Ultraäänitutkimukset

No ei löytyny sykettä vieläkää ja oli mitoiltaa jo pienempi joten aika selvä peli :sad001 Tosin en mä muuhun enää uskonukkaa ku oireetki on vähentyny. Mä poistun nyt täältä, onnellista odotusta kaikille! :Heartred
 
Mullakin vasta ensimmäinen menossa mutta jotkut ovat kai tuollaisia ajoissa aloittaneita vauvatehtaita (no offence) :D
Mä näin sydämen pamppailevan jo mutta silti elän kauheessa epävarmuudessa kokoajan jostain syystä. Kai se helpottuu hiljalleen, toivon ainakin että pääsen nauttimaan jossain vaiheessa!
Ajoissa aloittanut vauvatehdas on kyl hauska :D jos kertoisin kaikki mitä mulle on kommentoitu lasten lukumäärästä niin varmaan loukkaantuisitte mun puolesta. Mut toi oli musta ihan kauniisti sanottu :)
 
Ajoissa aloittanut vauvatehdas on kyl hauska :D jos kertoisin kaikki mitä mulle on kommentoitu lasten lukumäärästä niin varmaan loukkaantuisitte mun puolesta. Mut toi oli musta ihan kauniisti sanottu :)
Joillekin se vauvojen saanti on selkeä asia jo 20 vuotiaana, ja jos on oikea mies ja fiilis niin miksi ei aloittaisi? Itse tiesin 15 vuotiaana että haluan lapsia, oikean miehen löytäminen kesti hieman kauemmin kuin ajattelin nuorempana :) uskon että teille on sanottu rumastikin, mutta sinä varmasti korjasit heitä kohteliaasti :wink
 
Joillekin se vauvojen saanti on selkeä asia jo 20 vuotiaana, ja jos on oikea mies ja fiilis niin miksi ei aloittaisi? Itse tiesin 15 vuotiaana että haluan lapsia, oikean miehen löytäminen kesti hieman kauemmin kuin ajattelin nuorempana :) uskon että teille on sanottu rumastikin, mutta sinä varmasti korjasit heitä kohteliaasti :wink
Joillekin on joskus tullu sanottua hyvinkin ” kohteliaasti” mut nykyään melkeen annan asian olla. Ei sellaset ihmiset muutu mun sanoista ketkä kuvittelee et heil on oikeus kommentoida toisten elämänvalintoja.
 
Ylihuomenna varhaisultra, yritystä 1,5v takana, ja pelottaa niin paljon. Tai ennen tätä päivää ja keskustelupalstoja ei pelottanut.:playful:
 
Nyt ollaankin jännän äärellä. Kävin varhaisultrassa ja sikiö oli melkein 2 viikkoa pienempi kuin laskureiden mukaan. Olisi siis menkkojen mukaan pitänyt olla 7+6 mutta sikiö vastasi viikkoja 6+1. Syke kyllä näkyi ja kaikki oli ulkoisesti kunnossa. Kyseessä joko viivästynyt kehitys ja sitä todennäköisesti seuraava keskenmeno tai myöhäisempi ovulaatio, joka on lääkärin mukaan ihan normaalia. Meen seurantaultraan 2 viikon päästä katsomaan onko kasvua tullut. LA muuttui 12.5., joten siirryn varmaan toukokuisten puolelle jännittämään.
 
Nyt ollaankin jännän äärellä. Kävin varhaisultrassa ja sikiö oli melkein 2 viikkoa pienempi kuin laskureiden mukaan. Olisi siis menkkojen mukaan pitänyt olla 7+6 mutta sikiö vastasi viikkoja 6+1. Syke kyllä näkyi ja kaikki oli ulkoisesti kunnossa. Kyseessä joko viivästynyt kehitys ja sitä todennäköisesti seuraava keskenmeno tai myöhäisempi ovulaatio, joka on lääkärin mukaan ihan normaalia. Meen seurantaultraan 2 viikon päästä katsomaan onko kasvua tullut. LA muuttui 12.5., joten siirryn varmaan toukokuisten puolelle jännittämään.
Tulehan kertomaan meille miten menee! Milloin plussasit? Jos oli myöhäinen plussa omien laskelmien mukaan niin voihan se olla että se vain kiinnittyi paljon myöhemmin ja sen takia kehitys on eri luokkaa kuin laskelmien mukaan. Mulla heitteli 3-4päivää ja se on kuulemma normaalia, varsinkin kun en ollut varma minun ovulaatiosta.
 
