Ultraäänitutkimukset

Aina joka kerta puhdistetaan anturi. Näin on aina tehty ainakin kun mua ultrattu alakautta.
Uskoisin että joka paikassa puhdistetaan.
 
Kyllä varmasti puhdistetaan, kortsusta huolimatta! Mutta autoklaavia tommonen anturi tuskin kestää :joyful: En tiedä, mihin sitä geeliä laitettiin esikoisen np-ultrassa, kun geelit reisiä pitkin valuen pompin vauvaa hereille!:bored::bag: Oli kyllä elämän tähtihetkiä :hilarious:
 
Ei tullu hyviä uutisia perjantain kontrolliultrastakaan, ei sykettä vieläkään :sorry: Alkio oli kasvanut sen verran kun päiviäkin oli kulunut ja jotain pientä värinää näkyi, kätilö oli sitä mieltä että syke oli alkanut ja sammunut melkein samantien :sad001

Toivon kyllä että ultrataan vielä lääkärin toimesta ennen kuin mitään lääkkeitä määrätään. Juttelin ystävän kanssa ja hän kertoi, että hänen lapsesta syke oli löytynyt vasta 8+4. 8+0 oli todettu että ei sykettä ja keskeytynyt keskenmeno. Onneksi lääkäri oli tarkistanut vielä tilanteen ennen kuin määräsi lääkkeet. Jäi kyllä mietityttämään, että kuinkahan paljon täysin terveitä alkioita abortoidaan, kun syke ei tarpeeksi ajoissa näy eikä tutkita enempää :confused:
 
Ei tullu hyviä uutisia perjantain kontrolliultrastakaan, ei sykettä vieläkään :sorry: Alkio oli kasvanut sen verran kun päiviäkin oli kulunut ja jotain pientä värinää näkyi, kätilö oli sitä mieltä että syke oli alkanut ja sammunut melkein samantien :sad001

Toivon kyllä että ultrataan vielä lääkärin toimesta ennen kuin mitään lääkkeitä määrätään. Juttelin ystävän kanssa ja hän kertoi, että hänen lapsesta syke oli löytynyt vasta 8+4. 8+0 oli todettu että ei sykettä ja keskeytynyt keskenmeno. Onneksi lääkäri oli tarkistanut vielä tilanteen ennen kuin määräsi lääkkeet. Jäi kyllä mietityttämään, että kuinkahan paljon täysin terveitä alkioita abortoidaan, kun syke ei tarpeeksi ajoissa näy eikä tutkita enempää :confused:

Paljon sulla on nyt viikkoja? Luulis että on hyvä merkki jos alkio on kasvanut.. Mulla oli pysähtynyt kasvu ja kaikki monta viikkoa aiemmin, kun todettiin keskeytynyt keskenmeno..
 
Lia83
Pyydä lääkäriä vielä tarkistamaan. Jossain luki että syke näkyy ultrassa yli 50 vrk hedelmöittymisestä. Meillä kun on kaksosuutta suvussa niin joinain kuukausina mulla on yks ovis heti menkkojen jälkeen ja toinen just ennen seuraavien alkua. Eli toivoa on vielä, varsinkin jos näkyi jotain värinää. Olisko vasta alkanu sydän hiljalleen toimia ?
 
Ps. Voin muistaa ton vrk määrän väärin. Ehtiikö joku tarkistaa?
 
Veikkaan kyllä vähempää, tuo 50 päivää hedelmöittymisestä on jo viikkolla 9 ja varhaisultrasta sanotaan, että jo viikolta 6 eteenpäin voi sykkeen nähdä. Mulla on varhaisultra 7+6 jolloin hedelmöittymisestä on 48 päivää.
 
Paljon sulla on nyt viikkoja? Luulis että on hyvä merkki jos alkio on kasvanut.. Mulla oli pysähtynyt kasvu ja kaikki monta viikkoa aiemmin, kun todettiin keskeytynyt keskenmeno..

Alkio vastasi nyt kokoa 7+0. Mitään hajua ei oikee ollu itellä viikoista kun tosiaan oli edellisessä kierrossa se km enkä oikee ovisoireita havainnu. Pyydän kyllä joo varuiks lääkäriä ultraamaa et varmasti ei oo sykettä ennen ku mitää lääkkeitä otan.
 
Lia83: kannattaa ehdottomasti pyytää viikon päästä tms uusi ultra lääkäriltä. En lähtisi heti luopumaan toivosta jos ei ole ihan varma asiasta. Toki kätilö tekee havaintoja hänen kokemuksien perusteella, eikä häntä voi syyttää siitä. Ei se hänestä ole mukava kertoa että pari ei ehkä sittenkään saisi vauvaa. Nyt vain toivotaan onnenpotkuja!

