Ultra- ja neuvolakuulumiset

Yksityisellä kävin ja se maksaa ihan sairaasti. Yritän nyt saada vakuutuksen mikä korvaisi edes osan raskausajan käynneistä. Toivon vain että kaikki menisi hyvin ja tuloksena olisi terve vauva <3. hyvää ultraa sinulle ja kaikille muillekin!>
 
Minulla on huomenna ensimmäinen neuvola ja viikon sisällä pitäisi olla lääkärinkin tapaaminen ennen kuin lähden ulkomaan reissulle. (Tosi fiksua lähteä rv10, mutta matka varattu jo aikoja sitten).
Asun pienemmässä kaupungissa niin pääsee hyvin neuvolaan. Sain ajan melkein heti kun soitin, vaikka itse yritin että vähän myöhempään. Viimeksi sain keskenmenon rv7+6, niin ei nyt olisi haluja turhaan siellä käydä. Toisaalta nyt on ollut pahoinvointia, mitä viimeksi ei ollut. Sehän on aina positiivinen juttu.
Muistan vaan kun ultrasivat keskenmenon jälkeen ja se ultralaite liikutti alkiota, ja minulle ehti tulla jo toivon pilke että en saanutkaan keskenmenoa. Tuplapettymys tuli sitten. Vaikka en aikasemmin halunnutkaan mennä neuvolaan, niin nyt on halu saada tietää että siellä on kaikki hyvin. Koko ajan on pelko uudesta keskenmenosta, enkä uskalla täysin nauttia tästä (pahoinvoinnista;) raskaudesta.
 
Äippä86: Toivotaan, että kaikki menee hyvin tällä kertaa! :) mulla on sama juttu, edellinen raskaus päättyi keskenmenoon rv 8+0. Ei vaan vieläkään uskalla nauttia, joka kerta jännittää käydä vessassa, et onko tullut jotain. Aina kun mahaa vihloo enemmän, käy mielessä et nytkö menee kesken. Täytyy koittaa elää päivä kerrallaan. Jokainen päivä on kotiinpäin :)
 
mulla täti on varmaan pistänyt väärin, korttiin raskaus päivät.
tänään näyttää 9+6(vau sivun mukaan) mutta viime käynillä maanantaina oli vko+6, nyt kuitenkin on tiistai.
noh mulla pitäisi vasta alkaa liikkuun mutta minusta on tuntunut pari viikkoo sitten, että siellä liikkutaan, jospa olen pitemmällä kuin luulin .
noh 22 p. on ultra olen ihan jännittynyt.
onko lasku tavoissa jotai heittoo, no kuitenkin laskettu päivä on sama.
viime raskaudessa koin liikkeet jo 12 vkolla ne aikastuneet joka raskaudella.
jospa vaan kuvittelen(kuplat vaan kummittelee)

no tämä raskaus on vasta tuonut ensimmäiset pahoinvoinnit ja mietin jo monikko raskauden mahollisuutta.  kun aikaisemmissa ei ole ollut pahoivointii ja posliinin halimista.
Paljon mielikuvitusta tuo raskaus.
 
Just tulin np-ultrasta, vähän on puulla päähän lyöty olo. Masusta löytyikin kaksi matkustajaa, joista toinen oli kylläkin jo luovuttanut viikolla 8+3. Elossa ollut kaveri vastasi kätilön mukaan viikkoja 11+1.

Pipana viuhtoi käsillään kovasti ja liikkui muutenkin paljon ja vaikutti olevan kunnossa, mutta silti on tosi epävarma olo. Meillä oli kaksi ultraajaa, kun toinen harjoitteli laitteen käyttöä. Ultra kesti lähes tunnin, kun pipana oli koko ajan niin hankalassa asennossa ja toinen sikiö istukoineen oli välillä tiellä. Niskaturvotus oli 1,7-2,0mm, mutta kätilö ultrasi vaikka kuinka pitkään ennen kuin sai sen mitattua, kun kaveri halusi vaan poseerata kasvot meihin päin. Veriseulaan ei voi mennä, kun on kaksosraskaus, joten eipä tosta turvotuksesta voi yksistään oikeen mitään sanoa.

