Ultraäänitutkimukset

Mulla unborn heart Doppler, joka liitetään puhelimeen ja näyttää sykkeet. Ekan kerran kuuntelin perjantaina 9+0. Tänään toistamiseen. Ihan ok laite vaikka itseä häiritsee piuhat jotka tuntuu olevan tiellä. Alhaalta pitää etsiä että löytyy.
 
Ite oon myös miettinyt että tilaisin dopplerin.. Täytyy varmaan alkaa käytettyjä ketselemaan. Yhtään en oo kyllä asiaan aiemmin perehtynyt että minkälainen kannattaisi olla..
 
Mä kans ostin käytettynä jonkun dopplerin, jossa näyttö ja siinä näkyy sit sykkeet. Pitäis tulla parin päivän päästä postiin.
Oon edellisissä raskauksissa löytänyt sykkeet 9+3. Keskiviikkona ois samat viikot niin silloin meinasin kokeilla taas :)
Se tuo itselle niin paljon mielenrauhaa.
 
Täytyy kans kysellä, vieläkö siskolta löytyy lainaan.. Mukava laite, kunhan muistaa olla seuraamatta sykelukemia sen tarkemmin! Ovat kuitenkin epätarkkoja kotilaitteita :shy:
 
Mun mies on se joka haluaa tuollaisen kotidopplerin. Se taisi omistaa yhden mutta lähti tyhmänä lainaa sitä exälleen, ja nyt jos lähtis kyselee sen perään niin hänhän tietäisi suoraan mitä varten sellaista tarvitaan ja en ehkä ihan vielä haluaisi kuulle hänen mielipiteensä meidän raskaudesta. Mutta joo hän ajatteli ostaa se meille, joten kai me kolme jossain vaiheessa kuunnellaan sykettä yhdessä. Poikakin silloin ymmärtää hyvin että siellä on joku.. :)
 
Doppler olisi kyllä varmasti hauska. Mä kuitenkin varmaan saisin hirveän stressin siitä, jos joku ei kuulostakaan siltä miltä kuvittelisin että pitää kuulostaa. :rolleyes:
 
:sad001 7+3 ja tuulimuna ultrassa.. Tyhjä arpa. Onnea voittaneille kuitenkin :)
Itse tästä jatkan kohti uusia pettymyksiä..
 
:sad001 7+3 ja tuulimuna ultrassa.. Tyhjä arpa. Onnea voittaneille kuitenkin :)
Itse tästä jatkan kohti uusia pettymyksiä..
Voi ei, paljon jaksuhaleja! Oliko satavarma tämä, ettei ollut liian aikaisin tms? Onko uusi ultra viikon päästä tms?
 
Voi ei, paljon jaksuhaleja! Oliko satavarma tämä, ettei ollut liian aikaisin tms? Onko uusi ultra viikon päästä tms?

Sain lähetteen TYKSiin niin ultraavat siellä vielä kertaalleen ennen tyhjennyslääkkeitä. Gyne sanoi ettei tietty voi satavarma olla mutta jos siellä pitäisi jo olla yli 10mm kaveri ja tyhjää näkyy niin en tiedä sitten.. Kaikki normaalit raskausoireet kyllä on. Ovis oli hyvin tarkkaan tikutettu että ei tossa luulisi kovin isoa heittoa päivissä olevan..
Mutta mä nyt itken silmät päästä täällä ja odottelen soittoa että pääsen jatkohoitoon. Toivotaan että pikkuinen oli vain piilossa mutta enpä tiiä.. Nyt olen ihan maani myynyt..
 
Sain lähetteen TYKSiin niin ultraavat siellä vielä kertaalleen ennen tyhjennyslääkkeitä. Gyne sanoi ettei tietty voi satavarma olla mutta jos siellä pitäisi jo olla yli 10mm kaveri ja tyhjää näkyy niin en tiedä sitten.. Kaikki normaalit raskausoireet kyllä on. Ovis oli hyvin tarkkaan tikutettu että ei tossa luulisi kovin isoa heittoa päivissä olevan..
Mutta mä nyt itken silmät päästä täällä ja odottelen soittoa että pääsen jatkohoitoon. Toivotaan että pikkuinen oli vain piilossa mutta enpä tiiä.. Nyt olen ihan maani myynyt..

Itse kävin Mehiläisessä ultrassa 6+4 ja sain diagnoosiksi myös tuulimuna/epätäydellinen keskenmeno. Sain myös lähetteen TYKSiin ja pääsin seuraavana päivänä. Siellä saivatkin näkymään alkion ja nyt ensi tiistaina uusi ultra, jossa katsotaan vielä, onko alkio jatkanut kasvua vai onko mennyt kesken. Silloin alkion mitta vastasi 6+1.
Itsellä ei juurikaan mitään raskausoireita ole ja raskaushormoni aika alhaalla, mutta sinuna odottaisin vielä rauhassa TYKSin ultraan :happy::Heartred
 
Kiitos ❤️ toivotaan parasta :) sain ajan TYKSiin torstaille niin nähtäväksi jää Löytyykö mitään vai saanko pillerit kouraan ja kotiin..