Milloin porukalla on NT ultra tulossa täällä? Mulla vasta ensi kuun alussa, ja tuntuu että siihen on niiiiin pitkä aika :)
 
Tulehan kertomaan meille miten menee! Milloin plussasit? Jos oli myöhäinen plussa omien laskelmien mukaan niin voihan se olla että se vain kiinnittyi paljon myöhemmin ja sen takia kehitys on eri luokkaa kuin laskelmien mukaan. Mulla heitteli 3-4päivää ja se on kuulemma normaalia, varsinkin kun en ollut varma minun ovulaatiosta.


Joo, mullakin sama homma. Ilmeisesti kovan stressin takia mulla ollut kierto aaaivan sekaisin ja ovulaatiokin tullut normaalia reippaasti myöhemmin (vrt 28pv kiertoon). (Koon mukaan nyt 8+2 ja laskennallisesti 9+5)
Lopulliset viikot selviää vasta myöhemmin kun eka varsinainen ultra, siihen asti fiilistely on vähän molempien viikkojen kehityskaarta lukemista sikinsokin. :wacky: Neuvolassa mennään siihen asti tuon 9+5 mukaan.

NT-kutsua ei ole vielä tullut, sitä ja aikaa odotellessa..:happy:
 
Mulla nt-ultra 14.10 eli vielä hiiiiiirmu pitkä aika siihen. Päivät tuntuu usein matelevan, vaikka toisaalta johan tässä on yllättävänkin iso osa takana raskautta :bored:
Eka neuvola ensi viikon maanantaina.

Te jotka olette töissä, oletteko käyneet palkattomalla ajalla neuvolassa/ultrissa vai oletteko heti kertoneet esimiehelle? Neuvolassahan saa käydä työajalla, jos käynneistä ilmoittaa esimiehelle, näin olen ymmärtänyt. Ainakin mulla on ensi viikon käynti klo 12.00 ja työpaikalta menee 30min suuntaansa ajaa, joten tulee väkisinkin 2-3h miinukset, riippuen kuinka kauan neuvolassa menee... ja sitten pitäisi niitä korvata jo muutenkin väsyneellä olotilalla :dead:
 
Mulla on ens tiistaina nt. Tulkaahan hei muuten juttelee salaiselle puolelle, siellä on parempi yksityisyyden suoja kun ei ihan kaikki näe mitä kirjoittaa ja voi vähän laajemmin halutessaan kertoa juttuja! :)
 
Joo, mullakin sama homma. Ilmeisesti kovan stressin takia mulla ollut kierto aaaivan sekaisin ja ovulaatiokin tullut normaalia reippaasti myöhemmin (vrt 28pv kiertoon). (Koon mukaan nyt 8+2 ja laskennallisesti 9+5)
Lopulliset viikot selviää vasta myöhemmin kun eka varsinainen ultra, siihen asti fiilistely on vähän molempien viikkojen kehityskaarta lukemista sikinsokin. :wacky: Neuvolassa mennään siihen asti tuon 9+5 mukaan.

NT-kutsua ei ole vielä tullut, sitä ja aikaa odotellessa..:happy:
PK seudulla tehdään NT-ultran lähete neuvolassa ja sit käy itse varaamassa se sopivana päivänä vain. Aika kätevä systeemi kyllä, mutta pitää mennä keskustaan asti sitten, kun ennen aikaa pystyi menemään ihan omaan lähisairaalaan.

Mulla nt-ultra 14.10 eli vielä hiiiiiirmu pitkä aika siihen. Päivät tuntuu usein matelevan, vaikka toisaalta johan tässä on yllättävänkin iso osa takana raskautta :bored:
Eka neuvola ensi viikon maanantaina.

