"Tyhmät" kysymykset?!

Mä värjään raskausaikana vaan raidoilla, ne kun ei kosketa päänahkaa ollenkaan...

Vauvako, en tiedä miten sun kotipaikkakunnalla mut täällä meillä ei tehdä synnytyssairaalassa mitään tutkimuksia, ultraääniyksikkö on ihan eri paikassa...
 
Vauvako, jos pääset "minimimäärällä" tutkimuksia, silloin vaan nt- ja rakenneultra. Mutta HUSsilla voit ihan hyvin käydä ne eri paikassa, kuin mihin menet synnyttämään. Kannattaa vaan käydä sitten tutustumassa oikean sairaalan synnytysosastoon (osa perhevalmennusta). :)

Itsellä oli esikoisen kanssa suunnitelma käydä naistenklinikalla ultrat, ja Jorvissa synnyttämässä. Lopulta kuitenkin oltiin viimeisillä viikoilla extra-ultrissa naistenklinikalla viikottain, niin tuntui luontevammalta mennä sittenkin sinne. Mutta siis sitä ei tarvitse päättää ennenkuin synnyttämään lähtiessä, tai siis jos huono säkä käy niin ei pääse edes valitsemaan vaan jos kaikki muut sairaalat ovat jo täynnä, ohjataan siihen vapaita paikkoja sisältävään. 2013 keväällä ainakin kovin usein oli sulkuja Jorvissa ja Kätilöopistolla, jolloin kaikki synnyttäjät ohjattiin suoraan naistenklinikalle.
 
Mulle sanottiin naistenklinikalla varhaisultrassa et siellä ei tällä hetkellä normisynnytyksiä tehä ollenkaan, tiedä sitten...
 
Uskotteko kukaan noihin rytmimenetelmiin jonka mukaan joko nopea tai hidas siittiö hedelmöittää munasolun ja nopea on poika ja hidas tyttö ?
Mä olen ollut aivan vakuuttunut tytöstä ja kun katselin yhdyntöjen ajoitusta ovulaatioon nähden tukisi se päätelmää jonka mukaan tyttö voisi olla tulossa :)
Hakusanalla Shettles method löytyy jotain hokkus pokkus tilastoa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kyl mä uskon et sillä jotain perää saattaa olla, mut sit taas meidän tapauksessa raskaudet on saaneet alkunsa keinohedelmöityksellä eli eikö kaiken järjen mukaan nopeat siittiöt ois sit vahvoilla kun hedelmöitys tapahtuu heti kun tavarat kohtaa? Ja meillä esikko on tyttö :wink
 
No noinhan sen voisi järkeillä :) mutta sattuman kauppaahan se on ja todennäköisyys on aina vain todennäköisyys ja biologia on totuutta ihmeellisempää :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon miettiny tota ja lähinnä pohtinu, että onkohan se neljä päivää ovista aiemmin uinu siittiö pysyny sinne asti hengissä (jollon se ois tyttö), vai onko todennäkösempää, että päivää ennen tullut siittiö ois ollu hedelmöittäjä (todennäkösemmin poika)...:wink
 
Mä oon ihan blondi noiden "epäonnistuneiden" raskauksien lyhennelmien ja merkitysten suhteen.. Eli jos joku jaksaa vääntää rautalangasta mitä kkm yms tarkoittaa.. (TM=tuulimuna mutta siitäkään en sen enempää tiedä..)

