Ultra- ja neuvolakuulumiset

Viime pe oli jalleen laakarissa kaynti ja ensimmainen kerta taman lapsen kanssa kayrilla makaaminen joka taalla on ihan normi loppuraskaudessa. Kaikki hyvin seka lapsen sykkeen etta supistusten kanssa, ainoastaan yksi supistus 20 min aikana. Paikat ovat pehmeet ja 2cm auki ja gynen mukaan lapsi saa ja saattaa syntya koska vaan. :) Itse haluaisin viela odotella ainkin viikon etta lapsi saa enemman painoa mutta eihan sita itse voi paattaa milloin lapsi paattaa syntya. Kokoarvio meilla on taysiaikaisena 51cm ja 3200g joka on taysin sama kuin esikoisella. En ymmarra miten joku aikaisemmin sanoi etta Suomessa tuon kokoinen vauva olisi pieni?!?! Taalla helposti leikataan jos tuosta kovasti isompi olisi tulossa, tietysti myos aitista riippuen.

Sairaalakassit on melkein valmiit mutta tuntuu etta kotona on viela miljoona asiaa mitka pitais hoitaa ennen kakkosen syntymaa. Mies onneks auttaa ja rauhoittelee tarpeen mukaan. Mutta on kylla niin eri kokemus kipujen ja valmistautumisen kanssa kuin esikoisen kanssa jolloin mulla ei ollut mitaan merkkeja synnytyksen lahestymisesta ennen kuin just silloin kun synnytys alkoi.

Tanaan aamulla viela kavin labrassa viimeisissa verikokeissa ja seuraavaan kontrolliin 20 paiva jos lapsi ei sita ennen synny. Jannaa! :)

Mites teilla muilla?
 
Täällä mennään yliaikaa, edelleen, mutta vointi ihan hyvä. Nyt on viikonlopulta tullut tasaisesti kivuttomia supistuksia, joita siis en aiemmin oo tuntenut, joten toivottavasti jotain edistystä tapahtuisi :) Toisaalta vähän ristiriitaiset tunnelmat, kun tuntuu, että helpompi tuota muksua on tuolla sisällään kantaa, ku miettiä kaikkia vaunu-ym.virityksiä. Mutta luulen, että kun sen nyytin saa syliin niin mieli muuttuu :)

Mulla oli pe neuvola, jossa kaikki kunnossa. Terkka sanoikin, että jotkut on vaan "tehty olemaan raskaana" YepYep. Unohdetaan tähän väliin ne ensimmäisten kuukausien pahoinvoinnit, jolloin fiilis oli vähän eri :wink Mutta osaa kyllä arvostaa tätä oloa. Sf-käyrä oli taas kääntynyt noususuuntaan (viimeksi kiinnittymisen vuoksi laskenut ad 31), ollen nyt 32.5. Mutta mullekin sanottiin, että ihan normaalia, et loppuvaiheessa vielä nousee. Pelkään vaan, että minkähänlainen järkäle tästä tulee, jos kovasti kasvaa vielä viimoisina viikkoina. Meillä kun ei mitään kokoarvioita tehdä. Ja tiedän, että ei nekään niin luotettavia ole, mutta silti olisi kiva jotain vinkkiä saada :) Toisaalta terkka on kokenut ja luotan kyllä, kun sanoo, ettei vaikuttaisi isolle.. Pianhan sen sitten näkee :) Torstaina olis viimoinen neuvola, jos ei sitä ennen mitään tapahdu ja siinä sitten tehtäisiin Tays:n yliaikaislähetekin. Kassellaan tuleeko eloa ennen sitä... Jänniä aikoja :)
 
Täälläkin on 39+2 neuvolassa käyty, kaikki ok niinku tähänkin asti. Rv35+6 ultrassa oli sen hetkinen kokoarvio 2840g, josta tulis loppuviimeks semmonen 3,5-4kg syntymäpaino, mut neuvolantäti siinä masua painellessä totes ettei hän tästä kyllä yli kolmikilosta saa vaikka tuon ultran jälkeen ois jo kolme kiloa pitäny paukkua rikki. Toisaalta, ei eiskoinenkaan nelikiloselta masun päältä paineltaessa sillo tuntunu, joten eiköhän täällä semmonen perus kolmepuolkilonen tupsahda. Sen näkee sitten.

Vähän ehkä mietityttää, että kasvaahan tuo pieni tuolla ihan kunnolla ja saahan hän kaiken tarpeellisen, ku 'alkuraskauden aamupahoinvointi' ei edelleenkään ota loppuakseen vaan oon jo tyytyny ajatukseen et oksennan koko raskauden loppuun sen 2-6krt/vrk niinku tähänki asti :sad001

Tässä nyt on edelleen supistellu välillä tiheemmin, mutta ei mitenkään kivuliaasti, ja välillä muutama tuntuvampi, muttei mitenkään sarjana, joten enpä usko tälläkään viikolla synnärille suuntaavani...näitä harjotussupistuksia kun on ollu jo useemman viikon eikä nä taida mitään oikeen tuolla alhaalla edistyttää.
 
Meg* ei kannata huolestua vauvan ravinnonsaannin puolesta vaikka oksennatkin. Mun laakari sanoi etta vauva ottaa kaiken minka tarvitsee se on aiti jolle tulee vajausta :) Kannattaa ottaa vitamiineja lisaks jos tuntuu etta oma olo on heikko, mulla ainakin raudan aloittaminen on parantanut elaman laatua huomattavasti. Otan illalla nukkumaan mennessa jottei tulee pahaa oloa. En kylla enaa onneks oksenna mutta silti pitaa olla ruokien kanssa aikas tarkkana. Tsemppia!
 
Joo, kyllä mä oon ollu ihan luottavaisin mielin vauvan ravinteiden saannin ja kasvun osalta tässä pitkin raskautta vaikka oonki päivittäin oksentanu useempiakin kertoja, mut jotenkin nyt ihan viimeviikkoina alkanu mietityttää et kasvaahan se pieni siellä vielä niinku pitää... Ei varmasti ois kiva alottaa elämäänsä ihan kuivan kesän oravana :sad001 Nomutta, eiköhän rinsessa siellä ihan sopivasti kasva ja vahvistu ja valmistaudu elämään kuivalla maalla :)
 
Takaisin
Top