Ultraäänitutkimukset

Meillä on NT-ultra kanssa ens torstaina, oon kyllä oottanut sitä jo piiiiiitkään :joyful:
Meillä saa myös kyllä käydä työpäivän aikana, muttei työajalla.
 
Tänään oli eka virallinen ultra, oman laskeman mukaan 12+0 ja lääkäri tulkitsi mittojen avulla (49mm crl) että olisi 11+5 :) Tyyppi löytyi nopeasti ja syke oli kohdallaan, eikä löytynyt mitään poikkeavaa. Käynnistä jäi tosi mukava olo miehen kanssa vaikka aika pikainen käynti olikin. Kaikki vaikutti siis olevan normaalisti ja hyvin ja nyt saisi alkaa itse siirtyä henkisesti toiselle kolmannekselle. Jännää!:happy093:Heartred
Ihanaa kuulla Lilli! Toivottavasti muutkin saa hyviä uutisia ja voidaan lähtee rauhallisin mielin toiselle kolmannekselle! :)
 
Mulla nt ultra ma 30.9. Oon koittanut olla tuijottamatta kalenteria, että montako päivää vielä, niin nyt tuntuu siltä, että ei siihen oo kauaa enää :Heartred

Ps. Miten tänne saa laitettua kuvia? Mulla tää sanoo aina että on liian iso. Pitääkö se jollain muokkausohjelmalla ensin pienentää vai saatteko muut vaan suoraan laitettua kuvan?
 
Mulla nt ultra ma 30.9. Oon koittanut olla tuijottamatta kalenteria, että montako päivää vielä, niin nyt tuntuu siltä, että ei siihen oo kauaa enää :Heartred

Ps. Miten tänne saa laitettua kuvia? Mulla tää sanoo aina että on liian iso. Pitääkö se jollain muokkausohjelmalla ensin pienentää vai saatteko muut vaan suoraan laitettua kuvan?
Max 5megaa voi olla kuva, eli ei kannata HD kuvia laittaa tänne, kännykamerat saattaa ottaa isompia nykyään jopa, eli katso siinä onko sulla HD laatu päällä. Joskus muokkaan konella paintilla koko vain nopeasti. Useimmiten voi lisätä ilman muokkausta jos ottaa kuvan huonommalla laadulla vaan.
 
Meilläkin varhaisultra ohi, ja kyllä veti herkäksi kun samantien löytyi viikkoja vastaava pikkuinen oikeasta paikasta ja sydän löi lujaa vauhtia :Heartred nyt voi jännittää ehkä vähän vähemmmän neuvolaan ja myös sinne nt-ultraan asti. Oli muutenkin ihana kokemus ja hyvä tyyppi kenellä käytiin. Millainen tuo nt-ultra on? Mitä kaikkea sieltä jo nähdään?
 
Huh, nt ultrassa käyty! Löyty 2 sikiöpussia mutta yksi sikiö ❤ koko vastasi 11+6 mutta laskettu menee neuvolan 11+3 mukaan eli 7.4. Turvotus normaali ja kaikki seulat matalia... Eipäs siellä oikeen muuta selviä ku että kaikkia tarvittavat elimet ja rakenteet näyttää normaaleilta. Sukupuolta ei näe mutta mun mielestä näytti ihan tytöltä sen mikä lie google testi olikaan... Tyttö olokin on kyllä :)
 
Viimeinen postaus tänne.. Kontrolli näytti yhtä tyhjää kuin viikko sitten.. Eli tuulimuna oli ja pysyi tuulimunana. Harmillista varsinkin kun oireet ovat koko ajan olleet ihan kuin olisin raskaana..
No, nyt on lääkkeet otettu ja suklaata ostettu iso pino. Viikon tätä olen jo sulatellut niin eiköhän elämä tästä jatku taas..
Tsemppiä kaikille loppuodotukseen! Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin loppuun asti :)
Kyllä mä täältä vielä perässä jonain päivänä tulen
 
Huh, nt ultrassa käyty! Löyty 2 sikiöpussia mutta yksi sikiö ❤ koko vastasi 11+6 mutta laskettu menee neuvolan 11+3 mukaan eli 7.4. Turvotus normaali ja kaikki seulat matalia... Eipäs siellä oikeen muuta selviä ku että kaikkia tarvittavat elimet ja rakenteet näyttää normaaleilta. Sukupuolta ei näe mutta mun mielestä näytti ihan tytöltä sen mikä lie google testi olikaan... Tyttö olokin on kyllä :)
Ihanaa kuulla että kaikki hyvin! Osallistuitko kromosomiseulontaan? Oliko sulla epäily kaksosista vai mikä tuo toinen sikiöpussi oli? Millä tavalla sinulla on tyttöolo? Mä olen tässä kokoajan kuvitellut että meille tulee poika :) mutta sekin on siksi että mies on varma että se on poika. Se on saanut muakin kutsumaan sitä "poikanimellä". Nt ultra vasta viikkojen kuluttua, huomenna alkaa rv 11 jo, ja ensi viikolla verikokeisiin!
 
