"Tyhmät" kysymykset?!

Mulla esikoisen kohdalla otin nännilävistyksen pois joku 2kk ennen laskettua pois. Imetin 1,5kk enkä laittanut takaisin. Kunnes esikko täytti noin vuoden,tuli hinku saada se takaisin ja vaihdoin vain asteen ohuemman ja taipuisan tapin nänniin niin johan meni takasi!!! Sitten aloinkin odottaa kakkosta ja sen kohdalla puolessa välissä raskautta otin jo pois. Enkä ole enää edes itseni takia sitä takaisin laittanu (mikä olikin ainoa syy miksi sellainen edes oli ollut)...ja eihän ajokoiriakaan korvamerkitä :wink
Alakerran lävistyksissä kyselisin just lävistäjältä tai jopa synnärilläki saattasivat osata sanoa jos kohdalle sattunu.
 
Ite otin nännilävistyksen pois jo ennen esikkoa olleen raskaiden joka meni kesken aikana eli oli ollu vajaa vuoden ennen imetystä poissa ja kyllä vaan tulee maitoa myös näistä läviatus rei'istä.. alkuun oli tosi rasittavaa koska tissi vuoti lähes koko ajan kun maitoa oli paljon. Ehkä puolen vuoden imetyksen jälkeen rauhoittui.. lävistysreiistä tuli sellasta isoa pisaraa :-D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos vastauksista. Kiva kuulla kokemuksista. Mielikuva on et jostain oisin lukenut, että metallisia koruja ei saa olla ultrauksessa ettei laitteet naarmuunnu. Kävin kerran yksityisellä gynella, eikä se sanonut siitä mitään. Ei lävistys kuitenkaan siihen kohdalle tule.
Vaihdan varmaan muovitapin varmuudelta, ennenkuin maha kasvaa eteen. Esim leikkaussalissa ei saa olla metallia potilaalla mahdollisen diatermian käytön vuoksi. Tuo lävistys oli vaan niin helkutin kipeä ottaa(mutta oikein kiva muuten :cool:), etten varmasti uudelleen sitä laita jos kasvaa kiinni.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on napa- ja kielilävistys, joita en kumpaakaan haluis ottaa pois, mutta saa nyt nähä, tuleeko semmonen pakkotilanne kuitenkin (napaan ainaki pitäis vaihtaa joku raskauskoru, kun maha alkaa kasvamaan=D)...
 
Hahah, ihana mielikuva lävistetyistä nänneistä jotka suihkuaa monesta eri reiästä maitoa!:D Tohon alapäälävistykseen, oon melkein satavarma et se pitää ottaa synnytyksessä pois kun muutkin pitää... Ja ihan hygieniankin takia?
 
Jäin miettimään, kun neuvolassa sanottiin, että LA tulee luultavasti aikaistumaan, koska kierto on ollut niin epäsäännöllinen. Itse olin siinä aatoksessa, että siinä tapauksessa LA nimenomaan myöhästyis. Sanoikohan sh väärinpäin? Vielä varmistin, että ai vois vielä aikaistua ja hän sanoi kyllä. Osaako joku selittää? LA on nyt siis laskettu 28 kierron mukaan, ja todellisuus aiemmassa kierrossa oli ihan toinen.
 
Enpäs tiennyt mihin ketjuun esitän kysymykseni joten tyhmiin päätyy.

Missä olette aikoneet säilyttää vaunuja? Tai jos teillä on jo ennestään lapsia, missä säilytätte niitä nyt?

Mulla on käsitys ettei ulkona tai kylmässä ulkovarastossa saisi säilyttää ollenkaan, edes hetkellisesti (tietty esim aamusta iltaan on ok mutta ettei yön yli) kun menee helposti homeeseen. Eli sisällehän ne olisi tuotava. Mutta ongelmana on se, että meillä on pitkä ja kapea käytävänmallinen eteinen johon ne ei mahdu ilman että ohi ei pääse kulkemaan, ja jos tuon ne ensimmäiseen huoneeseen asti sisälle niin joka paikkahan on aivan hiekassa ja kurassa... Lämmin varasto (n. +7) meillä on, mutta sinne on pari porrasta (niin kun itseasiassa sisällekin) ja se on autokatoksen perällä johon ei mahdu ohi jos auto on paikallaan (ja siinähän se on aina päivisin kun mies pyöräilee töihin)... Stressaan tätä asiaa nyt jo vaikka helmikuuhun on pitkästi aikaa vielä.
 