Kaiken kaikkiaan aika sanaton olo ja pelko toisenkin menetyksestä, vaikken keskenmenoa ole aiemmin osannut pelätä. Kätilöt konsultoivat jotain perinnöllisyyseksperttiä ja ilmoittavat ens viikolla, josko saadaan aika ylimääräiseen ultraan, jossa varmistetaan että toi toinen sulaa pois eikä aiheuta ongelmia elossa olevalle. Ehkä kaikkein onnellisin olen, etten mennyt varhaisultraan ja nähnyt koskaan kahta sykkivää sydäntä, koska vaikken koskaan ole kaksosia halunnut ja parempi näin, on tässä kyyneliä pyyhiskelty koko aamupäivä :(
 
Jänskättää!

Huomenna olisi eka ultra ja oireet on ollut aika vähäiset siis pahoinvointi. Aamuisin pääosin viime aikoina, edellisessä raskaudessa, kun oli jatkuvasti etova olo ja oksensinkin muutamia kertoja viikolle 17 asti.
Huomenna sitten nähdään, onko kaverilla kaikki hyvin.
 
Piti vaan tulla kertomaan, että huomenna eka neuvola :)
Vaikka se onkin enimmäkseen puhumista, mutta mä olen ainakin ihan täpinöissäni!
 
Aikamoisia uutisia. Voin kuvitella, että olo on ristiriitainen. Mutta toivotaan, että toinen sitkeä sissi pysyy kyydissä ja kasvaa isoksi ja vahvaksi. 
 
On siinä MennaHilla ollut aikamoinen utra. Tsemppiä!
Rosytar mulla on molemmista raskauksista ollut niin, että neuvolan laskema laskettu aika on päivää ennen Vaun:n laskurin laskettua aikaa. Tällä kertaa sitä aikaa varatessani ääneen ihmettelin ja neuvola vielä tarkisti, että olin laittanut kierrot ja päiväykset ihan samoin, kuin hänkin ja silti heitti sen päivän. Aika jännä.
 
Ultrassa näkyi eilen meidän puikula, ja viikkoja olisi tämän mukaan kasassa 9(:(ja kokoa ruhtinaalliset 22,5mm:D)
Sydänsykki<3 Seuraava ultra on keskusairaalassa viikolla 11(=
Eli parisen viikkoa, jos maltan odotella.

Jos silloin saisi uuden LA, nyt se on neuvolan mukaan 5.5.-13.
 
Mulla on huomenna heti töiden jälkeen eka neuvola. Ei jännittänyt tai muutakaan sellasta, ainakaan ennen kun äiti lähetti viestin tänään illalla et joko jännittää. Ja nyt kyllä sit jännittää! En edes tiedä miksi, olin kaverin kanssa hänen ekalla neuvolakäynnillään eli tiedän mitä siellä puhutaan ja tehdään. Silti on maha täynnä perhosia! Ihan kauheeta. Toisaalta haluisin miehen mukaan mut taidan silti vaan mennä yksin. Onpahan sit kerrottavaa ja selattavaa kun kotiin pääsee :) töitä enää huominen ja ylihuominen ja sit ens viikko vapaa, ihanaa!!
 
Mulla oli tänään eka neuvola ja tosiaan ihan puhumistahan se oli :)
Verenpaine ja paino otettiin, mutta siinä tutkimukset. Silti jotenkin tuntuu mukavalta, kun raskauteni on tavallaan huomioitu.
Netistä kattelin, että uudelleensynnyttäjillä seuraava neuvola vasta viikoilla 22-24, ja ensisynnyttäjillä viikolla 18. Minä sain kyllä seuraavan ajan viikolle 16 :) Ihan kiva, aattelinkin, että onpas pitkä väli, kun tuota netistä selailin :)
Nyt pähkäilen, että pitäiskö mennä sinne varhaisultraan, yksityiselle vai ei. Mulla on näitä pelkoja, niin olisihan se hyvä. Toisaalta neuvolan ohjaama ultra saattaa tulla jo kahden viikon päästä... Mutta toisaalta sitten vasta 6 viikon päästä. Voivoi kun vaikea päätös.
Koskahan se ultra kutsu tulee?
 
Eilen tosiaan oli se eka ultra. Siellä pieni papu näkyi ja sykekin löytyi :)
Laskettuaika siirtyi eteemmäs, kuten jo olettaa saattoi pitkän kierron vuoksi. Nyt on siis viikkoja 7+2 ja laskettuaika näillä näkymin onkin 28.5.
 
