ainakin saatiin verta tulemaan :) ultraa tässä siis aika hermostuneena odotellaan, kun lähes kaikki oireet on kadonneet. Kaks viikkoa pitäis vielä jaksaa! Seuraava neuvolakäynti onkin sitten vasta joulukuussa :) vähän ehdittiin toivoa, et olis sukupuoli jouluksi tiedossa, mut eihän mun viikot siitä millään siihen. Jos sitten uuden vuoden kunniaksi! :)
 
Moi,

Meillä oli eka ultra eilen ja olin kyllä ihan ällikällä lytöty, aika mieletön kokemus nähdä meidän lapsi ensimmäistä kertaa huh ja hih. Kaikki oli hienosti ja hän teki juuri ennen hyvästejä vielä kuperkeikan meille näytiksi:)
 
Ihania ultrakuulumisia! Onnea kaikille! On se ihanaa nähdä, että siellä oikeasti on pieni elämänalku kasvamassa!

Me käytiin kanssa eilen ja kaikki oli hyvin. Niskaturvotusta oli 1,5mm joka hieman huolestutti kun esikoisella oli aikoinaan vain 0,7mm(eli tällä oli yli tuplat), mutta kätilö sanoi, että varsin hyvä arvo ja kaikki alle 3mm on täysin normaaleja. Eli nyt sit vaan odotellaan verikokeiden tuloksia, tosin voi jo nyt vähän huokasta kun näki pikku tyypin siellä heiluvan!

Seuraavan kerran neuvolalääkäri 6.11 ja neuvolatätiä nään esikoisen 3-v neuvolassa joulukuussa. Se varmaan ottaa mut samalla käynnillä käsittelyyn niin ei tartte siellä erikseen ravata.
 
Meillä on np-ultra nyt 19.10 perjantaina, mut meillä oli tossa 8.10 maanantaina läääri aika nii jo siellä ultras, nähtii vaavi ja sydän sykki. siellä kun mittas ni vastas kooltaan aikaa, eli LA 1.5. mut onhan tuo tuleva ultra tarkempi.

esikoista kun ootellaan niin ei on kyl aika hukassa et mitä tapahtuu missäki lääkärikäynnil ainaki näin alussa. jännää :)

 
mullaki menee rakenneultra tammikuun alkuun ja oon reippaasti viikolla 22 sillon.Sinne asti taas odotellaan ja odotellaan..:)
 
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!

Meidän ultra ei mennyt hyvin, sillä todettiin keskeytynyt keskenmeno. Toivottavasti teillä muilla on parempi onni matkassa.
 
Voi kuinka todella ikäviä uutisia Hahtuva! Paljon voimia teille!

Mua rupesi nyt kauheesti jännittämään. Ens viikolla on ultra.
 
voi itku, voimia hahtuva teille!!

muakin jännittää entisestään perjantain ultra.. huh!
 
huhhuh.. kylläpä jännittää huominen ultra. voi jesta! en voinu kuvitellakaa kuinka se vois jännittää. varmaa ens yönä jää unet vähii, vaikka saan mieheni viereen. onneks mulla o vast iltavuoro ni ehtii ottaa päikkärit . : )
 
Heippa kaikille!

Voi Hahtuva !!! Olen erittäin pahoillani todella ikävästä tilanteesta. Paljon jaksamista sinulle ja tsemppiä kaikella tavalla.
 
Voi Hahtuva, äärimmäisen ikäviä uutisia. Jaksamista tyhjennyksien ja tunnemylläkän kanssa ja tsemppiä sekä toivoa seuraavaan yritykseen.
 
Olen pahoillani hahtuva!

Ollaan osallistuttu seulontoihin esikoisen kanssa, joten oli selvää, että nytkin. Tänään oli nt-ultra ja kaikki oli onneksemme hyvin. Laskettu aika siirtyi viikolla aikaisemmaksi, eli on nyt 28.4. Jään silti tänne palloilemaan. Hirveästi muuten saatiin kuvia, esikoisesta tuli kolme, nyt tuli pino :) On niin kivaa, kun pääsee tuonne Terveystalolle seulontoihin, niin saa 3d-kuviakin :)
 
Hahtuva: Otan osaa! :(

Me ei osallistuta seulontoihin, toivotaan, että vaavi on terve, mutta kaikki otetaan mitä tulee. Oon itse kehitysvamma-alalla töissä ja tykkään niin kovasti työstäni. Onhan se haastavaa, mut todella palkitsevaa työtä :)

Alle kaks viikkoa enää ultraan! :)
 
mekään ei menty seulontoihin.. ei menty kahdessa aiemmassakaan raskaudessa, joten luotan siihen että kaikki on hyvin :) eikä se seulontojen tulos olisi muuttanut mitään.. ja jos ultrassa näkyy turvotusta normaalia enemmän niin kyllä lääkäri laittaa lähetteen jatkotutkimuksiin.
 
hahtuva: pahoittelut ikävistä ultrauutisista :( 

Meillä on maanantaina np-ultra ja jännittää kamalasti. Jotenkin on vain sellainen tunne ettei mahassa ole elämää. Oon paniikissa puristellut rintojani pitkin viikkoa ja mun mielestä ne aristaa vähemmän kuin aiemmin. Ruokahalukin on alkanut palata etomiskauden jälkeen. Sitten yritän miettiä millaista esikoisen kanssa oli mutta kun siitä on nyt yli neljä vuotta niin en millään muista mitä oireita silloin oli. Mutta mun sisko tulee vahtimaan meidän tyttöä maanantaina niin mieskin pääsee ultraan mukaan.. Ei välttämättä huono juttu, jos sieltä tulee huonoja uutisia (olenpa optimistinen! mutta kahlattuani kymmenien keskenmenoaiheisten keskustelujen läpi en edes uskalla toivoa että meille olisi oikeasti tulossa vauva). Huoh.

Onnittelut vielä kaikille jotka ovat päässet ihailemaan pikkuisten kuperkeikkoja ja vilkuttelua. :) 
 
Takaisin
Top