Ultraäänitutkimukset

Nyt oli eilen maanantaina niskaturvotusultra ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. :love7

Oli kyllä superihana nähdä maha-asukki viimein ja herranjestas mitä menoa siellä oli  :hilarious::grin
Nyt tuntui ekan kerran oikeasti siltä, että uskaltaa luottaa raskauteen ja siihen että kaikki menisi hyvin. Kerrottiin 6v, että hänestä tulee isoveli ja nyt se mato on ulkona purkista, koska lapsi kertoo kyllä kaikille :lurking::grin:bag:

Ei meinannut muuten tulla ultraajalla mittojen ottamisesta mitään, kun tämä vaan ojensi itseään ihan väärään suuntaan kaarelle :hilarious: pää-perämitta olisi siis pitänyt saada sikiöasennosta, ei tullut puhettakaan.. :hilarious:

Nyt oli jännä se, että mittojen mukaan raskaus olisikin pidemmällä mitä on laskettu! Mutta koska ei saanut luotettavia mittoja tuon asennon takia, niin sovittiin että mennään pienimmällä isolla mikä saatiin. Ultrapäivänä oli siis rv 12+2 ja merkkasi papereihin 12+6. Neljä päivää saa heittää ja laskettua ei vielä muuteta. Muut mitat näytti 13 ja yli, mutta oli sitä mieltä ettei saata olla niin iso kuitenkaan. Onko tietoa mitä hyötyä on lasketun ajan muuttamisesta? Meinasin, jos seuraavassa ultrassa muistetaan tämä ja katsotaan tarvitseeko sitä muuttaa, mutta täti oli sitä mieltä ettei sitä silloin enää muuteta o_O mietin tuliko tehtyä tyhmästi kun mentiin tuolla pienemmällä luvulla.
Mulle sanottiin että NT ultrassa vaihdetaan laskettu aika jos ero on yli viikon siitä mitä viimeisistä menkoista on laskettu.
Eli en olisi huolissani asiasta, jos se oli väärässä asennossa niin on varmaan vaikeampaa saada jotain selkeitä tuloksia. Mutta hyvä jos hän siellä on aktiivinen jo!
Varhaisultrassa meidän masuasukki oli muutama päivä pienempi kuin laskettu, mutta se sanoi ette LA vaihdeta jos sama luku tulee NT ultrassakin. Mä oon laskelmieni mukaan 12+6 ultran aikana eli kaikki yli 12+ on sopiva luku meille. Toivon että meilläkin on kaikki hyvin, pikku limen-kokoinen ei tunnu vielä mutta välillä on sellaisia perhosia, vähän kuin ilma liikkuisi vatsassa mutta vähän erilaisia. Ilman tunnistan kyllä, mutta kun tämä on ehkä vähän erilaista, mietin että voisko se olla nyyttimme? Olen ensikertalainen joten en voi olla varma, mietin vain että onko se normaalia että voi tuntea tähän aikaan jotain. Varmaan he jotka ovat jo synnyttäneet tietävät mitä tuntea :)
 
Oon kuullut että jotkin tuntevat ensiliikkeet juuri perhosia, että voi hyvinkin olla :)

Meillä nt-ultra takana ja laskettua aikaa siirrettiin 9 päivää eteenpäin neuvolan laskuista :grin nyt on siis menossa 10+2 :). Kiva että vihdoin selvisi se millä viikoilla olen ja että siellä ylipäänsä edes on ketään :happy:
 
Mä satuin eilen näkemään mun beta hcg ja s-pappa tulokset Kanta.fissä, en tiedä sitten olivatko he siellä vahingossa koska virtsakokeiden tulokset olivat hävinneet. Anyway, hyvin alhaiset lukemat molemmissa (mähän menin heti googlaamaan mitä muilla oli ollut) mutta ei lukenut tuo MoM tulos eli ei voi mitään päätellä näiden perusteella vielä. Lisäksi, näistä tuskin oli otettu huomioon että koska on ylipainoa niin tuo pitoisuus on vähäisempi mun veressä kuin normaalipainoisessa. Muuten noiden tuloksien perusteella olisin jo saanut keskenmenon tms. (who know, voihan se olla tulossa vielä kun tässä rv 11 vasta menossa) Mutta vähän siis hermostuttaa tuo nt-ultra nyt, ei kannattaisi googlaa tai katsoa tuloksia kannasta, tulee vain huonoja unia sen jälkeen!
 