Mun omien laskelmien mukaan mulla oli rv 7+5 kun kävin ultrassa mutta nyytti vastasi vain 7+1 siellä. Kätilö kuitenkin sanoi että hyvä vahva syke löytyi ja kaikki näytti hyvältä. Muistaakseni syke näkyisi rv 7 aikaisintaan, (eli 6+0 - 6+6) Appissa luki vissiin että yleensä sillä viikolla sydän alkaisi lyömään, mutta mitä jos joillakin alkaa vasta myöhemmin? Onkohan tätä tutkittu?
 
Joo mä kävin tarkistaa ei todellakaan ollu 50 pv vaan 16 pv mut mun mielestä jossain on ollu isompi luku. Koitan tarkistaa viel mistä sen luin.
 
Löysin. Palkittu raskaus app Layette sanoo 25 vrk hedelmöittymisestä.
Se on tarkka, Suomalaisen kätilön (toki teknisessä puolessa auttoi mm hänen veli) tekemä ja kaikki lähdeteokset on näkyvissä ja ne on luotettavia.
 
Sain nyt perjantaille neuvolan kautta ajan lääkärille ni näkee sit tilanteen. Sain myös lähetteen hcg-mittaukseen niin näkee onko nousussa vai laskussa. Jännä että neuvolaterkka oli sitä mieltä että on vielä niin pieni että hyvin voi vielä syke alkaa perjantaihin mennessä :wideyed:
 
Tekisi mieli kyllä käydä ultrassa ihan vaan kurkkaamassa, että kaikki vastaa tilannetta. Niinkuin monella muullakin, olisi kiva saada varmistus. Tällä viikolla on ensimmäinen neuvola. Ehkä sen jälkeen, jos vielä mietityttää.
 
Kaverilla on molemmissa raskauksissa ollut niin, että ekassa neuvolassa vko ~8-9 ei näy syke, mutta np-ultrassa kyllä! Hieman kuumottavat viikot odotella :nailbiting: Ei ole kukaan osannut selittää miksi näin... Raskaana, kunnes toisin todistetaan :Heartpink
 
Mulla np ulta 20.9 jo ja sillon on vasta 11+3 neuvolan laskujen mukaan :/ olisin kyllä halunnu mieluummin sinne 14viikolla :sad001 nyt odottelen täällä verikokeisiin pääsyä...
 
Tänään oli eka neuvola ja myös eka ultra sen jälkeen. Viikkoja 8+1 ja siellä se pieni pyöri menemään, vastaten viikkoja. Liikkui kovasti ja syke näkyi ja kuului hienosti :love017 Vaikka oireita on reilusti, niin silti sitä pelkää että onko kaikki hyvin. Oli käsittämätön fiilis nähdä se omin silmin ja kuulla lääkärin onnittelut.
 
Me käytiin tänään ultrassa perhe artessa, vaikka siis varhaisultrassa käytiin jo 6+5, mutta ihan oman mielenrauhan takia myös nyt, ja sain ajan nt ultraan vasta tosi myöhään, en sitten malttanut oottaa sinne asti :)
Tosi mukavat hoitajat ja saatiin kuvia mukaan, siellä se pieni potki, kieri ja heitti volttia, uskomaton fiilis oli nähdä se!! Mitoiltaan oli edellä, niin oli jo varhaisultrassakin, kenties mun mies osu oikeaan kun veikkas, että meille tulee tuhti vauva :)
Nyt taas voi olla, ainakin tovin, levollisin mielin :Heartred
 
Mä sain nyt lähetteen tänään siihen että pääsen varaamaan vkolle 11-13 se ultraääni. Kuulemma kestää pari päivää että pääsee palveluun mutta sitä odotellessa. Varhaisultrasta on alle viikko ja siitä tuntuu että se oli kauan sitten. Tänään juteltiin siitä että jos tule abnormaali tulos verikokeissa, niin haluanko soiton asiasta ja sanoin että kyllä. Tiedän vain että tulen säpsähtämään aina kun se puhelin soi kunnes saan tulokset. Toivotaan toki että ovat normaalit. Semmoisia mietteitä tänään!
 
Mua kans jännittää vaikka oltiin viimeviikolla ultrassa ja oli viikkoja vastaava pikkunen kohdussa.
Oon myös miettinyt et kotidobleri pitää tilata et saa kuunnella sydänäänet kotona. Tulee kuitenkin huomattavasti halvemmaksi kun jatkuvat ultrat. Muistelen et se angelsounds on alle 50€
 
Mua kans jännittää vaikka oltiin viimeviikolla ultrassa ja oli viikkoja vastaava pikkunen kohdussa.
Oon myös miettinyt et kotidobleri pitää tilata et saa kuunnella sydänäänet kotona. Tulee kuitenkin huomattavasti halvemmaksi kun jatkuvat ultrat. Muistelen et se angelsounds on alle 50€

Mä tilasin muutamia viikkoja sitte itelleni dopplerin.
Halusin sen, missä näkee näytöstä sydämensykkeen, käytettynä tilasin ja maksoin siitä 30e
Huomattavasyi halvempi, ku uutena melkein 80e
Vielä ei oo sydänääniä kuulunu ja nyt 9+2
 
Takaisin
Top