Ultraäänitutkimukset

Meillä oli tiistaina ultra ja kirje tuli kotiin eilen perjantaina, se oli päivätty sille tiistaille eli pitäisi varmaan tulla suht nopsaan. Meille kätilö ainakin sanoi, että jos ei ole reilussa viikossa tullut kirjettä, niin sitten tiedustelusoittoa neuvolaan.

Varmasti soittavat perään ihan päivän, parin sisällä jos aihetta on. Ainakin näin sanottiin neuvolassa.
 
Milloin sulla oli ultra? Mulla kun oli maanantaina niin samana perjantaina tuli kirje kotiin. Mut tosiaan kai sieltä soiteltaisiin perään, jos jotain olisi.
On siitä jo aikaa.. en ees muista kui kauan :D varmaan ainakin pari viikkoa, ellei enemmänkin..
 
On siitä jo aikaa.. en ees muista kui kauan :D varmaan ainakin pari viikkoa, ellei enemmänkin..

Kysele nyt ihmeessä perään, jos noin kauan on jo mennyt. Postikin on niin epäluotettava nykyään, jos kirje on vaikka kiikutettu väärään paikkaan tms.
 
Kysele nyt ihmeessä perään, jos noin kauan on jo mennyt. Postikin on niin epäluotettava nykyään, jos kirje on vaikka kiikutettu väärään paikkaan tms.

Enpä taida jaksaa. Kyllähän ne ois ottanut yhteyttä jos jokin ois pielessä. Nt:ssä sanottiin että hyvältä näyttää ja että tuskin mitään löytyy. Ehkä vaan luotan siihen :rolleyes: ja onhan meillä kohta neuvola, oiskohan parin viikon päästä.
 
Enpä taida jaksaa. Kyllähän ne ois ottanut yhteyttä jos jokin ois pielessä. Nt:ssä sanottiin että hyvältä näyttää ja että tuskin mitään löytyy. Ehkä vaan luotan siihen :rolleyes: ja onhan meillä kohta neuvola, oiskohan parin viikon päästä.

En halua peloitella, mutta parhaalle ystävälleni kävi seuraavaa: verinäyteet oli otettu ja nt-ultrassa ei mitään epäilyä herättävää. Kirjettä ei kuulunut, mutta ystäväni ei ollut huolissaan, "kyllä joku ottaisi yhteyttä jos on tarve". Seuraavalla neuvolakerralla ohimennen ajatteli kysyä tuloksia ja terkkarin naama valahti valkoiseksi, tulos oli raja-arvojen alle. Aikaa oli kulunut jo pitkäälle ja vasta tässä vaiheessa ystäväni pääsi jatkotutkimuksiin. Ja jottei vieläkään mennyt putkeen, ei saanut nipt-testin tuloksia. Onneksi tässä vaiheessa oli valppaana ja soitteli jatkuvasti kysyäkseen tuloksia. Loppu hyvin, kaikki hyvin, sai terveen toisen lapsen. Mutta en uskaltaisi luottaa vain siihen, ettei mitään kuulu.
 
Huono kokemus ollu sun kaverilla. Mut aion silti luottaa :grin
 
Paljon voimia ja jaksamista kaikille keskenmenon saaneille. Itse sen juuri kokeneena ja läpikäyneenä on tuoreena vielä muistissa. Tsemppihali teille..

Itse pelonsekaisin tuntein kävin puolitoista viikkoa sitten ultrassa ja siellä hän köllötteli potkien pikku jaloillaan. Kaikki näytti olevan hyvin..
 
Kannattaa oikeesti vilkasta se omakanta. Mulla oli siellä tulokset ja suoraan nuo riskien suhdeluvut :)
 
Tänään oli ultra, siellä pienellä kaikki oikein hyvin Venytteli ja hikkakin iski kesken tutkimuksen. Niskaturvotusta 0,9-1,1ml ja pikkuinen oli oikein optimaalisessa asennossa. Vielä saa jännittää toki riskilukuja.
Huh mikä helpotus :grin Nyt voi hetken hengittää vapaammin:love7 Mieskin oli ihastuksissaan kuinka siitä varhaisultran epämääräisestä möykystä oli jo tullut aivan vauvan näköinen, kaikkine sormine ja varpaineen.
 
Täälläkin vihdoin nt-ultra ohi ja ultran mukaan kaikki hyvin :Heartred Kätilö totesi pariinkin kertaan, että hyvän ja kauniin näköinen vauva :love017 Niskaturvotus ihan keskiarvoa ja laskettu aika varmistui huhtikuun puolelle.