Voi ei, kuinka vahvaa tulkintaosaamista nuo tulokset vaativat? Nimim. Aamulla labroissa käynyt
 
Voi ei, kuinka vahvaa tulkintaosaamista nuo tulokset vaativat? Nimim. Aamulla labroissa käynyt

Ne vaatii sen riskilaskentaohjelman. Pelkillä veriarvoilla ei tee mitään. Tarvitaan niskaturvotus, ikä jne. :-)
Eli itse ei pysty oikein niistä mitään sanomaan.

Mikä tuo pappa oikein on? :anyone

Se on toinen seulonnassa otettavista veriarvoista :-)
 
Ultrassa löytyi keskeytynyt keskenmeno, ensiviikolla aletaan tyhjentämään jos ei itsestään tyhjene :sad010
 
Joo tänään olivat poistuneet järjestelmästä jo, eli joku lisää ja sit joku poistaa niitä sieltä. Nuo beta hcg ja spappa ovat lukuja niihin riskitekijöihin, se kaava on monimutkainen, tarvitset niin paljon tietoja siihen että saat ne riskiluvut oikein enkä yritä edes kokeilla niitä, vaikka löysin enkuksi jonkun joka laskisi sitä. Arvelen mun ylipaino laimentavan noita sen verran että eivät oikeasti ole huonot (tai toivon näin) luin verneri.net sivulla että kannattaa jättää laskennat ja tulkinnat lääkärille, ja näin varmaan kannattaakin! Toivon toki että kaikki on ok silti!
 
Ultrassa löytyi keskeytynyt keskenmeno, ensiviikolla aletaan tyhjentämään jos ei itsestään tyhjene :sad010

Meillä tänään sama kokemus... Paitsi että aloitettiin lääkkeellinen tyhjennys heti tänään.

Mentiin siis nt-ultraan, olisi pitänyt olla tänään 12+0, mutta ultrassa näkyikin vain tyhjä, kasvanut kohtu, ilmeisesti ruskuaispussin jäänteet ja istukka. Olin käynyt varhaisultrassa 6+3, jolloin kaikki näytti olevan ok ja sykekin näkyi. Sitä ennen kävin aiemmin varhaisultrassa, kun luulin jo olleeni kuukautisten perusteella päivillä 6+>, mutta todettiin alkion olevan vähän pienempi, 5+1 silloin. Alkio kuitenkin siis kasvoi silloin reilun viikon aikana kahden varhaisultran välillä ihan normaaliin tahtiin, joten oletettiin mun epäsäännöllisen kk kierron vaan tehneen tepposet ja ovis olisi ollut oletettua myöhemmin. Tänään kuitenkin kätilö ja lääkäri totesivat, että alkiota ei näkynyt kohdussa enää ollenkaan, eli oletettavasti kuihtunut melkein heti sen tokan varhaisultran jälkeen pois.

Olo on tosi järkyttynyt ja surullinen. En meinannut ymmärtää aamulla, mitä ultrassa tapahtui. Onneksi puoliso oli mukana, itseltä olisi mennyt muuten varmaan aivan ohi iso osa kätilön ja lääkärin puheista. Ei ollut tuntunut mitään erityisiä kipuja missään vaiheessa, eikä tipan tippaa vuotoja. Raskausoireet (pahoinvointi, rintojen arkuus), oli vähän vähentynyt, mutta oletin sen olevan ihan normaalia. Normaalisti käytiin neuvolassa ja labrassa...

Nyt tässä tyhjennellään, vuodot alkoivat noin 5 tuntia lääkkeiden oton jälkeen, ja tuntuu supistusmaisia kipuja, ei onneksi ainakaan vielä älyttömän kovia.

Vähän aikaa täytyy antaa surun tulla ja järkytyksen laimeta, sitten uuteen yritykseen toivottavasti pian :Heartbigred
 
Jekku ja ?, Olen todella pahoillani. Onpa surullisia uutisia.Voimia ja jaksamista teille.
 
Takaisin
Top