Ultra- ja neuvolakuulumiset

meillä päin piti ainakin itse käydä verikokeissa ilman mitään varauksia, sain neuvolasta ohjeet kaikkiin. että tonne ultraan oli ne kokeet valmiina että sai näpyteltyä ne koneelle ja näki ne suhteet sitten niihin sairauksiin. kun kuitenkin tovi menee siinä että verikokeista saa tulokset. kannattaa varmaan pirauttaa sinne neuvolaan jos jäi epäselväksi?

ihanaa kuulla että muutkin ovat saaneet kivoja uutisia! :) onnea vaan!

minulla on myös kohtu taakse päin kääntynyt tai miten sitä sanotaan.kun ultras mahan päältä niin ei paljon näkynyt. varoittelikin siitä ennen kuin aloitti ettei välttämättä näy ollenkaan, mutta näky vähän. mut hyvin näky alakautta :)

Mulle ainakin se neuvolan terv.hoitaja sanoi, että ottavat samalla ne näytteet, kun on se ultra... Jos en nyt ihan väärin käsittänyt. Olen menossa kättärille.

Mulle annettiin kanssa samat vastaukset. Näytteet otetaan Kättärillä  np-ultran jälkeen laboratoriossa. Itsellä aika 5.11. eli 11+6. Lasken päiviä tuohon np-ultraan...jännittää

Mulla on kans kohtu taaksepäin kenollaan ja näkyi kyllä mahan päältä.Kaikki mittaukset kyllä katottiin alakautta.Samoten neuvolassa(9+5) epäiltiin, että sydänääniä ei kuulu ton takia, mut hyvin saatiin esille :) reilu 3viikkoa ja olis neuvolalääkärin aika.Eiköhän sitä taas sitten saa kuulla toukan äänet :)

Hei,

Minäkin kävin ne verikokeet viime viikolla, samalla kun oli tuo np ultra naistenkliniikalla. Sain verikokeiden tulokset mielestäni erittäin nopeasti ja olivat kaikilta osin normaalit.

Okei, kiitos tiedosta. Mietin vielä sellaista, että pitääkö sitä verikoetta varten "varautua" etukäteen kuten tavallisesti otettaviin verikokeisiin (esim. syömättä/juomatta tms.)? Tämä on multa mennyt vähän ohi...:)

Minä soitin neuvolaan päivää ennen ultraa, kun kukaan ei myöskään minulle ollut entanut mitään ohjetta. Ei mitään rajoituksia syömisen tai juomisen suhteen ennen verikoetta. Näin sanoivat minulle. Sanoivat ainoastaan, että viimeisenä ennen ultraa olisi hyvä käydä pissalla, että rakko olisi tyhjä.

Minulla tehtiin niin, että kävin ilmoittautumassa, np ultrassa ja viimeiseksi verikokeessa.
Tsemppiä!

Ultrassa käyty :) Kaikki kunnossa ja laskettu aika siirtyi 9.5. :) -eli takaisin vanhalle paikalleen, alkuperäinen laskettu oli 10.5.

Meidän pikkusella oli vissiin hikka (tosin vaan yks yksittäinen) :D Muuten tais nukkua vielä aamulla, reagoi herättelyyn huitomalla ja potkimalla, sekä kääntämällä kylkeä (eli näyttämällä percettä) :D Isäänsä tullut! Ja iskän kintut sillä oli! Vannon että oli! Ihan selvästi :D

Kokoa 48mm, nt 1.1 :) eli ihan täysin normaali. Huh.

no erilailla toimitaan eri paikoissa sitten :) meillä tosiaan piti käydä ensin verikokeessa ennen tota ultraa että oli tulokset valmiina. 

onneksi kuitenkin kaikki meilläkin oli hyvin vaikka ei kauheasti massun päältä ei näkynykään. :D kyllä se vähän mut ei kunnolla.

Ei neuvola eikä ultra mutta tänään löyty ekaa kertaa kotidopplerilla äänet! ihana nopea viuhuna <3 Lauantaina sitten (tälleen hyvin ajoissa) katselemaan rattaita :)

Meillä oli eilen NP-ultra, siellä näkyi meidän pieni nöpsykkä. <3 Olihan huojentava näky, kun takana on kesäkuinen tuulimunaraskaus, joka todettiin np-ultrassa. ;( Mutta tosiaan, nyt oli kaikki hyvin, turvotusta 1.3, eli sallittujen rajojen sisällä ollaan. :) Ensviikolla tulis sit vastaukset verikokeista, toivotaan että ne olis ok. Eli laskettu aika olis 10.5. <3

Hei Mrs75, mulla kans 5.11 np-ultra kättärillä :)
Vihdoin tuli tuo kutsu postissa, olen sitä niin odotellut! Vajaa kaksi viikkoa ja sitten voisi ensimmäistä kertaa nähdä pikkuisen :) Toivotaan, että siellä kaikki olisi kunnossa.