Viimeinen postaus tänne.. Kontrolli näytti yhtä tyhjää kuin viikko sitten.. Eli tuulimuna oli ja pysyi tuulimunana. Harmillista varsinkin kun oireet ovat koko ajan olleet ihan kuin olisin raskaana..
No, nyt on lääkkeet otettu ja suklaata ostettu iso pino. Viikon tätä olen jo sulatellut niin eiköhän elämä tästä jatku taas..
Tsemppiä kaikille loppuodotukseen! Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin loppuun asti :)
Kyllä mä täältä vielä perässä jonain päivänä tulen
Tsemppiä suruun sinne! Muista helliä toisianne ja keskustelkaa myös pahoista tunteista ja peloista! Voimahaleja!♥️
 
Ihanaa kuulla että kaikki hyvin! Osallistuitko kromosomiseulontaan? Oliko sulla epäily kaksosista vai mikä tuo toinen sikiöpussi oli? Millä tavalla sinulla on tyttöolo? Mä olen tässä kokoajan kuvitellut että meille tulee poika :) mutta sekin on siksi että mies on varma että se on poika. Se on saanut muakin kutsumaan sitä "poikanimellä". Nt ultra vasta viikkojen kuluttua, huomenna alkaa rv 11 jo, ja ensi viikolla verikokeisiin!
Ei ollu mitään epäilyjä kun en aiemmin ultrassa ollu käyny, ihan yllärinä oli.. Ultrassa siis näky tyhjä sikiöpussi ja veikkasi että ollut alussa kaksosraskaus. Muuta en tiedä ja ei tarvi mitään tutkimuksia :) jossain olen nähnyt ne vertailu kuvat tytöstä ja pojasta näin aikasilla viikoilla, siitä veikkasin tyttöä... Pojalla oli muistaakseni sellanen nouseva nypykkä jalkojen jälkeen ja tytöllä pyöreämpi, tiedä sitten onko tämä totta... Ja olokin ihan ku tyttö tulis mutta ei oo aiemminkaan pitäny paikkansa :rolleyes:
 
Tsemppiä suruun sinne! Muista helliä toisianne ja keskustelkaa myös pahoista tunteista ja peloista! Voimahaleja!♥️

Kiitos ❤
Onnekseni mieheni on tässä kaikessa 110% mukana ja tukee minua ja minä häntä. Todella huono tuuri meillä kävi mutta näitä sattuu.. Ikävä että omalle kohdalle. Tyksissä tuli vastaan myös niin lohduttoman näköinen nuori pariskunta että ymmärsin ettemme ole ainoat jotka tämän surun joutuu läpi käymään.

Kiitos kaikille tuesta ja paljon kaikkea hyvää :)
 
Kiitos ❤
Onnekseni mieheni on tässä kaikessa 110% mukana ja tukee minua ja minä häntä. Todella huono tuuri meillä kävi mutta näitä sattuu.. Ikävä että omalle kohdalle. Tyksissä tuli vastaan myös niin lohduttoman näköinen nuori pariskunta että ymmärsin ettemme ole ainoat jotka tämän surun joutuu läpi käymään.

Kiitos kaikille tuesta ja paljon kaikkea hyvää :)
Miehet ovat aivan parhaita kun he tukevat ja hellivät kun itketään! En olisi päässyt kmstä yli ilman miestäni ja hänen tuki ja positiivinen näkemys asiasta!
 
Ei ollu mitään epäilyjä kun en aiemmin ultrassa ollu käyny, ihan yllärinä oli.. Ultrassa siis näky tyhjä sikiöpussi ja veikkasi että ollut alussa kaksosraskaus. Muuta en tiedä ja ei tarvi mitään tutkimuksia :) jossain olen nähnyt ne vertailu kuvat tytöstä ja pojasta näin aikasilla viikoilla, siitä veikkasin tyttöä... Pojalla oli muistaakseni sellanen nouseva nypykkä jalkojen jälkeen ja tytöllä pyöreämpi, tiedä sitten onko tämä totta... Ja olokin ihan ku tyttö tulis mutta ei oo aiemminkaan pitäny paikkansa :rolleyes:
Joo onks se se nub teoria, jonka perusteella näkis kumpi on. Näitä on varmaan joka ultrakuvaan omansa :hilarious: Pään muodostakin pystyy kai päättelemään, mut en muista oliko se jo tässä nt-ultrassa vai vasta rakenneultrassa.
 