Mulla oli eilen eka neuvola. Sitä samaa puhumistahan tuo. Seuraavan ajan sain jo viikolle 14+. Silloin on lääkäri. Eli meillä kyllä useemmin myös toisen raskauden kohdalla noita neuvoloita. Tänään kävin taas kontrolliultrassa ja pikkuinen oli hienosti kirinyt kokoa kiinni ja viikot olivat jo 8+0. Laskettua ei muutettu ja se on 21.5., jonka mukaan viikkoja on 8+2. Nyt lääkäri antoi toivoa raskauteen eikä kontrolleja enää ole mikäli ei vuotoa tule. Huoh, ihan aamu siis ollut! <3 Niskaturvotus on kai 7.11., tai ainakin viikolla 45. Neljä viikkoa siihen vielä...
 
Täällä kans käyty ar-ultrassa, vastas viikkoja 6+6, sydän löi vimmatusti ja L.A 31.5. :) Huomenna soittelen neuvolaan ja varaan ekaa aikaa :)
 
Onnea hyviä ultra- ja muita uutisia saaneille!

Mullakin on vähän parempia uutisia tällä kertaa. Kävin tänään yksityisellä np-ultrassa, koska se kunnallinen oli niin epämääräinen, eivät saaneet kunnon mittoja, enkä saanut vastauksia kysymyksiini.

Päätulos nyt tietty oli sama: toinen sikiö on lopettanut kasvunsa pari viikkoa sitten. Lääkäri tutki ettei ole mitään virtauksia sinne suuntaan enää ja ei ollut; se pieni sulaa/imeytyy parin viikon sisällä pois. Kalvo näiden kahden sikiön välillä oli vahva, eli ovat erimunaisia eikä toisen menehtymisen pitäisi vaikuttaa mitenkään toiseen. Saatiin pari kuvaa kaveruksista yhdessä, ihan kiva muisto :)

Elossa oleva kaveri vastasi nyt viikkoa 11+4 eli taas hypättiin pari päivää eteenpäin. La on kuitenkin vielä neuvolan 30.4, vaikka mä pitäydyn kyllä menkkojeni mukaisessa 1.4 :) Nyt kaveri oli suosiollisemmalla päällä ja näytteli itseään. Niskapoimu oli kolmen mittauksen keskiarvona 0,6mm (0,6mm; 0,5mm; 0,6mm) eli aika paljon pienempi kuin kunnallisen mittaus (2,0mm). Nenäluut näkyivät selvästi eli sekin on hyvä merkki. Ihan huojentava tieto, etenkin kun ei päästä siihen veriseulaan :)

Sydän, vatsapeitteet, kallo ja selkäydinkanava olivat normaalit. Samoin sormien rivistö ja nilkat. Lopuksi lekuri katsoi vielä vauvan pääpiirteissään 4d-ultralla. Myös siinä niskapoimu oli olematon ja vatsapeitteet ym. kunnossa. Syke oli tasainen 168/min. Kuulemma hyvä merkki, että kaveri kasvaa pari päivää "edellä" ja että syke on korkea.

Paperissa lukee näköjään myös "genit. ovat mahd. ss+", tiedä sitten meinaako se tyttöä vai poikaa :D Eiköhän se genitaaleihin viittaa kuitenkin? Ultrassa olin näkevinäni ulokkeen jalkovälissä kun pipana venytteli jalkojaan, mutta tässä vaiheessa vissiin klitoris ja pippeli näyttävät molemmat samoilta :)

Oli kyllä todella huojentava käynti. Maksoi 150€, mutta tästä mielenrauhasta oli syytä maksaakin :)
 
katsoin viikon päivän kun on laskettu aika.
kalenterin mukaan keskiviikko on 8 päivä, eli meidän vauvan laskettu päivä.
eli tiistai on +6, eikä maanantai.
 
harmillista miten voi tapahtua. hienoa että toinen kaveri masussa voi hienosti.
jos saa kysyä oliko raskaus erillainen , minulla on geeneissä mahollista molemmilta vanhempien kautta(jonka vuosi sisaret varmaakin manaa joka raskaus monikkoa) , saada monikko raskautta mutta hyppäisi sukupolven ohi äitini puolelta, paitsi isäni sisaruksissa kaksoset. sisarilleni ei ole tullut monikkoraskauksia.
 
Takaisin
Top