Itse emme ihan kaikkea samaa ruudulta nähneet kuin kätilö, mutta ihan vauvaltahan tyyppi jo näytti ja innostui välillä liikkumaankiin hurjasti. Vähän epätodellinen olo vieläkin, että kaikki oli oikeasti hyvin, vaikka mitään oireita ei ole ollut. Miehelle ultra kyllä selkeästi konkretisoi raskautta. Hän totesi sen jälkeen hieman kauhuissaan, että kohtahan vauva jo on täällä, ja jatkoi autossa, että ei ihmekään että olen viime päivinä ollut väsynyt, kun pitää ihmisen alkua kasvattaa :laughing002
 
Oletteko käyneet ekan ultran ja rakenneultran välissä yksityisellä?
En malttaisi odottaa ja kaipaisim vahvistusta, että kaikki on todellakin hyvin.
Toinen lapsi tulossa ja raskaus on ollut ensimmäisen täydellinen vastakohta.
 
Oletteko käyneet ekan ultran ja rakenneultran välissä yksityisellä?
En malttaisi odottaa ja kaipaisim vahvistusta, että kaikki on todellakin hyvin.
Toinen lapsi tulossa ja raskaus on ollut ensimmäisen täydellinen vastakohta.

En oo käynyt. Onko sulla vielä pitkä aika rakenne ultraan? Entä tuntuuko jo liikkeet?
 
Olen myös miettinyt aikaa rakenneultran jälkeen. Sittenkö ei ole mitään ultria enää, jos ei itse mene yksityiselle? Meillä ei neuvolassa ole ultralaitteita lainkaan, moderni metropoli tämä pääkaupunki kun on.

Ja oliko niin, että ohjelmassa on enää yksi lääkärikäyntikin ennen synnytystä? Nämä siis jos kaikki menee kuten kuuluukin.
 
Olen myös miettinyt aikaa rakenneultran jälkeen. Sittenkö ei ole mitään ultria enää, jos ei itse mene yksityiselle? Meillä ei neuvolassa ole ultralaitteita lainkaan, moderni metropoli tämä pääkaupunki kun on.

Ja oliko niin, että ohjelmassa on enää yksi lääkärikäyntikin ennen synnytystä? Nämä siis jos kaikki menee kuten kuuluukin.

Juuri näin. Ei noita ultria ja lääkärikäyntejä tosiaan paljoa ole raskausaikana, jos kaikki menee ns. tavanomaisesti.
 
Juuri näin. Ei noita ultria ja lääkärikäyntejä tosiaan paljoa ole raskausaikana, jos kaikki menee ns. tavanomaisesti.

Tää on kyllä mun mielestä tyhmää, kun terveydenhoitajalla ravataan aika useinkin. Ite oon ainakin tähän mennessä kokenut just ne ultra- ja lääkärikäynnit hyödyllisimmiksi. Terkalta en oo oikeestaan mitään uutta tietoa saannu, vaikka tokin seuranta mukavalta tuntuu (ja sitä kautta pääsee varmaan helposti lääkärille, jos huolta herää). Meillä on neuvolassa ultra, mut ymmärtääkseni vaan lääkärin käytössä :shifty:
 
Jos on tarvetta pelkopoli käynneille, niin siellä ultrataan joka käynnillä.. Ainakin meillä päin.
 
Meillä oli tänään rakenneultra (rv21+2) ja kaikki rakenteet oli kunnossa :Heartbigred Vastasi viikkoja ja liikehti kovasti :grin
Saatiin ihania kuviakin. Yhdessä hän näyttää hauistaan, yhdessä näkyy pikkuiset jalat. Sit saatiin sellanen hurja kasvot suoraan edestä -kuva :laughing002
Niin helpottunut olo!
 
En oo käynyt. Onko sulla vielä pitkä aika rakenne ultraan? Entä tuntuuko jo liikkeet?

Enää viikko , ehkä nyt jaksan sinne odottaa... On vaan ollut muuten elämässä isoja huolia ja suruja niin hiipii pelko siitä, miten voin selvitä jos tässä raskaudessakin tulee jotain kurjaa vastaan.
Ekassa raskaudessa todettiin radi aika varhain ja sen takia ultrassa tuli käytyä etenkin loppuvaiheessa todella usein. Nyt en vielä ole saanut aikaa sokerirasitukseen, mutta eiköhän sama diagnoosi ole edessä taas.
 
Takaisin
Top