Te jotka olette töissä, oletteko käyneet palkattomalla ajalla neuvolassa/ultrissa vai oletteko heti kertoneet esimiehelle? Neuvolassahan saa käydä työajalla, jos käynneistä ilmoittaa esimiehelle, näin olen ymmärtänyt. Ainakin mulla on ensi viikon käynti klo 12.00 ja työpaikalta menee 30min suuntaansa ajaa, joten tulee väkisinkin 2-3h miinukset, riippuen kuinka kauan neuvolassa menee... ja sitten pitäisi niitä korvata jo muutenkin väsyneellä olotilalla :dead:
Mulla taitaa olla 11.10 se neuvola eli siihenkin on tooosi pitkä aika vielä! Mä tosiaan olen työtön ja opiskelija joten saan rahaa liitolta tällä hetkellä. Haen vielä työpaikkaa, mutta en tiedä kannattaako. Kohta en ehdi olla kuin 6kk töissä ennen kuin jäisin äitiyslomalle. Mutta kotona tulee kyllä tylsää olla jos en pääse mitään tekemään. Toivon siis että vielä löytyisi joku työpaikka. Mä tein usein etäpäiviä kun oli jotain gyne tutkimuksia esim. silloin säästi ajomatkan työpaikalle ja takaisin (kestää varmaan just se 30min per suunta). Ja mulla oli ihan liberaali pomo. Välillä se ei edes tiennyt missä olin vaikka olin sanonut sitä edellisenä päivänä. Joten ei kukaan kysellyt siltä enää. Jos saan työpaikan niin sanon kyllä että käyn tutkimuksissa ja teen sisään nämä työtunnit. Mutta koska olisin koeajalla (ja tiedän ettei saa raskauden takia antaa potkut, mutta ei sitä koskaan tiedä) niin en haluaisi kertoa suoraan heille missä käyn tai miksi käyn, ja periaatteessa ei tarvitsekaan. Pomot voi toki pyytää että tuo todistukset käynneistä ja silloin toki voi selvitä. Yksi edellinen työpaikka vaati aina heti ensimmäisestä poissaolopäivästä piti olla sairaslomatodistus, aika tarkkaa kyllä ja kulttuuri oli muutenkin kuin lastentarhassa. Siksi kai lähdinkin sieltä kun olisin voinut vain huonosti siellä.
 
Mulla on ens tiistaina nt. Tulkaahan hei muuten juttelee salaiselle puolelle, siellä on parempi yksityisyyden suoja kun ei ihan kaikki näe mitä kirjoittaa ja voi vähän laajemmin halutessaan kertoa juttuja! :)


En pääse kai sinne ihan viel kun niin uusi täällä:bag: heti kun kuukausi tulee täyteen niin suunta sinne!
 
Muokattu viimeksi:
Meillä kuun lopussa nt-ultra, jännittää. Tänään käytiin avoimessa neuvolassa ja kuultiin hetken aikaa sydämenlyönnit :Heartred:Heartpink

Mun pomo tietää raskaudesta ja meillä ei tarvi korvata matkoja ultraan ja takasin, aikaa kuluu se 20min/suunta + ultraus.
 
Mullakin ois ens torstaina nt- ultra, sillon olis 13+0. Jännittää ihan älyttömästi. Aika kyllä mennyt tosi nopeaan, kohta jo eka kolmannes ohi! Toivon vaan että vauvalla olisi kaikki hyvin. Pitää vielä pitkä viikko odottaa, odottavan aika on pitkä:nailbiting:
 
Mulla on ultra 30.9. eli ei mikään kauheen pitkä aika enää.

Mä en ole itse vielä ilmoittanut esimiehelle asiaa, mutta siltikin käyn työajalla neuvolassa, verikokeissa jne. Meillä ei oikeastaan kukaan seuraa menemisiä niin ei tarttee kenellekään selitellä. Niin ja sitten tietenkin pidän myös etäpäiviä useasti semmoisina päivinä kun on jotain menoja.
 
Tänään oli eka virallinen ultra, oman laskeman mukaan 12+0 ja lääkäri tulkitsi mittojen avulla (49mm crl) että olisi 11+5 :) Tyyppi löytyi nopeasti ja syke oli kohdallaan, eikä löytynyt mitään poikkeavaa. Käynnistä jäi tosi mukava olo miehen kanssa vaikka aika pikainen käynti olikin. Kaikki vaikutti siis olevan normaalisti ja hyvin ja nyt saisi alkaa itse siirtyä henkisesti toiselle kolmannekselle. Jännää!:happy093:Heartred
 

Liitteet

  • 7CA1F5D0-F659-45F6-BF8C-E1F4E7F8132E.jpeg
    7CA1F5D0-F659-45F6-BF8C-E1F4E7F8132E.jpeg
    42.6 KB · Katsottu: 26
Takaisin
Top