Itse kävin Mehiläisessä ultrassa 6+4 ja sain diagnoosiksi myös tuulimuna/epätäydellinen keskenmeno. Sain myös lähetteen TYKSiin ja pääsin seuraavana päivänä. Siellä saivatkin näkymään alkion ja nyt ensi tiistaina uusi ultra, jossa katsotaan vielä, onko alkio jatkanut kasvua vai onko mennyt kesken. Silloin alkion mitta vastasi 6+1.
Itsellä ei juurikaan mitään raskausoireita ole ja raskaushormoni aika alhaalla, mutta sinuna odottaisin vielä rauhassa TYKSin ultraan :happy::Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Sain lähetteen TYKSiin niin ultraavat siellä vielä kertaalleen ennen tyhjennyslääkkeitä. Gyne sanoi ettei tietty voi satavarma olla mutta jos siellä pitäisi jo olla yli 10mm kaveri ja tyhjää näkyy niin en tiedä sitten.. Kaikki normaalit raskausoireet kyllä on. Ovis oli hyvin tarkkaan tikutettu että ei tossa luulisi kovin isoa heittoa päivissä olevan..
Mutta mä nyt itken silmät päästä täällä ja odottelen soittoa että pääsen jatkohoitoon. Toivotaan että pikkuinen oli vain piilossa mutta enpä tiiä.. Nyt olen ihan maani myynyt..
Mä en saanut kiinni mun ovulaatiosta vaikka se olisi pitänyt olla silloin kun testailin, eli se on ollut todella nopea piikki sitten! Aloitin kp 11 testailut, silloin oli semitumma viiva ja ajattelin että se tummuu huomenna taas, eipä tummunut vaan lähti vaalenee. Mutta ultran mukaan hedelmöitys tapahtui vasta kp 15 (jos varhaisultraa uskoisi) eli silloin en kyllä saanut mitään kiinni. Eikä mulla ole mitään merkintää että olisimme sinä päivänä heiluttaneet peittoa (voi olla että olen unohtanut).
Siksi kannattaa odottaa se viikko tms. varmaan että tietää varmasti onko siellä jotain vai ei. Toivotaan että oli vain piilossa tai liian aikaisin! Tulehan päivittelemään tilannettasi meille :) pidetään peukut pystyssä täällä!
 
Pahoittelut MilliOmppu!:sad001 Pidetään kuitenkin vielä peukkuja, kun pääset jatkotutkimuksiin, että löytyisi toveri :Heartblue

Itsellä oli aamulla eka neuvola ja ultrassa juuri viikkoja 9 vastaava virkeä toveri :Heartred Neuvolan virallinen 28 kiertopäivään perustuva laskelma olis jo rv 10, mutta mun kierto oli 34 päivää ja ovis ~kp21, joten nyt "virallinen" l.a tulee np-ultrassa muuttumaan mun laskelmia vastaavaksi. JOS sinne asti päästään :smiley-angelic001
 
Mullakin todettiin eilen tuulimuna, raskausviikot ehkä noin 7+5 :sad001. En usko, että kontrolliultrasta mitään löytyy, kun sinne joskus pääsen. Raskausoireetkin tuntui jäävän sinne gynen pöydälle. Eka raskaus ja koko ajan oli pelotti ja ahdisti, jotenkin tiedostin ettei kaikki ole niin kuin pitää. Parempi toivoa (nyt vaikka sitä vuotoa ja uutta yritystä) kuin elää koko ajan siinä pelossa.:shy:
 
Mullakin todettiin eilen tuulimuna, raskausviikot ehkä noin 7+5 :sad001. En usko, että kontrolliultrasta mitään löytyy, kun sinne joskus pääsen. Raskausoireetkin tuntui jäävän sinne gynen pöydälle. Eka raskaus ja koko ajan oli pelotti ja ahdisti, jotenkin tiedostin ettei kaikki ole niin kuin pitää. Parempi toivoa (nyt vaikka sitä vuotoa ja uutta yritystä) kuin elää koko ajan siinä pelossa.:shy:
Voi harmi kun näitä tulee nyt! Tosiaan odotahan vielä kontrolliin ennen kuin alat vetää sushia kaksin käsin! Täällä oli toinen joka oli varhaisultrassa liian aikaisin, jospa sekin on sun tapauksessa mahdollista? Mä tiedän tosiaan tuon tunteen että kaikki ei ole hyvin, mä silloin ekan raskauden aikana tunsin ettei tässä kaikki ole ok mutta koska olin ensimmäistä kertaa saanut plussan niin olin onnesta sokea. Km vuoto alkoi spontaanisti mutta neuvolasta sanottiin että voi olla ihan jotain muuta, pari päivää myöhemmin otin raskaustestin ja se oli kokonaan tyhjä, ja tiesin kyllä ennen sitä ettei siellä ollut ketään enää.
Nyt pitää vain jatkaa kunnes toisin todistetaan. Luin myös jostain tapauksesta missä kaksi lääkäriä olivat ultranneet ja todenneet keskenmenoksi tms. Nainen ei ollut uskonut siihen mutta otti tyhjennyslääkkeet silti, ne eivät toimineet ja kun kävi muutaman päivän päästä taas lääkärissä niin sydän löytyi. Eli kyllä lääkäritkin tekevät virheitä...
 