Kiitos kaikille tsempeistä :Heartred Tänään alkoi ruskea vuoto ja vatsaa koskee, eli todennäköisesti jotain tulee nyt kohtapuoliin ulos. Katotaan nyt, mitä tästä tulee. Ite oon 36, ei koskaan mitään gyne-ongelmia. Koville ottaa ajatella niitä kaikkia mahdollisia sörkkimisiä ja tutkimuksia, mitä tästä voi seurata.

Jotenkin tuntuu, että ruumis luovutti sen eilisen ultran jälkeen. Yritti pitää kiinni raskaudesta niin kauan kuin pystyi ja antoi sitten periksi, kun oli lupa antaa. Mä oon biolääketieteen tutkija, ja vaikka töissä ajattelen vaan soluja ja geenejä ja säätelytekijöitä ja biologiaa, niin silti omassa kehossa uskon jotenkin tämmöseen huuhaa mieli-keho -yhteyteen. Toisaalta onhan monilla tutkimuksissakin todettu, että placebo-lääkkeet on yhtä tehokkaita kuin oikeat lääkkeet, jos potilaat vaan saadaan uskomaan lumelääkkeen tehoon eli ehkä siinä voi olla jotain perääkin.

On kans miettiny tota naiskehon logiikkaa! Yleensä luonto tekee asiat jotenkin järkevästi, mutta näiden tuulimunien suhteen ihmisessä on kyllä joku valuvika. Miksei ole jotain signaalia, että "joo, nyt ei menny putkeen, pistetään tää pois", joka toimis aina jo ihan siellä alussa..? :violent001 Pitäis ehkä alkaa tutkia asiaa, nyt ois just paljon apurahoja haettavissa.

Pahoittelut ja osanotot keskenmenosta :Heartred Tuossa olisikin hyvä tutkimusaihe! Mulla oli kesällä myös kkm. Mietin tuota samaa, että kropassa on jokin vika kun se ei meinaa millään luopua elinkelvottomasta alkiosta :sad001
 
Nyt oli eilen maanantaina niskaturvotusultra ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. :love7

Oli kyllä superihana nähdä maha-asukki viimein ja herranjestas mitä menoa siellä oli  :hilarious::grin
Nyt tuntui ekan kerran oikeasti siltä, että uskaltaa luottaa raskauteen ja siihen että kaikki menisi hyvin. Kerrottiin 6v, että hänestä tulee isoveli ja nyt se mato on ulkona purkista, koska lapsi kertoo kyllä kaikille :lurking::grin:bag:

Ei meinannut muuten tulla ultraajalla mittojen ottamisesta mitään, kun tämä vaan ojensi itseään ihan väärään suuntaan kaarelle :hilarious: pää-perämitta olisi siis pitänyt saada sikiöasennosta, ei tullut puhettakaan.. :hilarious:

Nyt oli jännä se, että mittojen mukaan raskaus olisikin pidemmällä mitä on laskettu! Mutta koska ei saanut luotettavia mittoja tuon asennon takia, niin sovittiin että mennään pienimmällä isolla mikä saatiin. Ultrapäivänä oli siis rv 12+2 ja merkkasi papereihin 12+6. Neljä päivää saa heittää ja laskettua ei vielä muuteta. Muut mitat näytti 13 ja yli, mutta oli sitä mieltä ettei saata olla niin iso kuitenkaan. Onko tietoa mitä hyötyä on lasketun ajan muuttamisesta? Meinasin, jos seuraavassa ultrassa muistetaan tämä ja katsotaan tarvitseeko sitä muuttaa, mutta täti oli sitä mieltä ettei sitä silloin enää muuteta o_O mietin tuliko tehtyä tyhmästi kun mentiin tuolla pienemmällä luvulla.
 
Muokattu viimeksi:
En oikein tiedä mihin tuo lasketun ajan muuttaminen vaikuttaa.. Ehkä ainakin siihen synnytyksen käynnistykseen jos sellaiseen joutuu. Ite ainakin haluan muuttaa sen lasketun ajan jos vastaa eri viikkoja koska jouduin edellisestä käynnistykseen ja siihen en nyt missään tapauksessa enää halua, oli sen verran kauhea kokemus (vaikka edellisessä ei kai ollutkaan sitä ongelmaa ettei olisi vastannut viikkoja)..
 
Takaisin
Top