Meillä oli eilen ensimmäinen ultra. Oli todella ihanaa nähdä, että siellä on joku ja hän voi hyvin. Itselläni on ollut hyvin vähän mitään raskausoloja, joten jännitin jotenkin todella paljon sitä, että onko siellä ketään. Jep, enempi jännitin tuota, kuin mahdollista keskenmenoa. 

Ensimmäisestä neuvolasta jäi itselle hyvä mieli. Toivottavasti menee jatkossakin tuon oman terkan kanssa hyvin ;) Me osallistuttiin seuloihin, minulle annettiin todella tarkat päivät millä välillä verikokeissa pitää käydä. Verikokeissa piti käydä ennen ultraa, tiedä sitten johtuuko tuo myös siitä, että täällä mennään ultraan aikaisintaan viikolla 12. Meillä on toinen ultra sitten viikolla 20. Yllätyin, kun toisen ultran ajan sai joko viikolle 20 tai 24, miksi ihmeessä noin rajatut ajat?! 

Ihana lukea täältä muiden kuulumisia. Omassa ystäväpiirissä ei ole montaa, jonka kanssa näitä asioita "jakaa". En haluaisi lapsettomia ystäviä puhua puuduksiin. :D

Mä myös jännittelin aika kovasti, että onko siellä mahassa ketään sekä myöskin mahdollista keskenmenoa. Mutta siellähän se sitten näkyi köllöttelevän, olin kyllä onnesta soikeena. Itte en ehtinyt siihen yhdistelmäseulontaan, koska sain tietää raskaudesta vasta niin myöhäsessä vaiheessa. Mut onneks on sit se viikoilla 15-16+6 seerumiseulonta, meen sit siihen!:) niskaturvotus katottiin ultrassa ja kaikki oli sen osalta kunnossa:) Siinä se mun pikku papana köllöttää <3 rv 12+1 pään mittojen mukaan:)

nellinooa: Ihmeellisesti kyllä nuo ajat antaa. siis kun Rakennetutkimus tehdään viikoilla 19-21.

Ja kopioin nyt suoraan paperista, mikä koskee seulontoja : Rakennetutkimus on mahdollista tehdä myöhemminkin, raskausviikoilla 24-26, mutta silloin raskauden keskeyttäminen ei ole enää mahdollista, vaikka sikiöllä todettaisiinkin vaikea rakennepoikkeavuus.

Ihme että edes ehdottaa viikkoa 24, jos kerta mahdollista tehdä aikaisemminkin.

ihanaa kuulla kaikkien np-ultrista ja siitä että kaikki on ollu hyvin (=
Onnea hurjasti kaikille!!

Mä taannoisten pelkotilojen (lievien tosin) seurauksena halusin ylimääräsen neuvola käynnin ja oli nyt maanantaina (= Syke kuului ja oli 164 <3

Ensi viikolla on sitten minun vuoro mennä sinne np-ultraan ..Jaiks.
Viikoilla 11+2 vahaisultran mukaan ja neuvolan mukaan 12+3:)

Turvotusta on ollut silloin tällöin, ja tietysti iltaisin ja äklö olo on palannut.
Eli kaikki taitaa sii ollakkin hyvin :D

Täälläkin käyty nt-ultrassa ja kaikki hyvin. Kaverilla oli meno päällä, ettei mittaukset meinannut onnistua, mutta loppujen lopuksi saatiin varmistettua niskaturvotus, joka oli 1,4. Vähän säikähdin kun esikoisella 0,1, mutta ilmeisesti ihan raja-arvoissa. Vielä se verikoe sitten varmistaa asian. Laskettu aika siirtyi päivällä.

-may- Se suurempi turvotus voi johtua huonosta mittausasennosta. Meilläkään ei mittaa saatu kunnolla, ja kun kätilö sen vihdoin sai mitattua, se oli 2mm. Käytiin yksityisellä vielä tarkistusultrassa, kun jäi pari muutakin asiaa kaivelemaan ja nyt mitta saatiin paremmassa asennossa ja se oli 0,6mm.

Kiitos Akidille selvennyksestä. Kyllä tässä on saanut huomata, että on monia asioita, joista ei vaan ole perillä. Huhhuh.. ;) 

Takaisin