"Tyhmät" kysymykset?!

manna, se on tosi paljon kuntakohtaista ja yksikkökohtaista kuinka pian ne ajat postitse kotiin tulee :)

siskolintu, juustot on listeriariskin vuoksi "kiellettyjen" listalla, siis pehmeät ja pastoroimattomat. Kovia juustoja voi surutta syödä mut pehmeissä vähintään se pastoroitu-merkintä. Maalaisjärjellä. Toki jos ruokavalio on muutenkin kovin suolainen niin olis ehkä hyvä että sitä sit rajoittaisi, mut juustoja ei oo sen suolaisuuden vuoksi rajoitettu.

Muuten jos on verenpaineet koholla jo ennestään niin suolan saantia kyllä rajoittaisin ihan sen vuoksi. Ja myös se turvotus, jos haluaa vähentää turvotuksiaan, suolan käyttöön huomiota kiinnittämällä voi sitä vähän auttaa, ja myös sit syö hyvin, liikkuu ja juo tarpeeksi niin ehkäisee ummetuksen kautta tulevaa turvotusta.
 
Meillä ainakin (pieni alle 9000 asukasta) neuvolassa on ultra jolla välillä ultrataan mutta ei joka kerta. Varhaisultra täytyy käydä yksityisellä. Perus ultrat meillä ainakin varataan itse suoraan sairaalasta sen jälkeen kun neuvola on lähettänyt sinne tiedot. Mutta voi olla että käytännöt vaihtelevat.

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Mahtavaa! Nyt saan esittää tänne kaikki typerät mietteeni ja kysymykset... Ja onnistuin jopa kirjautumaankin tänne. Edellisten kuukautisten alkamispäivä oli 1.5.14 eli pitäiskö minun siis olla menossa suurinpiirtein jo 7-8 viikolla? o_OLasketuksi ajaksi tuli testin mukaan 5. helmikuuta 2015...?

Maanantaina pitäis olla ensimmäinen ultra/neuvola aika. Mua jännittää ja pelottaa ihan kauhiasti, onko tämä nyt todellista, näkyykö siellä jotain/ onko kaikki hyvin.. koska olen 1-tyypin diabeetikko... Olenko voinut mokata jotenkin ja haalea viiva tuli näkyviin vasta juhannuksen jälkeen vaikka olin jo aiemminkin tehnyt testejä..:confused1 Kauhia ressi..
 
Puolituttu sano viikonloppuna että hänen raskaudenaikana ei kuulemma saanut juoda makeutusaineilla makeutettua limsaa esim.Coca-Cola Lightia tai Zeroa. En kyllä löytänyt mitään kieltoja makeutusaineista THL:n sivuilta. Mihinköhän tämä mahtaa perustua vai onkohan tämän puolitutun omia ajatuksia? Nimim.Zeroa juoneena :)
 
Minä oon kuullu jostain (?) että just nuo zerot ja lightit ois kiellettyjä...
Osasiskohan joku kertoo tyhmälle, heräsin viime yönä kauheen kovaan mahakipuun. Olin ihan satavarma että saan keskenmenon. Tuskailin siinä jonkun 10min ja sit se loppui. Viikkoja tänään 5+2 ja mulla on ollu koko alkuraskauden enemmän ja vähemmän alamahalla nipistelyjä. Ihan kauhuissani ootan nyt alkaako vuoto :sad001 apua.
 
Osa keinotekoisista makeutusaineista on kiellettyjen listalla, yleensä noissa kevytlimuissa on aspartaamia joka on sallittu mut itse en käyttäs mitään keinotekoisia makeutusaineita olin raskaana tai en...
 
Meillä siinä listalla on mainittu myös nuo keinotekoisilla makeutusaineilla makeutetut juomat, mutta terkka sanoi että ei ihminen sitä määrää pysty juomaan päivässä, mikä oikeastaan vahinkoa aiheuttaisi.
Yhtä paljon siis esim. voi juoda pepsimaxia kuin jos ei olis raskaanakaan kun eihän niitä suositella juotavaksi muutenkaan mielettömiä määriä..

Maalaisjärki mukana niissä suosituksissa, ei ne mitään myrkkyjä kuitenkaan ole!
 
Mä uskalsin duunissa ottaa emmentalia kun on kova juusto teki niin vietävästi mieli juustoa. Ja pulled pork ei maistunut kuin pienenä annoksena en pidä possun mausta.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Osaisko joku sanoa onko syytä paniikkiin. Tänään tuli aamulla vessapaperiin kirkkaan punasta verta vähän. Aattelin pari päivää katsoa jos yltyy/laantuu ja soitella sen mukaan vasta lekuriin. Muillakin vissiin ollut jotain tuhrua?

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla tuli juhannuksena kahtena päivänä verta pyyhkiessä, ihan sellaista vaaleanpunaista ja sit eilen tuli samanlaista uudestaa. Mulla näihin on liittynyt myös melko kovaa vatsakipua, vähän kuin menkkakipuja. Juhannuksena en näistä mihinkään soitellut, mutta tänään ajattelin kysyä neuvolasta, jos voisivat ultrata, onko kaikki kunnossa. Kyllä mulla ainakin on kauhee paniikki kun pojan raskaudessa ei ollut mitään tällaista ja sit seuraava raskaus päätty kesken. Toivottavasti pääsisin ultraan ja saisin mielenrauhan!
 
Mulla on kokemusta kahdesta spontaanista km:sta. Toinen tuhrutti 1,5 pv ja sitten runsastui ja parissa tunnissa kaikki pois 8+2. Toisesta tuli jotkut valemenkatkin ja sit yks työmatka vaan oli housut märät 6+0. Mä en oikeen tiennyt mistä olisin apua hakenut ja koin että siitä piti vähän taistella. En ollut käynyt neuvolassa vielä joten en älynnyt sinnekään soittaa. Mutta neuvolaan varmaan soittelisin. Toivottavasti on harmitonta! :)
 
Mippu: Kannattaa soitella neuvolaan ja pyytää jos voisivat ultrata. Soitin tänään ja sain ajan 45 min päähän soitosta. Ikävä kyllä lääkäri totesi kohtuontelon tyhjäksi ja huomiseksi sain ajan sairaalalle, missä asia varmistetaan ja kerrotaan sit varmaan, mitä pitäs tehdä...
 
Voi ei knyttet :sad001 Luinki tuolta toisesta ketjusta sun tilanteesta. Voimia ja toivottavasti sieltä kuitenki löytyis vielä elämää ♡ Kiitos molemmille vinkeistä, soittelen neuvolaan jos tää jatkuu.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihan mahtavaa knyttet, ihanaa, onnea!!!♡ Tuli ihan kylmät väreet... Miten ihmeessä siellä eilen oli sellanen tunari joka ei mitään löytänyt???
 
Sanopa se...nyt alkaa menemään viimeinenkin luotto terveyskeskulääkäreihin!
 
Knyttet, ihania uutisia :Heartred onnea :Heartred on se vaan kun ei semmosella terveyskeskuslääkärillä oo tarpeeksi kokemusta ultraamisesta niin ei mun mielestä sais yrittää vaan suoraan lähetettä sairaalaan. esim. Turun yhteispäivystyksessä lähettävät suoraan gynekologialle jos epäilevät gynevaivaa - siellä sit on lääkäri joka osaa ultrata. :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top