Elya, just kattelin vaunuja netistä ja tulin siihen tulokseen, että pitää olla sellaset jotka saa taitettua pieneen tilaan niin autoa kuin eteistäkin ajatellen. Tosin nyt jo mietin, että pitäisköhän meidän muuttaa, kun tässä ei oo edes parveketta saati sitten pihaa tai terassi jossa voisi lasta nukuttaa. Huoh..
 
Ehdottomasti sisällä ainakin itse säilytän. Meillä on vaunuissa renkaansuojukset, viime syksyn kurakeleilläkin rappusilla aina harjalla vetästiin enimmät röpöt renkaista, vaunut eteiseen ja eteisessä renkaansuojukset paikalleen, sit pystyi siirtämään talon puolelle säilytykseen ilman mitään hiekka-/kuravanoja. Ja mullahan kulkee juuriharja vaunuissa mukana kaikkialle, siinä juuriharjassa kun on sellanen koukku jolla saa kätevästi vaunun ritilään kiinni, niin on näppärä putsata renkaat jos esim auton kyytiin tarvitsee vaunuja nostaa.
 
Kyllä niitä varmaan sisällä kannatta säilyttää. Meillä.on sen verran iso kuraeteinen että mahtuvat hyvin olemaan siinä levällään eivätkä edes ole tiellä. Helposti kasaanmenevät kannattaa varmaan olla pieneen tilaan.

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä tulee olemaan käytössä kahdet vaunut; toiset parvekevaunuina lasitetulla parvekkeella ja sitten "käyttökärryt" talon vaunuvarastossa. Asutaan hissittömässä talossa, joten vaunujen kuskaaminen ulkoa asuntoon ei tule onnistumaan. Esikoisen vauva-aikaan ei kyllä vaunuja tullut käytettyä juuri muuhun kuin tuohon parvekkeella nukuttamiseen, koska tykkäsin enemmän liikkua kantoliinan kanssa ja tyttökin viihtyi siinä paljon paremmin. Veikkaan, että lähinnä liinaillen tullaan nytkin liikkumaan, mutta kai ne kärryt on kuitenkin oltava, jos ei muuta, niin isompien ostosten kuljettamista varten.
 
Meillä on vaunut ihan sisällä neidin huoneessa. Parin metrin eteiskäytävähän tuossa on aina kuljettavaksi, mutta ei se mitenkään mahdottomuus ole ollut. Kurakeleillä oon jättänyt vaunut ensin ulko-oven luokse laattalattialle kuivumaan ennen sisään tuontia. Eteisen käytävämatto on ihan kunnossa edelleen, kunhan sitä vaan tarpeeksi usein imuroi. Ja meillä siis ulko-ovelle päästäkseen pitää nousta pari rappusta, mutta sehän ei ole temppu eikä mikään.

Voithan muuten myös miettiä vaunuja, joissa kaikki kangasosa on kopassa, jonka saa irrotettua = nostat vaan kopan kotiin sisälle, ja jätät rungon johonkin kylmätilaan. Kangasosathan ne homehtuvat, ei runko.
 
Meillä nimenomaan tuollaiset mmm:n mainitsemat vaunut josta kopan saa napin painalluksella irti ja rungon voi työntää sinne kylmään varastoon, toiminu meillä hyvin.
 
En ees ollu ajatellu koko asiaa :eek: meille kyllä tulee semmonen setti missä on turvakaukalo, koppa ja joku ihme sportti-istuin mikälie? Ni niistä ainaki saa irti sen kopan ja kaiken muunkin. Meillä yläkerrassa lapsen huone, eteinen on kapea, ja takkahuoneessa ei tilaa, olohuoneessa portaiden juuressa ehkä. Vaatekaappiin menis varmaan pelkkä koppa eteisessä. :D täytyy kattoo mikä alkaa omimmalta tuntua. Meillä on iiiso autotalli ja varasto mut lyö pakkaselle pakkasilla, joten sinne ei. Pannuhuoneessa nyt tietty on lämmin +5-10, mut onkse riittävä?
 
Lähtee koppa juu, mutta että kaikki kangasosat yhellä kertaa. Meidän vanhoissa Brioissa on esim. kuomu kankaineen ihan rungossa kiinni eikä sitä siitä mitenkään irti nyrsitä. Tai minä siis nyt oletan että nuo mmm:n mainitsemat vaunut olisivat sellaiset että se kuomuosakin on jotenkin kopassa kiinni?! Että varastoon työnnettäisiin tosiaan pelkkä metallirunko joihin ei jäisi yhenyhtä kangasosaa.
 
Aa okei. Meillä emmaljungat ja niissä ainakin kuomu kopassa ja koppa lähtee irti klik klik vaan ja sama ratasosa :)
 
Takaisin
Top