Lisäksi tuli mieleen.. onko muilla ollu hajuaistin terävöitymistä? Musta tuntuu että kaikki hajut korostuu nyt (mm. nektariini tuoksuu koko asunnossa ja äsken meinasin tukehtua hississä kun joku oli ilmeisesti saunassa pessyt jollain voimakkaan tuoksusella miesten shampoolla), mulla ei oo mitään hajusteallergiaa tms. jos jollekulle tuli se mieleen. :)
 
kkm = keskeytynyt keskenmeno eli keskenmeno on tapahtunut (ts. alkio/sikiö on kuollut), mutta alkio/sikiö ei tule itsekseen pois vaan on jääny sisuksiin köllimään... täytyy tehdä raskaudenkeskeytys tai kaavinta, että alkaa vuoto.

tuulimuna on ymmärtääkseni (ei ole itsellä ollut) sellainen, että nainen on raskaana ja on oireita jne, mutta sikiötä ei kehity ollenkaan.
 
Hajuherkkyys on ihan tuttua. Esikoisesta olin kassalla töissä ja siellä jonon hännilläkin sai välillä pahanhajuiset asiakkaat voimaan pahoin. Nytkin mun oksentelu liittyy nimenomaan hajuihin. Musta meidän pojan hengityskin haisee ihan eriltä kuin ennen :wink
 
Mustaki tuntuu et haistan ku koira ja se on välil tosi ärsyttävää :D Mies oli jättäny keittiön tuolilld hikisen paidan ja pikkasenko kävi käry nenään ku nujusin olkkarin sohval (ei siis oo mitään järisyttävän pitkää matkaa) nii oli pakko heittää paita pyykkikoppaan.
 
Mä oon yökkinyt pitkin kaupunkia kun asemilla haisee eritteet yms muu oksettava, rööki yms pakokaasut ja ne on todella pahentunut oloa vihikoira häviää mun hajuaistille miehen tuoksu oksettaa ja haistan sen makkariin saakka vaikka ovi on kiinni :) tää jälkimmäinen saattaa olla psykologista mutta kun haistan sen ruiskauttavan tuoksua käy kurkussa yökkäys.. Nyt vähän helpottaa hajuaisti on edelleen todella terävä muttei enää automaattisesti laukaise yökkimistä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo, hajuherkkyyttä täälläkin! Tupakka haisee entistä voimakkaammin ja ruuat, varsinkin jos joku muu on esim. naapurissa tehnyt jotain ruokaa, joka haisee rappukäytävään, tai joku lämmittää töissä eväitä. :confused4
 
Hei miten ton majoneesin kaa kun niistä käytetään raakaa kananmunan keltuaista nii voiko sitä syödä ihan huoletta vai?
 
Jos huolettaa niin kannattaa tarkastaa tuoteseloste täällä Tanskassa myös raaka valkuaiset ja keltuaiset pastöroidaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minua on alkanut mietityttämään nuo lävistykset ja niiden mahdollinen pois ottaminen. Tissit on ollut sen verran arat ja turvoksissa että oon harkinnut ihan "vapaaehtoisesti" nännilävistyksen poistamista. Imettäessä sen joutuis kuitenkin ottaa pois. Harmittaa vaan kun lävistykset on olleet todella pitkään ja en usko että menisin enää uudestaan niitä laitatuttamaan jos umpeen kasvavat.
Mites se maidon tuleminen. Suihkuaako mulla sitten kahdesta reiästä enemmän kuin muuten? :grin

Ja sit vielä pahempi: alakerran lävistys! Voiko siihen laittaa jonkun pitkän muovitapin vielä kun yltää itse vaihtamaan. Ja voiko se olla ultrissa ja synnytyksessä vai repeääkö se? :eek:
 
Muokattu viimeksi:
Lävistyksistä en kyllä tiedä mitään, mutta majoneesin tarkistin että ainakin hesessä oli tehty pastoroidusta munasta.
 
Dalila,minä otin nännilävistyksen pois synnytykseen mennessä kun sillon vasta muistin koko härpäkkeen :D Maito tuli ihan normisti eli ei suihkua miten sattuu tosin lävistykselle sain sanoa heipat. Alakerrasta en kyl osaa sanoa,minkään näkönen repeäminen ei kyllä kuulosta hyvältä.Osaiskohan lävistäjä sanoa jotain? :)
 
Takaisin
Top