Voi ei :sad001
Itse tulin juuri Tyksistä kotiin ja kontrolli viikon päästä.. Vaikka mun mielestä siellä ei nyt näy mitään..
Oireisiin eivät kommentoineet mitään koska niitä nyt voi olla tai sitten ei tai ihan mitä vaan..

Tsemppiä sinulle! Itse olen jo 39v ja tässä on reilu vuosi ollut yritystä takana ja vuosi sitten oli km ja nyt tämä..

Kyllä jumala on ollut aika hippi kun on naista suunnitellut.. Ei tässä ole kyllä mitään logiikkaa mitä tulee oireisiin, raskautumiseen yms. Itsehän olen insinööri ja voi luoja että on ollut haastavaa tämä oireiden kirjo tai oireettomuus ja kaikki

No.. Niin tai näin niin nyt odotellaan.. Ja jos ei muuta niin uutta yritystä kehiin

Mullakin todettiin eilen tuulimuna, raskausviikot ehkä noin 7+5 :sad001. En usko, että kontrolliultrasta mitään löytyy, kun sinne joskus pääsen. Raskausoireetkin tuntui jäävän sinne gynen pöydälle. Eka raskaus ja koko ajan oli pelotti ja ahdisti, jotenkin tiedostin ettei kaikki ole niin kuin pitää. Parempi toivoa (nyt vaikka sitä vuotoa ja uutta yritystä) kuin elää koko ajan siinä pelossa.:shy:
 
Kiitos kaikille tsempeistä :Heartred Tänään alkoi ruskea vuoto ja vatsaa koskee, eli todennäköisesti jotain tulee nyt kohtapuoliin ulos. Katotaan nyt, mitä tästä tulee. Ite oon 36, ei koskaan mitään gyne-ongelmia. Koville ottaa ajatella niitä kaikkia mahdollisia sörkkimisiä ja tutkimuksia, mitä tästä voi seurata.

Jotenkin tuntuu, että ruumis luovutti sen eilisen ultran jälkeen. Yritti pitää kiinni raskaudesta niin kauan kuin pystyi ja antoi sitten periksi, kun oli lupa antaa. Mä oon biolääketieteen tutkija, ja vaikka töissä ajattelen vaan soluja ja geenejä ja säätelytekijöitä ja biologiaa, niin silti omassa kehossa uskon jotenkin tämmöseen huuhaa mieli-keho -yhteyteen. Toisaalta onhan monilla tutkimuksissakin todettu, että placebo-lääkkeet on yhtä tehokkaita kuin oikeat lääkkeet, jos potilaat vaan saadaan uskomaan lumelääkkeen tehoon eli ehkä siinä voi olla jotain perääkin.

On kans miettiny tota naiskehon logiikkaa! Yleensä luonto tekee asiat jotenkin järkevästi, mutta näiden tuulimunien suhteen ihmisessä on kyllä joku valuvika. Miksei ole jotain signaalia, että "joo, nyt ei menny putkeen, pistetään tää pois", joka toimis aina jo ihan siellä alussa..? :violent001 Pitäis ehkä alkaa tutkia asiaa, nyt ois just paljon apurahoja haettavissa.
 
Muokattu viimeksi:
Suuret pahoittelut kaikille, jotka saaneet huonoja uutisia ekasta ultrasta :Heartred
Onko muita menossa tänään ultraan. Mä oon ja jännittää ihan kamalasti. Mulla oli tossa jakso, kun ei oireen oiretta. Nyt taas ollut pahoinvointia. Tietenkin oon lukenut, että voi olla oireita vaikka kaikki ei olisikaan hyvin.
Mä sanoinkin miehelle, että joko asiat ei oo hyvin tai sitten siellä on kaksoset! Mulla siis fiilikset menee laidasta laitaan ja kun oon oireita miettinyt, niin oon vakuuttunut kaksosista jos oon raskaana onnellisesti :love022
Mähän siis plussasin tosi tosi aikasin, mulla on ollut paljon voimakkaammat oireet kuin aikaisemmissa raskauksissa ja semmonen ihme kaksosfiilis?!
No joo, nää on näitä kun on aikaa pohtia ja puntaroida..

Tänään onneksi selviää mikä tilanne..huh, jännittää.
 
Mulla piti tänään olla neuvolan lääkäriultra missä piti saada vahvistus sille keskenmenolle ja saada lähete naisten polille, mut lääkäri oli sairastunu ja aika siirrettii viikon päähän :banghead: Kyllä on hyvää tuuria taas. Kävin verikokeissa ja hcg oli noussu parissa päivässä n. 2000. Taitaa olla aika pieni nousu kyllä, mut nyt en sit tiiä uskallanko kuitenkaa huomenna ottaa mitää ku ollaa menossa kavereitten kanssa syömää ja viettää iltaa :confused: Varasin nyt sitte hätäpäissäni perhe-artee ajan, kiva mennä sille samalle kätilölle joka jo sano ettei oo mitää toivoo enää :oops:
 
Takaisin
Top